Fakty i opinie

stat

Stalowa kładka przejechała przez Trójmiasto


Długa na 38 metrów i szeroka na 6,5 m kładka pieszo-rowerowa, która jedzie do szwedzkiego Malmö, wyjechała w nocy z Trójmiasta. Specjalnie dla tego transportu zdemontowano częściowo bramki na autostradzie A1.



Zobacz jak transportowano wieże wiatrowe.

Zobacz jak transportowano wieże wiatrowe.

Jadąc nocą z 3 na 4 listopada Obwodnicą Trójmiasta można było natknąć się na wyjątkowy, wielkogabarytowy ładunek. Przewożona w jednym kawałku stalowa kładka pieszo-rowerowa ma ok. 33 m długości, blisko 6,5 m szerokości i masę przekraczającą 40 ton. Wraz z ciągnikiem i naczepą długość całego zestawu przekroczyła 38 metrów długości i osiągnęła 4,5 metra wysokości. Z kolei asysta i pilotaż ciągnika transportującego ładunek składa się aż z pięciu jednostek cywilnych i urzędowych.

Transport ponadgabarytowy na Hutniczej w Gdyni.

Transport ponadgabarytowy na Hutniczej w Gdyni.

Załadunek rozpoczął się w poniedziałek, ok. godz. 14, na terenie firmy Vistal Gdynia przy ul. Hutniczej 40 zobacz na mapie Gdyni. Potem, późno w nocy, konstrukcja została przetransportowana trasą im. Eugeniusza Kwiatkowskiego do trójmiejskiej obwodnicy w kierunku Łodzi. Stamtąd, przez autostradę A1, Starogard Gdański, Czersk, Chojnice do Wałcza, następnie drogą nr 10 do Stargardu Szczecińskiego, transport ma dotrzeć do Świnoujścia. Załadowana na prom do Trelleborga kładka, trafi na miejsce montażu finalnego, czyli do centrum Malmö.

- Rzadko się zdarza, aby ładunek o tak znacznych rozmiarach był transportowany drogami publicznymi, a w tym przypadku poprzeczkę podnosi fakt, że miejscem rozładunku jest dopiero południowa Szwecja - mówi Patryk Szymański, wiceprezes Scandinavian Express Poland, operatora logistycznego odpowiedzialnego za całościowy transport mostu.

Na całej trasie na wielkogabarytowy transport będzie czekać kilka newralgicznych punktów. Na przykład przy wjeździe na autostradę A1 trzeba było częściowo zdemontować bramki do poboru opłat.

- Przygotowania do takiego transportu trwały ponad dwa miesiące i wiązały się ze szczegółowym zaplanowaniem całego procesu, przygotowaniem sprzętu, bardzo precyzyjnymi manewrami na trasie oraz częściowym demontażem infrastruktury drogowej - wymienia Patryk Szymański. - Dodatkowym utrudnieniem była konieczność dokonania przeprawy promowej - wjazd takim kolosem do ładowani promu wymagał wcześniejszych konsultacji i przygotowań oraz dokonania szczegółowych pomiarów zarówno jednostki jak i obu terminali .

Kładka dotrze do Malmö prawdopodobnie w piątek.

mat. prasowe
Trasa transportu wielkogabarytowego

Estakada Kwiatkowskiego, obwodnica, dalej A1 do Swarożyna, następnie droga krajowa nr 22 przez Starogard, Czersk, Chojnice do Wałcza, następnie drogą nr 10 do Stargardu Szczecińskiego, stamtąd przez Goleniów do Świnoujścia.


Rekordowy załadunek w stoczni Crist

Opinie (79) 3 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.