- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (168 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (185 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (133 opinie)
- 4 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (22 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (97 opinii)
- 6 Wzięli pod lupę punktualność SKM (77 opinii)
Stalowa kładka przejechała przez Trójmiasto
Długa na 38 metrów i szeroka na 6,5 m kładka pieszo-rowerowa, która jedzie do szwedzkiego Malmö, wyjechała w nocy z Trójmiasta. Specjalnie dla tego transportu zdemontowano częściowo bramki na autostradzie A1.
Zobacz jak transportowano wieże wiatrowe.
Transport ponadgabarytowy na Hutniczej w Gdyni.
- Rzadko się zdarza, aby ładunek o tak znacznych rozmiarach był transportowany drogami publicznymi, a w tym przypadku poprzeczkę podnosi fakt, że miejscem rozładunku jest dopiero południowa Szwecja - mówi Patryk Szymański, wiceprezes Scandinavian Express Poland, operatora logistycznego odpowiedzialnego za całościowy transport mostu.
Na całej trasie na wielkogabarytowy transport będzie czekać kilka newralgicznych punktów. Na przykład przy wjeździe na autostradę A1 trzeba było częściowo zdemontować bramki do poboru opłat.
- Przygotowania do takiego transportu trwały ponad dwa miesiące i wiązały się ze szczegółowym zaplanowaniem całego procesu, przygotowaniem sprzętu, bardzo precyzyjnymi manewrami na trasie oraz częściowym demontażem infrastruktury drogowej - wymienia Patryk Szymański. - Dodatkowym utrudnieniem była konieczność dokonania przeprawy promowej - wjazd takim kolosem do ładowani promu wymagał wcześniejszych konsultacji i przygotowań oraz dokonania szczegółowych pomiarów zarówno jednostki jak i obu terminali .
Kładka dotrze do Malmö prawdopodobnie w piątek.
Estakada Kwiatkowskiego, obwodnica, dalej A1 do Swarożyna, następnie droga krajowa nr 22 przez Starogard, Czersk, Chojnice do Wałcza, następnie drogą nr 10 do Stargardu Szczecińskiego, stamtąd przez Goleniów do Świnoujścia.
Rekordowy załadunek w stoczni Crist
Miejsca
Opinie (79) 3 zablokowane
-
2015-01-08 17:45
Pochwałka
Ten kierowca to zawodowiec! Bardzo sympatyczny gość! ;) Pozdrawiam
- 0 0
-
2014-11-05 10:28
Gdzie? (1)
Mieszkam w Malmö i jestem ciekawa gdzie w Malmö będzie ta kładka? Czy autor filmu lub notatki wie?
- 0 0
-
2014-11-08 06:34
gdzieś przy dworcu, w tv o tym gadali
- 1 0
-
2014-11-04 11:19
Nie prościej byłoby jakimś statkiem z Gdyni? (11)
- 175 6
-
2014-11-04 11:33
(4)
może i prościej, ale pewnie drożej:)
- 8 7
-
2014-11-04 11:49
to znaczy, że mamy za niskie opłaty za przejazd takich ładunków po drogach. (3)
- 65 1
-
2014-11-04 14:41
nie tylko... (2)
mamy również bardzo niskie opłaty za wykonanie konstrukcji, z tej przyczyny chytrzy Szwedzi zlecili wykonanie kładki w Polsce.
- 12 6
-
2014-11-04 19:38
po prostu jesteśmy w tym konkurencyjni (1)
niższe koszty - podobna jakość i wygrany przetarg.
- 10 2
-
2014-11-07 20:20
Ale mi chodzi o coś innego
Skoro tak ogromny transport opłaca się bardziej pchać z całym konwojem przez drogę zamiast z Gdyni czy Gdańska na barce ciągniętej przez jakiś holownik to znaczy, że opłaty za korzystanie z dróg przez tak wielki ładunek są za niskie!
- 1 0
-
2014-11-04 15:34
Ze świnoujścia jest bezpośredni prom prawie do Malmo (2)
z Gdańska tylko Karlskrona
- 4 10
-
2014-11-04 21:24
Prom niech sobie będzie. (1)
Dziwne dla mnie jest to, że nie ma możliwości morskiego transportu podobnych towarów.
- 10 1
-
2014-11-06 17:11
Pewnie, że jest tylko ktoś chciał za dużo zarobić
i taniej rozbierać bramki, i tłuc się przez pół Polski....
Podobnie było przy budowie Stadionu...
Były tory i bocznica ale kolej dała tak wysokie ceny za wywóz urobku, że taniej było wywozić tysiące ton ciężarówkami przez centrum miasta.
Taniej to oczywiście pojęcie względne, bo zniszczonej infrastruktury nikt w koszty nie wlicza...- 2 0
-
2014-11-04 12:39
albo ... (2)
zapakować i wysłać kurierem
- 23 0
-
2014-11-04 15:22
Tylko trzeba na paletę zapakować i jazda.
- 8 0
-
2014-11-04 13:37
poleconym z priorytetem z 5,5zl
- 13 0
-
2014-11-06 22:24
a mogła zostać w gdańsku. kilka dobrych miejsc by się znalazło
- 1 0
-
2014-11-06 15:53
A ja myślałem że, jest to kładka przez Motławę do Filharmonii Bałtyckiej a szkoda.
- 1 0
-
2014-11-06 11:17
Barka bylaby tansza..
- 0 0
-
2014-11-04 20:41
Podziwiam kierowców... (1)
Podziwiam kierowców, którzy przewożą wielkogabaryty. Nieliczni kierowcy którzy mogą się nazywać zawodowymi kierowcami. Myślę, ze byle kto, z byle jakim doświadczeniem nie wozi takich rzeczy....
- 2 0
-
2014-11-05 10:25
Też podziwiam
Tez podziwiam, zwłaszcza za prowadzenie łączności na kanale drogowym 19 pasma CB, co jest kompletnym brakiem odpowiedzialności, jeśli chodzi o gabaryty... Takie rzeczy tylko w Polsce, w 3mieście to standard, niestety... Blokowanie kanału drogowego przez pilotów, prowadzenie wewnętrznej łączności na pasmie ogólnodostępnym... ech... myślenie boli...
- 0 0
-
2014-11-05 09:18
kpina. kto to puscil, w gdyni jest port do jasnej!
- 3 0
-
2014-11-04 11:50
Ponad 40 ton. (4)
Pewnie zajdzie potrzeba remontu Estakady, zakorkowanie obwodnicy itp.
- 12 18
-
2014-11-04 11:51
Estakada nie jest do remontu, a do wyburzenia! (1)
- 9 2
-
2014-11-05 08:22
dlaczego? takie ladne dzieuo sztuki awangardowej,
pomnik szczurka, niech sobie stoi
ale dorosłą drogę trzeba zbudować obok- 1 1
-
2014-11-04 14:45
Jak się coś pisze to trzeba mieć o tym pojęcie.... (1)
40 ton ładunku rozłożyło się na 9 osi a nie na 5 (standardowy zestaw) więc nacisk na pojedynczą oś jest znacznie mniejszy i taki transport nie niszczy nawierzchni bardziej niż zestaw z kontenerami.
- 13 0
-
2014-11-04 17:28
ZMP Gdynia płacze, że nie można po estakadzie puszczać zestawów po 70 ton
czyli dwóch pudeł na jednej palecie
- 2 1
-
2014-11-05 00:51
szkoda że taka krótka prezentacja
świetnie to wygląda, nie mamy się czego wstydzić
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.