Fakty i opinie

Stara Słowackiego będzie jak nowa

Najnowszy artukuł na ten temat

Samochody nie znikną z chodnika na Słowackiego

Jeżeli uda się wyłonić wykonawcę, to w przyszłym roku mieszkańcy Wrzeszcza doczekają się remontu ul. "starej" Słowackiego. Bezpośrednią potrzebą wykonania robót budowlanych jest przebudowa instalacji podziemnych, ale po zakończeniu tych prac, zostanie ułożona nowa nawierzchnia jezdni oraz chodników.



Czy po wybudowaniu Trasy Słowackiego korzystasz z ul. "starej" Słowackiego?

tak, bardzo często tędy przejeżdżam 40%
tak, ale tylko gdy nie ma innej alternatywy dojazdu do konkretnej posesji 27%
nie, wybieram zawsze równoległą Trasę Słowackiego 23%
nie, omijam cały ten rejon Gdańska szerokim łukiem 10%
zakończona Łącznie głosów: 1306
Przetarg ogłoszony przez Gdańską Infrastrukturę Wodociągowo-Kanalizacyjną dotyczy przede wszystkim całkowitej przebudowy instalacji podziemnych m.in. sieci wodociągowej oraz sanitarnej.

To z kolei wymusi całkowitą rozbiórkę istniejącej nawierzchni oraz chodników na odcinku od ul. Trawki aż do rejonu pawilonów handlowych przy skrzyżowaniu z ul. Chrzanowskiego.

Korzystając z tej okazji, urzędnicy postanowili wprowadzić kilka korekt w organizacji ruchu.

Rondo i strefa tempo 30



Najważniejszą z nich będzie budowa niewielkiego ronda u zbiegu ul. Słowackiego oraz Reymonta, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy. Zdemontowana zostanie tutaj także niedziałająca sygnalizacja świetlna.

graf. Trojmiasto.pl
Przystanki autobusowe "Srebrniki" zostaną po przebudowie pozbawione zatok, a postój autobusów będzie realizowany bezpośrednio na jezdni, co ma być kolejnym elementem uspokojenia ruchu na ul. Słowackiego, która będzie oznakowana jako "strefa tempo 30".

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Wyznaczone miejsca postojowe i parkowanie na chodnikach



W części ulicy zostaną wykonane wydzielone miejsca parkingowe, ale jednocześnie wciąż przewidziano także postój bezpośrednio na chodnikach. W projekcie uwzględniono montaż słupków tylko w nielicznych miejscach.

Na całej długości zostanie wykonana nowa nawierzchnia jezdni (asfaltowa), chodników (płytki betonowe) oraz zagospodarowana zieleń przyuliczna. Wykonane będzie też nowe odwodnienie drogi.

Czytaj też:

Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych



Jeden przetarg na roboty budowlane



- Inwestycja w części wodociągowo-kanalizacyjnej jest dofinansowana ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej i będzie realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Wodno-Ściekowego - dodaje Agnieszka Klugmann, rzecznik GIWK.
Za część drogową będzie odpowiadała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, ale przewiduje się jeden przetarg na pełen zakres prac budowlanych.

Zakończenie wszystkich prac w ciągu dwóch lat



O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej rękojmi na roboty budowlane (40 proc.). Inwestycja musi być zrealizowana w ciągu dwóch lat od momentu podpisania umowy.

Prace budowlane będą wiązały się utrudnieniami w ruchu. Na bieżąco będziemy informowali o nich w Raporcie z Trójmiasta.

Opinie (272) 9 zablokowanych

  • olo

    Urzędnicy którzy nie słuchają głosu mieszkańców powinni być wywaleni !

    • 0 0

  • (61)

    Likwidacja zatok autobusowych? Co za i**ota to wymyślił?

    • 137 69

    • to jest bardzo dobry pomysł. (50)

      zatoki powinny byc likwidowane wszedzie gdzie to mozliwe. priorytet dla komunikacji publicznej

      • 38 44

      • Wytłumacz dlaczego? (47)

        Poproszę o sens takiej logiki.

        • 18 24

        • wiec (25)

          Zatoczka.
          jest korek. Autobus zjeżdża do zatoczki. Samochody go wyprzedzają. Ma potem problemy z włączeniem się do ruchu. Dalej jedzie w korku.
          Brak zatoczki.
          Jest korek. Autobus staje na jezdni. Samochody stoją z nim i nie mogą go wyprzedzić. Nie ma problemu z włączeniem się do ruchu. Droga przed nim jest pusta i może szybciej przejechać odcinek który sie rozluźnił w czasie jego postoju bo nikt nie wjechał przed autobus.
          Kierowcy klną, pasażerowie autobusu sie cieszą .
          Kurtyna opada.

          • 22 25

          • yhm (24)

            a co mówią pasażerowie kolejnego (drugiego, trzeciego, czwartego) autobusu, jadącego za tym pierwszym - który korek wygenerował?

            Cieszą się, że utknęli?
            Kurtyna opada.

            • 21 4

            • jesli autobusy oddziela odległość przystanku (8)

              to chyba nie ma problemu prawda?

              • 3 4

              • Jednakże warunek jaki musi być w takim przypadku spełniony to (1)

                identyczna odległość przystanków od siebie (gdzie w Gdańsku masz takie?) + brak wjeżdżania samochodów pomiędzy autobusy z uliczek podporządkowanych.

                Nie do zrobienia u nas.

                • 0 0

              • Teoria

                Znasz tą okolicę i tą ulicę ? Zgodnie z logiką masz rację . Nigdy nie widziałem dwóch autobusów na raz , reszta autobusów jeździ Nową Słowackiego.Czasami decyzję trzeba dostosować do rzeczywistości

                • 0 0

              • A o skrzyżowaniach i wyjazdach spod domów, sklepów, stacji benzynowych to szanowny kolega słyszał? (5)

                czy mówimy o hipotetycznej sytuacji jak na autostradzie?

                • 5 3

              • ale boli cię że (4)

                ze ktoś sie włączy do ruchu bez problemu?

                • 3 4

              • Generalnie nie. Nie boli. (3)

                Jeśli natomiast takie włączenie będzie powodować dodatkowe spiętrzenie pojazdów pomiędzy autobusami - to tak. Wtedy boli. Poza tym, nie o włączaniu się do ruchu jest tu mowa, tylko o poprawie komunikacji miejskiej poprzez likwidację zatoczek.
                Nie zmieniaj tematu.

                • 7 1

              • no i sie poprawia (2)

                takie rozwiązanie zmniejsza średnie czasu przejazdu komunikacji miejskiej.
                Myślisz ze to nie było sprawdzone i testowane? Ze polska jest pionierem w zakresie rozwiązań infrastrukturalnych?

                • 3 7

              • Gdzie znajdę te badania? (1)

                Jak ich szukać?

                • 2 0

              • napisałem obok

                nie ma sensu dyskutować w dwóch gałęziach tego samego wątku.
                Idz do księgarni ewentualnie czytelni.

                • 2 4

            • (7)

              tam jeżdżą dwa autobusy na godzinę. to o jakim trzecim czwartym piszesz?

              • 1 3

              • Tam może tak. (6)

                A gdzie indziej, np na Myśliwskiej? Takie działanie to droga do nikąd. Wydłuża tylko niepotrzebnie i tak spore już korki.

                • 0 0

              • ale skraca czasy przejazdu komunikacji (5)

                Nie dociera?

                • 1 5

              • Ja prdle (1)

                Jak ma skrócić skoro wszystko stoi przed i za autobusem i tym samym kolejny autobus czeka w jeszcze dłuższym korku zanim dotrze do następnego przystanku??

                Nie dociera?

                • 3 2

              • przecież juz była o tym mowa.

                Jeśli drug autobus dzieli od pierwszego odległość przystanku to przestaje to mieć znaczenie.

                • 1 1

              • (2)

                Kontynuując przywołaną myśliwską - jak ma się korek srócić, skoro samochody wylewają się z bocznych uliczek? nawet jak autobus stanie na przystanku (bez zatoczki) to i tak samochody z bocznych przed niego wjadą.

                • 1 0

              • No i właśnie o tym piszę! (1)

                Likwidacja zatoczek w miejscach, gdzie są wjazdy z bocznych ulic, wyjazdy spod domów nie ma najmniejszego sensu, bo nie przyspieszy to autobusu a jedynie wydłuży wszędzie korki. Tak na głównej jak i na bocznych uliczkach.

                • 6 0

              • Skoro zatoczki spowodują iż samochody będą szybciej wyjeżdżać z bocznych ulic to jak może to wydłużyć korki na bocznych ulicach?
                przeczycie sami sobie a wasze argumenty ocierają sie o surrealizm.

                • 1 2

            • (6)

              Zapomniałeś jeszcze o 7mym i 15nym autobusie.

              • 1 4

              • Mogę napisać nawet o dwudziestym. (5)

                Z czym masz problem? Rozmowa wywiązała się z komentarza:

                "to jest bardzo dobry pomysł. (31)
                zatoki powinny byc likwidowane wszedzie gdzie to mozliwe. priorytet dla komunikacji publicznej".

                Także nie wbijaj w rozmowę jak dzik w sosnę, jeśli nie przeczytałeś całości wątku.

                • 2 1

              • z tym ze argumentacja (4)

                typu reductio ad absurdum ma poważne wady.
                I jest raczej sofistyką niż metodą dochodzenia prawdy.

                No ale wiadomo ze w takich dyskusjach wcale nie chodzi o prawdę a fakty (skrócenie czasów przejazdu komunikacji) nie są mile widziane o ile nie odpowiadają naszej opinii.

                • 1 2

              • Pewnie, bo lepiej skrytykować metodę prowadzenia dyskusji, niż odnieść się do istoty problemu (3)

                :)

                • 1 0

              • istota była poruszana i nawet było coś o faktach. (2)

                Co może przekonać skoro fakty nie przekonują bo sa w książkach zamiast w internecie. O czym mowa?

                • 0 0

              • O braku przedstawienia konkretnych badań i odwoływaniu się do książki (1)

                Janette Sadik-Khan, która zajmowała się transportem w NY.

                Szczegół taki, że nikt nie patrzy na to, że książka jest oparta o case study NY a nie Gdańska, czy innego polskiego miasta. To co działa tam, niekoniecznie musi działać u nas. Czy NY jest różny od Gdańska? Natrualnie. Czy ma metro? Tak, Czy jest na planie koła? Powiedzmy. Czy ulice wyglądają inaczej? Oczywiście. Czy ma więcej dróg szybkiego ruchu niż Gdańsk? Jakieś 10x tyle.

                Po prostu nie można odnosić 1:1 rozwiązań z innego regionu do naszego bez przemyślenia i przebadania wszystkich za i przeciw.

                • 5 0

              • akurat w książkach mowa o głównie europie zachodniej

                choć oczywiście przykłady z US i czy Australii też są.

                • 1 1

        • w artykule jest podany powod

          ma to być strefa maks. prędkości 30kmph. Brak zatoczek spowoduje powstanie korku za autobusem co automatycznie wymusi spowolnienie jazdy zamiast foto-rejestratorów czy policji z suszarką.

          • 2 3

        • szybsza i bardziej komfortowa komunikacja publiczna (16)

          jezdziłbyś troche komunikacją publiczną, zrozumiałbyś

          • 22 17

          • Ok. Można popolemizować. (13)

            Gdybyś jeździł tyle co ja, to miałbyś inne zdanie na ten temat.

            Patrzysz odrobinkę szerzej na taką kwestię czy tylko przez pryzmat tego busa w którym właśnie siedzisz lub na który czekasz?

            Bo zdajesz sobie sprawę z tego, że autobus który stoi na ulicy bez zatoczki generuje za sobą korek w którym utknie też kolejny autobus za nim? CHyba, że GAiT ma jakieś latające nad korkami.

            Co w tym jest komfortowego?

            Takie rozwiązanie może się sprawdzić TYLKO i wyłącznie na ulicach ze znikomym ruchem i rzadkim taktem jazdy autobusów (na tyle rzadkim, żeby dojeżdżający autobus za tym, który aktualnie zbiera pasażerów z przystanku nie zdążył dojechać - ma to sens w przypadku PKS-ów na wsiach).

            Pytanie: skoro jest to ulica o znikomym ruchu i rzadkim takcie jazdy autobusów (tak wnioskuję, skoro usuwane są zatoki), to o jakiej wygodzie podróżujących komunikacją mówimy?
            W przypadku obecności zatoczek na tej ulicy, autobus nie będzie mieć najmniejszych problemów z wyjechaniem na jezdnię, bo nie ma ruchu samochodowego. Więc w czym problem?

            Jeśli natomiast jest tam spory ruch i za autobusem stojącym na przystanku tworzy się korek to w tym korku utknie też kolejny autobus. Nie możesz mówić o jakimkolwiek komforcie jazdy komunikacją miejską w takim przypadku, bo masz w nosie komfort pasażerów drugiego autobusu i na niego oczekujących. Likwidując zatoczki zmuszasz kierowcę (i pasażerów) drugiego autobusu do stania w niepotrzebnym korku.

            Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia panie kolego.

            Pozdrawiam - kierowca ZTM

            • 44 9

            • dokłądnie o to chodzi. (11)

              Korek ma być za autobusem a nie przed.
              Czas przejazdu autobusem ma sie skracać kosztem przejazdów samochodem.
              Taki jest cel i plan.

              • 15 28

              • Przeczytałeś całą wypowiedź? (10)

                W jaki sposób ma się skrócić czas przejazdu drugiego autobusu stojącego w korku ZA autobusem który zatrzymał się na przystanku?

                Zrozumienie takich przykładów jest jednak zbyt trudne dla niektórych :(

                Pozdrawiam - kierowca ZTM

                • 30 9

              • wystarczy założyć (9)

                iż autobusy oddziela czas jednego przystanku :)
                Proste? Bardzo.

                • 7 15

              • Pod warunkiem, że żadne pojazdy nie wjeżdżają w międzyczasie pomiędzy dwa autobusy (8)

                np spod domów, ze sklepów, ze skrzyżowań z innymi drogami.

                To jest dopiero marnotrawienie przestrzeni!

                • 12 1

              • skoro chca sie włączyć do ruchu (7)

                to taka sytuacja im to ułatwia. To źle?

                • 2 2

              • Tak, źle. (6)

                Bo nie mówimy tu o włączających się do ruchu pojazdach prywatnych (które wjeżdżając pomiędzy autobusy będą tworzyć dodatkowy korek, powiększający się z każdym kolejnym skrzyżowaniem, potęgowany dodatkowo przez stojący na jezdni bus zbierający pasażerów), tylko o rzekomym usprawnianiu jazdy komunikacji zbiorowej przez likwidowanie zatoczek.

                • 7 0

              • aaa (5)

                ok. To całą dyskusje powinno zakończyć to iż takie rozwiązanie zmniejsza średnie czasy przejazdu komunikacji miejskiej. Po prostu.
                Dane i wyniki badań sa cytowane w książkach
                "Walka o ulice. Jak odzyskać miasto dla ludzi"
                Miasto szczęśliwe. Jak zmienić nasze życie, zmieniając nasze miasta
                wydawnictwo Wysoki Zamek.

                • 6 8

              • Chętnie się zaznajomię z badaniami, (4)

                Tylko gdzie mogę znaleźć same badania, bez książkowego bełkotu?
                Bo szukam i google odsyła tylko do jakichś artykułów, względnie księgarni.

                • 5 1

              • no cóż w zdobywaniu wiedzy internet ma swoje ograniczenia (3)

                Na pewnym poziomie bez książkowego bełkotu się nie obejdzie. Wiec zapraszam do księgarniani ewentualnie czytelni.
                Przypisy są.

                • 3 3

              • (2)

                jeśli by to miało sens to jakiś ślad był by w internecie. To raczej jakiś bełkot teoretyków do tego źle zrozumiany i zaimplemetowany jak zwykle w tym ignoranckim mieście

                • 7 3

              • gdybyś czytał ksiażki zamiast fesja (1)

                to byś pisał mniej bzdur.

                • 3 2

              • Nie mam fejsa.

                Nie daję się ogłupiać. A ze znajomymi wolę spotkać się w realu niż w wirtualu.

                • 1 1

            • Tam jeżdżą dwa busy na godzine to raz. korek tam i tak jest przed światłami to dwa

              nic brak zatoki tam nie zmieni

              • 6 3

          • (1)

            Masz wybór, nie stać ciebie na samochód to nie utrudniaj życia kierowcom.

            • 15 32

            • Nie stać cię na komunikacje to nie utrudniaj życia pasażerom

              • 15 12

        • Noo dalej dalej, minusujcie, co tak słabo? (2)

          Szkoda, że żaden nie potrafi wyjaśnić sensu takiej i**otycznej zmiany...

          • 10 7

          • chłopie pomyśl na logike (1)

            autobus jedzie szybciej bo nie musi wyjeżdżać z zatoki to raz. Kierowca zamyka drzwi i po prostu jedzie. nie musi się oglądać czaić czy go ktoś wpuści czy nie.......
            dwa. to większy komfort dla pasażera ( autobusem nie rzuca przy zjeździe i wyjeździe z zatoki).

            • 7 12

            • czytaj wyżej

              • 2 2

      • Kolejny biedak bez samochodu

        • 6 5

      • Człowieku jak nie masz pojęcia o ruchu drogowym to lepiej się nie wypowiadaj

        • 5 0

    • Pomysły bywają różne... (5)

      ja pamiętam jak przy budowie dwupasmówki Słowackiego do Matarni jakiś geniusz wymyślił, że zakręty wyprofilowane z pochylaniem utrudniającym jazdę i wyrzucającym pojazdy na zewnątrz zmuszą kierowców do ostrożniejszej jazdy. W efekcie zwiększyło to ilość wypadków na tym odcinku do takiej ilości i zniszczenia barierek przez samochody jadące z dozwoloną prędkością, że teraz zo roku robią "uszorstnienie powierzchni". Geniuszy od dróg mamy dostatek. Ten akurat ścigał się z podobnym, który pod Szczecinem polikwidował utwardzone pobocza drogi szybkiego ruchu, żeby "zmusić kierowców TIR-ów do ostrożniejszej jazdy". Po gwałtownym wzroście wypadków zaprzestali tego. Pewnie, że zatoczki dla autobusów można zlikwidować, ale to spowoduje tylko dodatkowe zadymienie przez samochody stojące a potem ruszające za autobusem. Ekologia się kłania. Narzekamy na smog.

      • 28 8

      • masz start&stop (3)

        czy jezdzisz paserati za piątka?
        W czasie postoju ja tam dymię bo silnik nie pracuje.

        • 0 11

        • To jeszcze teraz sprawdź panie "ekolog" ze start-stopem (2)

          Ile trujących substancji emituje do atmosfery silnik spalinowy podczas rozruchu. Jaki jest ślad węglowy wyprodukowania rozrusznika i akumulatora, które w takim pojeździe musisz wymieniać częściej niż w zwykłym, itp.
          Zostało to obliczone w jakichś badaniach (teraz nie przytoczę bo piszę z pamięci) - że zdecydowanie bardziej ekologiczne jest użytkowanie starego samochodu od produkcji do naturalnej śmierci na złomowisku, niż złomowanie na siłę i kupowanie nowego samochodu, kierując się względami rzekomej ekologii.

          • 8 0

          • no to hybryda. (1)

            • 0 0

            • Po raz kolejny przestudiuj

              jaki jest koszt środowiskowy produkcji akumulatorów do elektryków i hybryd oraz jakie metale muszą być wydobywane (i gdzie) do produkcji tegoż.

              • 2 0

      • W końcu jeden mądry na tym forum.

        • 8 2

    • O przepraszam

      Ja bardzo chciałbym likwidacji tego peerelowskiego reliktu. Autobus bardzo ładnie spowalnia ruch, nie ma zap@$$%nia, a postój autobusu trwa 8 do 15 sekund. W szczególności powinno się likwidować zatoki przy szkołach.

      • 3 3

    • Bardzo dobrze. W ten sposob priorytet ma komunikacja , a nie osobowki blokujace autobusy

      • 4 8

    • Tam jezdza tylko dwie linie to po zatoki

      • 7 1

    • Masz rację

      Przepustowość!

      • 2 6

  • Wreszcie !!! (1)

    Jak można było tak długo pozostawiać tą ulicę bez odnowy??!! Po wykonaniu nowej Słowackiego o starej po prostu zapomniano

    • 10 0

    • Dokładnie! A obiecywali remont już tyle lat!

      • 0 0

  • Najwyższy czas (1)

    ale autobusy 116 i 136 powinny zniknąć z tej ulicy i jechać po Wyklętych.

    • 4 12

    • Właśnie, że nie. Bardzo wiele osób korzysta z tych autobusów właśnie dlatego, że jadą tą właśnie ulicą, w tym wiele starszych osób.

      • 0 0

  • Miasto powinno zająć się tematem (12)

    samochodów na chodnikach. To jest plaga. Piesi chodzą po ulicach. W tej anomalii przoduje Strzyża i Wrzeszcz.

    • 171 26

    • (1)

      Na tych zdjęciach jest k.dramat, ale tak jest wszędzie. Miasto ma to gdzieś i zwala problem na niewydolną SM, która też ma to gdzieś. I tym sposobem żyjemy na wielkim złomowcu.

      • 15 2

      • Wybudowali ogromny blok mieszkalny, w którym jest bardzo dużo mieszkań na wynajem, a parkować nie ma gdzie. Cały chodnik, stacja benzynowa zastawione samochodami. Tak być nie może. A ulica nie jest wyremontowana, a korki są codziennie takie jak przed erą "nowej słowackiego".

        • 0 0

    • strzyża (1)

      a strzyża to nie wrzeszcz??

      • 2 1

      • Strzyża to Strzyża. Obok Wrzeszcza.

        • 0 0

    • terrorysta anty samochodowy sie znalazł. (1)

      A moze wy wszyscy o ekstremalnych poglądach anty samochodowych i innych ekstremalnych wyprowadzicie się z Gdańska a najlepiej z całego Pomorza i dzieki temu 20% ludzi będzie mniej i dzięki temu luzniej i milej. Do tego zakazać napływu nowych przybyszów. Niech Gdańsk liczy z 300 000 i wtedy miejsc parkingowych będzie tyle ze będą odłogiem stać a ludziom pozwol decydować im samym a nie teror siejesz.

      • 2 8

      • o kurka

        miastowy z trąbek się odezwał ;)

        • 3 1

    • parkowanie na chodniku to wiocha (1)

      miasto powinno z tym walczyć

      • 46 6

      • tak. budując zarąbiste i zazielnione parkingi takie mozna powiedzieć parko parkingi

        • 0 4

    • Na całym swiecie likwiduje sie parkingi dla blachosmrodów i docholowuje je z trawników i chodników (1)

      A unas likwiduje się trawki betonuje albo produkuje ulotki!!

      • 14 6

      • mało całego świata widziałeś

        • 3 6

    • Racja

      Na Strzyży chodniki są tak rozjechane przez auta, że nawet jak nie ma tam akurat samochodów, to niepełnosprawni jeżdżą po ulicach.

      • 9 2

    • Masz rację!

      Miasto powinno wreszcie zacząć budować parkingi a nie je likwidować!

      • 16 42

  • (11)

    Stara słowackiego. Matka jeśli już. Piszmy po prostu słowackiego, ja nie spotkałem się z ulicą im. matki poety.

    • 244 13

    • i po co sie madrzysz sloiku? (2)

      nawet nie wiesz o czym piszesz

      wiesz czemu wszyscy mowia stara slowackiego? mam ci to wyjasniac?

      • 1 8

      • Ktoś tu zgubił poczucie humoru... (1)

        • 6 1

        • Zdecydowanie

          Frustrat jakiś ;)

          • 2 0

    • (1)

      Stary zrobiłeś mi dzień tym komentarzem :-D

      • 9 1

      • Dobrze, że czego innego ci nie zrobił :)

        • 2 4

    • Błąd (2)

      W słowniku git ludzi "stara" - to żona, a na matkę mówiło się "starsza"

      • 8 4

      • Co wy wiecie

        Chyba jarecka świeżaku

        • 1 0

      • Dokładnie!

        Ja na swoją starą mówię zawsze stara.

        • 4 3

    • (1)

      w końcu, tyle lat taka porażka, koleiny po kolana, też można by lepiej zrobić wjazd na "nową" bez świateł "wtulenie się"

      • 8 5

      • ta ulica to zabytek, powinien być prawem chroniony :)

        • 2 2

    • Stara Słowackiego

      Odpicuje się, pudernica. Jeszcze na weselichu pobryka.

      • 15 4

  • ul. Nowiny na Oruni - 74 lata czeka na remont (3)

    • 3 2

    • Tyle czekała, to jeszcze poczeka

      Rok dłużej to 1.5 procent dłuższego czekania w przypadku tej ulicy. A w przypadku slowackiego, to juz 30 procent. A na taka strate nie mozemy sobie pozwolić

      • 0 0

    • dziury w łatach masz połatane

      to w trosce by piraci szybko nie jeździli. ulica Nowiny jest OK

      • 0 0

    • Uważaj bo drogoecy zdejmą nawierzchnię i sobie pujdą jak na Śniadeckich zrobili kilka lat temu.

      • 3 0

  • Dodatkowe dojazdy

    Może przy okazji, ktoś by się zajął tematem, że straszne tam korki są i może wreszcie zrobiono by dodatkowe dojazdy boczne do Trasy Słowackiego z tej drogi a nie zostawiona jest całkiem szeroka droga tylko dla rowerów a samochody w gigantycznych korkach stoją a można to pogodzić.

    • 1 2

  • (2)

    tam powinien być buspas aż do GB

    • 5 3

    • GB = Great Britain?

      • 0 0

    • chyba Ci się ulice pomyliły, ta ulica o której jest mowa, jest w 99% pusta.

      • 4 0

  • (4)

    Codziennie korki od ETC przez Żołn. Wykl. aż do Obwodnicy ( i odwrotnie). Poprawa wyglądu "starej" Słowackiego niewiele pomoże kierowcom, najwyżej będziemy podziwiali ładniejszy widok stojąc w korku. No w sumie to też jest jakiś plus dodatni....

    • 3 9

    • A jest plus ujemny?

      • 0 0

    • A skad te korki sie biorą? (1)

      • 1 0

      • Z niewydolnej komunikacji miejskiej?

        • 1 0

    • To inwestycja przede wszystkim dla mieszkańców tego rejonu, a nie dla kierowców

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.