• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stara Słowackiego będzie jak nowa

Krzysztof Koprowski
4 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • W tym miejscu przewiduje się utworzenie zatoki z częściowym parkowaniem na jezdni. Zamiast trawnika będzie chodnik, ale nie zostanie zabezpieczony słupkami.
  • Przystanek Srebrniki w stronę PKM Niedźwiednik - istniejąca zatoka zostanie zastąpiona postojem autobusu bezpośrednio na jezdni.
  • Przystanek Srebrniki w stronę ul. Chrzanowskiego - istniejąca zatoka zostanie zastąpiona postojem autobusu bezpośrednio na jezdni.
  • Istniejące słupki w tym miejscu zostaną zastąpione nowymi. Parkowanie przed budynkiem będzie dopuszczone.
  • Na skrzyżowaniu z ul. Reymonta powstanie niewielkie rondo.
  • Po lewej przewidziano wybudowanie zatoki do parkowania, zaś po prawej wymianę chodnika.
  • Na tym odcinku nadal będzie dopuszczone parkowanie na zieleńcach poprzez przejazd przez chodnik.
  • Na tym odcinku przewiduje się odtworzenie chodnika z istniejących płyt (bez montażu słupków) oraz nową nakładkę bitumiczną na jezdni w stronę ul. Chrzanowskiego/Trasy Słowackiego.
  • Ten odcinek ul. Reymonta nie został uwzględniony w projekcie, choć znajduje się tuż obok planowanego ronda.

Jeżeli uda się wyłonić wykonawcę, to w przyszłym roku mieszkańcy Wrzeszcza doczekają się remontu ul. "starej" Słowackiego. Bezpośrednią potrzebą wykonania robót budowlanych jest przebudowa instalacji podziemnych, ale po zakończeniu tych prac, zostanie ułożona nowa nawierzchnia jezdni oraz chodników.



Czy po wybudowaniu Trasy Słowackiego korzystasz z ul. "starej" Słowackiego?

Przetarg ogłoszony przez Gdańską Infrastrukturę Wodociągowo-Kanalizacyjną dotyczy przede wszystkim całkowitej przebudowy instalacji podziemnych m.in. sieci wodociągowej oraz sanitarnej.

To z kolei wymusi całkowitą rozbiórkę istniejącej nawierzchni oraz chodników na odcinku od ul. Trawki aż do rejonu pawilonów handlowych przy skrzyżowaniu z ul. Chrzanowskiego.

Korzystając z tej okazji, urzędnicy postanowili wprowadzić kilka korekt w organizacji ruchu.

Rondo i strefa tempo 30



Najważniejszą z nich będzie budowa niewielkiego ronda u zbiegu ul. Słowackiego oraz Reymonta, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy. Zdemontowana zostanie tutaj także niedziałająca sygnalizacja świetlna.

Przystanki autobusowe "Srebrniki" zostaną po przebudowie pozbawione zatok, a postój autobusów będzie realizowany bezpośrednio na jezdni, co ma być kolejnym elementem uspokojenia ruchu na ul. Słowackiego, która będzie oznakowana jako "strefa tempo 30".

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Wyznaczone miejsca postojowe i parkowanie na chodnikach



W części ulicy zostaną wykonane wydzielone miejsca parkingowe, ale jednocześnie wciąż przewidziano także postój bezpośrednio na chodnikach. W projekcie uwzględniono montaż słupków tylko w nielicznych miejscach.

Na całej długości zostanie wykonana nowa nawierzchnia jezdni (asfaltowa), chodników (płytki betonowe) oraz zagospodarowana zieleń przyuliczna. Wykonane będzie też nowe odwodnienie drogi.

Czytaj też:

Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych



Jeden przetarg na roboty budowlane



- Inwestycja w części wodociągowo-kanalizacyjnej jest dofinansowana ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej i będzie realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Wodno-Ściekowego - dodaje Agnieszka Klugmann, rzecznik GIWK.
Za część drogową będzie odpowiadała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, ale przewiduje się jeden przetarg na pełen zakres prac budowlanych.

Zakończenie wszystkich prac w ciągu dwóch lat



O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej rękojmi na roboty budowlane (40 proc.). Inwestycja musi być zrealizowana w ciągu dwóch lat od momentu podpisania umowy.

Prace budowlane będą wiązały się utrudnieniami w ruchu. Na bieżąco będziemy informowali o nich w Raporcie z Trójmiasta.

Miejsca

Opinie (272) 9 zablokowanych

  • Remont chodników koniecznie. Natomiast likwidacja zatok autobusowych to nonsens. Na skrzyżowaniu ulic Słowackiego i Reymonta jest sygnalizacja świetlna, może przecież pozostać.

    • 4 0

  • A co z Hallera?!

    Jest to ulica kompletnie zapomniana !
    Już około 20 lat nic tam nie robiono, a korki do tunelu tylko ta ulica może rozładować!!! Gdzie ta pomysłowość urzędników ???
    Widać chyba mieszkają przy Słowackiego !

    • 3 2

  • W końcu się doczekamy

    Obecnie wyjście do pobliskiej piekarni po bułki w deszczowy dzień zawsze oznacza ochlapanie przez przejeżdzające pojazdy, które wpadają w dziury lub jadą po głębokich koleinach.

    • 4 0

  • I po co? Sa wazniejsze drogi gdzie ludzie jeżdzą

    ...Więcrj ludzi jeździ, i są w gorszym stanie, po co jakieś stare zastąpione przez nowe naprawiać?? Jaki sens jak miasto nie ma pieniedzy

    • 0 4

  • A ta strefa 30 to o co chodzi? Tradycja ?

    Bo jesli wssyscy tam jezdza 60 w takiej strefie to co to znaczy?

    • 1 0

  • Przestańcie szkalować matkę Juliusza, dranie

    • 1 1

  • Dodatkowe dojazdy

    Może przy okazji, ktoś by się zajął tematem, że straszne tam korki są i może wreszcie zrobiono by dodatkowe dojazdy boczne do Trasy Słowackiego z tej drogi a nie zostawiona jest całkiem szeroka droga tylko dla rowerów a samochody w gigantycznych korkach stoją a można to pogodzić.

    • 1 2

  • olo

    Urzędnicy którzy nie słuchają głosu mieszkańców powinni być wywaleni !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane