• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stare Mevo na sprzedaż. Rozruch systemu w kwietniu

Maciej Korolczuk
11 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (308)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Mevo 2.0 to oprócz nowych rowerów także odświeżony wygląd totemów i stacji rowerowych. Dotychczas odnowiono 130 stacji oraz zamontowano 150 totemów. Mevo 2.0 to oprócz nowych rowerów także odświeżony wygląd totemów i stacji rowerowych. Dotychczas odnowiono 130 stacji oraz zamontowano 150 totemów.

Na trzy miesiące przed rozruchem Mevo 2.0 dość niespodziewanie zapadła decyzja o sprzedaży rowerów z pierwszej edycji roweru metropolitalnego. Pierwotnie miały one przejść przegląd, naprawę i dołączyć do nowego systemu. Obszar OMGGS postanowił je jednak wystawić na sprzedaż, a nowy operator w ich miejsce dostarczy 1 tys. zupełnie nowych rowerów. Na przełomie stycznia i lutego do Trójmiasta ma dojechać pierwsza transza ok. 1 tys. nowych jednośladów.



Czy będziesz korzystał z rowerów Mevo?

Inauguracja rowerów Mevo 2.0 zbliża się coraz większymi krokami. Do rozruchu systemu, który zaplanowano na początek kwietnia, pozostały już tylko trzy miesiące.

Według pierwotnych założeń 1,2 tys. rowerów elektrycznych, które są własnością Obszaru Metropolitalnego i ostatnią pozostałością po pierwszej, nieudanej edycji Mevo, miało przejść przegląd techniczny, a następnie po demontażu silników i baterii zostać dołączone do nowej puli 3 tys. rowerów elektrycznych.

Cała flota będzie nowa



Dość niespodziewanie, na ostatniej prostej przed powrotem rowerów na ulice Trójmiasta i całej aglomeracji, zapadła jednak decyzja, by 800 rowerów z puli Mevo 1.0 wystawić na sprzedaż.

- Propozycja hiszpańskiej spółki City Bike Global, która szykuje się do uruchomienia systemu rowerowego w ciągu najbliższego roku, podyktowana jest głównie troską o wizerunek systemu najwyższej jakości. Nowe rowery City Bike Global dostarczone zostaną w ramach obowiązującej umowy - bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez samorządy - informuje Katarzyna Kołodziejska, p.o. rzecznika prasowego Obszaru Metropolitalnego.
Jak dodaje, według założeń projektu w ciągu 6 lat obowiązywania umowy z hiszpańskim operatorem, rowery i tak byłyby stopniowo wymieniane na nowe. Biorąc pod uwagę zarówno względy ekonomiczne, serwisowe, jak i wizerunkowe, firma z Barcelony zdecydowała się na zmianę pierwotnych założeń. Jako że zmiana ta będzie korzystna dla użytkowników, OMGGS wyraził na nią zgodę.

Z baterii Mevo powstanie samochód elektryczny?



Wystawione na sprzedaż rowery zostały wyprodukowane w 2017 roku, a zakupione przez Obszar Metropolitalny dwa lata później. Średnio każdy z rowerów był eksploatowany przez ok. 4 tys. godzin w okresie od marca do października 2019 roku.

Każdy z nich waży ok. 32 kg. Co istotne - rowery zostały wystawione na sprzedaż bez baterii litowo-jonowych. Obszar wystawił na sprzedaż 800 spośród 1200 jednośladów. Pozostałe będą służyć urzędnikom do poruszania się po mieście, a baterie trafią do studentów z Politechniki Gdańskiej.

- Młodzi naukowcy, pracujący nad uruchomieniem nowoczesnego samochodu elektrycznego, zbadają możliwości ich zastosowania w projektowanym pojeździe - dodaje Kołodziejska.
Zgodnie z wyceną rzeczoznawcy minimalna cena za rower Mevo wynosi 430,50 zł brutto.

  • Dane techniczne wystawionych na sprzedaż rowerów.
  • Dane techniczne wystawionych na sprzedaż rowerów.

Konieczna wizja lokalna w... Szczecinie



Co istotne, aby wziąć udział w postępowaniu, osoba lub podmiot zainteresowany kupnem roweru lub rowerów musi wcześniej odbyć wizję lokalną, by zapoznać się z ofertą i stanem technicznym rowerów.

I o ile samo spełnienie tego warunku nie powinno być większą przeszkodą, to miejsce do tego wyznaczone już tak. Wizja ma się bowiem odbyć w... Szczecinie.

Dlaczego akurat tam? Rowery znajdują się w stolicy zachodnio-pomorskiego w specjalnym magazynie (ul. Władysława IV 1, budynek nr 8), po tym jak przed rokiem wyjechały z Trójmiasta na przegląd i naprawę, by mogły stać się częścią Mevo 2.0 (już jako rowery konwencjonalne - bez silnika elektrycznego i baterii).

Wizję lokalną zaplanowano na poniedziałek 23 stycznia w godz. 12-14.

- Wymagana wizja lokalna odbędzie się w obecności przedstawiciela Stowarzyszenia, który sporządzi dla uczestników listę obecności. Dodatkowo wraz z ofertą wymagane będzie złożenie przez oferenta oświadczenia o przeprowadzeniu wizji lokalnej i zapoznaniu ze stanem sprzętu. Niewzięcie udziału w opisanej wyżej wizji lokalnej bądź niezłożenie ww. oświadczenia wraz z ofertą skutkować będzie dyskwalifikacją podmiotu zainteresowanego nabyciem rowerów i odrzuceniem oferty - informuje Obszar Metropolitalny.

Wcześniej nieudana sprzedaż baterii i silników



To kolejne podejście Obszaru metropolitalnego do zbycia części systemu pierwszej edycji Mevo. Wcześniej na sprzedaż wystawiono zdemontowane z rowerów baterie i silniki. Zainteresowanie używanym napędem i bateriami, których nie dało się ładować (były sprzedawane bez ładowarek) było jednak znikome. W sumie dwie osoby kupiły dwa silniki i trzy baterie.

Trwają prace nad aplikacją, siedziba Mevo na Młyniskach



Nowe rowery produkowane są obecnie u włoskiego producenta rowerów Vaimoo, produkującego oprócz rowerów (wykorzystywanych np. w Kopenhadze, Rotterdamie i Sztokholmie) specjalistyczne pociągi techniczne, części do satelit kosmicznych oraz systemy łączności.

Poza produkcją i składaniem rowerów prowadzone są prace nad aplikacją oraz pozostałymi elementami systemu IT, systemami obsługi klienta i serwisu.

Na zaawansowanym etapie jest uzgadnianie lokalizacji ponad 50 stacji ładowania baterii. Kompletowany jest zespół zarządzający systemem, który zaczął pracę w nowej siedzibie w industrialnej części gdańskiej dzielnicy Młyniska.

  • Rozruch systemu zaplanowano na początku kwietnia. Do początku lipca system ma już działać w pełnym wymiarze.
  • Rozruch systemu zaplanowano na początku kwietnia. Do początku lipca system ma już działać w pełnym wymiarze.
  • Rozruch systemu zaplanowano na początku kwietnia. Do początku lipca system ma już działać w pełnym wymiarze.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie 4099 rowerów oraz 717 stacji.

Miesięczny abonament na korzystanie z nowego systemu Mevo ma kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać ze 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym lub 60 minut na rowerze elektrycznym. Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta na rowerze elektrycznym będzie kosztować 20 gr, na tradycyjnym - 10 gr.

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu - będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej (15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym i 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym), a także w taryfie na 48 h za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (308) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • No i super. (4)

    • 19 61

    • Wazliniarz jak zawsze pierwszy

      • 8 2

    • A ile te rowery kosztowały? Kilkanaście tysi za sztukę? (2)

      I sprzedają bez baterii za ułamek ich wartości - tak samo na portalach pełno kilkuletnich "elektryków" bez baterii za 10-20% ceny zakupu.
      Taka to ekologia, kup eletryka a po kilku latach bateria do recyklingu a reszta na złom.

      • 5 0

      • gdzie jest Mevo 2.0

        gdzie jest Mevo 2.0

        • 0 1

      • Bateria to jedyny wartościowy element takiego roweru.

        Reszta jest przecież szmelcem z najniższej półki.

        • 0 1

  • A (3)

    co z kasą wyrzuconą w błoto kto przytulił.
    Normalna Bonanza ciekawe na jak długo
    znowu to będzie funkcjonować.

    • 115 6

    • Sie zyje

      Mieszkania kupione. Wakacje. Ciezkie jest zycie urzednika

      • 17 2

    • przestań kacperzyć

      • 4 16

    • Najważniejsze że w Gdańsku nie rządzi pis....

      • 2 3

  • Tristar, Mevo, Fala (8)

    Flagowe inwestycje trójmiejskiej władzy.

    • 211 10

    • a kasa płynie do znajomych i ich ciotek kuzynów przyjaciół. (3)

      • 42 4

      • A mi sie tam podoba jak peowczyki (2)

        Bawią się za kase mieszkańców

        • 17 8

        • Ich partią jest mamona (1)

          I brak kregoslupa moralnego

          • 19 6

          • kręgosłup moralny się niszczy i wyśmiewa.

            nawet w piosenkach.

            • 1 1

    • Respiratory, maseczki, koperowe wybory, elektrownia ostrołęka, wójt, itd. (3)

      Tak się bawią złodzieje pisowskiej dojnej zmiany

      • 20 18

      • tak jest

        • 1 2

      • I jake wnioski? (1)

        Wybieramy jednych albo drugich a oni się pasą od 30 lat

        • 15 0

        • Nie dodałeś, że oni się pasą NA NAS.

          • 2 0

  • OOO i znów pieniądze zarobi ktoś inny (2)

    i za jakiś czas wszystko padnie... fajnie się doi forsę z dofinansowań... trzeba pamiętać, że pieniądze na dofinansowania idą z podatków tj. naszych kieszeni... a ktoś tak bez konsekwencji może je roztrwaniać i zamykać biznesik?

    dostaną 159mln i zwiną biznes ? ;>

    • 120 7

    • I oczywiście w żaden sposób tego nie odzyskają, a ktos będzie śmiał nam się w twarz kupując nowy SUV dla swojej drugiej lodowej utrzymanki...

      • 19 2

    • Tak, a o co chodzi?

      • 3 0

  • To juz nawet nie jest smieszne (3)

    Serdeczności

    • 153 6

    • Dzięki śmieszny kacperku

      • 4 29

    • To jest jakis żart prawda? (1)

      Władze Gdańska robią sobie jaja z mieszkańców? Proszę, powiedzcie, że to żart...

      • 16 0

      • Ale jakie jaja?

        Przecież logiczne, że ktoś kto chce kupić miejski,ważący 32 kg i elektryczny rower bez baterii i silnika, pojedzie drogim PKP do Szczecina w obie strony, celem wydania 430 zł.

        Gdzie tu widzisz jaja z mieszkańców? Normalna praktyka sprzedawania swoich aktywów.

        ;D

        • 7 0

  • Opinia wyróżniona

    mevo dwa zero (17)

    przy tych cenach biletów, rower się przyda

    • 161 51

    • (3)

      lepszy rower własny, tylko jak tu jeździć po rozkopanych drogach rowerowych w gdyni

      • 35 6

      • Mała Sycylia. Mevo 5.0 bez przedawnienia (2)

        było?, nie ma! będzie? nie - zmiana!

        jest git , wylooooozować proszę! trójmiato rządzi :/

        • 9 5

        • a może UM kupi nam też wszystkim auta elektryczne? :) (1)

          deal? :))

          • 3 0

          • Czejają az Morawiecki wyprodukuje

            • 7 2

    • tak ale tylko własny bo taniej jest hulajnoge wynajac (1)

      • 14 11

      • tak. za 10x razy drożej.

        Ojjj błażeju! uważaj co piszesz.

        K*rwa w domu mamy TRZY! a i tak korzystasz z płatnych...

        • 5 1

    • Uważaj, bo się zdziwisz ile będziesz płacił za to mevo! Tanio już było.

      • 24 1

    • Po klęsce mevo jeden zero kupiłem sobie rower. (2)

      A z mevo dwa zero nie skorzystam, bo żywię do tego przedsięwzięcia głęboka urazę. Nie oddali mi pieniędzy, jak i tysiącom innych użytkowników. Pamietam czasy, kiedy takie zachowanie było nazywane złodziejstwem.

      • 36 1

      • przypuszczalnie ściemniasz (1)

        zainwestowałem w ten interes 30 złotych, korzystałem z roweru MEVO tylko kilka razy, ale i tak mam poczucie, że zaoszczędziłem dużo więcej czasu niż warte było te parę złotych wydać. Ciekawe, jak oceniasz to, że straciłeś w wyniku inflacji w ostatnim roku równowartość dwóch miesięcznych pensji (nie mówiąc o stratach na oszczędnościach trzymanych na koncie publicznego banku).

        • 6 21

        • Ale mu pewnie chodzi o to, że można było mieć kase na koncie mevo, która można było wydac na abonament, a która przepadła po tym, jak mevo splajtowało

          • 8 1

    • 32 kilowy rower, to nie rower.

      • 21 1

    • (3)

      ale nie taki

      • 1 1

      • (2)

        A nowy ile będzie ważył?

        • 3 0

        • Pierwszy lepszy rower miejski za 1100 PLN (1)

          ma masę 16kg. To wielka różnica.

          • 5 0

          • ale nie elektryczny

            • 1 1

    • Na wybory kopertowe wydano 70 milionów i afera była na całą Polskę na kilka lat (1)

      Tu wydano na Mvo 1.0 150 milionów i wszystko poszło na złom i cisza a teraz kolejne prawie 200 milionów wydają. Nikt za to nie odpowiada! Ja przypominam że Gdańsk już nie dostanie 200 milionów zł z podatków od Lotosu z Gdańska bo teraz to Orlen z siedziba w Płocku!!!! Czym załatacie ta dziurę w budżecie?

      • 4 4

      • Sasza podniesie podatek od nieruchomości.

        • 1 1

  • (3)

    Ale będzie piękna klapa.

    Już widzę te kolejki po abonamenty.

    • 119 10

    • Wszystko fajnie

      Ale i tak się nie uda, jak zawsze ze wszystkim. Taka serdeczna przypadłość

      • 16 2

    • (1)

      kupię nowy abonament jak tylko dostanę zwrot środków za poprzedni

      • 26 0

      • ale niby od kogo masz dostać? nextbike tricity zbankrutował, więc ten...

        • 5 4

  • (2)

    Czy ktoś odpowiedział za straty ?

    • 121 3

    • Jeszcze nie slyszalem, zeby jakiś polityk albo samorządowiec za cos kiedys odpowiedział (1)

      A nie, w zachodniopomorskim jeden peowczyk, ale to akurat za pedofilie

      • 21 4

      • Były doradca? Ten od działek od pedofila?

        • 6 1

  • Brzydkie, bez baterii i wyekplatowane szroty (4)

    Kto to kupi?

    • 122 3

    • Grupa Wagnera (1)

      Będą jak znalazł jak już im czołgów zabraknie

      • 24 3

      • Jak na razie to my oddajemy swoje Ukraińcom ;)

        • 1 1

    • Nikt

      Zezlomuje się. Bateria to najważniejsza część tego badziewia.

      • 15 0

    • Postarali się już o to żeby nie było zbyt wielu chętnych

      • 19 0

  • ciekawe ile osób wykupi roczny abonament po doświadczeniach z pierwszą edycją Mevo :D

    • 107 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane