• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Starowiejska może być jak Stągiewna? Na razie kolejna debata

Patryk Szczerba
16 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Przesuń aby
porównać

Na środę zaplanowano kolejną debatę o przyszłości ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni i zakresie zmian, o których większość kupców nie chce słyszeć, choć o ich konieczności coraz częściej słychać wśród urzędników i mieszkańców wskazujących na wzorce z Gdańska.



Czy Gdynia jest przyjaznym miastem dla pieszych i rowerzystów?

Kilka dni temu informowaliśmy o zakończeniu prac na ul. Stągiewnej w Gdańsku na odcinku od Zielonego Mostu do Mostu Stągiewnego. Asfaltowa jezdnia z nierównymi chodnikami, skarpą przy istniejących budynkach, a także dziurawą jezdnią, zmieniła się w brukowany deptak. Przy budynkach natomiast ułożono płytę oraz kostkę granitową i ustawiono latarnie. Sukcesywnie powinny pojawiać się ławki, kosze na śmieci i inne elementy małej architektury. Prace pochłonęły 4 mln zł.

Efekty? Powinny przyjść

- Założenie jest takie, że nie będzie tam miejsc postojowych dla samochodów. Nie będą mogły się one tam także swobodnie poruszać - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Tę sytuację natychmiast wykorzystali właściciele lokali gastronomicznych i zaczęli wystawiać na zewnątrz stoliki, krzesła, a nawet leżaki, przewidując wzrost liczby klientów. Czy słusznie? Okaże się za kilka tygodni, a może i miesięcy, ale już teraz wszystko wskazuje na to, że rewitalizacja i zamknięcie dla ruchu kołowego może przynieść więcej korzyści niż szkód. Ludzi jest tam po prostu więcej. Miejsca ustąpiły im samochody.

Czy podobnie byłoby na Starowiejskiej w Gdyni? Prawdopodobnie mieszkańcy nie przekonają się o tym szybko, a uściślając: na pewno nie do 2018 roku, kiedy odbędą się wybory samorządowe. Jak można usłyszeć z ust niektórych z urzędników, opór przed jakimikolwiek zmianami jest ogromny, więc okres przedwyborczy nie jest dobrym czasem na konfrontację z mieszkańcami.

Nie ma decyzyjności

Potwierdzają to decyzje - a właściwie ich brak - z ostatnich miesięcy, kiedy do urzędników mocniej trafiały głosy kupców i mieszkańców nie tyle przeciwko deptakowi, ile przeciw jakiejkolwiek ingerencji w ruch uliczny na najstarszej ulicy w Gdyni. Plakaty w witrynach sklepowych, pisma i listy do władz miasta, a nawet zapowiedź protestów na ulicy - okazały się wystarczającym straszakiem.

W efekcie w ramach unijnego programu Civitas Dynamo po szeregu przeprowadzonych ankiet, badań i opracowań postanowiono jedynie uspokoić ruch w ramach strefy Tempo 30, która pojawi się za kilka miesięcy. Na pocieszenie zwolenników zmian pojawiło kilka ławek na chodniku i obietnica, że niebawem zostanie wprowadzony kontraruch rowerowy. Przy okazji oznaczono miejsca parkingowe, ale wielu kierowców i tak niewiele sobie z tego robi. Zanim zajdą jakiejkolwiek zmiany, będziemy mieli kolejną debatę.

Konkretne pomysły

- Otwarte spotkanie na temat Starowiejskiej odbędzie się o godz. 16 w sali 107 budynku PLO przy ul. 10 Lutego. Podczas pierwszej debaty zarzucano, że tematyka była zbyt ogólna, więc teraz skupiamy się tylko na ul. Starowiejskiej - mówi Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni, który nie ukrywa, że z zaciekawieniem przygląda się poczynaniom inicjatorów zmian.
Emocji w dyskusji po raz kolejny więc nie zabraknie, zwłaszcza, że optujące za przebudową ulicy Stowarzyszenie Starowiejska zamierza przedstawić propozycję pakietu zmian z częściowym zamykaniem ulicy w trakcie letnich weekendów. Inspiracją jest Warszawa i ul. Nowy Świat wolna od ruchu kołowego w każdy weekend czy Ząbkowska z programem artystycznym angażującym mieszkańców organizowanym podczas kilku letnich weekendów.

- Chodzi o okresowe wyłączanie ruchu samochodowego, z wyłączeniem mieszkańców np. w wakacyjne weekendy. Mamy na myśli środkowy odcinek ulicy - od ul. 3 Maja do ul. Władysława IV. Odbywałoby się to bez szkody dla ruchu na całym obszarze, a pozwoliłoby na częściowe spełnienie postulatów tych, którzy oczekują wyłączenia ruchu na całym obszarze ulicy - wyjaśnia Łukasz Piesiewicz, prezes Stowarzyszenia Starowiejska.
Wśród innych propozycji wymienia się m.in. przygotowanie i przeprowadzenie przez miasto konkursu architektonicznego na przebudowę ulicy, ustawienie dodatkowych donic uniemożliwiających parkowanie w zakazanych miejscach i przestawienie stojaków rowerowych na jezdnię.

Za mało lokali gastronomicznych

O tym, że rozwiązań ze Stągiewnej na Starowiejską nie da się przenieść w skali 1:1 przekonują właściciele i wynajmujący lokale. Podkreślają, że restauracje i lokale gastronomiczne, które najbardziej skorzystałyby na zmianach, pojawiły się niedawno.

- Wciąż dominują tu sklepy i usługi, więc obawiamy się po prostu spadku obrotów, bo sporo klientów przyjeżdża do nas samochodami. Chcą zaparkować i jechać dalej. Nie można robić nic na siłę, choć uważam, że zmieniać trzeba. Tyle że może nie od początku aż tak radykalnie - opowiada nam anonimowo właściciel jednego ze sklepów na ulicy.
Opór przed jakimikolwiek zmianami na jezdni zapowiadają z kolei znowu przedstawiciele stowarzyszenia "Starowiejska wolna od ograniczeń".

- Nie mamy nic przeciwko zmianom, natomiast nie zgadzamy się na ingerencję w ruch na jezdni, stopniową likwidację miejsc parkingowych, przeniesienie stojaków rowerowych z chodników na jezdnię i dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerowego. Te propozycje stopniowo doprowadzą najpierw do ograniczenia ruchu samochodowego i możliwości parkowania a następnie do stopniowego zamknięcia całej ulicy. O naszym sprzeciwie przeciw takim zamierzeniom wiedzą już władze miasta - opowiada Beata Szyszka ze stowarzyszenia "Starowiejska wolna od ograniczeń".

Miejsca

Opinie (374) 3 zablokowane

  • Ile jeszcze tych debat??? Tylko tyle potraficie?? (38)

    Dlaczego ta ekipa nic nie robi??

    • 118 26

    • Zero planów, zero zamierzeń (7)

      Tylko debaty a do tego zero remontów...
      Nie dziwię się że ludzie nie chcą tam deptaka, bo chodnik jest tam tak krzywy że można zgubić zęby

      • 27 6

      • Zero wizji, zero odwagi! Po co sto debat??? (5)

        • 28 3

        • (4)

          Pytanje jest proste. Chcemy byc samochodowym cesarstwem jak Moskwa, czy miastem dla ludzi jak Kopenhaga. Jak Janusze tego nie rozumieja, to znak ze cywilizacyjnie sa blizej Iwanom, a nie zadna Europa.

          • 37 17

          • To prawda w 100% (3)

            I jeszcze jedno. Droga redakcjo. Nie nazywajcie handlarzyków ze starowiejskiej, właścicieli lombardów, sieciówek, chwilówek i innych badziewi kupcami. Strasznie mnie to śmieszy. Kupiec to może 5 wieków temu przywoził jedwab z chin i kadzidła z bliskiego wschodu.

            • 37 10

            • a teraz przywozi inne rzeczy z Chin, więc w pełni zasługują na miano kupców (2)

              każdy nie będzie handlował kadzidłami

              • 6 8

              • tia

                może jeszcze kupcy z biedry, kupcy z rossmana i chwilówek. Czekaj, czekaj, toż to gildie....:) A no i jeszcze orientalni kupcy w kebabach serwujący orientalne przysmaki.

                • 8 7

              • toza tym

                kupcy nie tylko sprzedawali, ale też kupowali. Kupowali tutejsze dobra i sprzedawali gdzieindziej. Spróbuj coś sprzedać "dzisiejszym kupcom"

                • 6 1

      • A moze..

        Moze ze Starowiejskie zrobic pas startowy ...
        Jedno lotnisko mniej , jedno wiecej ... co tam ...

        • 0 1

    • Deptak to idealne rozwiązanie (11)

      Pomysł idealny...i zrobić jak najszybciej...to przyciągnie turystów...a kupcy niech się nie boją i ruch samochodowy nie zmniejszy obrotów...turyści na deptaku na pewno zostawią więcej pieniędzy...i będą mogli tam iść od razu wychodząc z dworca...powinniście to wspierać a nie negować...tak jest w krajach typu Niemcy i Holandia samochody są wypierane z centrum i dobrze...brać przykład z bogatych krajów...a nie się bać wiecznie i stać w miejscu...

      • 34 15

      • juz widze te tabuny turystow w listopadzie i grudniu (10)

        slysze szelest wydawanej przez nich kasy w styczniu i marcu!!!!

        • 20 22

        • każda teza dotycząca przyszłości może być zakwestionowana (9)

          na ulicach zamienianych w deptaki w innych miastach Polski i Europy handel kwitnie: wystarczy wygooglać zdjęcia z jarmarków przedświątecznych, albo wybrać się na jakikolwiek deptak śródmiejski w Gdańsku lub Sopocie.

          Najbardziej mnie śmieszy teza o "dopuszczeniu ruchu rowerów" tak jakby jazda rowerem po mieście była czymś, co trzeba ściśle reglamentować.

          I to jeszcze pod hasłem: "Starowiejska wolna od ograniczeń".

          Dokładnie tak: "Starowiejska wolna od ograniczeń mentalnych"

          • 28 7

          • Tylko pamiętaj o jakich ulicach mówimy. (8)

            W Gdańsku na Długiej (a może i na Stągiewnej - zobaczymy), trochę ludzi zawsze jest. Ruch turystyczny nie ustaje nawet w miesiącach zimowych, chociaż jest wielokrotnie mniejszy. Więc ten deptak lepiej lub gorzej, ale sobie radzi. Ale w Gdyni? Pies z kulawą nogą nie przyjeżdża rekreacyjnie na Starowiejską w zimie, bo i po co?. Aż tylu miłośników modernizmu nie ma. ;) Jeżeli już to bliżej morza ludzie woleliby pospacerować, ew. posiedzieć pod kocykami "pod chmurką".

            Nie wiem czemu to musi byc zero jedynkowo potraktowane. Nie może to byc deptak przez np. 3 miesiące w roku? Swojego czasu Piwna w Gdańsku tak funkcjonowała.

            • 10 3

            • Najwazniejsze zeby wyremontowali (1)

              O tym czy tam mogą jeździć auta, rowery kiedy i jak, czy wprowadzać ograniczenia czasowe czy weekendowe można dyskutować, ale podstawą jest wyremontowanie tych krzywych chodników. Jak pojawi się deptak to i pojawią się knajpy, lepsze sklepy wiecej ludzi, niekoniecznie turyści a mieszkańcy nawet idąc do dworca zamiast 10 lutego cześciej wybiorą Starowiejską.

              • 4 0

              • Szczurek i remonty?

                • 6 3

            • zawsze można jakieś święto zorganizować w zimę (5)

              grzańce, pierogi, kiełbaski, przebierańców,
              jak już będzie ulica wolna od samochodów
              to możliwości się otwierają na takie akcje

              • 7 0

              • Ciekawe jest to myślenie w Gdyni od imprezy do imprezy :) (4)

                Lokal musi na siebie zarobić 7 dni w tygodniu przez 12 miesięcy w roku. Co ma taka impreza na stałe zmienić na tej ulicy? Nie mówiąc już o tym, że średnio się nadaje do tego.

                • 2 3

              • @pp, proszę, bez teoretyzowania na tematy na które się nie ma bladego pojęcia (3)

                • 3 0

              • Lepiej fantazjować o tym jak dzięki rozdawaniu pierogów i kiełbasek te wszystkie lombardy i centrum rajstop będa krocie (2)

                Ja wiem, że to musi znowu być bolesne dla fanów Gdyni, ale serio nie wszędzie da się zrobić tętniący życiem deptak. Generalnie jestem za wyprowadzaniem ruchu samochodowego z centrum wszystkich miast, więc to może samo w sobie być pozytywne, ale nie ma co się łudzić, że będzie to miejsce jak Piotrkowska w Łodzi, czy Długa w Gdańsku. Tu musiałoby dojść do wymiany 90% najemców lokali, aby ludzie nie tylko tą ulicą przechodzili, ale do niej przychodzili. I nadal nie jestem przekonany, że byłby to dostateczny magnes dla samych mieszkańców (bo na turystów nie ma co liczyć przez 10 miesięcy w roku).

                • 1 1

              • Ale cóż ... Gdańsk ma deptak, to Gdynia nie może być gorsza. (1)

                • 1 1

              • @pp ulica jest tak malownicza, że ja już 10 lat temu widziałem tam deptak

                i bardzo się cieszę, że inni też to widzą i poważnie o tym myślą,
                jak musi dojść do wymiany to dojdzie,
                widzę jak to na świecie działa w wielu, wielu miejscach
                i jestem jak najbardziej pozytywnie nastawiony do pomysłu
                (fajnie by było i Świętojańską wyłączyć ale to może być zbyt wielki krok)

                • 2 0

    • (7)

      Po mają coś robić skoro mają 90% poparcia nic nie robiąc. Mogliby stracić poparcie. Druga sprawa Gdynianie są najszczęśliwszymi mieszkańcami dumni ze swojego miasta - czyli jest idealnie tak jak jest.

      • 23 3

      • bo (2)

        jest. Stoimy murem i popieramy naszego prezydenta Pana dr Wojciecha Szczurka.

        • 7 16

        • (1)

          Chwała wielkiemu wodzowi Szczurkowi.

          • 12 2

          • Niech Żyje Prezydent 1050 lecia!

            Ave!

            • 7 1

      • wierzysz w te badanie Gazety Wyborczej?? smutny jesteś. popieraj go dalej, ja chcę rozwoju miasta. (3)

        • 15 6

        • Będzie lotnisko, będzie port kosmiczny, będzie i rozwój (2)

          a jak się nie podoba to się wyprowadź do Redy

          • 3 6

          • Nie wiem (1)

            czy to na serio, czy ironia...

            • 6 1

            • to biedny, chory człowiek

              szukający pomocy przez internet,
              pochylmy się nad jego losem

              • 1 2

    • (4)

      Po to się debatuje, aby osiągnąć kompromis. Jest niestety wielu przeciwników zmian. Zwolenników również.

      • 5 7

      • jedna, dwie debaty ale nie kilkadziesiąt o drodze któa ma kilkaset metrów długości!!! (2)

        • 10 6

        • lepiej kilkadziesiąt debat niż jedna przepychanka na ulicach (1)

          Nie ma prostych rozwiązań, są tylko inteligentne wybory.

          Warto zmieniać świat: po jednej ulicy po kolei.

          • 5 10

          • czyżby minusujący woleliby przepychanki na ulicach?

            tak są przekonani o swojej sile?

            Mnie wystarczy siła argumentów. Niestety wśród moich adwersarzy nie znalazłem jakichkolwiek.

            • 2 4

      • a ilu jest zwolenników przeciwników ?

        • 0 0

    • (1)

      Przecież tu chodzi tylko o wypranie pieniędzy z programu europejskiego...

      • 7 2

      • i dorwanie się pisu do władzy

        w kolejnym mieście.. a na to naszej zgody w Gdyni nie ma i nie będzie.

        • 5 10

    • Odpowiedź masz w tekście.

      Myślą o wyborach, czyli o własnych stołkach. Nie o rozwoju Gdyni.

      • 6 1

    • Nie da się (1)

      Nie da się

      • 5 2

      • ruski trol nawet w wysokich temperaturach daje radę

        • 1 1

  • Dla dokonczenia dzieła (2)

    i uatrakcyjnienia tego miejsca , koniecznie trzeba odbudować obiecane od lat mosty zwodzone: ZIELONY , STĄGIEWNY. i KROWI oraz nawierzchnię Długiego Pobrzeżą na całej jej długości.

    • 75 6

    • krowy to se w gdańsku pasaj, tu mowa o Gdyni.

      • 7 24

    • no jak ten baran to audi zaparkował
      no ludzie :E

      • 9 1

  • ok, a co z mieszkańcami, tam szpital jest więc karetki itp... leżaczki na ulicy odpadają więc. (14)

    • 78 34

    • Jeżeli byłby deptak, to masz wzrost wartości nieruchomości. (4)

      • 17 22

      • aha, czyli mamy zamykać ulice, żeby komuś cena nieruchomości wzrosła? :D (2)

        • 27 11

        • Będzie można sprzedać szpital. Swoją drogą to i lepiej - to umieralnia jest.

          • 16 18

        • chodzi o otwieranie ulic dla ludzi

          żeby jakość życia przy ulicach wzrastała.

          Wzrost wartości nieruchomości to skutek sensownych działań, a nie ich cel.

          Wartość nieruchomości wzrasta wtedy, gdy rosną obroty w sklepach na parterze - takie zjawisko wystąpiło we wszystkich miastach, w których przesuwano granicę kompromisu - więcej "miodu" dla ludzi poruszających się pieszo, rowerami i środkami komunikacji publicznej, trochę "octu" dla ludzi chcących dojechać wszędzie samochodem.

          Ci ostatni zresztą sami sobie wzajemnie strzelają w stopy, bo zajmują miejsce często bezproduktywnie.

          Samochód zaparkowany przed sklepem zajmuje miejsce innym samochodom, a nic nie kupuje sam z siebie - to nie jest trudne do ogarnięcia.

          • 26 13

      • ale co -Szczurzy, albo ktoś z otoczenia ma tam nieruchomości

        i stąd lobby?

        • 4 2

    • Lezaczki (1)

      Są już passé

      • 16 15

      • leżaczki na Times Square w Nowym Jorku były ważnym narzędziem odblokowywania wyobraźni

        Tobie też by się to przydało.

        • 17 14

    • Jak nie będzie parkingów to i leżaczki i karetka się zmieści (1)

      tam jest 10m szerokości jezdni. To jakiś absurd na 1-kierunkową drogę.

      • 20 3

      • W Gdyni

        Masz więcej absurdów.

        • 3 2

    • do szpitala można dojechać z różnych stron (3)

      nie tylko od Starowiejskiej. Na teraz - przed debatą - można zgromadzić dane, na temat tego, z jakiego kierunku przyjeżdżają obecnie karetki do tego szpitala.

      Mam wrażenie, że na pewno od strony Starowiejskiej bardzo rzadko, jeśli w ogóle.

      • 16 10

      • Propozycja zmiany dojazdu karetek (1)

        Moim zdaniem, przy okazji tej dyskusji trzeba poddać pod osąd całą technologię ruchu karetek i zorganizować "czerwony szlak" : od strony południowej, wschodniej i zachodnieji - Władysława IV do skrzyżowania z Wójta Radtkego i dalej Wójta do obecnej bramy gospodarczej Szpitala i wprost na podjazd. Od północnej - pod prąd Wójta od Placu Kaszubskiego. Ruch tam niewielki, komunikacja miejska będzie uprzedzona, inni - powinni widzieć i słyszeć sygnały. Dotychczasowy dojazd Starowiejską bywa trudny z uwagi na tworzące się tam zatory, niezdyscyplinowanych parkujacych, pieszych itd.

        • 2 1

        • Kontrpropozycja

          Może chciałbyś z rozlanym wyrostkiem albo z zawałem podążać do szpitala wyznaczonym przez siebie "czerwonym szlakiem"?

          A testament masz już spisany dobrodzieju - masochisto?

          • 0 1

      • masz mylne wrażenia, a właściwie wprost - nie masz pojęcia

        • 6 0

    • Ulica zamknięta od 3 maja do Władysława IV a więc do szpitala dojedziesz.

      • 2 1

  • (11)

    Kiedy tunel na ulicy Puckiej,bo już nie mogę się doczekać

    • 101 11

    • Nie da się! nie ma pieniędzy, nie nasz teren, spisek w Warszawie nie pozwala! (6)

      • 26 5

      • Da się z Unią Europejską, jest planowany tunel pod torami ,inwestycja kolejowa by przyspieszyć prędkość pociągów i (4)

        Przecież budowa ,drogi czerwonej i tunel początek opatu kolo ,Tesco i wylot na hutniczej itd....za kilka lat ,coś ma się dziać może i prędzej .....ale na pewno w końcu coś będzie ,tak jak z aquaparkiem w Redzie ludzie mówili ,nie będzie a ja ze znam plany konkrety ze powstanie i CO JEST AQUAPARK IN REDA CITY OR NOT? NIEDOWIARKI :)

        • 8 2

        • Ale Szczurek nie korzysta z pieniędzy z UE. Mamy 47 miejsce w Polsce!! (2)

          • 15 4

          • Może woli gospodarować zamiast uzależniać się od obcego kapitału? (1)

            Jak masz kasę to masz. Jak nie masz to funduszami swojej niegospodarności w nieskończoność nie przykryjesz...

            • 2 4

            • Nie brać pieniędzy dla miasta jak dają to niegospodarność.

              • 2 2

        • Szybciej Rumia wybuduje tunel niż Gdynia! Też są plany. OPAT to są mrzonki - nierealne. Plany planami - ale na działkach po których ma przebiegać OPAT, teraz budują się obiekty - chyba nie po to żeby zburzyć za parę lat? Opinia publiczna karmiona jest kłamstwem dla poprawy nastrojów.

          • 21 3

      • Nie da się, bo PKP się nie zgadza. Przecież mają zupełnie inne plany dla tego terenu i wątpię czy to się zmieni.

        • 1 9

    • (1)

      a ja się nie mogę doczekać kiedy zostanie zmniejszony do minimum ruch samochodów i emisja spalin

      • 4 10

      • Wyprowadz się do lasu.

        • 5 2

    • Uzbrój się w cierpliwość lepiej.

      Coś mi się wydaje, że w ciagu najbliższych 20 lat to "nierealne".

      • 3 0

    • Zawsze możesz się wyprowadzić do Wejherowa- tam już jest tunel ;D

      • 1 0

  • Odnośnie ankiety (44)

    Gdynia jest przyjazna pieszym, ale już nie rowerzystom czy kierowcom.

    • 33 61

    • Przeciez to nie ma sensu. Starowiejska jest koszmarnie brzydka (12)

      Domy wzdluz starowiejskiej sa okropne. Robienie tam deptaku to skrajna glupota. Zrobi sie tam przechowalnia dla wszelkiej masci pijanego menelstwa w drodze z dworca na odzial sor w szpitalu. Szkoda publicznych pieniedzy na inwestycje w te paskudna ulice. Gdynia niech lepiej inwestuje pieniadze w pas nadmorski. Zamiast kostki bauma na skwerze przydalaby sie lepsza nawierzchnia.....

      • 80 36

      • Nie da się :).

        Zresztą wg większości mieszkańców skwer jest zadbany i piękny:).

        • 11 5

      • W dodatku Starowiejska jest bardzo ciemna, słońca tam tyle, co kot napłakał. (3)

        • 16 6

        • Ale jest z widokiem Seatower State Building

          • 9 2

        • Sam jesteś paskudny i ciemny.

          • 6 10

        • Starowiejska jest bardzo ładna, zawsze było mi przyjemnie tamtędy iść

          • 4 3

      • przy Stągiewnej także były okropne domy a nawet ich ruiny. (6)

        Jak się zrobi deptak, obroty wzrosną, znajdą się środki na rewitalizację domów

        • 14 8

        • Tak jest. Jeszcze trzeba zburzyć te okropne ruiny kościola mariackiego (2)

          krzywe to jakies, kazda cegla i inna. rozebrac i postawic jakis ladny wiezowiec.

          • 3 4

          • do kościoła Mariackiego prowadzi świetna ulica - deptak. (1)

            Nazywa się Mariacka.

            (możliwe, że nie wyczułem ironii, ale napisałem to co napisałem dla wyjaśnienia wątpliwości).

            • 1 1

            • nie wyczułeś, ale przywykłem.

              • 2 1

        • Starowiejska umiera po 16 (2)

          Mnie ta ulica kompletnie nie rajcuje. Raczej omijam.

          • 7 6

          • w debacie będzie chodziło o wygenerowanie pomysłów, jak ją ożywić. (1)

            na razie wyjdź na spacer, może Cię to trochę ożywi.

            • 3 3

            • to może zróbcie też debatę o lotnisku w Kosakowie

              moze ktoś ma pomysł, skoro zarządzający miastem nie mają.

              • 3 1

    • Wg mnie nie jest nikomu przyjaznym miastem, no może deweloperom. (2)

      • 24 3

      • (1)

        Radnym i ruskim jest przyjazna

        • 11 4

        • o, ruski trol znów na posterunku

          • 1 2

    • Jestem przeciwko deptakowi. (24)

      Deptak sprawi, że będę musiał codziennie nadkładać drogi, aby zaparkować samochód. Podwórze należy do wspólnoty mieszkaniowej i wspólnota zadecydowała, że samochody mogą na nim legalnie parkować. Jak na Starowiejskiej będzie deptak, to nadal będę mógł parkować tam gdzie teraz, ale wjazd/wyjazd będę miał utrudniony. Dla mnie miasto może sobie likwidować miejsca postojowe na Starowiejskiej (i tak z nich nie korzystam), ale niech nie utrudnia tym samym życia mieszkańcom tej ulicy zamykając na niej ruch. Swoją drogą ja nie wtrącam się do tego co ma być na innych ulicach, a zauważyłem, że o przyszłości Starowiejskiej chcą decydować również ludzie, którzy na niej nie mieszają. Czy jak miasto zrobi deptak na tej ulicy, to wykupi ode mnie mieszkanie ? albo da rekompensatę ? Jak je kupowałem w połowie lat 90-tych, to między innymi dlatego, że mieszkanie było w centrum a ja miałem do niego dobry dojazd.

      • 64 66

      • Wyluzuj. To kolejna wrzutka urzędu miasta żeby kłócić pieszych kierowców i rowerzystów. (3)

        Oni i tak nic nie zrobią. Gdyby cos mialo powstać to już by powstało.

        • 23 8

        • \filozof od siedmiu boleści. pewnie właściciel hurtowni budowlanej w kaszubach. (2)

          zastanów się co piszesz.

          • 6 10

          • UM w formie. Swoja drogą te prymitywne wrzuty urzędasów są bardzo skuteczne (1)

            ludzie kłócą się między sobą i nikt nie zwraca uwagi, że miasto upada.

            • 6 5

            • idź już stąd ruski trolu

              i nie pisz sam do siebie
              bo mi cię żal

              • 2 1

      • Buahaha zabawne, żyjesz w latach 90tych ,wszystko się zmienia,ta ulica to centrum i każdy ma prawo decydować bo to serce (5)

        Moja rada ,sprzedaj to mieszkanie puki jeszcze niema deptaku,nie wiadomo czy zyskasz później czy stracisz ,teraz masz pewne i kup sobie w innym miejscu gdzieś w centrum ,ale popatrz na plany rozwoju tych terenów , ok a pewno i tak ,zostajesz przy swoim :) pozdrawiam a w jeszcze dalszej przyszłości do nieba nie zabierzesz tego ,wiec chcesz czy nie ,zmiany nastąpią ,kwestia czasu

        • 11 27

        • Każdy ma prawo decydowac (2)

          A co to, komuna?
          Decyduje wlasciciel

          • 17 7

          • TO DEMOKRACJA, mówię że ty żyjesz w komunie,Decyduje turysta,klient gospodarka pieniądze

            Decyzję właścicieli ,widać na ul.Świetojanskiej, same banki czemu?bo cisza spokój dla mieszkańców i dobry zysk,ale w końcu miasto zdecydowało STOP przykładem Sopotu,i mamy rozkwit tej ulicy w Gdyni coraz więcej restauracji itp....jest lepiej ,centrum miasta jest dla całej Polski ,musi być otwarte i niech decydują Polacy,

            • 11 15

          • właściciel może decydować o swojej własności

            a nie o sposobie funkcjonowania przestrzeni publicznej: ulicy przed jego domem.

            W tym drugim temacie potrzebne jest wypracowanie kompromisu - do tego służą debaty w mieście.

            • 7 5

        • Każdy ma prawo decydować ? (1)

          A napiszesz jakie dokładnie ulice są tym centrum, o którym to każdy ma prawo decydować ? jeśli miasto chce zrobić deptak, bo liczy na wyższe obroty handlowe na tej ulicy - ok. Jednak miasto nie jest jedynym właścicielem tego terenu, a co za tym idzie po wprowadzeniu deptaku, powinno podnieść stawki najmu lokalom handlowym i usługowym znajdującym się przy tej ulicy i część z tych zysków wypłacić w formie rekompensaty, mieszkańcom tej ulicy, którzy stracą na wprowadzeniu deptaku. Rekompensaty powinni wówczas dostać właściciele mieszkań, którzy mają zarejestrowane samochody w Gdyni.

          • 13 8

          • Ul.Abrahama, Starowiejska,Żeromskiego,Armi Krajowej,k.Puławskiego itd. .

            Twoja ulica według,takiego rozumowania to powinna być wsią, starowiejska, zobacz tam stoi domek ,zabytkowy tak by było w centrum miasta,teraz ty trzymasz się lat 90 ,młode pokolenie musi rozwijać to miasto ,samochody to hałas śmierć ,korki ,zobacz co się dzieje w Gdańsku Londynie Hollanda, USA wszędzie ,buduje się deptaki, centra dla miast ,Centrum Nyc,natura zwycięży ,zróbmy tak jak będzie deptak spotkajmy się przy piwku ,ja stawiam i po-debatujemy ,a co mi tam pozdrowienia :) jeszcze jakieś pytania ?..aha zgadzam się ze miasto powinno dać wam rekompensaty ,o ile nie zyskacie na tym dużo ,np będzie moda na to itd...

            • 8 11

      • Starowiejska po staremu? (2)

        Ok, oszołomy, zgadzam się!
        Tylko nie żądajcie remontu za miejskie (nasze wspólne) pieniądze! Chcecie żeby było tak jak wasza śmieszna grupka sobie życzy - ok, ale za WASZE pieniądze. Wtedy postawcie sobie nawet posterunki graniczne i wpuszczajcie lub nie wg waszego uznania kogo tylko chcecie. Jesteście zaściankiem odpornym na wiedzę i tylko współczuję tym, którzy mają tam odrobinę rozumu. No i szkoda części osób, która przyłączyła się do was na skutek waszego terroru słownego. Żyjcie sobie w skansenie na zdrowie.
        I mam szczerą nadzieję, że gdzieś ten deptak lub strefa ograniczonego ruchu powstanie, a wam odbije się to czkawką i poważnymi stratami.

        • 15 8

        • przecież wprowadzenie strefy ograniczonego ruchu lub deptaka (1)

          nie spowoduje strat, tylko doprowadzi do wzrostu obrotów.

          Wyzwaniem będzie jedynie czas trwania przebudowy tej ulicy choćby na taką, jaka powstała na Stągiewnej.

          W Kurytybie (miasto 2,5 mln mieszkańców) przebudowa głównej ulicy miasta na deptak zajęła 72 godziny (słownie: siedemdziesiąt dwie godziny).

          • 6 5

          • Ale Gdynia ma 250 tys. mieszkańców. WIęc Szczurek i Urzędnicy zgodnie z matematyką

            przebudują go na deptak w 7,2 godz. Stachanowcy do łopat!

            • 3 2

      • ruch twojego samochodu można dopuścić specjalnym zezwoleniem (8)

        nawet jeśli powstanie deptak będzie zapewnione okno czasowe na dojazd samochodów dostawczych i całodobowy dostęp dla samochodów ratunkowych (takich jak np. straż pożarna).

        tu chodzi o całościowe myślenie o charakterze ulicy - wystarczy zrozumieć znaczenie słowa "kompromis".

        Na razie brak gotowości do negocjowania nowych granic kompromisu to kompromitacja władz miejskich Gdyni.

        Tempo 30 jako osiągnięcie? a kto tam jeździ teraz szybciej? Chyba w nocy jakiś pseudorajdowiec się przemknie z większą prędkością.

        • 10 6

        • On tego nie pojmie. (7)

          do niego nie docierają argumenty. on mówi nie bo nie,. jak kaszub albo góral.
          tacy są polacy. zawzięci, złośliwi, zawistni. Nie bo nie. I nie ma tutaj argumentów.
          Po prostu mówią nie bo ich suf musi stać pod tą obdrapaną kamienicą.
          a ja mówię - tak dla miast zamkniętych dla samochopdóœ W OGÓLE.
          na całym zachodzie ten problem jest systematytcznmie wdrażany.
          co więcej - miasto, w którym ograniczony jest ruch pojazdów albo w ogóle zakazany ma nieruchomości, których cena znacznie z tego powodu wzrosła. A dlaczego? a to już oczywiste. ale do niektórych to nie dotrze. Bo oni mówią nie bo nie.

          • 9 11

          • Głusiu - po co wprowadzasz wątek ksenofobiczny? (1)

            Ludzie - w Polsce i gdzie indziej - są różniści. Lepiej gromadzić argumenty niż się opatrywać epitetami.

            Perswazja działa cuda, nawet na ludzi o zamkniętej umysłowości.

            • 4 5

            • ale tu nie musi chodzić o argumenty.

              gdyż:
              1. może ma taki interes, Mamona. I nic go nie przekona.2
              2. może jest złośliwy, ma jakąś zaszłość, uwziął się.
              3. głupi po prostu. Nie rozumie tego, za wysokie loty.

              wtedy żadna perswazja nie pomaga. Logika sie nie liczy.

              • 1 2

          • Skoro nie lubisz Polaków. tak z ciekawości, kim jesteś? (4)

            • 3 3

            • nie mieszaj Polaków i nazikatobolszewickiej mniejszości polskiej w Polsce (3)

              • 2 3

              • Jeżeli masz na myśli ludzi chodzących do kościoła (2)

                to niestety dla ciebie jest ich większość. promilową mniejszością są w natomiast w Polsce miłośnicy uchodźców, gejów i che guevary.

                • 1 3

              • jesteś w błedzie, dokładnie wiadomo jaki odsetek społeczeństwa nie ma wykształcenia

                i jest to więcej niż promilowa mniejszość,
                ta promilowa mniejszośc wybrała nam rząd,
                ale to była zaplanowana gorączka
                przed wycięciem raka

                • 1 2

              • Dałem Ci plusik ale Che Guevary się nie czepiaj!

                pozdro :)

                • 0 0

      • Ja chętnie kupię mieszkanie przy Starowiejskiej. Z deptakiem za oknem. Proszę o adres e-mail.

        • 4 4

      • A byłeś w Łodzi ?

        Na Piotrkowskiej, mimo deptaku, mieszkańcy mają identyfikatory i mogą dojechać do swojego podwórka. Nawet goście hotelowi mogą sobie taki wydrukować i parkować na hotelowym parkingu, wjeżdżając przez wąziutką bramę i mijając ludzi w ogródkach piwnych. A parkować na deptaku można tylko w nocy, i tylko w celu zaopatrzenia. Dodatkowo, Karetki i radiowozy mogą poruszać się bez ograniczeń, a i taksówkarze mają jakieś identyfikatory. Da się??

        • 2 1

    • nie ma miasta przyjaznego kierowcom, które by za takie było przez kierowców uważane

      Kierowcy sami sobie przeszkadzają zajmując darmowe miejsca do parkowania.

      • 5 4

    • nie jest przyjazna rowerzystom? (1)

      to po co te drogi na estakadzie za 5 milionów złotych? przecież tam tyle rowerów przejeżdża.
      jakieś 20 dziennie.

      • 8 1

      • tak może pisać mieszkaniec, który dawno rowerem po mieście nie jeździł

        • 0 4

  • Trzeba porostu,spróbować,czasowo na kilka godzin zamknąć ,jedna część ulicy,postawić znaki (4)

    Np.deptak na 4h nawet,słupki z jezdni oświetlenie i juz ,działajcie w praktyce ,to wyjdzie,debata to zamało,tutaj trzeba to sprawdzić czy będą chętni,i obliczyć zyski i straty ,a wtedy będzie można zdecydować ,czy rozszerzamy czy jednak ,zostaje ulica jak jest

    • 21 29

    • Może zróbmy na temat kolejne kilkadziesiąt debat? (2)

      • 10 3

      • Nawet się rymuje (1)

        Szczurek ciągle tylko planuje

        • 8 5

        • aha, lepiej bezmyślnie, na hura, kupą panowie

          typowe dumanie parobka

          • 1 2

    • Wpierw naucz się poprawnej polszczyzny.

      • 0 1

  • Dobrze, wiecej miejaca bedzie na lezaki ALEBROWARU! (2)

    • 30 12

    • Te siki za 9 zł? Dziękuję, postoję

      • 9 5

    • w listopadzie to rzeczywiście sobie poleżakujesz...

      • 4 1

  • Kontrapas rowerowy to skrajny kretynizm (23)

    Czy ci idioci od rowerow nie maja mozgu? Usilnie lansuja kontrapasy w centrum mimo, ze na wlasne oczy na 3 maja moga przekonac sie jak glupi i szkodliwy to pomysl. Kontrapas tam zbudowany stoi nieuzywany, jedynym skutkiem jego wybudowania sa permamentne korki na 3 maja, ktorych wczesniej nie bylo. Pogonic tych oszolomow od pedalowania razem z furkalem

    • 143 63

    • Przecież "ci idioci od rowerów " nie jeżdżą kontrpasem (2)

      Podziękuj za pomysł Szczurkowi.

      • 25 7

      • (1)

        Nie jeżdżą bo nie chc wpaść pod cztery koła tych idi..tów z blachosmrodów co jadą po kontrapasie pod prąd

        • 14 9

        • czyli władza wprowadza przepisy które się nijak mają do rzeczywistości.

          • 12 2

    • X jesteś zwykłym zakompleksionym idiotą

      • 26 21

    • jesteś idiotą. Zaścianek i oszołom (2)

      mentalny

      • 16 16

      • japa mowie

        • 7 12

      • Lubię to słowo "zaścianek" - im się wydaje że największym problemem gdynian

        którzy w większości zarabiają 2500 plus premia na święta jest opinia jakiegoś kosmity, ze nie wygladamy wystarczająco europejsko.

        • 9 0

    • (4)

      Problemem kontrapasu w istniejącej formie jest to, że nie obejmuje całej Starowiejskiej. Jadąc do dworca nie opłaca mi się nadrabiać drogi żeby przejechać kawałek Starowiejską. Pod kątem ruchu rowerowego Gdynia jest strasznie zapóźniona.

      • 21 4

      • a pod jakim kątem nie jest zapóźniona?? (2)

        • 11 1

        • pod kątem budowy tuneli dla pieszych w pobliżu stacji Wzgórze Św. Maksymiliana (1)

          • 8 3

          • Gdańsk stać na windy, Gdyni - nie

            • 4 3

      • Jaki z ciebie rowerzysta? Skoro zdrowiej to pedałuj na około ...

        • 1 0

    • (2)

      Jako rowerzysta powiem że jesteś ciulem. Choć przyznam że kontrpas dla rowerów to pomysł innego pajaca - nie wiem co miał na celu, chyba zwiększenie ruchu i niebezpieczeństwa w gdyni. Taka notka dla radnych - (zwykłemu) rowerzyście jest blżej do pieszego niż do auta - woli jechać przesmykami, wąskimi wyprofilowanymi ścieżkami niż ruchliwą ulicą. Azawodowy kolarz nię będzie jeździł ścieżką rowerową bo to niebezpieczne przy 50km/h.

      • 18 8

      • 50 ...to on pojedzie ,chyba że zje 2 litry grochówki,to te gazy z jego od.....u dodadzą mu tej szybkości hahahaaaaaa

        • 6 7

      • jako rowerzysta wolę jechać spokojną ulicą niż ścieżką (co chwila trzeba stać na światłach, a ścieżka raz biegnie jedną a raz drugą stroną ulicy). Z początku byłem sceptyczny tym pomysłom, ale dziś na prawdę doceniam strefy, w których jest tempo 30 i skrzyżowania równorzędne. Jeżeli mam do wyboru jazdę przez taką strefę i ścieżką wzdłuż głównej ulicy, to zawsze wybiorę strefę.

        • 5 0

    • :) (3)

      Powiedz mi to jak będę tam przejeżdżał. Świetna sprawa ten kontrpas, jedyna jego wada to to, że nie prowadzi do Jana z Kolna, ale wszystko w swoim czasie. A co do korków, to trzeba być osobą z daleko posuniętym alzheimerem żeby twierdzić, że tam nie było korków. Dwadzieścia lat tam jeździłem, z tego min 15 lat dzień w dzień i korki były ZAWSZE w określonych godzinach. NIC się nie zmieniło poza faktem, że teraz są na dwóch pasach, a nie na trzech.

      Podsumowując - więcej kontrpasów, a buspasy niech stworzą sieć, która nie będzie stała w wąskich gardłach. Samochodziarze niech stoją w korkach - ich prawo! Przepustowość - tak, ale dla komunikacji zbiorowej, a nie dla oszołomów za kółkiem. A ci normalni kierowcy też na tym skorzystają - są i tacy, którzy zaparkują na wybudowanych parkingach i nie zrzędzą na pieszych i rowerzystów. Oni rozumieją, że najwięcej durniów jest, niestety, za kierownicami aut.

      • 14 11

      • Walczysz sam ze sobą? (2)

        Nie ma dla Ciebie różnicy widać, czy zator na drodze rozkłada się na dwa czy trzy pasy. Pewnie jak jedziesz samochodem, to szeryfujesz blokując lewy pas, żeby cwaniaki się nie wpychały i jazda na zamek to też dla Ciebie bzdura. I tacy ludzie wypowiadają się w sprawach ruchu drogowego.

        • 2 2

        • Walczę z takimi specami jak Ty. (1)

          Wyobraź sobie, że w takim miejscu nie ma dla mnie znaczenia ilość pasów na które rozłoży się zator. Powiem więcej - im mniej pasów w centrum tym mniej idiotów muszących wjechać pod same drzwi sklepu, tym mniej baranów parkujących na chodnikach i trawnikach itd. I nie bardzo rozumiem co ma jazda na zamek do ilości pasów na 3 Maja. Oświeć mnie "inżynierze ruchu". Wydawało mi się, że rozmowa dotyczy zasadności bądź nie tworzenia deptaków/stref ograniczonego ruchu, a nie sposobów jazdy obwodnicą po różnych zdarzeniach losowych.

          • 3 3

          • Walczysz sam ze sobą?

            Wytrzyj brodę, bo troszkę się zaplułes kolego. Przeczytaj na spokojnie i pomysl ale tak na spokojnie, czy to na prawdę nie ma znaczenia dle długości zatoru ile jest pasów na drodze. Nie musisz odpisywać odrazu przemyśl to, nie wiem może zapytaj kogoś. Mogę się mylic oczywiście ale mam wrażenie, po Twoim drugim poście, że nie masz jednak prawa jazdy oraz bladego pojęcia o sytuacjach na drodze. Podpowiem Ci cos, może kiedyś zabłyśniesz na randce albo przed kolegami, w koncu już niedługo koniec wakacji. Takie sytuacje losowe zdażają się nie tylko na obwodnicy. Także wracając do tematu zastanów się, pomyśl i jak zrozuumiesz to wrócimy do rozmowy.

            • 3 3

    • wcześniej nie było korków na 3 maja? (1)

      obśmiałem się jak norka.

      Nie dziw się, że zła karma, którą generujesz, do ciebie wraca.

      • 9 9

      • Byly, ale polowe mniejsze

        • 6 4

    • To nieprawda

      Używam go za każdym razem kiedy jadę w stronę dworca. Prawie zawsze jest kilka osób przy wideorejestratorze.

      • 4 2

    • Ma pan święta racje.

      • 1 0

  • mydliną w nasze oczy...... (7)

    Ludzie, czy my w Gdyni nie mamy wazniejszych spraw do załatwienia ? Choćby rewitalizacje zaniedbanych dzielnic. Powaznie? Nad depatakiem w cetrum bedziecie debatować?

    • 59 12

    • Ktoś sobie robi już kampanię p-wyborczą.

      Musi być o nim pisane - cokolwiek...

      • 10 2

    • Szczurek zrobi debatę o tym nad czym trzeba debatowac.

      • 12 3

    • Lepiej debatować niż wprowadzać rozwiązania, których nikt nie rozumie (3)

      i z nich nie korzysta.

      Wiara we wszechwiedzącego wodza obowiązuje jedynie w niektórych środowiskach politycznych: taki model funkcjonowania społeczeństwa został przeniesiony do lamusa historii w czerwcu 1989 roku, ale niestety wraca pod innymi szyldami.

      • 5 6

      • Szczurkowa Gdynia jest sektą, to wiadomo, ale nie licz że to się zmieni. (2)

        • 6 3

        • a dlaczego nie ma się zmienić? (1)

          kiedyś żyłem w ramach RWPG, od tego czasu się wiele zmieniło

          • 2 0

          • nie tak wiele...

            • 0 0

    • Masz rację. Który to już artykuł o tej zapyziałej Starowiejskiej? Jak mieszksncy chcą tam mieć grajdołek, to niech sobie mają. Mieszkańcy innych dzielnic od lat wołają o pilne inwestycje - tych debat jakoś władze miasta nie podejmują.

      • 3 1

  • Starowiejska (6)

    Pozamykać wszystko ! Oszołomy ! Ludzie nic nie robią tylko wysiadują w kawiarniach i restauracjach? Jeden oszołom o ścieżek rowerowych pożegnał się ze stanowiskiem i znowu jakiś oszołom/ka się pojawił.

    • 53 32

    • Nawet w Kartuzach czy Kościerzynie jest deptak. (3)

      • 18 0

      • (2)

        w Gdyni też jest :)

        • 2 8

        • gdzie jest miejsce gdzie można przejść nie obijając sie o stojące szroty??? (1)

          • 13 4

          • na pustych parkingach w weekendy

            • 8 1

    • Czy ludzie nic innego nie robią tylko narzekają bez sensu w necie? Niektórzy tak...

      • 4 3

    • Jaki oszołom?

      A kto się pożegnał ze stanowiskiem?

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane