- 1 Szczątki ludzkie przy muzeum w Gdyni (91 opinii)
- 2 Wiesza plakaty wyborcze, choć nie startuje (114 opinii)
- 3 Tych inwestycji chcieli gdynianie (80 opinii)
- 4 Mevo: wysokie kary za łamanie zasad (367 opinii)
- 5 Opłata za wycinkę drzewa niższa o 110 tys. (132 opinie)
- 6 Banknoty z bankomatów będą barwione (128 opinii)
Starowiejska po zmianach: skrajne opinie
Prace się skończyły. Trwają ostatnie poprawki
Prace remontowe na ul. Starowiejskiej w Gdyni się skończyły. Są nowe chodniki, wyniesione skrzyżowania, kilkanaście parkletów oraz ogródków gastronomicznych i czerwone latarnie. Na odcinku od 3 Maja do Władysława IV ruch został odwrócony. "Nowa" Starowiejska wzbudza skrajne opinie wśród kierowców i mieszkańców.
- Czerwone latarnie jak w Amsterdamie
- Jakie zmiany w ruchu?
- Urzędnicy: trzeba patrzeć na znaki
- Społecznicy: mniejszy ruch to mniejszy hałas
- Zostaje podział na jezdnię i chodnik
- Parklety? Niejasne zasady
- Najpierw w listopadzie 2022 r. pojawiły się czerwone latarnie, a później okazało się, że remont, który miał się skończyć w grudniu, przedłuży się o kwartał.
- Wiosną zamontowano kilkanaście parkletów, pojawiła się mała infrastruktura, stojaki rowerowe - także w kolorze czerwonym.
- Ostatnio odwrócono ruch, na odcinku od 3 Maja i Władysława IV, pozbawiając kierowców możliwości bezpośredniego przejazdu od dworca do ul. Świętojańskiej.
Czerwone latarnie jak w Amsterdamie
Oficjalnie prace się nie zakończyły, trwają ostatnie poprawki, ale zmiany już wywołały sporo emocji wśród kierowców. Nadal wielu z niedowierzaniem wpatruje się też w czerwony kolor latarni i ławek, kojarzących się z dzielnicami rozpusty w Amsterdamie czy Kopenhadze.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w centrum Gdyni
Władze miasta tłumaczą, że ta barwa wybrana została przez miejskiego plastyka. Nie jest przypadkowa, bo poza tym, że stanowi wyrazisty kontrast do standardowej ulicznej infrastruktury, nawiązuje też do historycznego wyglądu tej ulicy, a konkretniej: do koloru cegieł, z których powstawały pierwsze zabudowania w tym miejscu.
- Zależy nam na zachowaniu tradycji tej części Gdyni, jednak zastosowane w projekcie rozwiązania sprawią, że będzie to miejsce atrakcyjne do złapania oddechu, chwili wytchnienia na świeżym powietrzu czy odpoczynku przy kawie, kupionej w działających tam punktach gastronomicznych - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Jakie zmiany w ruchu?
- Odcinek ul. Starowiejskiej od skrzyżowania z ul. 3 Maja do skrzyżowania z ul. Mściwoja - odwrócenie wcześniejszego kierunku ruchu, ruch przebiega w stronę dworca PKP Gdynia Główna;
- odcinek ul. Starowiejskiej od skrzyżowania z ul. Mściwoja do skrzyżowania z ul. Władysława IV - odwrócenie wcześniejszego kierunku ruchu, ruch przebiega w stronę ul. 3 Maja;
- początkowy fragment ul. Starowiejskiej przy placu Gdynian Wysiedlonych i ul. Dworcowej - brak możliwości zawrócenia do ulicy Dworcowej;
- cała długość ul. Starowiejskiej - wprowadzenie strefy zamieszkania.
Wywołało to ogromne kontrowersje, co udowadnia nasz Raport.
(24 opinie)
(76 opinii)
Nie wjeżdżaj "na pamięć" w Starowiejską (34 opinie)
Urzędnicy: trzeba patrzeć na znaki
Urzędnicy z magistratu tłumaczą, że trzeba patrzeć na znaki.
- Naprawdę warto zwracać uwagę na znaki, są one ustawione wszędzie tam, gdzie powinny być: znaki "droga jednokierunkowa" czy "zakaz wjazdu". Cała ulica została zamieniona w strefę zamieszkania. Oznacza to, że na całej jej długości obowiązuje prędkość maksymalna do 20 km na godz., piesi mają pierwszeństwo przed wszystkimi pojazdami oraz postój pojazdów jest możliwy tylko na wyznaczonych stanowiskach postojowych, nie wolno parkować w pozostałych miejscach - podkreśla Rafał Studziński z Referatu Organizacji Ruchu gdyńskiego Urzędu Miasta.
Nie wszyscy stosują się do znaków.
Społecznicy: mniejszy ruch to mniejszy hałas
O opinię na temat Starowiejskiej zapytaliśmy inicjatorów zmian na ulicy. Przypomnijmy, że to Łukasz Piesiewicz, który założył stowarzyszenie "Starowiejska", przemianowane później na Miasto Wspólne, przekonywał od lat, że ulica potrzebuje gruntownego remontu. Jak podkreślał wcześniej, skończyło się na estetyzacji, ale widzi plusy zmian.
- Odwrócenie ruchu na środkowym odcinku (między Władysława IV a 3 Maja jeździmy w kierunku dworca), choć nierespektowane przez wszystkich, już daje efekt w postaci wyeliminowania dużej części przejazdów tranzytowych. Ci, co nie mają celu podróży na Starowiejskiej, wybierają równoległe ulice - Wójta Radtkego i 10 Lutego. Mniejszy ruch to mniejszy hałas, większe bezpieczeństwo pieszych, większy komfort korzystających z ogródków gastronomicznych. Wciąż mamy do czynienia z ruchem w poszukiwaniu darmowych miejsc postojowych, ale widać stopniowo, że świadomość zakazu parkowania w strefie zamieszkania poza miejscami wyznaczonymi jest coraz powszechniejsza - wskazuje, dodając, że czerwień rzeczywiście może wyróżnić Starowiejską na lata i być jej pozytywnym wyróżnikiem.
Nie brakuje też jednak krytycznych uwag.
Zostaje podział na jezdnię i chodnik
- Mimo zmiany charakteru ulicy pozostał wyraźny podział na chodnik i jezdnię - pustą i prowokującą do jej wypełnienia. Na razie wypełnia ją nieprawidłowe parkowanie poza miejscami wyznaczonymi i parklety. Z czasem może wypełnią ją stoliki ogródków gastronomicznych. To chyba najważniejsze zadanie i pytanie na najbliższy czas - czym wypełnić jezdnię, szczególnie poza sezonem. Na to projektanci i Urząd Miasta nie odpowiedzieli. Niestety względy ochrony konserwatorskiej uniemożliwiły głębszą ingerencję w bruk, co ułatwiłoby to zadanie - dodaje Łukasz Piesiewicz.
Jego zdaniem parklety powinny montować lokale. Na razie ustawiono 14 takich konstrukcji. Połowa w założeniu ma być dla lokali gastronomicznych.
Parklety? Niejasne zasady
- Sam koszt parkletów gastronomicznych to blisko 600 tys. zł, a moim zdaniem to lokale powinny samodzielnie "kolonizować" dawną jezdnię wedle wytycznych miasta. Nie bardzo wiadomo, jak miasto obdzieliło parkletami lokale gastronomiczne. Jedne dostały możliwość powiększenia ogródków gastronomicznych, z kolei inni zgłaszający chęć uruchomienia gastronomii dostawali warunki uniemożliwiające postawienie choćby jednego stolika. Warto tu nakreślić jasne zasady, tak by Starowiejska przyciągała jeszcze więcej gastronomii, a lokale miały jasną perspektywę rozwoju - kończy.
Przebudowa ul. Starowiejskiej

Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?
Rozpocznij quizOpinie wybrane
-
2023-05-15 09:57
(17)
Mieszkam przy tej ulicy, na odcinku, na którym odwrócono ruch. Cieszą mnie wyniesione skrzyżowania, na których wcześniej można było stracić życie (będąc pieszym), cieszy sporo zieleni. Do odwróconego ruchu na razie nie mogę się przyzwyczaić i sądząc po chaosie w ruchu w ostatnich dniach - nie tylko ja, ALE można odczuć, że ulica się uspokoiła. Na
Mieszkam przy tej ulicy, na odcinku, na którym odwrócono ruch. Cieszą mnie wyniesione skrzyżowania, na których wcześniej można było stracić życie (będąc pieszym), cieszy sporo zieleni. Do odwróconego ruchu na razie nie mogę się przyzwyczaić i sądząc po chaosie w ruchu w ostatnich dniach - nie tylko ja, ALE można odczuć, że ulica się uspokoiła. Na duży minus natomiast, już pomijając wątpliwą estetykę małej architektury, jest pozostawienie ruchu rowerowego na bruku (!) oraz takie zaprojektowanie nasadzeń, parkletów i wszystkiego tego co tam nastawiali w taki sposób, że nijak się nie da przejść z jednej strony ulicy na drugą! Niby ulica dla pieszych, a pieszy, przechodząc przez nią, musi albo podeptać roślinność, albo przeskoczyć stojak rowerowy. Druga sprawa - po zmroku jest po prostu ciemno. Latarnie są na niektórych odcinkach tylko po jednej stronie jezdni - nie rozumiem właściwie dlaczego - i mają bardzo małe natężenie światła. Odcinek wzdłuż szkoły tonie w mroku. Podsumowując - wg mnie zmiana oczywiście na plus, bo była tragedia, ale niestety bardzo słabo przemyślana i zaprojektowana. Szkoda.
- 108 50
-
2023-05-15 13:30
(6)
Ile osób straciło tam życie? Największe zdarzenie, jak pamiętam jakie miało tam miejsce to potrącenie przez autobus miejski pierwszego, który wszedł bezpośrednio pod jego koła (kiedy tymczasowo wprowadzili kontrapas dla autobusów)
- 21 7
-
2023-05-15 14:55
(3)
Potrąceń było kilka, co prawda nie śmiertelnych, ale niektóre groźne. Na skrzyżowaniu z Władysława IV spora część kierowców lewego pasa nie zatrzymywała się w momencie, gdy zatrzymywał się pas prawy, by przepuścić pieszych idących od strony Placu Kaszubskiego.
- 3 11
-
2023-05-15 15:50
(2)
Tak bywa wszędzie nie tylko tam.
- 7 2
-
2023-05-15 18:12
Dlatego poprawiono.
- 2 0
-
2023-05-15 23:36
Skoro tak, to zamykamy wszystko. I tak nikt już tam nie bywa.
- 2 2
-
2023-05-15 15:51
Pisz precyzyjnie. (1)
Niby gdzie? Nigdy nie było na Starowiejskiej kontrapasa dla autobusów.
- 6 1
-
2023-05-15 18:14
Był na Władysława IV i auto jadące Starowiejską wcisnęło się pod autobus. Teraz wjazd jest tylko w Starowiejską z Władysława IV.
- 3 1
-
2023-05-15 15:19
Po pierwsze (1)
za dużo piania nad niczym tam kosmosu nie zrobiono. Zobaczcie ile było się chwalenia ul.Abrahana jakie to cuda na kiju tam będą efekt tam jest ulica pełną parą trzeba uważać ostro na samochody
a z dzieckiem tam coś zjeść trzeba mieć dziecko na oku dosłownie na kolanach.
Jesteśmy w Polsce więc jak coś unowocześniamy na ulicy nazywajmy to po polsku a nie po angielsku co z tą nazwą nic wspólnego nie ma dosłownie.- 10 1
-
2023-05-15 17:33
Pretensje do kierowców!
- 1 4
-
2023-05-15 15:49
Starowiejska to nie deptak, to jest normalna ulica gdzie odwrócono kota ogonem. (2)
"Niby ulica dla pieszych" - tyle z opinii mi wystarczy, ulica była niby dla samochodów. Dla pieszych od zawsze były i są chodniki. Ludzie nie zapominajcie się bo kiedyś dojdzie do nieszczęścia na tej ulicy tak, jak to ma miejsce z pieszymi na przejściach, zero myślenia i gotowe.
- 15 4
-
2023-05-16 07:49
przede wszystkim to strefa zamieszkania i należy stosować się do zasad w takiej strefie obowiązujących
także możecie pomalutku sobie jechać za pieszym i ładnie grzecznie powolutku opuścić szybę i ew poprosić niepodniesionym głosem czy mogliby was przepuścić
- 3 3
-
2023-05-16 08:49
o regułach na danej ulicy decyduje znak a nie infrastruktura
jak na jakiejs ulicy postawią znak zakazu wjazdu to i tak wjedziesz bo masz jezdnię? Jezdnie jednym znakiem mozna zmienić w deptak. Na tej ulicy postawiono znak strefa piesza i to wszystko wyjasnia - pieszy moze poruszac sie po całej ulicy i ma pierwszeństwo.
tak na marginesie mylisz pojęcie ulicy i jezdni - ulica to chodnik, jezdnia, trawnik, torowisko itd- 2 0
-
2023-05-15 15:53
latarnie słabo świecą bo nawiązują do historii
przed wojną też było ciemno ;)
- 15 0
-
2023-05-15 17:30
Rowery mogą jechać po całej szerokości bruku, bo to strefa zamieszkania.
- 2 2
-
2023-05-15 19:41
Zastanawiam się, czy teraz cokolwiek i ktokolwiek zmusi mnie, aby tam pójść lub pojechać, bo po co, po co? (1)
- 8 3
-
2023-05-16 10:12
Ale celem było to, byś właśnie nie pojechal
- 3 0
-
2023-05-15 23:34
Teraz zamknijmy ul. Zieloną i pozostałe kolorowe + Płk. Dąbka, Bosmańską i Unruga. To na początek. Trzeba nawiązać do genezy.
- 3 0
-
2023-05-15 08:09
Jak zawsze hałaśliwi maruderzy (58)
Remont zakończony przed chwilą ale dyżurni, anonimowi oczywiście, ujadacze już wiedzą, że jest źle i będzie jeszcze gorzej. Większość zapewne w ogóle tu nie była ale z założenia po prostu muszą bo się uduszą, skrytykować, pojęczeć, mieć za złe. Wyrazy współczucia bo na pewno nie jest fajnie tak żyć ze zgryzotą bez nadziei.
- 145 399
-
2023-05-15 08:59
A jak mam sie podpisać pod komentarzem? (4)
Imię, nazwisko? Może PESEL i imię ojca?
- 48 14
-
2023-05-15 10:00
Tak.
- 9 12
-
2023-05-15 10:54
Wystarczy: pieniacz albo nieudolny. (1)
- 7 19
-
2023-05-15 15:40
To ty podpisz się d**il i się wszystko będzie zgadzać
- 14 2
-
2023-05-15 11:43
Niech aktywiści i władze miasta odczepią się już od naszej Gdyni
- 31 5
-
2023-05-15 09:04
(1)
Żadnej merytorycznej treści nie ma zawartej w tej wypowiedzi, jedynie lament na osoby krytykujące wykonanie.
Zastanowiłbym się jeszcze raz kogo nazwać hałaśliwymi maruderami- 39 24
-
2023-05-15 09:16
sama prawda jest w tej wypowiedzi
- 14 11
-
2023-05-15 09:04
Nic nie wspomniałeś
O czerwonych latarniach i strasznie niespokojnym ruchu na wszystkich jednym pasie jak na Marszałkowskiej
- 11 13
-
2023-05-15 09:15
anonimowe fora słyną z wylęgarni trolli i malkontentów (2)
to wiadome
- 20 13
-
2023-05-15 10:37
bo urzędnicy zwłaszcza tak daremnie głupi jak w Gdyni są nieomylni prawda?
- 17 7
-
2023-05-16 10:49
Wszyscy nienawidzą kanalii Szczurka, tonie żadne trolle
- 1 0
-
2023-05-15 09:21
Nie krytykuj innych
Skoro jesteś taki za, to dlaczego nie podpisałeś się imieniem i nazwiskiem mówiąc o anonimowych maruderach?
- 23 6
-
2023-05-15 09:39
a czym rozni sie twoj anonimowy wpis
krytykujacy maruderow?
- 21 3
-
2023-05-15 09:39
(2)
Pseudo plastyk się oburzył co boli krytyka
- 9 8
-
2023-05-15 14:29
Człowieku, używaj znaków Interpunkcyjnych.
Bo nie wiadomo o co chodzi w twoim bełkocie.
- 3 5
-
2023-05-15 23:50
Jedna mała kropka i znak zapytania. Wielkie halo!
- 0 1
-
2023-05-15 09:48
(7)
Maruderą nie jestem i zmiany na Starowiejskiej doceniam ,ale bruk położony jest miejscami beznadziejnie !
- 7 2
-
2023-05-15 10:15
Zabieraj się do roboty (1)
I zrób lepiej zamiast jęczeć tu anonimowo i innych ustawiać
- 3 19
-
2023-05-15 10:38
mam robotę robić za nieudaczników w kufajkach wybranych przez nieudaczników w garniturach?Jak nie potrafią budować niech nie budują proste po kij mi te wszystkie niedoróbki bublaste ścieżki rowerowe itp thebilizmy jak ktoś nie potrafi niech nie robi ja nie uznaję uszczęśliwiania na siłę
- 12 5
-
2023-05-15 16:54
Tak go ułożyła firma, nie urząd miasta. (3)
- 0 5
-
2023-05-15 17:42
urzad... (1)
nadzoruje... odbiera... i wydaje nasza kase...
- 7 1
-
2023-05-15 18:46
Ty jeszcze złotówki nie zarobiłeś.
naczelnik US Gdynia 1
- 1 0
-
2023-05-15 23:54
U.M. w przetargu napisał: 36 miesięcy pielęgnacji po posadzeniu nowych drzewek. Drzewka uschły wkrótce po posadzeniu. I co teraz
- 1 0
-
2023-05-15 23:51
Taki malutki drobiazg, jak żle położony bruk. To raczej norma.
- 2 0
-
2023-05-15 09:49
Jak zawsze halasliwy klakier z UM Gdynia dezinformuje
I bajki opowiada
- 17 10
-
2023-05-15 09:52
Miasto mem (22)
Jestem właścicielem mieszkania znajdującego się przy ul. Starowiejskiej. Potwierdzam - wprowadzona zmiana to totalna paranoja, która może podobać się tylko turystom oraz starym dziadom, których aktywność życiowa ogranicza się wyłącznie do zakupów w pobliskich piekarniach. Brak możliwośći parkowania bez zapewnienia alternatywnych miejsc parkingowych
Jestem właścicielem mieszkania znajdującego się przy ul. Starowiejskiej. Potwierdzam - wprowadzona zmiana to totalna paranoja, która może podobać się tylko turystom oraz starym dziadom, których aktywność życiowa ogranicza się wyłącznie do zakupów w pobliskich piekarniach. Brak możliwośći parkowania bez zapewnienia alternatywnych miejsc parkingowych jest skandalem i świadczy o tym, że Urząd Miasta nie szanuje mieszkańców oraz osób prowadzących w okolicy działalność gospodarczą. Kompletnie nie rozumiem co ta "reiwitalizacja" miała na celu. Dodatkowo to bezczelne powoływanie się na potrzeby mieszkańców. Śmiem twierdzić, że 90 proc. mieszkańców nie popiera tych zmian.
- 41 14
-
2023-05-15 10:27
Jesteś właścicielem, ale tu nie mieszkasz, tak? Niech zgadnę - zarabiasz na najmie krótkoterminowym? (12)
Ja jestem właścicielem, mieszkam tu od kilku dekad, i zmiany mi się podobają.
- 17 23
-
2023-05-15 10:40
(2)
co może być fajnego w upodobnieniu ulicy do burdelu i likwidacja miejsc parkingowych?Te hopy na skrzyżowaniach z ważnymi ulicami to też takie fajne są?
- 19 14
-
2023-05-15 16:56
Ważne bo? Ruch tranzytowy to S6, S7, Morska, Zwycięstwa, Śląska. (1)
Drogi miejskie nie są tranzytem.
- 2 2
-
2023-05-15 20:09
ulicą władysława IV jeżdżą autobusy
- 0 0
-
2023-05-15 10:45
(8)
Jestem właścicielem i tu mieszkam. Codziennie dojeżdżam do pracy na Obłuże i wracając nie mam, gdzie zaparkować. Oczywiście są miejsca na podwórzach kamienic, ale ich ilość jest mocno niewystarczająca, gdyż są stale blokowane przez takich właśnie mieszkańców, którzy mieszkają tu od kilku dekad i swój pojazd ruszają raz na kilka miesięcy. Dla nich
Jestem właścicielem i tu mieszkam. Codziennie dojeżdżam do pracy na Obłuże i wracając nie mam, gdzie zaparkować. Oczywiście są miejsca na podwórzach kamienic, ale ich ilość jest mocno niewystarczająca, gdyż są stale blokowane przez takich właśnie mieszkańców, którzy mieszkają tu od kilku dekad i swój pojazd ruszają raz na kilka miesięcy. Dla nich być może nie ma problemu, bo ich aktywność zawodowa jest zerowa i mogą się rozkoszować tą oazą spokoju na tych 100 m pomiędzy korkiem na Władka a korkiem na 3 Maja.
- 22 10
-
2023-05-15 11:48
(1)
Zawsze możesz wyprowadzić się na wieś:D
- 6 17
-
2023-05-15 12:08
A Ty możesz na nią wrócić...taka sama cenna porada
- 20 5
-
2023-05-15 14:52
w okolicy są prywatne parkingi (3)
wykup sobie w końcu miejsce i za nie płać
- 3 12
-
2023-05-15 16:28
I jeszcze wykup sobie miejsce w autobusie :D
- 5 0
-
2023-05-16 00:01
Co jeszcze musi wykupić gdynianin, żeby mieszkać w Gdyni? (1)
- 3 1
-
2023-05-16 10:14
Samochód nie jest gdynianinem
- 0 1
-
2023-05-15 17:00
Porozmawiaj z sąsiadami emerytami. Skoro jednak rozumiesz ich egoizm, a nie rozumiesz konieczności zmian, to jesteś dziwolągiem. (1)
Na Obłuże możesz jechać zbiorkomem.
- 1 8
-
2023-05-16 10:16
Można przegłosować stosowną zmianę w regulaminie wspólnoty - jedno oznaczone miejsce na lokal
ale to wymagałoby przygotowania papierów, lobbowania, pilnowania zgodności z prawem. Łatwiej popłakać się w necie i żądać od miasta, aby dało.
- 0 2
-
2023-05-15 11:13
kupno samochodu nie stwarza automatycznie prawa do roszczenia sobie miejsca do jego parkowania za darmo (5)
w pobliżu własnego domu.
- 12 14
-
2023-05-15 11:55
(2)
To nie jest tak, że dzisiaj przeprowadziłem się do Śródmieścia i narzekam na zastane warunki. Mnie te warunki narzucono, całkowicie ignorując fakt, że mieszkam tu prawie 15 lat, płacę podatki i że za m.in. moje pieniądze remontowana jest kamienica, w której mieszkam i możesz pod nią pić kawkę nie ryzykując, że spadająca dachówka rozwali ci głowę.
To nie jest tak, że dzisiaj przeprowadziłem się do Śródmieścia i narzekam na zastane warunki. Mnie te warunki narzucono, całkowicie ignorując fakt, że mieszkam tu prawie 15 lat, płacę podatki i że za m.in. moje pieniądze remontowana jest kamienica, w której mieszkam i możesz pod nią pić kawkę nie ryzykując, że spadająca dachówka rozwali ci głowę. Mam prawo krytykować rozwiązania, które bardzo mocno godzą w moje (i nie tylko moje) interesy, jako mieszkańca. A prawem mieszkańca jest posiadanie samochodu, bo nie wszyscy dotrą do pracy pieszo albo autobusem. Tego typu argumenty "że można nie mieć samochodu" albo się "wyprowadzić" to są żenujące rady kogoś kogo problem nie dotyczy.
- 21 8
-
2023-05-15 16:01
120/100% racji.
- 4 2
-
2023-05-15 17:03
Czemu więcej masz zrozumienia dla sąsiadów, którzy potrzebują auta raz na dwa lata, a nie dla tych, którzy poruszają się pieszo?
- 2 5
-
2023-05-15 12:47
Zwłaszcza, że tych miejsc akurat tam jest dużo
Co widać na filmie
- 3 2
-
2023-05-15 16:00
Nowy podatek za parkowanie?
A niby za co mam płacić skoro auta nikt nie pilnuje?
- 3 2
-
2023-05-15 15:58
O matko. (1)
Kilka lat temu w dyskusji cytowali byłego już zapewne urzędnika, że zmiany na Starowiejskiej będą ułatwić dotarcie turystów z dworca do ...plaży.
- 7 2
-
2023-05-16 00:04
I ułatwiły. Na szczęście nikt już nie chce tam docierać. Chyba że przyjedzie przez pomyłkę.
- 1 1
-
2023-05-15 23:57
Ale może ucieszą się mieszkańcy mariny i portovej z Warszawy? Nie będą im tubylcy przeszkadzali.
- 1 1
-
2023-05-15 10:34
Nieprawda. (2)
Można wprowadzić zmiany przemyślane i na lepsze. Tutaj zabrakło pomysłu i zmarnowano pieniądze. Nie było pieniędzy na zrobienie Woonerfu choćby na Abrahama, a skrzyżowanie z Władysława IV jest strefą zamieszkania, więc możesz biegać jak pajac w kółko po tym skrzyżowaniu i blokować ruch w majestacie prawa.
- 12 2
-
2023-05-15 16:07
Strefa zamieszkania (1)
To ktoś chory o tym zdecydował, Gdynia dąży do samozagłady.
- 7 4
-
2023-05-15 17:05
Pamięć widać marna. Już nie pamiętasz, jak tam wyglądała sytuacja z przechodzeniem.
- 1 0
-
2023-05-15 10:37
opinia mieszkanca (1)
osobiście mieszkam na ulicy abrahama (części świeżo po remoncie) i już w trakcie prac było widać negatywne skutki tych zmian, miejsca tak wyznaczone że ludzie parkując zajmują pół ulicy, a dostawczaki żeby się zmieścić muszą jechać jednym kołem po krawężniku, do tego zmiany kierunku na starowiejskiej komplikują dojazd do mieszkania, a tarasy przy knajpach nie są nawet ustawione przy restauracjach
- 18 4
-
2023-05-16 10:20
Kolejny, który za nieumiejętność zaparkowania kierowców na miejscu o szerokości wyznaczonej przez rozporządzenie ministerialne
obwinia wszystko i wszystkich, tylko nie kierowców. Notabene, ta szerokość jest taka sama, jak w innych krajach UE. Tam parkujący się spokojnie mieszczą. Widocznie u nas same sieroty...
- 0 2
-
2023-05-15 10:42
nie potrafisz sie podpisac ? (2)
- 0 8
-
2023-05-15 11:14
kocioł garnkowi przyganiał
- 7 2
-
2023-05-16 00:06
Po co? Rodo jest czy nie ma?
- 0 0
-
2023-05-15 12:01
a sam byłeś tam kolego?
- 2 0
-
2023-05-15 23:47
Halo tu była Gdynia. Ostatni gasi światło.
- 1 1
-
2023-05-15 07:26
Mieszkam w Gdańsku i bywam w Gdyni okazjonalnie (20)
W ostatnią sobotę byłem na Starowiejskiej. Jako pieszy nie odczułem, że mam pierwszeństwo przed samochodami. Oprócz czerwonych latarni latarni, nowych ławek, wymienionej nawierzchni nie odczułem, że to jest poldeptak, wonerf czy cokolwiek innego. Normalna ulica po remoncie.
- 327 20
-
2023-05-15 08:03
Czemu nie masz pretensji do kierowców? (2)
Skoro nie respektują przepisów. Ale pewnie,, niedajomradysiemzaczymaćw miejscu,,
- 17 36
-
2023-05-15 11:44
Jakich przepisów (1)
Daj statystyki z Gdyni
- 5 4
-
2023-05-15 16:02
Statystyka a realia to dwie różne sprawy.
Nie każde wykroczenie podlega ukaraniu sprawcy ze wzgledu na brak interwencji w krótkim czasie. Brak etatów w policji ( obecnie średnio około 950 policjantów/ województwo) i strażników miejskich. A chodzi o zatrzymywanie się w miejscach do tego nieprzeznaczonych- np w odległości mniejszej niż 10m od przejść dla pieszych czy nieustępowanie
Nie każde wykroczenie podlega ukaraniu sprawcy ze wzgledu na brak interwencji w krótkim czasie. Brak etatów w policji ( obecnie średnio około 950 policjantów/ województwo) i strażników miejskich. A chodzi o zatrzymywanie się w miejscach do tego nieprzeznaczonych- np w odległości mniejszej niż 10m od przejść dla pieszych czy nieustępowanie pierwszeństwa pieszym i wyprzedzaniu/ omijaniu zatrzymanych pojazdów na przejściach. Obecnie przejścia są zbędne, a prędkość dopuszczalna 20 km/h sprawia, że kierowca ma większe szanse na zatrzymanie. Podziękuj burakom za kierownicami za zmiany! Np 50 km/h w zabudowanym przez całą dobę.
- 2 0
-
2023-05-15 09:18
czyli problemem jak zwykle pozostają kierowcy... (7)
- 17 8
-
2023-05-15 10:41
(5)
problem to urzędniczy durnie z nową paranoją tym razem antysamochodową od skrajności w skrajność
- 23 10
-
2023-05-15 11:27
Paranoją antysamochodową byłoby zamknięcie całego miasta dla osobówek. (2)
Zamykanie poszczególnych ulic nie byłoby potrzebne, gdyby kierowcy respektowali strefy zamieszkania.
A że mają to gdzieś, to trzeba wymuszać "siłowe" rozwiązania.- 9 14
-
2023-05-15 16:11
Takie numery nie w centrum miasta gdzie są tylko 4 główne ulice (1)
Strefy zamieszkania można sobie robić na wydzielonych osiedlach a nie tam gdzie od zawsze był duży ruch tranzytowy. Proszę bardzo jest pole do popisu, dzielnice za i przed obwodnicą, śmiało róbcie sobie strefy pod własnymi domami.
- 9 3
-
2023-05-15 18:35
No, bo Starowiejska to była od takiego tranzytu
Że hoho
- 2 0
-
2023-05-15 11:55
Parking zajmuje miejsce pod deweloperkę :)
- 8 2
-
2023-05-16 00:08
40c cities.
- 1 0
-
2023-05-15 16:03
Tak, to przez ich ignorancję trzeba stosować inne rozwiązania, niż dotychczasowe.
- 1 0
-
2023-05-15 09:42
reasumujac gdanszczanina: (4)
nie odczul, ze jest po remoncie oprocz tego, ze jest wyremontowane.
- 11 15
-
2023-05-15 10:56
Odczuł tylko zmiany kosmetyczne, teraz dotarło? (1)
- 17 4
-
2023-05-15 20:03
pytaj gdanszczanina, do niego nie dotarlo i pewnie stad ta sprzecznosc w jego wpisie.
- 1 0
-
2023-05-15 20:43
Intencje były znacznie bardziej ambitne niż sama wymiana nawierzchni (1)
Inaczej nie robiliby cyrków z latami konsultacji, ankiet itp
- 0 0
-
2023-05-16 00:11
Konsultacje i ankiety po to, żeby odhaczyć, że były.
- 0 0
-
2023-05-15 10:30
Bo po pierwsze powinno byc wprowadzone ograniczenie do 30km/h i powinien byc fotoradar !!Trójmiasto jest liderem piratów (3)
te 124 plusy obecnie dostałes własnie od tych co wymuszaja pierwszentwo na pieszych piratów drogowych
- 4 13
-
2023-05-15 13:40
Przecież jest ograniczenie do 20 km/h. (1)
Problemem są kierowcy.
- 6 6
-
2023-05-15 14:12
Problemem jesteś ty lewacki s synie.
- 6 12
-
2023-05-15 16:13
Fotoradar? Może jak w Toruniu?
A może od razu odcinkowy pomiar prędkości co 100 m?
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.