• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Start sezonowych linii komunikacji miejskiej. Lepszy dojazd do zoo i na Westerplatte

Krzysztof Koprowski
26 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Autobus dla rowerów przez tunel pod Martwą Wisłą kursował początkowo przez cały rok (najpierw jako linia 258). W tym roku jego rozkład zredukowano jedynie do wiosenno-letnich weekendów. Autobus dla rowerów przez tunel pod Martwą Wisłą kursował początkowo przez cały rok (najpierw jako linia 258). W tym roku jego rozkład zredukowano jedynie do wiosenno-letnich weekendów.

W sobotę rozpoczynają funkcjonować sezonowe linie komunikacji miejskiej. Wygodniejszy dojazd będzie możliwy na Westerplatte zobacz na mapie Gdańska oraz do ogrodu zoologicznego zobacz na mapie Gdańska. Wraca również linia do przewozu rowerów przez tunel pod Martwą Wisłą, ale w znacznie ograniczonym zakresie. W Gdyni pojawią się natomiast zabytkowe trolejbusy na linii do Orłowa zobacz na mapie Gdyni. Od 1 maja zacznie działać tramwaj wodny.



Czy korzystasz z sezonowych linii komunikacji miejskiej?

Sezonowe letnie linie autobusowe i trolejbusowe będą funkcjonowały od soboty 27 kwietnia przez najbliższe kilka miesięcy.

W Gdańsku uruchomione zostaną sezonowe linie:

  • 606 (Wały Piastowskie - Westerplatte),
  • 622 (Oliwa Pętla Tramwajowa - Oliwa Zoo),
  • 658 (Stadion Energa - Węzeł Ku Ujściu).

Na wszystkich liniach obowiązuje taryfa zwykła.

Kursy na linii 606 będą wykonywane trzy razy w dni powszednie oraz pięć w soboty, niedzielę i święta. Do Twierdzy Wisłoujście oraz na Westerplatte nadal będzie można dotrzeć również autobusami linii 106 oraz 138, których rozkłady i przebieg trasy nie ulegają zmianom.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Liczba przystanków na linii 606 jest ograniczona: w centrum Gdańska autobusy zatrzymują się jedynie na przystankach Wały Piastowskie, Dworzec Główny oraz Brama Wyżynna, a następnie bez zatrzymania jadą przez most wantowy zobacz na mapie Gdańska aż do Węzła Ku Ujściu (przystanek na żądanie). W drodze na Westerplatte zatrzymują się jeszcze na przystankach Twierdza Wisłoujście (na żądanie) oraz Przystań Żeglugi.

Do zoo dotrzemy linią 622 z pętli tramwajowej Oliwa oraz G z Gdyni. Do zoo dotrzemy linią 622 z pętli tramwajowej Oliwa oraz G z Gdyni.
Linia 622 będzie funkcjonowała we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co ok. 20-30 minut. Na trasie jej przebiegu znajdują się tylko cztery przystanki: Oliwa pętla tramwajowa, Cystersów, Spacerowa (na żądanie) oraz Oliwa Zoo.

Mniej kursów na rowerowej linii przez tunel pod Martwą Wisłą



Linia 658 jest uruchamiana przede wszystkim z myślą o rowerzystach, którzy chcą pokonać tunel pod Martwą Wisłą (obowiązuje w nim zakaz jazdy rowerem). Będzie funkcjonowała tylko w soboty, niedziele i święta, zaś kursy będą wykonywane co 20-40 minut.

To już kolejna redukcja na linii "rowerowej" przez tunel. Początkowo autobusy jeździły tam przez wszystkie dni roku, a następnie zlikwidowano kursy w sezonie późnojesiennym-zimowym. W tym roku z rozkładów wykreślono kursy realizowane w dni powszednie.

Jedyna taka okazja w roku: rowerem przez tunel


Na linii 658 pojawią się autobusy zdolne przewieźć jednorazowo osiem rowerów: sześć na wieszakach oraz opcjonalnie dwa na stojąco (w przypadku wystarczającej wolnej przestrzeni w pojeździe).

Z linii 658 mogą również korzystać osoby bez rowerów, choć należy pamiętać, że na trasie jedynymi przystankami są: Stadion Energa Gdańsk oraz Ku Ujściu. Linia jest płatna, ale nie trzeba uiszczać dodatkowej opłaty za rower (brak opłat za rower obowiązuje na wszystkich liniach ZTM w Gdańsku).

Skasowany bilet nie gwarantuje przejazdu z rowerem autobusem



Zabytkowy trolejbus Skoda 9Tr


Sezonowe linie komunikacji miejskiej w Gdyni:

  • autobusowa G (Pogórze Górne - Oliwa ZOO),
  • trolejbusowa 326 (Grabówek SKM - Orłowo SKM Klif).

Na linii G obowiązują bilety dla linii pospiesznych, zaś na 326 według taryfy zwykłej. Obie linie będą funkcjonowały tylko w niedzielę i święta.

Do obsługi linii G będą skierowane klimatyzowane autobusy przegubowe, zaś na linię 326 oddelegowane będą zabytkowe trolejbusy - jednocześnie dwa spośród czterech pojazdów: Saurer ST4IILM z 1957 r., Skoda 9Tr20 z 1975 r., ZiU 682B z 1984r., Jelcz 120MTE z 1994 r.

Dodatkowo na liniach 109, 152 i 181 w czasie weekendów większa liczba kursów obsługiwana będzie przez pojazdy wielkopojemne.

Testy autonomicznego autobusu do zoo



Od 1 maja w Gdańsku działać będą linie tramwaju wodnego:

  • F5 (Żabi Kruk - Brzeźno),
  • F6 (Targ Rybny - Sobieszewo).

W tym roku ceny za tramwaj wodny wzrosną o 100 proc. Za jeden rejs zamiast 10 zł, zapłacimy 20 zł. Bez zmian pozostaje opłata dodatkowa za przewóz roweru - 5 zł/rower.

Drożeją bilety na miejskie tramwaje wodne

Opinie (104) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (4)

    Świetna wiadomość, sprawdzę każdą linię :)
    Jutro zakupię bilet miesięczny , żeby po wejściu do pojazdu od razu biec do miejsca siedzącego, nie tracić czasu na kasowanie i blokowanie wejścia :)

    • 34 14

    • A my sprawdzimy ciebie

      • 13 2

    • :)

      I dobrze ,też tak robię, byleby mi nikt miejsca nie zajął:)

      • 4 1

    • I myk 60 gr. wpadło za wpis. Dulska hojna.

      • 3 6

    • nie szkoda ci czasu na tak głupi komentarz

      • 4 1

  • W Gdańsku dodatkowe linie, a w Gdyni... zabytkowy trolejbus ;) (4)

    Ech, ten Szczurek kawalarz:)

    • 42 15

    • A na jakie trasy w Gdyni chcesz dodatkowe kursy?

      • 10 8

    • Jakbyś miał poparcie 75,5-tysięcznej publiczności (1)

      To też byś takie kawały robił :)

      • 10 4

      • dokładnie

        niechsie wala teraz

        • 3 3

    • W Gdyni
      365 do Rewy
      309 do Babich na plażę

      • 5 0

  • (3)

    20zł za rejs tramwajem wodnym taki króki odcinek?! Szkoda. Potencjał na trasę świetny, ale nie za takie pieniądze

    • 43 29

    • (1)

      Możesz przepłynąć wpław... zawsze to taniej.

      • 18 7

      • zeby pan wiedział.

        • 3 2

    • inni przewoznicy biora po 30 od glowy na tej trasie , wiec nie narzekaj

      • 3 0

  • (7)

    658 tylko w weekendy? Czy w tym ZTMie ktoś ma mózg?

    • 52 11

    • nie ma

      • 9 2

    • Ma A ty masz? (1)

      • 4 10

      • mam

        • 6 4

    • raczej juz dawno go stracili niszczac inne linie

      • 3 2

    • To jeździło puste poza wee

      • 3 3

    • Nje będziesz miał prywatnej linii (1)

      Jeździj rowerem

      • 1 3

      • No ale właśnie rowerem nie ma możliwości przemieścić się przez Martwą Wisłę w tygodniu pracującym!

        • 0 0

  • Wawrzonka wywalili z funkcji miejskiego inżyniera ruchu (4)

    Za ten b..del na południu Gdańska czy za coś innego?

    • 15 5

    • Zawsze trzeba kogoś poświęcić tym razem padło na Wawrzonka,po cholerę brał tą fuchę

      • 6 1

    • Wywalili czy raczej awansowali na jakiegos tam

      Dyrektora?

      • 2 1

    • MIR (1)

      Awansował na dyrektora GZDIZ
      Teraz dopiero się wykaże

      • 1 2

      • Będzie przekładał papierki. Dostał kopa w górę żeby więcej nic nie psuł z planowaniem komunikacji.

        • 1 0

  • Ciekawe czy mają kierowców (3)

    • 19 5

    • ić sie zatrudnij Janusz ;)

      • 6 2

    • Nie maja. Caly czas szkola nowych ale inni odchodza

      • 3 1

    • A co, masz zamiar wziąć się za uczciwą pracę?

      • 0 0

  • W tym miescie

    nie ma linii dla ludzi o moich potrzebach.

    • 26 8

  • Co roku to samo. (4)

    Pasażerowie nie patrząc że to linia pośpieszna wsiadają w centrum i żądają przystanku po drodze.Z wielkimi pretensjami i wyzywaniem kierowcy od najgorszych że nie chce się zatrzymać tam gdzie pasażer chce.Oni widzą tylko kierunek - Westerplatte.A to sobie po drodze wysiądę.A tu lipa - następny przystanek za kilka kilometrów.

    • 65 3

    • Ehhh

      Życzę cierpliwości.

      • 12 3

    • Albo najlepsze (2)

      Jak są zwykle zjazdy kończące kurs,napisane np.na linii 10 strzyża PKM zajezdnia wrzeszcz-jak to pan nie jedzie do nowego portu???!!!i zaczynają się wyzwiska zamiast czytać ze zrozumieniem gdzie się wsiada a kierowca przecież nie jeździ jak robot 24h tylko kiedyś tą pracę też musi skonczyc

      • 6 1

      • jedzie, nie wie dokąd (1)

        Lepsze, z życia zaczerpnięte.
        127 zjazdowy, kończący na czarnym dworze
        - to on nie jedzie na morenę?!
        - nie drogi panie, kurs zjazdowy, jest napisane w rozkładzie i na wyświetlaczu
        - no kto by to czytał!
        i witki opadły ;-)

        • 2 0

        • a mówili, że analfabetyzm w Polsce zlikwidowany,,,

          • 0 0

  • pytanie (5)

    Co to są gdyńskie "pojazdy wielkopojemne"?

    • 18 3

    • odpowiedź

      takie większe od "bardzopojemnych" :P

      • 9 1

    • Przegubowe

      • 6 2

    • Przeciwieństwo dla Twojej głowy, więc niewieke zrozumiesz.

      • 6 3

    • A jednak są głupie pytania

      • 2 2

    • Pewnie chodzi o przegubowe Ikarusy - kiedyś takie jeździły

      I były naprawdę mega pojemne. Teraz już takich autobusów nie robią.

      • 2 0

  • Gdańsk to miasto zarządzane przez ludzi chyba chorych na głowę (11)

    Żeby uruchamiać linię stadion-pierwszy przystanek za tunelem tylko po to by udawać że sie przewozi rowery i to całe osiem sztuk.
    Po pierwsze po co przewozić rowery, którymi można jechać autonomicznie bez autobusu?
    Po drugie po co linia, która nie bedzie obsługiwać innych pasażerów niż rowerzystów?
    Po trzecie czy ktoś tam w ZTM myśli o rentowności takiej linii?

    Jak nie ma koncepcji na funkcjonowanie w miare normalnej linii z ewentualnym transportem rowerów to w ogóle jej nie uruchamiać - to najbardziej logiczne

    Poza tym ogólnie brak sezonowych linii dowożących na/z plaży. Nie dziwicie się potem, ze każdy skraqwek pasa nadmorskiego bedzie zastawiony blachosmrodami. Rozumiem, że Stogi w tym sezonie w ogóle mają przechlapane ze względu na trwający remont ale gdzie kursy na inne plaże? Sam wiele razy jeździłem kiedyś w lato z Oruni na Stogi specjalna linią autobusową ale pozostało po niej tylko wspomnienie. Teraz mieszkańcy górnych tarasów maja w perspektywie około godzinny dojazd na którąkolwiek plażę urozmaicony na dodatek przesiadkami w tych wspaniałych węzłach integracyjnych jak to sobie maisto wykoncypowało. Dziękuje, wole samochód a jak nie musze wiel rzeczy brać ze sobą to ewentualnie rower.

    • 44 35

    • (5)

      Ad 1 i 2 - ponieważ w tunelu nie wolno jeździć rowerami i były naciski ze strony rowerzystów aby uruchomić taką linię po likwidacji promu przez Martwą Wisłę.
      Ad 3 - a słyszałeś o jakiejkolwiek rentownej linii w komunikacji miejskiej gdziekolwiek ?

      • 13 7

      • Wiem że nie wolno w tunelu jeździć ale po co utrzymywać taką fikcję jak udawanie przewozów? W weekendy? 8 rowerów? Co 40 minut? - to nie ma żadengo sensu

        Inaczej wygląda nierentowna linia, którą jeżdzą pasażerowie (przynajmniej komuś służy) a inaczej nierentowan linia z założenia wożąca powietrze.

        • 7 3

      • (3)

        nie było żadnych nacisków. rowerzysci nie chcą tego autobusu bo jest bezsensu.
        walczą o przywrocenie promu. po co wprowadzasz ludzi w błąd. ten autobus to sciema miasta.

        • 8 3

        • A dlaczego musi być prom? (2)

          Jak rozumiem chodzi o przedostanie się na drugi brzeg z rowerem. Autobus jest dużo tańszy, baaardzo dużo tańszy. A ze jest to zorganizowane zle to inna sprawa, ale do naprawienia.

          • 4 0

          • bo prom to jakaś atrakcja..

            bez sensu płacić i czekać na niewygodny, niepraktyczny autobus jak ma się rower. poza tym jest zbyt duże prawdopodobieństwo że się nie załapiesz.
            Co to 8 miejsc jest ( w praktyce dwa miejsca, reszta na wieszakach jak masz siłę i możliwość rower powiesić )

            • 3 1

          • ten prom nie musiałby być tak duży jak poprzedni. Samochody w tunel a rowery i piesi - na prom. Mógłby pływać w kółko, mieć nawet droższy bilet - tak, żeby się finansowało właścicielowi - taka płaskodenna łódka wojskowa z silnikiem, jakiś duży ponton... Zabierałoby to 10 rowerów, 30 osób i na pewno dałoby się to utrzymać.

            • 1 0

    • Masz czesciowo racja ale linie komunikacji miejskiej nie muszą byc rentowne trzeba blachosmrody podatkiem poczestowac . (2)

      I tu racja powinna komunikacja być dostępna wszędzie i szybko oraz często.

      • 5 4

      • nie musza być rentowne ale żeby z założenia woziły powietrze?

        można tak kombinować, że skoro już do nich dopłacamy to niech chociaż wożą ludzi na takich trasach na których ludzie potrzebują sie przemieszczać

        • 4 3

      • Co to jest blachosmród?

        W psychiatryku macie taką nazwę na coś?

        • 7 2

    • Dokładnie tak jak napisałeś. 100 % racji.

      Ale służalczy będą sobie wmawiać. Byle na złość, choćby sobie.

      Za kasę bedą wozić powietrze,

      • 1 2

    • zapomniales za autobus dostosowany do przewozow rowerow ma jeszcze przyczepę do rowerow

      Co do promu , masz tramwaj wodny na który możesz wsiasc na ferze w Nowym porcie i wysiasc po drugiej stronie...
      Majac rower po co Ci autobus , tramwaj , pedałuj na około , przyjemne to dla zdrowia , piękne widoki , sama radość

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane