- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (282 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (135 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Statek z maszyną TBM płynie już do Gdańska
Na Bałtyku jest już statek transportowy Deo Volente, na którego pokładzie znajdują się ważące w sumie 230 ton części maszyny TBM, która wywierci tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku. Jednostka wpłynie do portu w Gdańsku w środę o godz. 16.
Aktualizacja godz. 13:38 Statek Deo Volente wpłynie do Gdańska dziś i zacumuje przy Nabrzeżu Rudowym , a nie jak wcześniej informował komunikat prasowy spółki GIK, przy Pirsie Rudowym. Orientacyjny termin wpłynięcia jednostki to godz. 16.
Gotowa maszyna-kret we wrześniu w fabryce Herrenknecht w niemieckim Schwanau.
- Na pokładzie są największe elementy maszyny TBM. W sumie jest to dziewiętnaście części ważących ok. 230 tony. Na jednostce znajduje się m.in. główny zespół napędowy, koło tnące - podzielone na trzy części i podzielona na cztery części obudowa tarczy - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem budowy tunelu pod Martwą Wisłą.
Przypomnijmy, że maszyna TBM, w celu przetransportowania z firmy Herrenknecht w Niemczech do Gdańska, została rozebrana. Większość jej elementów dociera do nas od września drogami. Jak podkreślają władze GIK, dostawa statkiem to tylko pojedynczy epizod podczas logistycznego przedsięwzięcia. W dalszym ciągu będą prowadzone przewozy drogą lądową.
Gdański kret w sumie waży 2,2 tys. ton i mierzy 90 metrów. By poruszyć jego tarczę o średnicy 12,56 potrzeba 3,5 megawatów mocy. Gdy maszyna znajdzie się już po ziemią i zacznie pracę, na przodku ciśnienie wynosi 3,5 bara. Dlatego pracownik, który będzie serwisował elementy w tej części maszyny, będzie musiał przejść dekompresję. By maszyna sunęła do przodu niczym kret w tunelu, pchać ją będą 52 siłowniki hydrauliczne o łącznej sile 96,580 meganewtonów.
To wszystko razem wzięte kosztowało 80 mln zł.
W styczniu kret stanie na specjalnie do tego celu wybudowanym miejscu startowym, którego wykonanie pochłonie aż 100 mln zł. Wtedy maszyna rozpocznie drążenie północnego tunelu. Po przewierceniu się na zachodnią stronę Martwej Wisły, tarcza zostanie zdemontowana i przetransportowana ponownie na wschodni brzeg. Korpus maszyny cofnie się wydrążonym wcześniej tunelem. Budowlańcy złożą maszynę i rozpoczną drążenie południowego tunelu.
Zobacz statek Deo Volente na otwartym morzu.
Typ statku: towarowy
Rok budowy: 2007
Długość x Szerokość: 105 m X 16 m
Nośność (DWT): 3750 t
Prędkość rejestrowana (maks./średnia): 17.5 / 13.4 knots
Bandera: holenderska
Znak wywoławczy: PHFJ
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - zagrożony, przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. - niezagrożony. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Opinie (37) ponad 10 zablokowanych
-
2019-01-17 03:47
"twitter/XIlwkxtSI1— Empire of the Kop (.empireofthekop) December 4, 2016Is it just me, or do w."
- 0 0
-
2012-10-17 12:41
Dlaczego nie przewieźli całej maszyny statkiem??? (5)
Zna ktoś odpowiedz?
- 1 5
-
2012-10-17 17:53
(1)
A jak wyobrażasz sobie przewiezienie 2,2 tyś ton po drodze z nabrzeża do miejsca budowy tunelu??
A po drugie drogą lądową jest taniej,
a po trzecie części kreta musiały docierać po kolei bo gdyby przybyły wszystkie na raz to nie dałoby się złożyć maszyny...- 1 0
-
2012-10-17 20:26
To jak taniej drogą to czemu z Chin przypływają statki??
A jak wyobrażasz przewiezienie z Niemiec 2.2 tys ton na miejsce budowy tunelu.
I po trzecie jak masz wszystkie części układanki to ich nie złożysz. Gdzie takiego myślenia uczą???- 1 0
-
2012-10-17 12:49
bo by się nie zmieściła (1)
- 1 1
-
2012-10-17 14:53
za to na TIRa sie zmieści
- 0 2
-
2012-10-17 12:44
Za tanio by było.
A w polsce ciągle się tylko narzeka, że wszystko jest najtańsze.
- 1 1
-
2012-10-17 12:08
Witamy! (1)
- 12 2
-
2012-10-17 17:20
na trzecim zdjęciu pomnik westerplatte chcą załadować, zgłosić to gdzieś :P
- 0 1
-
2012-10-17 14:42
a podobno na Smialej Wisle znalezli jakas bombe... wiadomo cos o tym? (1)
Poglebiarka pod dunska bandera w nocy znalazla jakas niewybuch i zamkneli caly kanal dla zeglugi ?
- 0 1
-
2012-10-17 16:43
No to by byly jaja.
- 0 0
-
2012-10-17 16:41
Taka wspolpraca polsko-niemiecka to mi sie podoba.
- 1 0
-
2012-10-17 14:26
meganiutonów (1)
meganiutonów - SIĘ PISZE :D
- 1 0
-
2012-10-17 14:55
zgadza sie, meganiutonów
Choć zgodnie z normami, w tym konkretnym przypadku, autor powinien użyć skrót MN, ponieważ wartości siły została podana za pomocą cyfr a nie słownie.
Gdyby brać ta zasadę pod uwagę to większość jednostek w tekście została zapisana błędnie. Inne z kolei zostały bez powodu pominięte.- 0 0
-
2012-10-17 12:13
Drenaż (1)
Najpierw niech zrobi co ma zrobić, potem najlepiej jakby polazł sobie do Warszawy (w ziemi) i tam wykonał skuteczny drenaż na stadionie narodowym, a po tym się sam zakopie pod budynkiem na ulicy Wiejskiej.
Wtedy to będzie ogromna korzyść dla całego narodu z takiej jednej małej maszyny.
Pozdrawiam- 7 3
-
2012-10-17 14:10
Ale na narodowym drenaż zdaje się był
tylko że gotówki i to na wielką skalę.
- 1 1
-
2012-10-17 12:12
Oby tylko nie było jakiejś hecy jak w wa-wie, że się jakieś budynki pozapadają albo tunel zaleje ;) (3)
POlak POtrafi he he
- 7 7
-
2012-10-17 14:10
Rudy! zalany to jesteś chyba od wczoraj bo sapiesz jak połamany
- 0 1
-
2012-10-17 12:27
Spójż na mapę (1)
Gdzie ty masz tam jakieś budynki.
- 3 1
-
2012-10-17 12:52
znając POlaków to zrobią tunel nie pod Martwą Wisłą ale wzdłuż rzeki i kto wie gdzie się dokopią
- 1 6
-
2012-10-17 13:36
Profesjonalność informacji/dziennikarza
Nie przy pirsie rudowym tylko przy nabrzeżu rudowym w porcie wewnętrznym ,obsługiwanym przez Port Gdański Eksploatacja SA.
- 6 1
-
2012-10-17 13:31
a lekarze nie wracają
pielęgniarki się też nie uśmiechają
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.