• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po stłuczkach dziewięć razy zamykano tunel pod Martwą Wisłą

Szymon Zięba
23 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Choć drogowe incydenty wyglądały groźnie, szczęśliwie obyło się bez poważnie poszkodowanych.

Dziewięć razy w tym roku rury Tunelu pod Martwą Wisłą zamykano z powodu kolizji i wypadków. Z roku na rok rośnie także liczba awarii samochodów, które korkują ten odcinek Trasy Słowackiego. To m.in. efekt większego ruchu: podczas gdy w 2018 roku przez tunel dziennie przejeżdżało średnio 26 tys. aut, w tym roku liczba ta urosła do 29 tys. pojazdów na dobę.



Często stoisz w korkach w Tunelu pod Martwą Wisłą?

Tunel pod Martwą Wisłą łączy zachodnią część Gdańska z Wyspą Portową w miejscu, w którym Trasa Słowackiego przechodzi w Trasę Sucharskiego. Każdego dnia tunelem przejeżdżają tysiące samochodów, a każde zamknięcie nie tylko całej rury tunelu, ale i pasa ruchu, wywołuje spore korki w tej części miasta.

W 2019 roku (do 20 grudnia) - z powodu incydentów drogowych - poszczególne rury Tunelu pod Martwą Wisłą musiały być zamykane dziewięć razy. W niektórych przypadkach były to zamknięcia krótkotrwałe, na kilka minut (najkrótsze trwało pięć minut), w innych sytuacjach - tunel zamykano na dłużej.

W pamięci kierowców, którzy często wybierają tę trasę, zapisał się 14 maja - tego dnia doszło w tunelu do stłuczki, przez co rura T1 (w kierunku Letnicy) była zamknięta aż przez trzy godziny, co spowodowało spore korki.

Samochód uderzył w ścianę tunelu



- Kierowca samochodu ciężarowego, jadąc prawym pasem tunelu w kierunku al. Płażyńskiego, podczas wykonywania manewru zmiany pasa ruchu na lewy pas, żeby uniknąć zderzenia ze stojącymi w zatorze innymi pojazdami, zderzył się z, jadącym w tym samym kierunku lewym pasem, samochodem osobowym. Następnie odbity siłą uderzenia zjechał na prawy pas, gdzie uderzył w stojący w zatorze drogowym inny samochód. Jednocześnie pojazd odbity siłą uderzenia przewrócił się na lewy bok, uderzając w ścianę tunelu uszkadzając jej poszycie - przypomina nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Stłuczka z maja 2019 roku:


Ponad 200 zatrzymanych praw jazdy



Wśród przyczyn kolizji na tej ruchliwej trasie, policjanci wymieniają m.in. brawurę i niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drogach. W tym roku ze zbyt dociśniętego gazu funkcjonariuszom tłumaczyć się musiały setki kierowców.

- Rejon Tunelu pod Martwą Wisłą jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego. Funkcjonariusze w ramach pełnionej w tym miejscu służby, m.in. kontrolują prędkość, z jaką poruszają kierowcy. Od początku stycznia 2019 r. do 18 grudnia zatrzymano 202 prawa jazdy kierowcom, którzy przekroczyli dopuszczalną prędkość powyżej 50 km/h w obszarze zabudowanym na tej ulicy - mówi nadkom. Magdalena Ciska.


Co ważne, usuwanie skutków kolizji w tunelu bywa mocno uciążliwe. W przeciwieństwie do zdarzeń na otwartej przestrzeni, uszkodzonego pojazdu nie można swobodnie zepchnąć na pobocze. Rozbity samochód musi zostać usunięty z tunelu najczęściej przy pomocy lawety.

Niemal 30 tysięcy aut w Tunelu pod Martwą Wisłą dziennie



W sumie pas ruchu bądź cała rura tunelu (z różnych przyczyn, również prac serwisowych) zamykana była 608 razy.

- Najczęstsze problemy, jakie spotykały kierowców w tunelu, to brak paliwa w pojeździe, zdarzały się również innego typu awarie, unieruchamiające samochód. W porównaniu z latami ubiegłymi można zaobserwować ponad dwukrotny wzrost liczby takich zdarzeń (w 2017 roku było ich 144, a w 2018 - 157) - mówi Konrad Marciński z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wpływ na to ma wzrost średniej liczby pojazdów przejeżdżających codziennie przez tunel. W 2018 roku przez tunel dziennie przejeżdżało średnio 26 tys. samochodów. W tym roku średnia urosła do 29 tys. pojazdów na dobę.

Groźnie wyglądała także październikowa stłuczka motocyklisty z osobówką: rozpędzony jednoślad wjechał w tył auta. Na szczęście nikt nie doznał poważniejszych obrażeń.



07:41 23 GRUDNIA 19 (aktualizacjaakt. 07:53)

Zamknięty pas w Tunelu pod Martwą (7 opinii)

Utrudnienia w Tunelu pod Martwą Wisłą. Prawy pas, kierunek Nowy Port - zamknięty. Powód: zatrzymane auto.
Utrudnienia w Tunelu pod Martwą Wisłą. Prawy pas, kierunek Nowy Port - zamknięty. Powód: zatrzymane auto.

Miejsca

Opinie (195) 7 zablokowanych

  • kolizje w tunelu

    żyjemy w 21 wieku i czy to takie trudne w prowadzić odcinkowy pomiar prędkości

    • 11 1

  • jak na tych filmikach ruskich na youtube

    tunel w moskwie

    • 6 0

  • (1)

    Odcinkowy pomiar prędkości załatwi sprawę! 50km/h surowe mandaty, odbieranie praw jazdy i za kilka miesięcy liczba wypadków w tunelu drastycznie spadnie.

    • 9 1

    • nie załatwi

      bo jak wpadasz 100/h i zwolnisz w korku, to masz dobrą średnią. Albo nie zwolnisz i walisz dzwona. Tylko fotoradar

      • 0 1

  • Polacy to mierni kierowcy

    Albo jeżdżą nieostrożnie i powodują zagrożenie swoimi nerwowymi r******i oraz niepewnością.

    Albo świrują pawiana w pseudo sportowych samochodach jedząc przy tym jak osoby upośledzone psychicznie które nie rozróżniają kolorów świateł oraz nie potrafią czytać znaków.

    • 7 4

  • Jak tak patrzę na te filmiki to myślę, że testy psychologiczne przy wydawaniu i przedłużaniu prawa jazdy powinny być obowiązkowe.

    • 7 1

  • zmienić pas na lewy, żeby umożliwić komuś włączenie się do ruchu to jakaś abstrakcja. (1)

    bezmózgowcy z prawami wyborczymi.

    • 5 7

    • Dlatego PiS wygrał

      • 0 3

  • A ile razy tunel był zamykany

    bez żadnego powodu ?

    • 9 0

  • Biale BMW policyjne

    Jeżeli chodzi o prędkość to ostatnio zostałam prawie " zmieciona" z pasa z taka prędkością wjechalo to patrolujace biale bmw policji i nie jechali na sygnalach więc żeby zabierać prawa jazdy to trzeba zacząć od siebie bo są nic nie lepsi ci co to pilnować powinni .

    • 7 1

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    Najbardziej i**otyczną rzeczą jest brak tablic informacyjnych przed wjazdem do tunelu. Mam tu na myśli te newralgiczne miejsca, które korkują nie tylko siebie, ale kilka innych rejonów miasta. Tablice powinny być umieszczone między innymi w rejonie ulic: obrońców wybrzeża, Jana Pawła II czy Hallera. Kierowcy widząc informację o zamknięciu tunelu mają szansę jechać inną drogą zamiast stać w korku po kilkadziesiąt minut bez możliwości ucieczki z niego.

    • 48 3

    • Moja baba częściej niż 9x wjazd zamyka

      i żadnych tablic nie nosi.

      • 3 1

  • Najlepszy uczuć

    jak przy 120 w samym grajdołku tunelu siła odśrodkowa dokłada sie do grawitacji :D

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane