• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stoisz długo na czerwonym? Podjedź do linii

Michał Sielski
23 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Skrzyżowanie ul. Morskiej i Kalksztajnów. Kierowca po prawej tym razem uruchomił pętlę indukcyjną. Innie zatrzymują się jednak jeszcze bardziej nieporadnie i długo czekają na zielone światło. Skrzyżowanie ul. Morskiej i Kalksztajnów. Kierowca po prawej tym razem uruchomił pętlę indukcyjną. Innie zatrzymują się jednak jeszcze bardziej nieporadnie i długo czekają na zielone światło.

Kierowcy skarżą się, że na niektórych skrzyżowaniach muszą czekać trzy zmiany świateł na zieloną strzałkę w lewo. Tymczasem niekiedy sami są sobie winni, bo pętla indukcyjna zmieni światło na zielone praktycznie od razu - ale trzeba na nią najechać, a nie zatrzymywać się kilka metrów przed linią.



Często widzisz kierowców, którzy stają daleko przed światłami?

Z problemem zmiany świateł na skrzyżowaniu ul. Morskiej z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zwrócił się do nas pan Marcin. Nacz czytelnik często ustawia się tam na lewoskręcie i zauważył powtarzający się problem. Zielone światło dla samochodów skręcających w lewo włącza się tam tylko wtedy, gdy czujnik wykryje oczekujący na przejazd samochód.

- W ostatnią środę znowu był problem. Pierwsza zmiana świateł - u nas "czerwona strzałka w lewo". Druga zmiana świateł (pełen cykl) - stoimy. Trzecia zmiana - stoimy. Okazało się po chwili, że pan w pierwszym samochodzie zatrzymał auto ok. 3-4 m przed linią warunkowego zatrzymania się. Przeszedłem się do niego, podpowiedziałem, aby podjechał bliżej i... światła przełączyły się natychmiast - relacjonuje pan Marcin.

Podobnie działają pętle indukcyjne na większości skrzyżowań w Gdyni. Pętle indukcyjne zamontowane zostały w ramach systemu sterowania sygnalizacją świetlną Tristar, który ma zmniejszyć korki w całym Trójmieście i zapewnić priorytetowy przejazd spóźnionym pojazdom komunikacji publicznej oraz pojazdom uprzywilejowanym, jadącym na sygnale.

Dzięki pętlom ruch jest bardziej płynny, bo jeśli na lewoskręcie nie czekają żadne samochody, auta na głównej drodze nie są zatrzymywane i mogą mieć zielone światło przez długi czas. Gdy pojawi się samochód chcący skręcić, światło się zmieni. Chyba, że kierowca nie podjedzie do linii. Margines jest duży, pętla sięga z reguły co najmniej dwóch metrów od miejsca, w którym należy się zatrzymać. Dla niektórych to jednak wciąż za mało.

- Takie sytuacje zdarzają się nagminnie. Czasem nawet dzwonią do nas kierowcy samochodów czekających na zmianę świateł. Mamy tam monitoring wizyjny, więc instruujemy od razu kierowców, prosząc o podjechanie do linii. Dziwią się, że tak szybko można to "załatwić", tymczasem wystarczy po prostu przestrzegać przepisów i podjeżdżać do linii zatrzymania - podkreśla Karol Kozak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Docelowo pętle będą sukcesywnie zwiększane, by wydłużyć ich zakres oddziaływania, ale to melodia przyszłości - dodaje.

Zobacz wizualizację systemu Tristar.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • Do Redakcji (1)

    Warto abyście Państwo poważnie zajęli się tym tematem.Po raz pierwszy widzę taka zgodność internautów. Zgadzam się z tymi, którzy powiadają iż pętle są za blisko sygnalizator ów. Obecnie wydaje mi się w czasie gdy inwestycja nie jest skończona najlepiej byłoby gdyby były niskie sygnalizatory tak jak np. w Sopocie na skrzyżowaniu ul.Kochanowskiego z ul.NiepodlegloscZreszta myślę sami projektanci mają jeszcze czas przed oficjalnym pełnym uruchomienie niem systemu TRI STAR by przyjrzeć się temu i wprowadzić poprawki.Apeluje o to do firmy KUBA, a do Redakcji, aby sprawy dogladala.Moj telefon 502523501

    • 11 0

    • Porażka firma od TRI STAR to firma KUMAK

      • 3 0

  • nie ma to jak rady Wójka Dobra Rada

    "tymczasem wystarczy po prostu przestrzegać przepisów i podjeżdżać do linii zatrzymania - podkreśla Karol Kozak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni"
    Przecież cały czas ktoś powtarza, że prędkość dozwolona to jest prędkość maksymalna, z tą linią tak samo, można przed nią stanąć 20 m ale jej nie wolno przekroczyć.Wydaliśmy miliony na system, który ciągle jest głupi! Może to pora aby te kamery śledzące ruch ogarniały też skrzyżowania i decydowały o zmianie świateł?

    • 10 0

  • I tak najlepszy jest super tristar za miliony złotych. Stoi się teraz na każdych światłach jadąc z Gdańska w stronę Sopotu.

    • 8 2

  • (2)

    Bzdura z tymi pętlami zwłaszcza kiedy cykle i tak się zmieniają.Gratuluję idiotom z zarządu dróg za spartolenie nawrotki trolejbusom np przy wyjeździe z pętli Klif.Jeśli odjazd wypadnie w złym momencie trolejbus musi czekać kolejną zmianę świateł i na drugim przystanku ma 2 minuty w plecy brawo.Za to dla podrzędnej ulicy Balladyny w każdym cyklu jest przypisane dość długo palące się zielone światło pytam się po co dla niewidzialnego auta?I te ćwoki jeszcze śmią pouczać kierowców jak należy stawać?W piątek ok 9 rano wyjazd z Warszawskiej na Morską polegał na tym że stała sobie kolejka do Kołłątaja jakieś 8-10 aut na każdym pasie a co zrobiły te "inteligentne" światła?Puszczały po 2 auta na cykl.Zielone trwało jakieś 3-5 sekund brawo.To ma być to upłynnienie ruchu skrócenie czasu przejazdu?Fajnie też barany ustawiły kolejne 4 sygnalizacje na Morskiej w Cisowej.Normalna czerwona fala co chwila dojeżdża się do ogona kilkudziesięciu samochodów i tak od obwodnicy aż do ostatnich świateł w Cisowej.Gratki panowie tak dalej.Za to nastawiać j..nych kamer i radarów nie zapomnieli

    • 12 2

    • Kolego jak wcześniej napisałem (1)

      System TRI STAR jeszcze nie jest gotowy.Za system odpowiada firma KUMAK, ale wydaje mi się ze właśnie my dobry czas by o tym pisać, a przez Redakcję sprawy pilnowac

      • 2 1

      • system jest debilny i taki już zostanie.Prosty przykład skrzyżowanie z Owsianą jedno przejście na wprost salonu Forda ma automatyczną zieleń dla pieszych drugie na wprost części samochodowych działa tylko na przycisk ludzie tego nie wiedzą i stoją 2-3 zmiany świateł nie wiedzą co się dzieje że nie zapala im się zielone tak to ma wyglądać?G.. a nie system niedopracowanie systemu tristar polega na nieuruchomieniu jeszcze kamer radarów i SIPu. Czasy jazdy trolejbusem coraz dłuższe pomimo nowych i dynamicznych pojazdów które mają dobre przyspieszenie i powinny łykać drogę.

        • 2 1

  • tylko, że w wielu miejscach światła są umieszczone tak wysoko, że żeby je zza kierownicy (1)

    było widać- trzeba stanąć właśnie te parę m od linii! paranoja!

    przykład-lewoskręt z Wielkopolskiej w Różową

    p.s.
    nie dotyczy posiadaczy nowych Citroenów-im szyba zachodzi na dach, wiec widzą

    • 11 1

    • tam już widać

      dawno tam nie byłeś

      • 0 1

  • co podjedz, co podjedz... bede stawal jak chce, a petle to co najwyzej na szyi sobie zaloze (1)

    bo musze pracowac do 88 roku zycia

    • 4 2

    • Do 88. roku życia,to chyba za Adolfa.

      Prawda taka,że lwia część kierowców nie wie,gdzie kończy się ich auto i zostawia przed sobą NIEPOTRZEBNIE miejsca na dreamlinera. Jest to sytuacja szczególnie powszechna i UCIĄŻLIWA na pasach wyłączenia- prawo i lewoskrętach (np. na Armii Krajowej),gdzie doprowadza to do blokowania jadących na wprost

      • 1 2

  • Nie chcę nic mówić, ale na zdjęciu widać, że...

    Ten najrozsądniejszy ma rejestrację GKA, a pozostali nieporadni GA. Po co ta głupia wojna? Może czas to skończyć.

    • 2 3

  • Kierowcy powinni

    jednak mieć tego świadomość i zostać poinformowani. Przeczytałem i wiem, ale większość nie czytała...

    • 5 1

  • (6)

    Uwielbiam amatorów za fajerą. Stanie taki 5m przed linią a jak już jakimś cudem zaświeci się zielone to zanim ruszy swoim 20-letnim bolidem i przejedzie przez skrzyżowanie to następny samochód ma już czerwone. No bo przecież on nie może ruszyć dynamicznie - szkoda paliwa, opon, żarówek i czego tam jeszcze. Za brak dynamicznej jazdy też powinny być mandaty, może kapelusznicy nauczyliby się jeździć i by się zorientowali, że nie są sami na drodze i inni też chcą jak najszybciej przejechać skrzyżowanie.

    • 13 11

    • (4)

      Zapomniałem dodać, że właśnie dlatego kierowcy mocniejszych i szybszych aut walczą o pole position, bo jak mają ruszać za takimi ślimakami to im się ciśnienie podnosi.

      • 7 6

      • Wygrywają

        pole position na każdym skrzyżowaniu bo na każdym i tak stoją na czerwonym świetle.

        • 3 1

      • My kobiety nie lubimy szybkich narwańców hahahaha

        Po twoim poście współczuje twojej dziewczynie, skoro nie masz cierpliwości hahahaha

        • 0 3

      • Racja

        Co racja to racja, ale zawsze jakieś BMW się przede mną wlecze. Prośba- jeździjcie prawym pasem ;)

        • 4 0

      • dodaj jeszcze że nie brałeś leków dzisiaj i jesteś niespełna rozumu

        • 1 0

    • prawnie

      każdy kto ma prawo jazdy ,może poruszać się po drogach,są dla wszystkich ,kapeluszników też ,nie tylko dla młodych w bmw,pomyśl ,może to twój wujek,dziadek,albo ktoś nie całkiem sprawny dla kogo jazda samochodem nie jest sensem życia,tylko sposobem na przemieszczenie z miejsca na miejsce

      • 2 1

  • Tristar (2)

    Po zmianie sygnalizacji zadowoleni są kierowcy, natomiast z pieszymi nikt się nie liczy. Na skrzyżowaniu Morskiej z Wiejską czeka się na światłach 5 minut,żeby przejść na drugą stronę

    • 4 1

    • Niech se piesi kupią samochody albo niech jeżdżą autobusami, hehe.

      • 2 2

    • oburzona

      zgadza sie i nie tylko na tych,na kolejnych w strone Domu towarowego stalam ostatnio ponad 5-8 minut!!!!!!!!!!!!!wkoncu obok mnie kobieta z malym dzieckiem i wózkiem poszla na czerwonym.A juz nie wspomne o ogłuszająym dzwięku zielonego światła który slychaac przez pol dzielnicy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane