- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (392 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (47 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (271 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (321 opinii)
Strabag rozbuduje Kwiatkowskiego. Nie wiadomo, co z buspasem
Rozbudowę ul. Kwiatkowskiego do dwóch pasów w każdym kierunku wykona firma Strabag. Wybrany właśnie w przetargu wykonawca otrzyma za to 22,9 mln zł. Po niecałych 9 miesiącach droga wraz z nowymi chodnikami i drogą rowerową ma być gotowa. Mają też być buspasy, ale na jakiej długości i po której stronie - tego nie wiadomo.
Strabag otrzyma za prace 22 918 389,60 zł. Za te pieniądze ma rozbudować ul. Kwiatkowskiego od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka. Wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo, który zostanie połączony z niedawno oddanym odcinkiem od ul. Andersa do ul. Kwiatkowskiego. Trasa dla rowerów będzie miała szerokość 2,5 m i zlokalizowana zostanie po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.
Buspas? W dokumentacji jest
Najwięcej emocji podczas projektowania i ogłaszania przetargu wzbudziło wyznaczenie (lub nie) buspasa na rozbudowanej trasie. Przez długi czas nie udzielano konkretnych informacji na ten temat. Budowa ma ruszyć niebawem, a władze Gdyni nadal nie wiedzą (lub nie chcą powiedzieć) czy i gdzie buspasy będą.
Zapytaliśmy wiceprezydenta Marka Łucyka o to, czy buspas będzie na każdej nitce jezdni (w górę i w dół), czy będzie tylko jeden (np. tylko w górę, w kierunku ul. płk. Dąbka) czy może jeden o zmiennych kierunkach? Buspasów nie ma bowiem w najnowszej wizualizacji pokazującej efekty inwestycji. Odpowiedź jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca:
- Posiadana dokumentacja projektowa oraz pozwolenie na budowę przewiduje buspasy w obu kierunkach - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadomo za to, że buspasy znajdą się na kolejnych drogach na północy Gdyni.
- Na ul. Dąbka też planujemy buspasy. Priorytetem nie będzie w tym miejscu transport indywidualny - idziemy w końcu nowoczesnymi trendami i stawiamy na sprawną siatkę połączeń zbiorowych - zaznacza radna Samorządności Wojciecha Szczurka, Marika Domozych.
Nowe chodniki i sygnalizacja świetlna
Oprócz tego przebudowane zostanie także skrzyżowania z ul. Podgórską, powstaną nowe chodniki, a także infrastruktura przystankowa i sygnalizacja świetlna. W ramach prac przewidziana jest budowa nowej kanalizacji deszczowej, a całość dopełni nowoczesne oświetlenie w technologii LED, nasadzenia zieleni i mała architektura.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na Pogórzu: sprzedaż wynajem
Miejsca
Opinie (272) 3 zablokowane
-
2021-02-11 07:29
Opinia wyróżniona
2 pasy w gore + buspas (16)
W godzinach popołudniowych A rano odwrotnie- 2 pasy w dół + budowa jak na chwaszczynskiej. Będzie dobrze i będą zadowoleni ekoterrorysci
- 74 25
-
2021-03-19 13:21
Żadnych buspasów
Po co buspas dla jednego autobusu skoro po rozbudowie do dwóch pasów w każdą stronę ruch będzie płynny a tak zostanie po staremu czyli po jednym pasie w każdą stronę. Nawet kierownik budowy Strabag ( z którym rozmawiałem) dziwił ) się że te buspasy są w projekcie szczególnie że przy dwóch jezdniach w każdą stronę ruch będzie płynny.
- 0 0
-
2021-02-11 20:35
Rzondamy namalowania nowego bus pasu!
Czy jest jeszcze siano na farbe?
- 3 1
-
2021-02-11 11:36
Masz na myśli najbardziej roszczeniową grupę społeczną - kierowców?
- 11 9
-
2021-02-11 10:58
Ekoterroryści - masz na myśli chyba ekonomicznych, a nie ekologicznych (8)
Bo jest znacznie taniej jest zbudować i utrzymać 2 buspasy o max przepustowości 2-3 tys ludzi na godzinę każdy, niż 6 pasów + wielkie skrzyżowanie z rozjazdami o przepustowości 800 aut = 1000 ludzi na godzinę.
- 7 11
-
2021-02-11 12:15
(4)
800 auto = 1000 na godzinę
10 autobusów 194 na godzinę, po 50 pasażerów = 500 osób na godzinę.- 6 0
-
2021-02-11 15:09
Przecież obliczenia są opisane poprawnie (3)
Max przepustowość to nie to samo, co przepustowość konkretnej linii.
- 1 1
-
2021-02-11 19:21
Tak, a za kilka lat będzie jeździło więcej linii (1)
i wtedy byłby kwik: -szczur kat miasta-, -dlaczego nikt o tym wcześniej nie pomyślał- itd itd
- 3 2
-
2021-02-11 22:57
Jakoś nie widać gwałtownego rozwoju komunikacji miejskiej
- 1 1
-
2021-02-11 15:40
Gdynianka
Na pogórze jeździ tylko jedna linia 194 , wiec obliczenia są poprawne. No bo 141 nie można liczyć , nie jeździ Kwiatkowskiego :-). I dla tej jednej linii buduje się buspas , to jakiś żart i to bardzo ponury.
- 7 4
-
2021-02-11 11:06
Kolejny społecznik z kreatywnym liczeniem. (2)
Przelicz ile rowerów mogło by przejechać takim buspasem.
- 3 7
-
2021-02-11 17:00
zwłaszcza...
takich rowerów bez siodełka ;P
- 3 0
-
2021-02-11 13:16
z jednym czy dwoma kołami?
- 2 0
-
2021-02-11 07:45
(3)
Nie eko a zdrowy rozsądek.
- 13 16
-
2021-02-11 10:44
jeden pas w górę i w dół naprzemiennie ze światłami (2)
reszta drogi - na buspasy i ścieżki rowerowe...
- 2 17
-
2021-02-11 15:47
Gdynianka (1)
Buspas dla jednej linii autobusowej to chyba jakiś żart. Przecież tam jeździ tylko 194.
- 8 6
-
2021-02-11 16:48
Co 7-10 minut.
- 5 4
Wszystkie opinie
-
2021-02-11 07:02
Oj to będą ciężkie tygodnie dla Gdyni północ (19)
Wszystko stanie...
Mimo że bardzo jest potrzebna ta inwestycja- 93 5
-
2021-02-11 07:38
trochę się pomęczymy (3)
ale warto. Ten odcinek drogi w obecnej formie i stanie woła o pomstę do nieba.
- 13 1
-
2021-02-11 08:07
To zobacz jak Unruga wygląda. (1)
- 8 1
-
2021-02-11 10:13
Unruga to trzeciorzędna osiedlowa dojazdówka
- 1 3
-
2021-02-11 12:19
no tak warto, pozwoli na dalsza rozbudowę jedno i wielorodzinną w powiecie puckim i problem wróci za 5 lat..
ale warto było
- 4 0
-
2021-02-11 08:02
(4)
Skrzyżowanie ul. Dąbka z ul. Kwiatkowskiego przebudowywali przez 9 miesięcy. Z grzeczności nie wspomnę nazwy wykonawcy.
- 9 0
-
2021-02-11 08:13
Czyżby firma na "M" ?
- 7 1
-
2021-02-11 08:34
a zobacz jak dziś wygląda asfalt który położyli... (1)
- 7 0
-
2021-02-11 08:49
To, że dziś asfalt jest biały to z powodu śniegu a nie przez wykonawcę
- 5 1
-
2021-02-11 09:52
..weś...
się odfanzol, M amy T rzy M aszyny ;P
- 2 1
-
2021-02-11 08:45
Żyje w tej Gdyni już 60 lat i ciągle naprawiają i modernizują estakadę Kwiatkowskiego. (2)
Koszmar.
- 13 3
-
2021-02-11 09:12
no tak - dla ciebie durniu to lepiej żeby zostawili i żeby popadł w ruinę? (1)
taki Most nad Sundem - jest remontowany nonstop od pierwszego dnia ... ekipa z prawie setką ludzi bez przerwy coś naprawia na trzy zmiany dzień w dzień / noc w noc ... gdy skończą zaczynają od początku
- no skandal! ;))))- 1 11
-
2021-02-11 12:00
No to weź się do roboty durniu, żeby nie popadł w ruinę jak ty durniu.
Koszmar i skandal z takim durniem.
- 2 0
-
2021-02-11 09:01
(2)
no to juz sloiki zaczynac mieszkanka sprzedawac ,bo zginiecie w korkach na co najmniej rok
- 2 3
-
2021-02-11 15:11
Założymy się (1)
Że wcale nie będzie dramatu. Po kilku dniach większych korków sytuacja wróci do obecnej normy.
- 1 0
-
2021-02-11 17:13
Czyli do korków.
- 2 0
-
2021-02-11 09:43
Jak można głosować na pis? (1)
- 2 4
-
2021-02-11 10:11
idziesz zaznaczasz XD przy Horała
Vous voilà...
XD- 3 1
-
2021-02-11 11:00
i ceny używanych skuterów o 100% w górę
- 1 0
-
2021-02-11 14:06
Niedoczekanie Twoje!
- 0 0
-
2021-02-11 07:02
(4)
A wiec linia farby ma się dobrze....To nic nie a tylko zwiększy korki.Tu potrzeba prawdziwego planu rozwoju miejskich zapchanych i dziurawych arterii.Póki co marazm.
- 50 41
-
2021-02-11 08:01
twój psychiatra też ci już mówił, że twoje leczenie nic juz nie da?
- 12 4
-
2021-02-11 10:08
o komentarz z farbą zieeewwwww
- 2 1
-
2021-02-11 13:35
Słuchaj Svenus (1)
Ta farba staje się już nudna
- 1 2
-
2021-02-11 17:15
Też tak uważam, a Gdynia wciąż maluje i maluje.
- 1 1
-
2021-02-11 07:04
(8)
To jest kosmetyka. Kwiatkowskiego musi bezkolizyjnie przecinać Dąbka i prowadzić dalej do Kosakowa, Oksywia, Babich Dołów i td.
Skrzyżowanie z Dąbka jest kluczowe bo tu się "kończy jazda" i zaczyna korek, który kończy się często przy Hali Targowej- 71 21
-
2021-02-11 08:27
(1)
Zrobić tam dodatkowy pas dla autobusów w blachosmrody niech stoją w korku!
- 6 21
-
2021-02-11 20:52
blachosmrody
co to jest blachosmród?
Pojawia się często w opiniach to określenie, czyżby jeden internauta z ulubionym słowem?- 2 0
-
2021-02-11 09:34
To niech sobie buduje gmina Kosakowo!!!
- 6 7
-
2021-02-11 12:26
no tak i co jeszcze, może S6 do Mostów (1)
tylko dobry zbiorkom czyli SKM wam tam może pomóc. Poszerzanie ulic to piłowanie gałęzi na której się siedzi w tym przypadku. Zmniejszą się korki, ludzie jeszcze chętniej będą się budować w Mostach, Pogórzach, Dębogórzach.. do tego pato deweloperka, która tam wjechała... i za chwile będzie to samo co było. Janka Wiśniewskiego też była kiedyś jednojezdniowa....
- 8 1
-
2021-02-11 14:14
I tak się tam budują.....
SKM .... na taką górkę nie wjedzie.
- 2 2
-
2021-02-11 13:22
Gdyby było rondo zamiast skrzyżowania (1)
ale wiadomo, stoi tam wspaniały zabytek
- 4 0
-
2021-02-11 13:46
Rondo tam to zły pomysl.
A dlaczego, a dlatego, że tam jest duży ruch z każdej strony. I żeby rondo się sprawdziło musiałoby być na tyle duże, żeby na siebie ten ruch przejąć. To w wersji bez świateł. W wersji że światłami nic by się nie zmieniło w stosunku do sytuacji obecnej.
- 0 2
-
2021-02-11 13:42
Widzę, ze kolega " zorientowany"
A od kiedy to to skrzyżowanie powoduje korek aż do hali? Może najpierw poobserwuj a potem poszły brednie.
Otóż, Wiśniewskiego stoi najczęściej przez Hutniczą. Estakada nawet jak stoi, a uwierzcie mi, że częściej nie stoi niż do, to równie przez to skrzyżowanie jak i przez światła Unruga / Cechowa.- 3 0
-
2021-02-11 07:05
Znowu rosjanie? (3)
Nie ma jakiejś polskiej firmy ???
- 13 32
-
2021-02-11 07:11
Jest MTM xD
- 9 0
-
2021-02-11 07:25
ta rosjanie...
spod Wiednia...
- 15 1
-
2021-02-12 07:50
A co to przeszkadza?
- 0 0
-
2021-02-11 07:06
Dziw bierze że tego nie zrobili przy otwarciu estakady (4)
- 32 8
-
2021-02-11 11:43
Czemu dziw ? (1)
Na końcu estakady rządzi kościół i kilku grobów nie było jak przenieść.
- 4 5
-
2021-02-11 18:55
jolka ogarnij się
cmentarz w niczym nie przeszkadza. Tam jest dość miejsca.
- 3 0
-
2021-02-11 15:06
O czym Ty piszesz, gdy ta część estakady oddawali to po szperka krowy się jeszcze pasły.
- 3 0
-
2021-02-11 16:36
Dwujezdniowa droga była w planach już pod koniec lat 70. Zamontowano nawet dwustronne latarnie (są tam do dzisiaj). Niestety, nawet komuchy nie zdołały doprowadzić do przeniesienia kilkunastu grobów cmentarza i tak zostało. Później pojawiło się połowiczne rozwiązanie z murem oporowym i wydłubano skrawek na wjazd z Unruga.
- 6 1
-
2021-02-11 07:09
Rosnący ruch rowerowy (16)
Bardzo ważna inwestycja jeżeli powstaną buspasy. Jednak brakuje mi w tym projekcie porządnej drogi rowerowej. Biorąc pod uwagę potężny ruch rowerowy wzdłuż ulicy Kwiatkowskiego, to droga rowerowa powinna mieć w tym miejscu nie mniej niż 5 metrów szerokości, żeby możliwe było bezpieczne wyprzedzanie innych rowerzystów. Musimy pamiętać, że już niedługo może tam jeździć ok. 1000 rowerzystów na godzinę.
- 37 101
-
2021-02-11 07:14
buspasy tam nie są potrzebne
- 20 8
-
2021-02-11 07:54
Te 1000 rowerzystów na godzinę to z jakichś prognoz ruchu zostały oszacowane? Czy wyssane z palca bo rano się obudziłeś i tak Ci się wydaje?
- 30 1
-
2021-02-11 08:04
1000 rowerzystów na godzine?
coś brałeś rano?
- 32 0
-
2021-02-11 08:36
(1)
chyba komuś się liczba zer pomyliła.... 1000 to tam jedzie samochodów w godzinie więc można sobie porównać skalę błędu
Chyba, że autor zamierza sam jeździć w górę i w dół, ale to w godzinę będzie ciężko pod górkę kilka razy- 12 0
-
2021-02-11 14:22
Sarkazm - to najwyższa forma inteligencji jak powiedział O. Wilde.
Jak widać nie każdy ma ten dar.
- 1 1
-
2021-02-11 08:42
*oczywiście chodzi na dobę...
- 1 0
-
2021-02-11 09:10
Pelikany (1)
Wszyscg łykają jak pelikany. Nic dziwnego ze d**ilami tak łatwo sterować... eh
- 4 0
-
2021-02-11 09:21
Nikt nie łyknął tylko wyśmiewamy. To różnica
- 4 0
-
2021-02-11 10:11
buspas jest tam niezbędny
inaczej samochody zaleją Morską i centrum
- 3 7
-
2021-02-11 12:05
Idż policzyć tych rowerzystów, bo rozmnożyli się jak króliki. Wy myślcie którędy pojadą tiry do mającego się budować nowego port
- 1 0
-
2021-02-11 14:53
myślę że (2)
oprócz bus pasów i drogi rowerowej powinna być jezdnia dla rolkarzy, i saneczkarzy.
- 7 0
-
2021-02-11 18:56
ja bym jeszcze dodał (1)
tor saneczkowy i lodowisko.
- 4 0
-
2021-02-11 22:59
fakt, lotnisko już jest
- 0 0
-
2021-02-11 21:17
a czemu nie 10.000?
i 50m drogi?
- 0 0
-
2021-02-11 23:21
Jak będą wracać do domu pod tę górkę, to co by nie dostali zadyszki hehehe
- 0 0
-
2021-02-12 03:10
Rowerami jeździ garstka osób. Wszystkie drogi rowerowe święcą pustkami. Szkoda kasy na was.
- 1 0
-
2021-02-11 07:09
Już w 1993 roku planowano rozbudowę Kwiatkowskiego (12)
Minęło 28 lat i wreszcie będziemy mieli inwestycję stulecia.
- 80 5
-
2021-02-11 08:32
rozbudowa Kwiatkowskiego była planowana jeszcze w latach 70 ubiegłego wieku tak jak rozbudowa Dąbka (7)
- 16 0
-
2021-02-11 10:01
"jeszcze w latach 70" to estakada nie istniała jako spójny obiekt - więc jaka rozbudowa? (5)
już nie mówię, że 1979r było 39 samochodów na 1000 mieszkańców
,,, dziś mamy 593 samochody na 1000 mieszkańców- 2 3
-
2021-02-11 10:20
Chyba w ostatnich statystykach podawali cos ok. 700 aut na 1000 mieszkańców Gdyni. (2)
- 0 1
-
2021-02-11 10:51
w Holandii mają w miastach 4x mniej samochodów niż my w Polsce (1)
a mimo to wprowadzają u siebie wszędzie zakaz wjazdu autkiem do centrum !!!
- 1 4
-
2021-02-11 14:26
Dlatego że nie mają aut.
- 4 1
-
2021-02-11 15:01
Odróźniasz planowanie od rozbudowy? (1)
- 3 0
-
2021-02-12 19:23
Nie, a o co chodzi
- 0 0
-
2021-02-11 16:21
Tak, i potwierdzają to dwustronne słupy oświetleniowe zamontowane chyba w latach 78-79. Są tam nadal chociaż pewnie już nie spełnią swojej pełnej roli i zostaną wymienione.
- 2 0
-
2021-02-11 08:34
Poprawka (1)
Już w 1989 planowano
- 3 0
-
2021-02-11 16:28
Wcześniej. Przepychanki z proboszczem ciągnęły się conajmniej od początku lat 80tych. Chodziło o kawałek cmentarza.
- 2 0
-
2021-02-11 08:36
później przyszedł szczurek i były ważniejsze priorytety (1)
- 13 2
-
2021-02-11 10:52
tjaaa - a FAKTy mówią co innego... (np. 5lat temu)
- Budowa tej drogi to jedna z naszych strategicznych decyzji, a nie przedwyborcza obietnica - mówi Janusz Śniadek,
...
- Już dwa lata temu wpisaliśmy to w nasz program rozwojowy dla Polski - dodaje jego partyjny kolega Jarosław Sellin
...
- My stawiamy sprawę jasno: OPAT stanie się rzeczywistością, gdy PiS przejmie władzę - podkreśla Marcin Horała,- 4 3
-
2021-02-11 07:11
(1)
MTM wywalili do Gdańska xD pewnie mieli jiz dosyć tej firmy
- 25 6
-
2021-02-11 09:26
I slusznie..na Hallera juz sie asfalt wykrusza
- 3 1
-
2021-02-11 07:12
On jeszcze publicznie się wypowiada? (6)
I tak dobrze rozbudowa nie bedzie prowadzona przez wiadomą firma z gdyni. Po drugie buspasy beda na 100procent. Czyli bedziemy w punkcie wyjscia i kolejne mln w błoto.
- 64 17
-
2021-02-11 09:36
przesiądź się na bus będzie szybciej, albo rower (5)
niech samochód przestanie być częścią ciała
- 4 12
-
2021-02-11 10:48
w Holandii mają w miastach 4x mniej samochodów niż Polsce (2)
i mimo tego holendrzy wszędzie już wprowadzają zakazy wjazdu smrodo-blachem do centrum!
- 1 8
-
2021-02-11 12:52
Glupoty
Byłeś kiedyś w Holandii? Czy tylko czytałeś?
Autobusy tutaj puste jeżdżą , najwyżej dwóch trzech z opaloną karnacją siedzi z tyłu autobusu... Przyjedź popatrz- 6 0
-
2021-02-11 23:01
Jak chcesz żeby było jak w Holandii to się po prostu przeprowadź
- 2 0
-
2021-02-11 12:10
Jak nie masz nogi to też wsiadasz na rower?
Co za gimbus
- 5 0
-
2021-02-13 12:52
Tak, na pewno. Dopóki nie będzie rozbudowanej sieci SKM czy PKM to nie mówmy o korzystaniu ze zbiorkomu. Autobus to żadna alternatywa
- 0 0
-
2021-02-11 07:13
Wymijajaca odpowiedź Łucyka? (6)
A co w takim razie wycenil w ofercie wykonawca? Nie wiedzą czy mają mieszkańcow za i**otów?
- 74 2
-
2021-02-11 08:33
jak zakończyły się jego problemy z CBA? (1)
- 7 0
-
2021-02-11 08:52
CBA - to ta firma, z której w reklamówkach wynieśli 5 baniek? Oni nie upilnują nawet siebie
- 4 4
-
2021-02-11 09:13
Oczywiście, że mają
Konkretnie za ciemny lud.
Ciemny lud, za to, wszystko kupuje i się cieszy ...- 7 0
-
2021-02-11 09:19
mają mieszkańców za i**otów
mierzą swoją miarą
- 5 0
-
2021-02-11 09:33
dostał wolną rękę... (1)
... to wycenił co chciał
Standardowe pitolenie Łucyka - "nic nie jest przesądzone" bo przecież wykonawca może sam z własnej woli dobudować ten pas, o co chodzi? Przecież w dokumentacji nie ma zakazu budowy buspasa :-)
Identycznie było na Witominie - zwilneli buspasy i rok kleili głupa że przecież nic nie jest przesądzone.- 11 0
-
2021-02-11 09:42
Dostał wolną rękę
Wolna nie musi być pusta
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.