Fakty i opinie

stat

Street workout, czyli własne ciało zamiast ciężarów

Treningi z użyciem ciężaru własnego ciała wyglądają bardzo efektownie. Nauka takich ewolucji wymaga czasu, ale spróbować swoich sił może każdy.
Treningi z użyciem ciężaru własnego ciała wyglądają bardzo efektownie. Nauka takich ewolucji wymaga czasu, ale spróbować swoich sił może każdy. fot. Street Workout Gdynia

Grupa Street Workout Gdynia zaprasza na Bulwar Nadmorski na ćwiczenia z wykorzystaniem sprzętu i obciążenia własnego ciała. Treningi prowadzą Sebastian Parat i Grzegorz Gołębski. Zajęcia dla grup o różnym stopniu zaawansowania prowadzone są w: poniedziałki, środy, piątki i soboty. Koszt uczestnictwa wynosi 5 zł.



Grupa Street Workout Gdynia powstała około 3 lata temu. Pomysłodawcą inicjatywy był Michał Szałucho, który jako pierwszy w Trójmieście propagował ruch związany z kalisteniką i treningami outdoorowymi z wykorzystaniem sprzętu miejskiego - drążków i infrastruktury przeznaczonej do treningów ogólnorozwojowych. Kalistenika to nic innego jak trening z obciążeniem własnego ciała. W języku starogreckim oznacza "piękno i siłę". Praktykowana była już w antyku, trenowana m.in. przez Spartan w celu doskonalenia ciała i budowania siły i sprawności.

W związku z wykonywanym zawodem Szałucho opuścił Trójmiasto i przekazał opiekę nad grupą Sebastianowi Paratowi, znanemu w świecie trójmiejskiego sportu jako "Gizmo". Jeden z pierwszych w Polsce parkourowców, były akrobata i tricker. Po ciężkiej kontuzji, która okresowo wykluczyła go z akrobatyki, przerzucił się na nową dyscyplinę - Street Workout.

Niedługo potem dołączył Jakub Mazurkiewicz, który wniósł do grupy zaplecze motywacyjne oraz bazę ćwiczeń siłowych, jakimi miał okazję dzielić się potem ze swoimi kolegami z treningów. Nieco później z szeregów grupy wyłonił się również obdarzony pasją do motywowania oraz szkolenia innych Grzegorz Gołębski, obecnie współdziałający z Paratem jako opiekun mniej zaawansowanej technicznie grupy początkujących adeptów.

ODWIEDŹ STREET WORKOUT GDYNIA NA FACEBOOKU

Zobacz jak wyglądają zajęcia z Grupą Street Workout Gdynia.



Obecnie grupa liczy około 30 czynnie trenujących osób, zarówno znacznie już zaawansowanych, jak i zupełnie początkujących.

- Nie uznajemy granic wiekowych ani płciowych, są wśród nas nastolatkowie jak i panie i panowie w wieku ponad 30 lat. Wielu z nas uprawia inne sporty niezależnie od kalisteniki i każdy wnosi do treningu coś od siebie - wyjaśnia Gołębski.

Kalistenikę może uprawiać każdy, ma ona pozytywny wpływ na postawę, sylwetkę, zdrowie i samopoczucie. Oparta jest wyłącznie na wykonywaniu naturalnych ruchów i rozwijaniu pełnego potencjału ludzkiego ciała.

- Elementy gimnastyczne, siłowe i gibkość występują na porządku dziennym w treningach, które prowadzimy. Bazą i podstawą jest ogólna sprawność siłowa wszystkich mięśni ciała. Programy oparte na wielokrotnych powtórzeniach pompek, "brzuszków", przysiadów i podciągnięć pozwalają w późniejszym etapie na wykonywanie coraz bardziej imponujących ewolucji i figur - flagi, wagi, oraz innych elementów, które ewoluują tak szybko, że czasem ciężko je nazwać. Zaczerpnięte z gimnastyki oraz akrobatyki, wsparte mocną bazą siłową stanowią niesamowity pokaz mocy ludzkiego ciała, sprawności i twardej psychiki - tłumaczy Sebastian Parat.

Treningi prowadzone przez Grupę Street Workout Gdynia odbywają się cztery razy w tygodniu. Uczestnicy zawsze spotykają się w tym samym miejscu - na drążkach treningowych na Bulwarze Nadmorskim w Gdyni pomiędzy restauracją Barracuda a parkingiem. Koszt udziału w pojedynczych zajęciach wynosi 5 zł.

TRENINGI STREETWORKOUT NA BULWARZE NADMORSKIM
Grupa zaawansowana:
poniedziałek, środa, piątek
godzina 20-21:30

Trener: Sebastian "Gizmo" Parat
Trening siły ogólnorozwojowej, ćwiczenia angażujące wiele partii mięśniowych naraz, siła maksymalna, siła izometryczna, stabilizacja mięśniowa, sylwetka gimnastyczna, stretching, siła gimnastyczna/techniczna: wagi, flagi, stanie na rękach, itp.

Grupa podstawowa:
poniedziałek, środa, piątek
godzina 20-21:30

sobota
godzina 11-12:30

Trener: Grzegorz "Drwal" Gołębski
Ogólna sprawność ruchowa, wytrzymałość siłowa, świadomość ciała, ustawianie sylwetki, stretching, trening ogólnorozwojowy/wprowadzający do elementów gimnastycznych, budowanie bazy mięśniowej
.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (28)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
13.10.2017 wprowadzono zmiany w regulaminie.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.