- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (42 opinie)
- 2 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (77 opinii)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (295 opinii)
- 4 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (221 opinii)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (88 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (213 opinii)
Strefa zamieszkania w historycznym centrum Gdańska może być większa
Strefa zamieszkania w Śródmieściu może zostać rozszerzona o ulice: Ogarną, Kotwiczników, Zbytki i Za Murami. Oznaczałoby to powiększenie obszaru, w którym obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h, ale też gdzie kierowcy mogą parkować jedynie w wyznaczonych miejscach.
Co jej wprowadzenie oznaczałoby dla kierowców i mieszkańców okolicy?
Zgodnie z przepisami w strefie zamieszkania:
- obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h,
- samochody można parkować jedynie w miejscach wyznaczonych,
- progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi.
Co istotne: opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.
Z kolei piesi mogą się poruszać swobodnie po całej udostępnionej do użytku publicznego przestrzeni.
Większych zastrzeżeń do propozycji radnego dzielnicowego nie mają miejscy urzędnicy. Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni tłumaczy, że charakter większości wymienionych ulic oraz ruchu, który się na nim odbywa (jest to częściowo Strefa Ograniczonego Dostępu), wskazuje na możliwość wprowadzenia wspomnianego rozwiązania.
Mniej miejsc postojowych w sercu Gdańska
- Trzeba mieć jednakże na uwadze, że postój wszystkich pojazdów (również mieszkańców) będzie mógł się odbywać wyłącznie w miejscach wyznaczonych. Uporządkuje to sytuację parkingową na tych ulicach, jednakże zmniejszy liczbę miejsc postojowych dla mieszkańców. W chwili obecnej mieszkańcy posiadający karty opłaty zryczałtowanej mieszkańca (OZR - roczną i OZM - miesięczną) mogą parkować w miejscach niewyznaczonych - zastrzega urzędniczka.
Nieco inaczej wygląda to w przypadku wskazywanej przez radnego ul. Bogusławskiego.
- Z uwagi na jej parametry oraz pełnioną funkcję (jako objazdu dla ul. Podwale Przedmiejskie i Okopowej, oraz dojazd do parkingu Teatru Szekspirowskiego i ABW) widzimy zagrożenie dla wyznaczania na niej strefy zamieszkania - słyszymy w GZDiZ.
Temat ewentualnych zmian zostanie teraz oficjalnie omówiony z Radą Dzielnicy Śródmieście.
Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi
- Cieszę się, że pomysł znajduje zrozumienie wśród miejskich urzędników, zwłaszcza Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Chciałbym zaznaczyć, że mój post na Facebooku miał charakter sondażu, a nie formalnej decyzji. Jego celem było umożliwienie mieszkańcom zajęcia stanowiska w sprawie. Przed skierowaniem wniosku do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zarząd dzielnicy pragnie poznać opinie i spostrzeżenia mieszkańców - mówi Maximilian Kieturakis.
Parkingi w Trójmieście
Zainteresowani mogą więc kierować w tej sprawie swoje uwagi na skrzynkę pocztową Rady Dzielnicy Śródmieście: srodmiescie@radadzielnicy.gdansk.pl.
Miejsca
Opinie (126) 6 zablokowanych
-
2020-10-12 14:23
Strwfa zamieszkania w tym kraju to fikcja. Kierowcy i tak parkuja gdzie chca bo SM i Policja ma to gdzies
- 19 4
-
2020-10-12 14:24
Opinia wyróżniona
Całe Główne Miasto powinna objąć taka strefa.
- 70 29
-
2020-10-12 14:30
Uporządkowanie kwestii parkowania
Znakami? Serio? To jest NO-GO zone dla naszej SM ale chcemy porządkować znakami? Wolne żarty.
- 7 2
-
2020-10-12 14:34
W całym cywilizowanym świecie (6)
W cywilizowanym świecie wjazd do centrum miasta jest wręcz niemożliwy. Niestety polakówom jeszcze daleko do Europy. Wjazd do wspomnianej strefy powinien być w ogóle zakazany. Tylko taksówki, zaopatrzenie i mieszkańcy. Żadnych gości hotelowych czy klientów apartamentów. Albo przyjmuje gość ten warunek albo niech sobie szuka hotelu w innej części miasta
- 31 14
-
2020-10-12 14:38
w miastach wkraczających na drogę zrównoważonego rozwoju i poprawę jakości życia (4)
wprowadza się opłaty za wjazd samochodem prywatnym do centrum oraz stopniowo powiększa się liczbę ulic i placów wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów, wyjaśniając obficie mieszkańcom sens takich działań. Priorytetowo traktuje się potrzeby pieszych i rowerzystów (również "hulajnogowców" i osoby korzystające z nowych urządzeń transportu osobistego), przekonując mieszkańców że komunikacja zbiorowa (typu tramwaj lub autobus) nie jest jedynym poważnym substytutem przejazdów samochodem na odległość rzędu 5-12 km. Na większe odległości promuje się korzystanie z kombinacji spacer pieszy/rower plus przejazd szybką koleją miejską (naziemną, nadziemną lub podziemną).
- 6 8
-
2020-10-12 16:52
minusy są. Gdzie argumenty?
faktom się nie zaprzecza
- 2 2
-
2020-10-13 06:34
Sens tych dzialan jest taki zeby wygnac biednych na rowery zeby bogacze nie musieli stac w korkach
- 1 1
-
2020-10-13 07:23
(1)
Jeżdżenie autobusami i tramwajami zwiększa znacznie ryzyko zakażenia się covidem, Jeżdżenie samochodem jest w tym zakresie bezpieczne. Dlatego w dobie pandemii autobusy i tramwaje powinny być wycofane z ruchu.
- 0 2
-
2020-10-13 10:57
pójście za taką radą sparaliżuje ruch samochodów w takim mieście jak Gdańsk na amen
- 0 0
-
2020-10-13 06:32
Nie ma sprawy. Poprosze tylko zeby wszystkie urzedy byly przy obwodnicy albo na stacjach skm. Wtedy moge juz do konca zycia nie odwiedzac centrum
- 2 1
-
2020-10-12 14:36
Śródmieścia miast dla ludzi a nie dla aut !!
Tępaki chcieliby wszędzie wjechać autem, najlepiej do Bazyliki Mariackiej i każdej restauracji. Już widać coraz więcej aut na końcu Wyspy Spichrzów. Tam powinien być całkowity zakaz parkowania na powierzchni ulic. Tam są podziemne parkingi
- 22 10
-
2020-10-12 14:42
Opinia wyróżniona
Dla samych mieszkańców zabraknie miejsc. (2)
to i tak jest SOD, więc przyjezdnych nie powinno tam być, a sąsiad na sąsiada bedzie patrzył wilkiem
- 40 9
-
2020-10-12 17:04
Jak braknie to trzeba kupic garaz albo grunt pod parking
- 6 10
-
2020-10-12 22:10
Podwórka to własność prywatna !
Podwórka są własnością prywatną + wspólnoty i tylko wspólnota ma tu głos !
- 4 0
-
2020-10-12 14:48
Opinia wyróżniona
Wystarczy (5)
egzekwować uprawnienia w SOD i objąć nimi także wykorzystywane niewłaściwie podwórka - jako parkingi (przywrócić podwórkom ich funkcję )
- 49 9
-
2020-10-12 17:19
(2)
A jakie funkcje której wg Ciebie dziś nie mają powinny mieć podwórka
- 6 4
-
2020-10-13 09:39
Trawniki, ławeczki, place zabaw dla dzieci i dorosłych, (1)
boiska (np. siatkówki,petanque), ogrodzone wybiegi dla domowych zwierzątek...
Betonoza już zawładnęła umysłami?- 1 0
-
2020-10-13 11:30
Mieszkam na Długiej od 66 lat , na podwórku za moich dziecięcych lat było 120 dzieci , dziś na podwórku nie ma dzieci a ławeczki dla nas seniorów są . Jakoś nie widzę siebie i moich rówieśników abyśmy ganiali po podwórku za piłką .Są i miejsca parkingowe bo gdzie mam stawiać swój samochód chyba ze masz inny pomysł na zaparkowanie mojego i swojego samochodu.. A domowe jak piszesz zwierzątka mają miejsce w ...... domu a nie ganiać po podwórkach. Nie ma miejsca na wybiegi nie decyduje się na zwierzę w domu.
- 0 2
-
2020-10-13 07:46
Niech o podwórkach decydują demokratycznie ich właściciele! (1)
- 3 2
-
2020-10-13 09:52
czyli miasto?
- 3 1
-
2020-10-12 14:48
Proponuję szlabany na wjeździe do tej sterfy. (1)
Wtedy mieszkańcy będą mieli spokój. Całkowity zakaz wjazdu, dla wszystkich. Policja konno lub na rowerach.
- 9 2
-
2020-10-12 17:29
I żeby nie było niczego
- 1 1
-
2020-10-12 14:50
To nie będzie strefa do zamieszkania tylko strefa do wynajmu na bookingu
- 24 5
-
2020-10-12 14:50
Zapraszam na Jasieńską - tam na pewno obowiązuje ten przepis - buchabucha
"- Trzeba mieć jednakże na uwadze, że postój wszystkich pojazdów (również mieszkańców) będzie mógł się odbywać wyłącznie w miejscach wyznaczonych."
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.