• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Supermodelka zainwestowała w bieliznę z Gdańska

Wioletta Kakowska-Mehring
18 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Esotiq & Henderson wyrusza do Rosji i Kazachstanu
Joanna Krupa i Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson. Joanna Krupa i Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Top-modelka Joanna Krupa została akcjonariuszem i  dyrektorem kreatywnym gdańskiego producenta bielizny, firmy Esotiq & Henderson. Firma zadebiutowała w czwartek na rynku alternatywnym, czyli NewConnect. W przedsięwzięcie, które według modelki będzie "very, very successful" - jak się wyraziła podczas debiutu - nie uwierzyła firma LPP, która w listopadzie ub. odsprzedała tę markę.



Top-modelka na debiucie spółki Esotiq & Henderson Top-modelka na debiucie spółki Esotiq & Henderson
Natasza Urbańska Natasza Urbańska

Czy znane nazwisko pomaga wykreować każdą markę, produkt?

Tak zwane "gorące" nazwisko pomogło firmie. Wieść o udziale w tym przedsięwzięciu Joanny Krupy - o której zrobiło się głośno, kiedy została jurorem w programie TVN "Top Model. Zostań modelką" - spowodowała, że na otwarciu akcje firmy podrożały o 48 proc., do 370 zł za sztukę. Później emocje inwestorów opadły, a kurs spadł do 296,20 zł na zamknięciu. Cena emisyjna wynosiła 250 zł. Debiut można zaliczyć więc do udanych. Spółka znalazła chętnych, którzy dokapitalizowali firmę kwotą 15 mln zł. Wśród nich jest właśnie Joanna Krupa.

Marka Esotiq to bielizna dla pań, a Henderson - dla panów. Jeszcze w ubiegłym roku obie linie należały do gdańskiej spółki LPP, zajmującej się projektowaniem i dystrybucją odzieży, a także obuwia. W listopadzie ub. roku Dariusz Pachla, wiceprezes LPP, poinformował, że grupa odzieżowa zamierza zrezygnować z dalszego rozwoju tych dwóch marek, gdyż nie wpływały one znacząco na poziom przychodów spółki. Aktywa obu marek zostały więc wydzielone i sprzedane. Nowym właścicielem spółki został Mariusz Jawoszek, który wcześniej zasiadał m.in. w zarządzie Pronox Technology. Prezesem firmy jest Adam Skrzypek, związany z Esotiq & Henderson praktycznie od momentu jej powstania.

Spółka rozpoczęła sprzedaż towarów od stycznia tego roku, kiedy to zgodnie z umową podpisaną z LPP, nabyła towary handlowe oraz wyposażenie znajdujące się w salonach sprzedaży Esotiq. Obecnie sieć to 32 salony własne, zlokalizowane głównie w galeriach handlowych, 74 salony prowadzone w oparciu o umowy franczyzy i 13 salonów partnerskich. Marki Esotiq i Henderson są obecne także w 20 salonach poza granicami Polski. Firma w Gdańsku posiada dział zajmujący się projektowaniem, ale produkcja zlecana jest podwykonawcom z Dalekiego Wschodu.

- Mamy duże plany związane z rozwojem marek Esotiq oraz Henderson. Zastrzyk finansowy od inwestorów umożliwi nam ekspansję oraz poprawę dotychczasowych wyników. Kupione marki są w dobrej kondycji, a my widzimy dalsze możliwości ich rozwoju - przekonuje Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson SA.

W firmę wierzy też Joanna Krupa. Modelka liczy na trzykrotny wzrost wartości inwestycji po debiucie. Podobno zainwestowała 300 tys. zł w firmę Esotiq & Henderson. Udział jest więc stosunkowo nieduży, ale jej rola raczej nie opiera się tylko na wkładzie finansowym w przedsięwzięcie. Włączyła się bowiem także w pracę nad marką, projektując linię bielizny dla pań.

Na sukces firmy Esotiq & Henderson liczą też wszyscy zaangażowani w projekt "Poland... Why Not?", którego gdańska firma jest głównym sponsorem. Dlatego na giełdowym debiucie nie mogło zabraknąć kolejnego "gorącego" nazwiska, czyli Nataszy Urbańskiej. Projekt to płyta, która pojawi się na rynku we wrześniu. Usłyszymy na niej 5 utworów śpiewanych przez Urbańską. "Poland... Why Not?" to projekt Rokket Music oparty na pomyśle połączenia muzycznej współpracy międzynarodowej sławy kompozytorów i producentów oraz procesie tworzenia muzycznej gwiazdy polskiego pochodzenia, która ma odnieść światowy sukces.

Plan firmy na najbliższe lata jest ambitny. Na ten rok zaplanowano debiut flagowych marek na rynkach azjatyckich, zachodnioeuropejskich i w Stanach Zjednoczonych. Zarząd zapowiada również dynamiczny rozwój sieci sprzedaży - do końca 2012 roku liczba salonów wzrośnie o 62 proc. Firma chce też poszerzyć asortyment o nowe produkty, w tym o linię dla dzieci i linię bielizny zimowej.

Zarząd firmy wierzy w siłę obu marek. W latach 2008 - 2010 średnia wielkość przyrostu obrotów firmy wyniosła 65 proc. rocznie. Wartość sprzedaży eksportowej na koniec ubiegłego roku wynosiła 4,8 mln zł. Według szacunków, na koniec tego roku ma wynieść 8 mln, a w 2012 aż 15 mln zł.

Pomorska Kronika Biznesu
W programie gospodarczym Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu m.in - Jak i po co kształcić marynarzy - światowy zlot uczelni i statków szkolnych w Gdyni; Znaczy Profesor - rozmowa z prof dr Bolesławem Mazurkiewiczem uznanym autorytetem morskich dziedzin; 90- lecie Morskiego Instytutu Rybackiego
PKB w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i w sobote o 17.

Miejsca

Opinie (145) ponad 20 zablokowanych

  • to mądra decyzja

    marka esotique jest dobra jakościowo tylko zabrakło dobrej reklamy, którą Krupa teraz zrobi. Natomiast Henderson to droga tandeta.

    • 5 2

  • W kasinie w Las Vegas ładniejsze drinki roznoszą.

    Tandeta reklamuje tandetę.

    • 8 1

  • Cywilizacja

    chyli się ku upadkowi. Fałszywe potrzeby wypierają to co naprawdę ważne..

    • 7 0

  • TAP MADL (1)

    • 3 0

    • ABSALATLY TAP

      • 2 0

  • JA CIĘ KRĘCE ! ! ! (2)

    A ta Natasza Urbańska to nawet tu się na zdjęcia wcisnęła. Nie wiem jak można mieć tak ogromne parcie na szkło i irytować przez to tak wielu Polaków. Niedługo to i z lodówki mi taka Natasza wyskoczy.

    • 4 4

    • Mi już wyskoczyła.

      Brrrr....

      Okropność.

      • 1 0

    • taa...

      Na przykład na papierku od loda...

      • 1 0

  • Lubię blondynki i Joasia wydawała mi się inteligentną dziewczyną

    Niestety nie chodzi o to jak mówi po polsku ale o to co che powiedzieć i jak to robi.
    Słodko głupia dziewczynka o nienagannej choć przereklamowanej urodzie.

    Po tym udziale w badziewiu w postaci Top Model na TVNie straciłem do niej szacunek

    • 2 2

  • zainwestowała w bieliznę???

    znaczy nosi bardzo duże rozmiary;)

    • 3 1

  • Artykul z cyklu...'nie idzie nam sprzedaz gaci wiec zrobmy artykul sponsorowany'

    j.w.

    • 1 0

  • Blondynki się biorą za biznes?

    Szukam schronu......

    • 2 3

  • Darek wie co robi..... (1)

    przypomniala mi sie piosenka KazikaPłomienne zorze budzą mnie ze snuGiełdowy ranek, informacji szumZ radiem na uszach i wartości swejW pełni świadomy, świadomy, że heja wracajac do tematu to Pachla wie co robi - spolka zeby inwestowac musi sie rozwijac, w Polsce rynek jest juz prawie nasycony, otwieranie kolejnych sklepow w pcimiach i wolkach generuje tylko wiekszy obrot - rentownosc jest slaba..... a w perspektywie czasu klient docelowy zbiednieje - tysiace mlodych ludzi jest zawalonych kredytami albo w pierwszej kolejnosci kupuje pieluchy.... majtki za 50zl sa na ostatniej pozycji jesli chodzi o priorytet waznosci.... tak wiec w polsce firma juz bardziej skrzydel nie rozwinieekspansja w swiat wymaga kapitalu i duzych nakladow na marketing - obie rzeczy maja - kase sciagneli z rynku (bo po co wydawac swoja..... na marginesie wlascicielu stac by bylo po ostanich dywidentach....), gwiazda tez jest wiec mozna probowac budowac swiatowa marke - konkurencja jest zabojcza ale kto nie ryzykuje ten nie ma ..... a komentarzom na forum wcale sie nie dziwie - wielu z was chcialoby pracowac w takiej firmie, w ladnym biurze, z fajnymi pupami po 2 stronie biurka za niezla kase

    • 2 0

    • Naprodukowałeś sę a ta firma z Darkiem już niewiele ma wspólnego analityku

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane