• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Supermodelka zainwestowała w bieliznę z Gdańska

Wioletta Kakowska-Mehring
18 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Esotiq & Henderson wyrusza do Rosji i Kazachstanu
Joanna Krupa i Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson. Joanna Krupa i Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Top-modelka Joanna Krupa została akcjonariuszem i  dyrektorem kreatywnym gdańskiego producenta bielizny, firmy Esotiq & Henderson. Firma zadebiutowała w czwartek na rynku alternatywnym, czyli NewConnect. W przedsięwzięcie, które według modelki będzie "very, very successful" - jak się wyraziła podczas debiutu - nie uwierzyła firma LPP, która w listopadzie ub. odsprzedała tę markę.



Top-modelka na debiucie spółki Esotiq & Henderson Top-modelka na debiucie spółki Esotiq & Henderson
Natasza Urbańska Natasza Urbańska

Czy znane nazwisko pomaga wykreować każdą markę, produkt?

Tak zwane "gorące" nazwisko pomogło firmie. Wieść o udziale w tym przedsięwzięciu Joanny Krupy - o której zrobiło się głośno, kiedy została jurorem w programie TVN "Top Model. Zostań modelką" - spowodowała, że na otwarciu akcje firmy podrożały o 48 proc., do 370 zł za sztukę. Później emocje inwestorów opadły, a kurs spadł do 296,20 zł na zamknięciu. Cena emisyjna wynosiła 250 zł. Debiut można zaliczyć więc do udanych. Spółka znalazła chętnych, którzy dokapitalizowali firmę kwotą 15 mln zł. Wśród nich jest właśnie Joanna Krupa.

Marka Esotiq to bielizna dla pań, a Henderson - dla panów. Jeszcze w ubiegłym roku obie linie należały do gdańskiej spółki LPP, zajmującej się projektowaniem i dystrybucją odzieży, a także obuwia. W listopadzie ub. roku Dariusz Pachla, wiceprezes LPP, poinformował, że grupa odzieżowa zamierza zrezygnować z dalszego rozwoju tych dwóch marek, gdyż nie wpływały one znacząco na poziom przychodów spółki. Aktywa obu marek zostały więc wydzielone i sprzedane. Nowym właścicielem spółki został Mariusz Jawoszek, który wcześniej zasiadał m.in. w zarządzie Pronox Technology. Prezesem firmy jest Adam Skrzypek, związany z Esotiq & Henderson praktycznie od momentu jej powstania.

Spółka rozpoczęła sprzedaż towarów od stycznia tego roku, kiedy to zgodnie z umową podpisaną z LPP, nabyła towary handlowe oraz wyposażenie znajdujące się w salonach sprzedaży Esotiq. Obecnie sieć to 32 salony własne, zlokalizowane głównie w galeriach handlowych, 74 salony prowadzone w oparciu o umowy franczyzy i 13 salonów partnerskich. Marki Esotiq i Henderson są obecne także w 20 salonach poza granicami Polski. Firma w Gdańsku posiada dział zajmujący się projektowaniem, ale produkcja zlecana jest podwykonawcom z Dalekiego Wschodu.

- Mamy duże plany związane z rozwojem marek Esotiq oraz Henderson. Zastrzyk finansowy od inwestorów umożliwi nam ekspansję oraz poprawę dotychczasowych wyników. Kupione marki są w dobrej kondycji, a my widzimy dalsze możliwości ich rozwoju - przekonuje Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson SA.

W firmę wierzy też Joanna Krupa. Modelka liczy na trzykrotny wzrost wartości inwestycji po debiucie. Podobno zainwestowała 300 tys. zł w firmę Esotiq & Henderson. Udział jest więc stosunkowo nieduży, ale jej rola raczej nie opiera się tylko na wkładzie finansowym w przedsięwzięcie. Włączyła się bowiem także w pracę nad marką, projektując linię bielizny dla pań.

Na sukces firmy Esotiq & Henderson liczą też wszyscy zaangażowani w projekt "Poland... Why Not?", którego gdańska firma jest głównym sponsorem. Dlatego na giełdowym debiucie nie mogło zabraknąć kolejnego "gorącego" nazwiska, czyli Nataszy Urbańskiej. Projekt to płyta, która pojawi się na rynku we wrześniu. Usłyszymy na niej 5 utworów śpiewanych przez Urbańską. "Poland... Why Not?" to projekt Rokket Music oparty na pomyśle połączenia muzycznej współpracy międzynarodowej sławy kompozytorów i producentów oraz procesie tworzenia muzycznej gwiazdy polskiego pochodzenia, która ma odnieść światowy sukces.

Plan firmy na najbliższe lata jest ambitny. Na ten rok zaplanowano debiut flagowych marek na rynkach azjatyckich, zachodnioeuropejskich i w Stanach Zjednoczonych. Zarząd zapowiada również dynamiczny rozwój sieci sprzedaży - do końca 2012 roku liczba salonów wzrośnie o 62 proc. Firma chce też poszerzyć asortyment o nowe produkty, w tym o linię dla dzieci i linię bielizny zimowej.

Zarząd firmy wierzy w siłę obu marek. W latach 2008 - 2010 średnia wielkość przyrostu obrotów firmy wyniosła 65 proc. rocznie. Wartość sprzedaży eksportowej na koniec ubiegłego roku wynosiła 4,8 mln zł. Według szacunków, na koniec tego roku ma wynieść 8 mln, a w 2012 aż 15 mln zł.

Pomorska Kronika Biznesu
W programie gospodarczym Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu m.in - Jak i po co kształcić marynarzy - światowy zlot uczelni i statków szkolnych w Gdyni; Znaczy Profesor - rozmowa z prof dr Bolesławem Mazurkiewiczem uznanym autorytetem morskich dziedzin; 90- lecie Morskiego Instytutu Rybackiego
PKB w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i w sobote o 17.

Miejsca

Opinie (145) ponad 20 zablokowanych

  • Supermodelka? (1)

    Dobry żart tynfa wart :D

    • 0 1

    • eee...no ale do miecza mogłaby klęknać....

      ...dont ya think ?? :)

      • 0 0

  • ja zainwestowałem (1)

    w nowe majtki i nikt o tym nie pisze :(
    targowisko próżności-mówi wam to coś?

    • 2 2

    • Zasponsoruje nowe majtki

      dla Donka i ekipy z PO!

      • 0 0

  • Czemu się czepiacie czlowieka?

    Pan Adam Skrzypek wygląda na kreatywną osobą.
    Myślę, że dużo posiwięca czasu na wybiciu swojej firmy na szczyty bieliźnianych marek. Pewnie chce by jego marka była jak Viktoria Sikret bielizną Fashin.
    Esotiq jest jedną z firm bieliźnianych które mają dosyć atrakcyjne propozycje
    sprzedawania swojej wysoko jakościowo bielizny.
    Niewiem czy zauwarzyli panistwo, że niedawno Esotiq zaczoł sprzedawać bieliznę termo aktywną. W sklepach widzimy Brafiting, a w niektórych sklepach np. Intimisimi nie ma czegoś takiego. Więc prezes firmy ma zachęcające propozycję. W wiosenno/ letniej kolekcji zdięcia są lekkie i kolorowę więc przyciągają wzrok tej oisoby która zamierza kupić produkt Esotq.
    Henderson i marki Lpp niemają niskiej jakości wręcz przeciwnie bawelna jest wysokiej jakości co prawda 2 lata temu bąć 1 temu kupilam strój kąpielowy który po kilku praniach zbladł i nadawał się tylko do śmieci :(.
    Lecz spójszmy na H&M i to dopiero jest bawełna Turecka z najniszej półki!
    Więc prosze darować sobie tę komętarze typu: Bu co to za marka.

    PS. Gratuluję Panu Adamowi wejścia na giełdę! :)

    • 0 0

  • Esotiq to nie lipa tylko przyszlość Polskiej i zagranicznej bieliżny!!!

    Esotiq jest jedną z najszybciej rozwijających się firm bieliźnianych. W przeciągu 4 lat mają oni kilka set sklepów. Praktycznie zaczynali od 0. Pan Adam wpadł na pomysł założenia takiej marki. Po pewnym czasie odłączyła się ona od Lpp.
    Pan Skrzypek jest zdolnym i utalentowanym człowiekiem. Ma dużą charyzmę, że jego pracownicy tak uważnie go słuchają.
    Są tu takie komentarze ,, Kupno paru gaci to nie inwestycja" wręcz przeciwnie
    Jest to spora inwestycja. Prezes marki poświęcił cały swój czas by ktoś miel comfort i wygode noszenia ekskluzywnej bielizny typu Lene Villard. Esotiq i Henderson ma naprawdę wysoką jakość bielizny na Polskim rynku. Tak szczerze wam powiem Polska nie jest łatwym krajem do zadowolenia.
    Więc wyrazy uznania i szacunku dla Prezesa spółki i jego rodziny bo wymaga to dużego poświęcenie. Przede wszystkim pracownikom pełny szacunek i wyrazy uznania. :)
    Pozdrawiam czytelników i wszystkich pracowników Esotiq and Henderson!!

    • 1 0

  • New nius!

    Nie dawno na necie czytalam, że Pan Adam nie stworzyłby swojej marki bez swej
    żony :) I jakiegoś gościa z gatty. :) :*

    • 0 0

  • News z prowincji

    Krupa i Urbańska to prowincjonalne lalki, z tych majtek super brandu nie będzie,śmieszne to zadęcie.Dobrze,że nie ma przymusu inwestowania w akcje firmy,która na ubogim i płytkim rynku sama nie wie czy ma być ekskluzywna czy masowa.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane