• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Światła na rondzie pomogą rozładować korki w tunelu

Maciej Korolczuk
12 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Poniedziałkowy wypadek był najpoważniejszym zdarzeniem w tunelu od czasu jego otwarcia w kwietniu 2016 r. Poniedziałkowy wypadek był najpoważniejszym zdarzeniem w tunelu od czasu jego otwarcia w kwietniu 2016 r.

Drogowcy reagują na poniedziałkowy wypadek w tunelu pod Martwą Wisłą. Receptą na korki, które zwiększają niebezpieczeństwo w tunelu ma być włączana w porannym szczycie sygnalizacja świetlna na rondzie przy Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Gdańska drogówka z kolei walczy tam z piratami drogowymi. W ciągu ostatniego 1,5 roku prawo jazdy straciło w tunelu już prawie 100 kierowców.



Czy światła na rondzie pomogą rozładować korki w tunelu?

Przypomnijmy, do wypadku doszło w poniedziałek ok. godz. 8, a więc w czasie porannego szczytu na drogach. Duże natężenie ruchu sprawiło, że auta wyjeżdżające z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej stanęły w korku, a zator "wylał się" na prawy pas w tunelu.

W korku zatrzymało się renault megane, a po chwili uderzył w nie dostawczy transit, który prawdopodobnie jechał z nadmierną prędkością i nie zdążył zmienić pasa ruchu. Dochodzenie funkcjonariuszy ma też wyjaśnić, czy w chwili wypadku maksymalna dopuszczalna prędkość w tunelu została obniżona z 70 do 50 km/h oraz czy dostawczak nie poruszał się po zamkniętym pasie.

W groźnie wyglądającym zdarzeniu ucierpiała jedna osoba. W sumie uszkodzone zostały za to trzy samochody, bo odłamki porysowały także karoserię jadącego za autem dostawczym audi. Jak przyznają drogowcy, to najgroźniejszy jak dotąd wypadek, do którego doszło w otwartym w kwietniu 2016 r. tunelu.


Ruchem będzie sterować sygnalizacja



Na reakcję centrum zarządzania tunelem i miejskich inżynierów ruchu nie trzeba było długo czekać. W środę odbyły się rozmowy na temat zmian w organizacji ruchu na wypadek tworzenia się w tunelu korków.

- Wariantem, który wybraliśmy, jest włączenie sygnalizacji świetlnej na rondzie przy Marynarki Polskiej, a więc po prostu wstrzymania ruchu na górze do momentu rozładowania korka w tunelu. Światła będą włączane od poniedziałku do piątku przez godzinę w trakcie porannego szczytu. Oczywiście będziemy na bieżąco obserwować sytuację i w razie potrzeby korygować ustawienie świateł - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.

Wideo archiwalne



Czerwone światło na rondzie będzie oznaczać wstrzymanie ruchu nie tylko dla samochodów, ale także tramwajów. Obecnie to właśnie tramwaje mają priorytet w przejeździe przez rondo i w chwili, gdy się do niego zbliżają, pętla indukcyjna wywołuje czerwone światło na przejazdach.

- Sytuację już teraz poprawia fakt, że rondo jest turbinowe, bo kierowcy korzystają z obu pasów, a nie - jak to miało miejsce wcześniej - tylko z zewnętrznego. Jest lepiej, ale, jak widać, informacje o dozwolonej prędkości na znakach zmiennej treści w takich sytuacjach okazują się zbyt miękkim rozwiązaniem. Lepszym byłby odcinkowy pomiar prędkości, ale, ze względu na przepisy, nie można go na razie wprowadzić - dodaje Wawrzonek.
Światła zostaną włączone w poniedziałek ok. godz. 7:30 i będą regulować ruch w tunelu i na rondzie przez kolejną godzinę. Przed godz. 9 ponownie będą pracować w trybie pulsacyjnym.

To nie pierwsze problemy z wyjazdem z tunelu na rondo w Letnicy. Zimą w tym samym miejscu kierowcy mają problem z podjazdem na oblodzonym wzniesieniu. Wkrótce pojawi się tam system podgrzewania jezdni.

Prawie stu kierowców straciło prawo jazdy



Rejon tunelu regularnie patrolowany jest przez policjantów ruchu drogowego. Od października 2016 r. do kwietnia 2018 r. funkcjonariusze zatrzymali w tym miejscu już 98 praw jazdy za przekroczenie dopuszczalnej prędkości o więcej niż 50 km/h.

- Najważniejsze, aby kierowcy pamiętali, że w tunelu nie da się uciec w bok i głównym celem jest dojechanie do końca tunelu. W związku z tym nie wolno nam robić niczego, co mogłoby utrudnić sprawny przepływ pojazdów - mówi Magdalena Ciska, rzecznik prasowy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku i przypomina, że w tunelu z oczywistych względów zabronione jest zatrzymywanie się, cofanie i zawracanie.
Z przepisów porządkowych obowiązujących w tunelach warto też pamiętać, że w razie zatrzymania pojazdu (z powodu zatoru lub wypadku) należy stanąć w odległości nie mniejszej niż 5 m. od poprzedzającego nas pojazdu.

Wideo archiwalne

Opinie (144) 6 zablokowanych

  • Myślę, że warto dodatkowo rozważyć: (3)

    - wprowadzenie ograniczenia prędkości do 40km/h,
    - wytyczenie 2 lub 3 naziemnych przejść dla pieszych w okolicy tunelu,
    - dopuszczenie ruchu rowerowego w obu nitkach tunelu,
    - umieszczenie jakiegoś pomnika lub obelisku najlepiej monumentalnego na wyspie ronda (ewentualnie posadzenie kilkunastu drzew w formie zagajnika podkreślającego związek i przywiązanie dzisiejszego Człowieka z otaczającym go Środowiskiem Naturalnym),
    -...
    - aha, na ścianach tunelu można porozmieszczać powierzchnie reklamowe, najlepiej multimedialne żeby wspomagały skupienie się na drodze jego użytkowników (ustawa krajobrazowa pod ziemią chyba nie obowiązuje)
    -...

    • 9 5

    • (1)

      Najlepiej chyba będzie zrobić tory kolejowe w tunelu i samochody pakować na wagony. Może wtedy nie będzie kolizji.

      • 0 0

      • wesołkujcie sobie
        nie przeszkadzajcie swoim gładkim korom szarym - prostować się
        bo zmarszczki są takie bee

        dużo ludzi jedzie tamtędy samochodami
        niektórzy wybrali by alternatywę (czyli jechanie NIE SAMOCHODEM)
        gdyby jakaś była

        ale nie może być, bo wam autobusy, piesi, a zwłaszcza rowery - przeszkadzają
        une som takie niebezpieczne, bo powodują wypadki śmiertelne
        jak kerowca który "miał prawo się śpieszyć" - w jakiś wjedzie

        wam WSZYSTKO przeszkadza:
        ✿ drzewa znienacka wkraczają na jezdnie
        ✿ czerwone światła - to zawsze czerwona fala
        ✿ pogoda, bo za ciepło, za sucho, można "wdepnąć"
        ✿ psiarnia - haltujei zabiera lejce za byle co
        ✿ rowerzyści i piesi - samobójcy tylko knujące jak wam wygiąć błotnik

        wam, bo błotnik to część waszego cielska, wy bezmózgi podłe

        • 1 1

    • Idiotów nie sieją

      Po co do 40, odrazu walnąć 10 km/h niech dalej śmierdzące diesle trują ten świat, bo ciężko jest przy 30 czy 40 włączyć jakikolwiek logiczny bieg, tylko turlać się na 2 czy 3...

      Co do planu wprowadzenia świateł to bzdura największa jaką słyszałem. Gdziekolwiek to g*wno staje tam zaczynają się robić korki, ale autor postu zapewne jest zgrzybiałym emerytem, który nigdzie nie nie spieszy, to może sobie stać w korkach czy telepać się przez miasto 30 km/h... Ciekawe tylko, że w kolejce do lekarzy zawsze się łapskami rozpychacie...

      • 0 0

  • Barany ten węzeł projektowali (2)

    Dlaczego zawsze po budowie wychodzą takie rzeczy? Gdzie symulacje, obliczenia? Trzeba być totalnym osłem. Projektant myślał że tam auta nie będą jeździły czy jak? Że śnieg nie będzie padał, że temperatury nie będą ujemne?
    Druga sprawa że dużo razy spotkałem się z sytuacją że na znaku jest "50" to barany jadą tam ponad "80" następnie mnie wyprzedzają, trąbią a późnej barany stoją w korku...hehehe

    • 5 2

    • W Alpach też są tunele. Znacząco dłuższe. I jakoś nie ma podgrzewanych wyjazdów. I jakoś sobie radzą.

      • 2 0

    • 2 pasy, pusta droga, dlaczego 50?

      • 0 0

  • mówi Magdalena Ciska:

    "W związku z tym nie wolno nam robić niczego, co mogłoby utrudnić sprawny przepływ pojazdów".
    Wniosek - nie wolno wprowadzać ograniczenia prędkości w tunelu bo może to utrudnić sprawny przepływ pojazdów...

    Swoją drogą osoba odpowiedzialna za informacje na znakach zmiennej treści jest do zwolnienia. Jeżdżę tunelem codziennie w obie strony. Wielokrotnie widziałem znaki o ograniczaniu prędkości ze względu na zator. Większość kierowców oczywiście gwałtownie hamuje tworząc po pierwsze niebezpieczne sytuacje, a po drugie korek przed tunelem. Po przejechaniu tunelu okazuje się że żadnego zatoru nie ma co wszystkich irytuje. W efekcie z tego co zaobserwowałem wielu kierowców zaczęło po prostu ignorować znaki zmiennej treści :(

    • 11 0

  • Jaki jest wasz rekord w tym tunelu na ścigaczu????

    • 2 1

  • chyba zarty (1)

    Wystarczy NA BIEZACO wyswietlac komunikaty na tablicy zmiennej tresci ktora jest przed wiazdem do tunelu. Pamietacie o niej? Dostawicie swiatla, a korki beda jeszcze wieksze.
    Mam nadzieje ze ten pomysl upadnie tak szybko jak powstal.

    • 8 0

    • ale te swiatla tam stoja od poczatku tylko czesto wylaczone

      dzis ok 8:30 rano dzialaly - z tunelu wyjechalem na zielonym a rondo nie bylo zakorkowane wiec chyba pomysl sie sprawdza

      • 1 0

  • dostawczy tranzit

    • 1 0

  • Tylko porzadne gumowanie na komendzie Milicji daje efekty

    • 1 1

  • To nic nie zmieni idioci za kierownica nie przestrzegaja przepisów celowo!

    poprawić mogą wyłącznie kosztowne mandaty karne.Jak zaplaci 2 razy po 500zł zamiast 100 to szybko sie nauczy!!

    • 3 1

  • Czemu w tak prostej sprawie kolizji nie puszczono ruchu drugim tunelem?

    Zamiast paraliżować pół miasta wystarczylo awaryjnie puścić ruch obustronny drugim tunelem. Czemu jego konstrukcja na to nie pozwala? Kto to przegapił? Przecież to standardowe procedury wszędzie indziej.
    Korek do świateł to jedno ale zamknięcie tunelu z powodu kolizji to zupełnie coś innego. Przecież to powinno być przewidziane na etapie projektu - co za bubel !!!!

    • 3 0

  • zamnkąc tunel

    zamknac tunel -taka jest moja koncepcja

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane