- 1 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (133 opinie)
- 2 Działkowcy przez to będą mieli problemy? (101 opinii)
- 3 Uziemił się przez skradziony miernik (52 opinie)
- 4 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (92 opinie)
- 5 Kim jest Aleksandra Kosiorek, nowa prezydent Gdyni? (742 opinie)
- 6 Cyberpolicjanci mają nową siedzibę (85 opinii)
Świętojańska czeka na wiosnę
- Inwestycja jest właściwie przygotowana, obecnie trwają prace, które można realizować w czasie, gdy prowadzenie zasadniczych robót jest niemożliwe lub przynajmniej znacznie utrudnione ze względu na zimę - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Zaczynamy wraz z nadejściem wiosny, prace mają potrwać do listopada. Rym razem nie powtórzyła się tak łagodna zima jak w latach 2001/2002, gdy udało się przeprowadzić prace w zasadzie bez konfliktu z sezonem turystycznym.
Koszty drugiego etapu, obejmującego odcinek od ul. Żwirki i Wigury do al. Marszałka Piłsudskiego oceniane są na około 9 milionów złotych (pierwszy etap kosztował o dwa miliony więcej).
- Poprzednie dofinansowanie z Unii Europejskiej na modernizację Świętojańskiej w wysokości pół miliona euro dostaliśmy na całą inwestycję - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Na dodatkowe pieniądze więc szans nie ma.
Na Świętojańską środki w budżecie miasta się znalazły, gorzej z inwestycjami, których skala przekracza znacznie możliwości finansowe miasta. Kolejne transze obligacji, które będą mogły zostać uruchomione przez miasto po spłacie części zadłużenia, są "chomikowane" na estakadę Kwiatkowskiego, która jest w tej chwili najistotniejsza. Ten rodzaj kredytu jest więc obecnie w pewnym stopniu zamrożony. Skąd więc wziąć środki na inne potrzebne inwestycje, jak na przykład wiecznie zakorkowaną ul. Janka Wiśniewskiego (koszty ok. 80 mln zł.)?
- Tę inwestycję, podobnie jak trasę Kwiatkowskiego, można zaliczyć do "ciężkich" - mówi Marek Stępa. - Liczymy niebezpodstawnie na to, że ul. Janka Wiśniewskiego stanie się również troską samorządu wojewódzkiego, w tej sprawie już odbyły się rozmowy. Znaczenie tej drogi nie jest przecież wyłącznie lokalne, jest ona dopełnieniem Trasy Kwiatkowskiego, niezbędnym dla prawidłowego połączenia portu z systemem dróg krajowych. Dlatego mamy prawo sądzić, że to zainteresowanie wyrazi się w środkach na realizację zadania. W tej chwili nie możemy jednak jeszcze odpowiedzialnie wskazywać terminu rozpoczęcia prac.
W tym roku nie ma też co liczyć na dokończenie Drogi Różowej. Prowadzone są prace przygotowawcze, roboty zaczną się w 2004 roku. Wówczas powstaną węzły komunikacyjne przy ul. Wielkopolskiej/Lotników, Wielkopolskiej/al. Zwycięstwa, a także wiadukt przy ul. Stryjskiej.
Opinie (83)
-
2003-02-24 00:17
Świętojańska to wizytówka Gdyni.
Mam nadzieję że dożyję czasów, kiedy będzie wyłączona z ruchu kołowego.
A wtedy Gdynia stanie się ATRAKCYJNYM miastem nie tylko dla jej mieszkańców.
Bo jak na razie, to pewnie wymienią krawężniki na wyższe (no sami wiecie, po to żeby nie dało się broń Boże karetce "na sygnale" ustąpić), i wymienią płyty chodnikowe (których produkcję dzierży siostrzeniec brata szwagra) na nowe. Czyli kosmetyka.- 0 0
-
2003-02-24 00:47
miastowy
Gdzie jestes mistrzu! Napsiz jakis zabawny text o tym jak we wiosce kozy kuja tzn... droge buduja. Weekend bez ciebie to weekend stracony!
- 0 0
-
2003-02-24 02:00
Jaki wiadukt przy ul. Stryjskiej ?????????????
Czy autor może to wytłumaczyć o co chodzi? Gdzie ten wiadukt ma się niby znaleźć i jaki szlak drogowy będzie przez niego "przerzucony", bo nie bardzo rozumiem?????
- 0 0
-
2003-02-24 10:05
Znowu wytną drzewa
O ile wiem Świętojańska miała być wyłączona z ruchu kołowego z wyjątkiem trolejbusów i rowerów. Ileż to wspaniałych projektów architektonicznych pokazywano. Na razie, jak do tej pory to ulica, owszem stała się nowocześniejsza, ale wyjątkowo łysa i brzydka. Posadzono co prawda nowe głogi, ale jak wiadomo głogi są o wiele niższe niż wycięte platany. A ruch jak był tak i jest.
- 0 0
-
2003-02-24 10:46
tutaj jestem
jest to zapewne najwieksza inw. od kilku lat w gdyni
300 metrow bruku za 9 mln
a i tak nic to nie pomoze bo te szaro bure ruiny
od 1 pietra wzwyz dalej beda szpecic
w tym roku w gdansku niewiele miej pojdzie na same sciezki rowerowe
Podsumujmy osiagniecia Gdanska i gdyni ostatnie 2 lata
Biurowce
Company hause ul. Grunwaldzka
Vigo ul. Szymqnowskiego
Sadowa bussines park ul. Sadowa
Gdynia nic
Centra handlowe
Carrefour wielopioziomowe centrum z podziemnym parkingiem
Alfa kolejne wielopioziomowe centrum z podziemnym parkingiem
Castorama
Mediamarkt
W budowie
Manhatan we wrzeszczu
Madison park na Rajskiej
Real kolobrzeska (za 2-3 mies.ruszy)
Hala targowa remontowana kompleksowo
Gdynia
Blaszany geant 2 razy mniejszy od gdanskiego i to w centrum (duma dyni ha ha )
W budowie srednio duze centrum kwiatkowskiego wielokrotnie oprotestowane przez sasiadow bo im będzie sloneczko zaslanial
Budynki rozrywkowe
Krewetka
Budynki edukacyjne
Wydzial prawa UG
Wydzial elektroniki Politechnika
Wyzsza szkola zarzadzania gdansk-zabianka (przeniosla się ze „wspanialej gdyni do Gdanska)
Caly kampus akademii muzycznej na dolnym miescie
W budowie glowna biblioteka UG
Gdynia nic
Kultura i sztuka
Centrum muzyczno kongresowe na olowiance w budowie
Gdynia nic
Prywatni Inwestorzy chetni do budowy
ING real estate teren gildi inewstycja za 500 mln PLN jedna z najwiekszych w Polsce
PKO dewelopment biurowiec i hotel przy UM
Nederpol investment kompleks na targu weglowym
Biurowiec baltic corporate centeer ul. Rajska
Gdynia nic
Inwestycje budowlane za Rzeczpospolita (analiza trójmiejskiego rynku mieszkaniowego)
Budowy
Gdansk 50 budow (2002 r. Oddanych do uzytku mieszkan ok. 3000 tys. Wzrost ponad 100%)
Sopot 10
Gdynia 17
hotelarstwo
dlugi targ firma rezydent hotel za 60 mln PLN
I to jest gdynski mit który trwa od poczatku lat 90 gdy kupcy wyremontowali partery na ul. Swietojanskiej a w Gdansku rzadzil jamroz
Niestety dla gdyni to już dawno się skonczylo
i podsumowanie prowokacje to wasza specjalnosc- 0 0
-
2003-02-24 12:59
Gdzie poszły pieniądze?
Na budowę drogi Różowej aby Geant miał dobry dowóz klientów. Dobry prezydent kazał by supermarketowi wybudować drogi dojazdowe na swój koszt. Takie decyzje powinny były być podjete przy dawaniu Geantowi pozwolenia na budowe. Kto dał Geantowi pozwolenie na budowę bez jego partycypacji w drogach dojazdowych? No kto? No kto?
- 0 0
-
2003-02-24 13:12
Byłem w sobotę na Świętojańskiej
Cała ulica obs**na...
Inwestycje inwestycjami
(spasiba Szczurkowi za eto),
ale szybkie sprzątanie tego,
co pojawia się spod śniegu
nie przekracza chyba
możliwości służb miejskich?- 0 0
-
2003-02-24 14:02
Martwe miasto?
W Gdańsku już doprowadzili do tego,że po za sezonem stare miasto jest martwe.Widzę,że Gdynia chce zrobić podobnie.Zamknijcie jeszcze tylko WładysławaIV,10-Lutego,Starowiejską,Skwer Kościuszki i po krzyku.Będziecie mieli pusto i głucho.A Geanta w Gdyni zbudowano bo ponoć jest po za miastem(ten Szczurek to jednak jajarz)
- 0 0
-
2003-02-24 15:29
miastowy
jesli to Ty bo sie nie podpisales - z calym szacunkiem ale powtarzasz sie:)
- 0 0
-
2003-02-24 15:43
Miastowy
Jeszcze tak kilka razy to moze przekonasz jakiegos dzieciaka :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.