- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (170 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (189 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (50 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (153 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Zajrzyj do międzywojennych witryn (37 opinii)
Swingujący tramwaj dotarł do Gdańska
Pierwszy z 35 tramwajów Pesa Swing dotarł do Gdańska. Jest pionierem: nie tylko pierwszym gdańskim tramwajem z Bydgoszczy, ale także pierwszym noszącym imię osoby zasłużonej dla Gdańska.
Nowy tramwaj do Gdańska dotarł w nocy z niedzieli na poniedziałek. O własnych siłach przejechał z Huciska do zajezdni przy ul. Wita Stwosza.
- Na razie nie jest jeszcze dopuszczony do ruchu pasażerskiego. Przez najbliższe dni będzie poruszać się po Gdańsku w ramach testów ze specjalnym obciążnikami, które wagowo będą odpowiadać pasażerom - tłumaczy Jerzy Zgliczyński, dyrektor ZKM Gdańsk.
Pasażerowie skorzystają z tramwaju dopiero w 2 października, podczas festynu komunikacyjnego, jaki odbędzie się na pętli na Chełmie. Tego dnia będzie można podróżować nim za darmo. Do czasu budowy linii do pętli Nowa Łódzka i dostaw kolejnych Swingów, będzie przypuszczalnie przypisany na stale do linii 11.
- Do obsługi nowych tramwajów szkolonych będzie wkrótce ok. 20 mechaników z zaplecza technicznego i 15 motorniczych - dodaje Zgliczyński.
Nowo zakupione pojazdy są przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych oraz posiadają system klimatyzacji - zarówno kabiny motorniczego, jak i przestrzeni pasażerskiej.
W Pesach zastosowano też system informacji pasażerskiej, który oprócz nazwy następnego przystanku będzie wyświetlać także mapkę, a być może także i zdjęcia okolicy przystanku. Co ważne, monitory nie będą męczyć pasażerów reklamami, gdyż nie pozwalają na to przepisy współfinansowania zakupu taboru ze środków unijnych.
W tramwaju przygotowano miejsce na montaż biletomatu, gdyby kiedyś Gdańsk zdecydował się na ich wprowadzenie. Na szczęście nie powinno być już problemów z kupnem biletu "w okienku" motorniczego. W Bombardierach, kierujący tramwaj musi albo wstać albo wyginać rękę, by przyjąć pieniądze i wydać bilet. W Pesie okienko znajduje się na wysokości ręki motorniczego, a sam fotel dodatkowo można łatwo nieznacznie obrócić w kierunku pasażera.
Niewykluczone, że w przyszłym tygodniu do Gdańska przyjedzie kolejna Pesa. Transport miałby się odbyć również w nocy z niedzieli na poniedziałek.
- Obecnie w produkcji w naszym zakładzie znajdują się 4 pojazdy dla Gdańska. Stan zaawansowania prac jest zróżnicowany. Wszystkie one pojawią się w Gdańsku do końca bieżącego roku - zapewnia Jerzy Korycki, szef marketingu rynku tramwajów Pesa.
W przyszłym roku tramwaje do Gdańska powinny docierać w ilościach trzech sztuk na miesiąc. Pesy wraz z istniejącym już taborem kupowanym po kilka sztuk od roku 1997, a także wraz z 46 "Dortmundami" mają całkowicie wyeliminować z gdańskich torów popularne "stopiątki".
Bardzo możliwe jest, że wraz z rozwojem sieci będzie potrzebny zakup kolejnych pojazdów, gdyż obecna ilość nie wystarczy do obsługi planowanych linii - m.in. do pętli Nowa Łódzka, na os. Morena, lecz również w dalszym okresie - przez ul. Nową Warszawską, a także Nową Wałową i do Mostu Czerwonego (tu zresztą ma powstać nowa zajezdnia tramwajowa i autobusowa).
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (264) ponad 10 zablokowanych
-
2010-09-21 10:10
Czy tramwaje będą jeździły na linii "Proszę nie wsiadać" ? (1)
- 2 3
-
2011-04-13 10:31
10/10
- 0 0
-
2010-09-21 10:19
(3)
najważniejsze, a przynajmniej dość istotnie jest to, że jest to nasz, polski tramwaj, nasza polska myśl techniczna
zaawansowany technologicznie, estetyczny i zapewne wygodny, jeżeli sprawdzi się w gdańsku, będzie wizytówką bydgoskich zakładów
należy trzymać kciuki i wstrzymywać oddech żeby się udało
może wtedy dortmundzki eksperyment uświadomi choć części mieszkańców jak władza niefrasobliwie podchodzi do publicznego grosza
ujednolicony tabor, to mniejsze koszty remontów i napraw- 4 7
-
2010-09-21 12:04
Polski???? (1)
jedyne co polskie w tym tramwaju to pudło - wózki niemieckie,elektronika z niemieckiego Voslloha.Srodek - tandetny plastik,4 falowniki niemieckie Dobre bo POLSKIE ??
- 6 1
-
2010-11-05 18:20
Skraw-Mech
Wózki, o których piszesz, produkuje firma córka, należąca do Pesy i znajdująca się na terenie Pesy.
Wejdź na stronę firmy Skraw-Mech.- 0 0
-
2010-09-21 16:48
BUBEL!!!!
aLE NIEDORÓBKI SĄ POLSKIE ,JUZ OD DZIŚ GO POPRAWIAJĄ I PRZERABIAJĄ BO NAWET LUSTER BOCZNYCH W NIM NIE ZROBIONO!
OCZYWIŚCIE W RAMACH OSZCZENOŚCI COBY TANIEJ BYŁO!- 0 1
-
2010-10-28 23:50
dzis nim jechalam jest do bani !!!! i na dodatek motorniczy nie mily!!!
- 0 0
-
2010-10-24 12:33
Kretyńskie "swingujące" siedzenia, ustawione w kierunku środka tramwaju przez co oglądasz d....y stojących,
którzy dodatkowo mając mało miejsca w środku depczą ci po palcach, mało miejsc siedzących, żeby zobaczyć co jest za oknem, trzeba zrobić skręt kręgosłupa. Wyliczać dalej ? No masakra jakaś, a miało być tak pięknie.
- 0 0
-
2010-10-10 19:48
Ładny jest... i to by było na tyle :/
jak zobaczyłem ze podjeżdża na przystanek to sie ucieszyłem ze zobacze co i jak w nim i wogóle. wsiadam, patrze: czysto, ładnie, lcd i tak mało miejsc siedzących (40). no żenada poprostu. czesto jezdze z chełmu na AWf i nie wyobrazam sobie ze mam stac 40 min. ztm powinien na rozkladach zaznaczyc kiedy jeździ bombardier (76 miejsc) bo to chyba jedyny właściwy zakup jesli chodzi o flote tramwajową.
ogólnie jestem na NIE !!!- 0 0
-
2010-09-23 11:13
Czas na Stogi. Lepsze tory i lepszy tabor wreszcie! (1)
- 2 0
-
2010-09-25 06:57
wlasnie czas na stogi
czas na wymianę taboru oraz torów na stogach bo do najlepszych nie należą wkrótce wybory samorządowe może warto podziałać dla dobra wszystkich.
- 0 0
-
2010-09-20 21:13
już ma jedną wade... mało miejsc siedzących:) (2)
j.w.
- 24 4
-
2010-09-21 00:18
(1)
To zaleta. Do 105Na można było upchać ludzi jak sardynki.
- 4 1
-
2010-09-22 23:03
i na spęd ze świniami
- 0 0
-
2010-09-21 22:46
Mało miejsc siedzacych. (3)
Nie wiem, czy zwróciliście uwagę, ale wydaje mi się (sądząc po załączonych zdjęciach), że w nowym tramwaju jest zbyt mało miejsc siedzących. Z pewnością można, by dodać jeszcze kilka siedzeń. Przynajmniej w jednym rzędzie ustawić miejsca podwójne, jak w autobusach.
- 1 2
-
2010-09-22 09:43
(2)
a po co więcej miejsc siedzących? czy na 10-20 minut jazdy trzeba usiąśc ? rozumiem tych którzy jeżdżą trochę dłużej ale i tak wiekszość jedzie tylko parę przystanków. mohery tylko zajmują miejsca siedzące a jadą tylko 1 przystanek :) chcesz usiąść i odpocząć to idż do kawiarni lub gdzie chcesz :) komunikacja nie jest po to aby siedzieć i jeździć lecz od tego aby szybko poruszać sie po mieście. jedziesz dalej to wsiadaj do skm-ki i usiądz sobie i odpocznij :) i mam prośbę aby nie stawać przy dzwiach bo nie można przez takich podróżnych wsiąść i wysiąść z pojazdu :(
Pozdrawiam :)- 0 2
-
2010-09-22 23:00
święta racja od kiedy świniom przysługuje siedzenie,chyba że na kurkowej
- 0 0
-
2010-09-22 15:34
Skoro tak, to może w ogóle zrezygnować z siedzeń, będzie fajnie i śmiesznie. Postój sobie na dłuższej trasie to zobaczymy. Jeszcze jak trzęsą tak jak te obecne.
- 1 0
-
2010-09-21 19:30
pierwszy zamawiam plazme do domu (1)
bedzie na swieta dla mojej zony :)
- 2 1
-
2010-09-22 22:57
ja biorę kamerki,są fajne kopółkowe
- 0 0
-
2010-09-22 01:41
dobrze ze idzie na 11a nie na 7...
... wjechałby do nowego portu cały a wyjechałby bez tych ekranów lcd!!!!
Jestem za likwidacją linii SIEDEM bo zło się zjeżdża do cywilizowanych stref Gdańska- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.