• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sypią się mandaty na Osowej. Kierowcy ignorują znak

Michał Sielski
15 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Za tym znakiem można jechać z prędkością maksymalnie 20 km/h. Wielu kierowców o tym nie wie, wielu też to ograniczenie lekceważy. Za tym znakiem można jechać z prędkością maksymalnie 20 km/h. Wielu kierowców o tym nie wie, wielu też to ograniczenie lekceważy.

- Po co policjanci z radarem łapią samochody na ograniczeniu do 20 km/h na ul. Nowy Świat zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku? Czy są tam wypadki śmiertelne, dochodzi do potrąceń pieszych? A może to tylko łatwy zarobek? - pyta nasz czytelnik, który sam dostał tam mandat. Okazuje się, że o interwencję policji wielokrotnie prosili sami mieszkańcy, a kierowcy często nie mają pojęcia, co oznacza znak "strefa zamieszkania".



Przestrzegasz ograniczeń prędkości?

Pan Sławomir nie ukrywa, że mandat przyjął, bo prędkość przekroczył. W miejscu, w którym można jechać maksymalnie 20 km/h, jechał dokładnie 52 km/h. A przynajmniej taką prędkość wskazał policyjny radar tuż przed jego zatrzymaniem. Uważa jednak, że ograniczenie w tym miejscu nie powinno być tak restrykcyjne.

- Czy są tam wypadki śmiertelne, dochodzi do potrąceń pieszych lub jest dużo stłuczek? Czy może jest to tylko łatwy zarobek i wykazanie odpowiednich statystyk, a znak stoi dla samej zasady? - pyta pan Sławomir.
I przypomina casus części ul. Chwarznieńskiej w Gdyni, gdzie po naszych tekstach zwiększono dozwoloną prędkość do 70 km/h.

Wielu kierowców - jak przyznają policjanci - często nie ma pojęcia, co oznacza znak D-40, czyli "strefa zamieszkania". A prostokątny, niebieski znak to szczególne zasady ruchu drogowego: pierwszeństwo pieszych przed pojazdami, ograniczenie prędkości do 20 km/h oraz parkowanie wyłącznie w miejscach wyznaczonych.

Policjanci wskazują także, że o interwencję prosili sami mieszkańcy ul. Nowy Świat.

- Sygnały od mieszkańców to jedno, ale podstawą do wykonywania tam kontroli prędkości jest też nasze rozpoznanie, a także zgłoszenia na mapie zagrożeń, na której ten odcinek ul. Nowy Świat był wskazywany jako miejsce, w którym często dochodzi do łamania przepisów ruchu drogowego - mówi Magdalena Michalewska z Wydziału Ruchu Drogowego gdańskiej policji.
Policjanci w całym kraju są zobligowani do regularnego pojawiania się w punktach, które na mapie zagrożeń zostały wskazane przez samych mieszkańców. Częstotliwość kontroli jest uzależniona od liczby wykrytych w tych miejscach przestępstw lub wykroczeń. Na ul. Nowy Świat policjantów można więc spodziewać dość często.

Zobacz więcej: Policyjna mapa zagrożeń, stworzona przez mieszkańców.

Opinie (264) 5 zablokowanych

  • I tak powinno być !!!

    Policja a nie garby. Niech odpowiada winny a nie karnie wszystkick poprzez stawianie garbów.

    • 7 1

  • (9)

    Idiotyzm taki że szok. Coraz bardziej modne jest ogradzanie "swoich" osiedli, ulic albo robienie getta ze szlabanem. Do tego prawie co tydzień widać na trojmiastopeel jak jedni drugim zamykają drogę że by nie jeździć po ''ich." Ludzie są zaszczuci na samochody i kierowców. Zastanawiam się, kiedy mieszkańcy Grunwaldzkiej postawią kamienie na środku żeby im nie jeździć pod oknami... Teraz nowobogaccy z kredytami we Frankach, kolejne getto robią z mojej pięknej Osówki... Dopóki tu nie napłynęli osiedlowicze z bliżej nieokreślonych "wielkomiejskich" bloków i innych trendowych terenów, których jedynym marzeniem był piękny płot na własnej działce i wyścigi zbrojeń z sąsiadami, była cisza i spokój, brak progów, nic nikomu nie przeszkadzało, jeździło się spokojnie, dzielnica żyła swoim życiem, a teraz się wielkomiejska szlachta, grupa ludzi "którym wszystko przeszkadza" (wyniesione zachowanie z bloków) wzięła za swoje porządki... Bo jak to, bandyci będa jeździć po "mojej" ulicy... Swoją drogą, próbował ktoś przejechać Osową zgodnie z obecnymi przepisami? 20 i 30km/h? Ślimak na chodniku szybciej pełznie. A podstawą wynalazku jakim jest samochód, jest sprawne i wygodne przemieszczanie się z punktu A do B.

    • 22 16

    • (8)

      Mieszkam w Osowej od 10 lat, jeżdżę zgodnie z przepisami i jak najbardziej popieram uspokojenie ruchu w całej dzielnicy.
      Nie wiem o co ci chodzi, ale jak chcesz jechać szybko samochodem, to kawałek obok masz obwodnicę, tam sobie ciśnij do 120.
      Osiedlowe uliczki nie są do szybkiej jazdy a tak w ogóle to najlepiej na nich się poruszać rowerem.
      Jeżdżenie samochodem z jednego końca osiedla na drugi to jest jakaś patologia, kup sobie rower to ci stres spadnie.

      • 9 7

      • Nie wierzę... poprostu, nie wierzę w to co czytam... Twój komentarz i rady... bezcenne...
        Wiesz, tak się składa że mam rower, stoi w piwnicy, czeka na lato, i rekreacyjne jeżdżenie w ciepłe letnie weekendy po leśnych ścieżkach i duktach, jak biały człowiek, ale nie pogięło mnie jeszcze tak grubo, żeby zimą, w mrozie, na rowerze, głównymi ulicami dawać przez osiedle nawciągać się miejskiego smogu, smrodu osiedla, spalin z aut i dymu z kominów. A jeśli dla Ciebie szybką jazdą to jest 50 czy 52 km/h, to już podejrzewam że nie siadasz za kółkiem, w autobusie trzymasz kurczowo poręcz, a Twój punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. A nie lepiej było zostać w blokach z wielkiej płyty?

        • 6 7

      • (6)

        W terenie zabudowanym obowiązuje 50 km/h (a wcześniej 60). To nie jest szybko.
        Obniżanie prędkości do 20 lub 30 km/h wszędzie i w każdych warunkach to idiotyzm!

        20 km/h to można jechać ostatnie 100 - 200 m na osiedlu, a nie 5 km aby dojechać do obwodnicy.

        • 4 5

        • jak zabija ci dzieciaka to i 20 km bedziesz jeszdzil 20km/h (2)

          To nie tylko bezpieczenstwo ale tez i halas, wyobraz sobie ze od 7 to 8 rano pedza do obwodnicy samochody pod twoim oknem i porowniaj z wyobrazeniem jak sie tocza 20 pod twoim oknem - dlatego jest to strefa zamieszkania.

          • 5 5

          • Jak Ci hałas samochodów przeszkadza to trzeba było się na wieś wyprowadzić.
            A jak Ci dzieciaka spadająca cegła z kościoła zabije, to każesz kościoły zlikwidować? Dzieci się edukuje żeby uważały na samochody bo mogą im zrobić kuku, tłumaczy się dlaczego i jak, a nie daje słuchawki w uszy, kaptur i gwarantowaną nieśmiertelność.

            • 5 3

          • Jak prezydent zginie w katastrofie lotniczej, to cały naród przestanie latać

            Wyobraź sobie, że przy Grunwaldzkiej mieszka więcej ludzi niż przy tej drodze, a okna mają bliżej ulicy.

            • 4 2

        • (2)

          No i właśnie 100m ma ten odcinek, o którym mowa w artykule.
          Z najodleglejszego miejsca Osowej jest do obwodnicy 3.5km po drogach a główne drogi w dzielnicy mają prędkość 50 albo 40, strefa tempo 30 jest poza głównymi ciągami a 20 stosowane jest tylko w kilku miejscach - wiec może trzymaj się proszę faktów zamiast manipulować danymi.

          • 3 2

          • (1)

            Kukawka - Selgros ~5km
            Ostatnie 100m na osiedlu, a nie na drodze przelotowej po której jeżdżą TIR-y (bo inaczej się nie da), a to o graniczenie jest właśnie na głównej drodze.
            Praktycznie wszędzie główne drogi (Barniewicka, Nowy Świat, Wodnika) mają spowalniacze, więc 50km/h nie jest realne (nie uwzględniając oczywiście korków).
            Ograniczenie 20 km/h obowiązuje zawsze, także w nocy, jak jest dobra widoczność i widać na 0,5 km, że nie ma żadnego pieszego.

            • 1 4

            • Kukawka - Selgros 5 km przez Kielnieńską i Obwodnicę, prędkości odpowiednio 50 i 120.
              Nawet google to sugeruje jako jako najszybsza trasa, wiec powiedz mi po co się na siłę pchasz przez osiedle.
              A, że korki? Objeżdżasz w godzinach szczytu korki przez osiedlowe uliczki zamiast po głównych drogach i masz pretensje, że drogi osiedlowe mają organizację ruchu jak drogi osiedlowe? Dziwne...

              • 4 1

  • Prędkość

    Nie bronię ale jestem ciekawy czy zabrali mu prawko zgodnie z przePISami bo jeśli nie to faktycznie łoja kase

    • 0 9

  • Święta Racja Czytelnika.

    Szanowny ZDiZ w Gdańsku ten przepis jest tam zupełnie nonsensowny. Mieszkam niedaleko i codziennie po kilka razy jeżdżę tym odcinkiem. Strefa zamieszkania wprowadzona na życzenie mieszkańców domków jednorodzinnych przy tym odcinku. 5ciu czy 6 sztuk. To nielogiczne aby w tum miejscu nagle z 50km/h bylo 20km/h i nagle pieszy ma tam pierwszeństwo. Oczywiście tak mówi PORD. Wprowadzono tam wysepki ograniczające prędkość... i.. zupełnie nic to nie daje. Ja rozumiem Pan Z z Panem X chcą wjechać na swoją posesję autem albo wyjechać i maja z tym problem... ale wstawienie tegp znaku to nonsens! Alternatywnie puścić odcinek z plyt za tymi domami i spokój bylby zupełny. Wbrew pozorom największe niebezpieczeństwo na tym odcinku wprowadzają betoniarki w
    mające tam swoje bazy. Kierowcy tych pojazdow pędzą jak szaleni odcinkiem od ronda przy Sellgros do tego właśnie odcinka. Ich prędkości sa znacznie wyższe niz 50km/h w ter. zabudowanym. Ale ich sie nie zatrzymuje bo Policja stoi do tego w zlym miejscu. Czepic się tej 20stki i.. budżet kasę ma. Nie tak powinno to wyglądać.. Ale.. zrobiono jak w naszym Kraju łatwiej.

    • 9 13

  • W Osowej. (1)

    W Osowej . Tylko i wyłącznie tak.

    • 4 0

    • A nie na?

      Na Osowej, na Obłużu, na Brodwinie, na Przylesiu, na Chełmie, na Wzgórzu, na Witominie, na Jasieniu, na Zaspie, na Przymorzu, na Żabiance, na Karwinach, na Dąbrowej, na Chwarznie, na Oruni.
      W Orłowie, w Redłowie, w Oliwie, we Wrzeszczu, w Cisowej, w Nowym Porcie, w Letnicy, w Kacku, w Chylonii.
      Kiedyś się jakiś Bralczykopodobny wypowiadał i chyba stwierdził że nie ma na to reguły.
      Co do samej Osowy to Osowa - Osowej, Osów, Osowo - Osowie,

      • 0 0

  • ograniczenia nie są dla Polaków ;)

    Wielokrotnie widzę jak w strefie 30 kierowcy jadą bezmyślnie, w godzinach szczytu drogę przechodzą dzieci itd. Sam nieraz widzę jak auta skręcając w lewo przecinają pasy tuż przed nosem pieszego który w takim przypadku ma bezwzględne pierwszeństwo. Brawo policja

    • 9 0

  • Sowia

    Zamknąć ulicę i po sprawie.

    • 3 3

  • podstawą do wykonywania tam kontroli prędkości jest też nasze rozpoznanie

    no to brawo dla wywiadowców. To pewnie skoordynowana akcja, CBA i CBś oraz grupy z archiwum X. Brawa chłopaki!

    • 4 1

  • W artykule zabrakło informacji jeszcze o tym, jak należy zachować się wyjeżdżając ze strefy zamieszkania, a to również przysparza wielu problemów. Otóż wyjeżdżając ze strefy zamieszkania włączamy się do ruchu, w związku z czym musimy ustąpić wszystkim pierwszeństwa.

    • 4 0

  • na logikę (1)

    dołączyć znak z ograniczeniem prędkości do 20 km/h i wszystko dla wszystkich kierowców będzie jasne

    • 3 6

    • 30

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane