- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (74 opinie)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (496 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (260 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (227 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (120 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (136 opinii)
Szansa dla przemysłowych terenów byłego ZNTK na Przeróbce
Gdańsk zleci opracowanie dokumentacji budowy infrastruktury przeciwpowodziowej na terenie ZNTK w Gdańsku . To krok w stronę rewitalizacji zdegradowanych terenów przemysłowych na Przeróbce, bowiem inwestycja przewiduje przebudowę dróg.
Jest to pierwszy krok w kierunku ożywienia terenów ZNTK, które są objęte ochroną konserwatorską. Do tej pory w zakład inwestowali prywatni właściciele. Miasto dostrzegło ich wysiłki i postanowiło teren zabezpieczyć. Na razie przed powodzią
Inwestycja obejmuje zaprojektowanie kolektorów odwodnieniowych głównie pod drogami na terenie wspomnianego zakładu. Stąd w ramach inwestycji jest szansa na poprawę stanu technicznego zdewastowanych dróg. Przed rokiem Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku opracował koncepcję ich przebudowy. Wyłoniony projektant będzie musiał się do niej zastosować.
Dokumentacja ma być gotowa do końca września 2017 r. Na jej opracowanie miasto przeznaczyło ok. 220 tys. zł. Inwestycja wpisuje się w Gdański Program Przeciwpowodziowy, mający na celu m.in. łagodzenie skutków występowania alarmowych stanów wód.
Czytaj też: Zabytkowa hala na terenie ZNTK odzyskuje dawny blask
ZNTK to ponad 100-letnia historia
Teren dawnych Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Gdańsku to smutne pozostałości jednego z największych zakładów pracy na terenie miasta. Kompleks przemysłowy powstał w 1910 r. Pierwotnie działał pod nazwą Eisenbahn Hauptewerkstatt Danzig-Troyl. Po II wojnie światowej były to Warsztaty Kolejowe PKP, aż wreszcie zostały nazwane właśnie ZNTK.
Na potrzeby powstającej w Trójmieście Szybkiej Kolei Miejskiej to m.in. ZNTK Gdańsk odbudowywały otrzymane w ramach odszkodowań wojennych spalone wagony berlińskiej S-Bahn, dawne 800-woltowe jednostki EW90, EW91, EW92 - nazywane modrakami.
Po okresie transformacji teren ówczesnego ZNTK nie miał tyle szczęścia, co na przykład zakłady kolejowe w Bydgoszczy, gdzie dziś funkcjonuje z powodzeniem firma Pesa. Tereny po gdańskim ZNTK-u trafiły w ręce syndyka.
Obiekt z upływem lat przechodził we własność prywatnych przedsiębiorców. Obecnie funkcjonuje tam kilkadziesiąt spółek.
Miejsca
Opinie (80) 2 zablokowane
-
2016-12-21 18:38
Ciekawe gdzie był konserwator jak za czasów syndyka pocięto na złom zabytkowy dźwig poruszający się po torach na terenie ZNTK.
- 7 0
-
2016-12-21 20:38
(1)
PiSlam Off!
- 3 2
-
2016-12-21 23:29
dobra zmiana konieczna jest
- 1 1
-
2016-12-22 16:35
Widok doslownie muzealny.
- 0 1
-
2016-12-22 18:10
Gow no prawda, bylem tam 2 dni temu te zabytkowe hale niszczeją a stawiane juz sa nowe hale z itonga. Zaraz postawia piękne bloki na wzor ostatniej epoki jak na wyspie spichrzów czy na koncu walowej, bo przecież miejsce powstania pierwszego grodu czy 500lat spichrzów to nie sa miejsca o znaczeniu historycznym a odbudować zabytków nie wolno przecież bo prawo budowlane zabrania, tak panie marszalku?
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.