• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szersza Budowlanych nie wcześniej niż za rok

Krzysztof Koprowski
13 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ulica po rozbudowie będzie miała trzy pasy: dwa w stronę ronda turbinowego i jeden do torów PKM. Ulica po rozbudowie będzie miała trzy pasy: dwa w stronę ronda turbinowego i jeden do torów PKM.

Rozbudowa ulicy Budowlanych zobacz na mapie Gdańska opóźni się o kolejny rok. Prace budowlane miały pierwotnie rozpocząć się w 2016 r. Potem termin ten kilkukrotnie przekładano, zaś w kwietniu padła deklaracja, że prace ruszą w III kwartale tego roku. Obecnie najnowsza zapowiedź urzędników to II kwartał przyszłego roku.



Czy rozbudowa ul. Budowlanych powinna być współfinansowana przez okoliczne gminy?

Po raz pierwszy o planach rozbudowy ul. Budowlanych pisaliśmy w 2014 r. Potem do tego tematu wracaliśmy w 2016, 2017w kwietniu 2018 roku. Za każdym razem urzędnicy obiecywali rychłe rozpoczęcie prac budowlanych.

Inwestycja - z punktu widzenia gdańszczan - nie jest wprawdzie priorytetowa, ale bardzo wyczekują jej mieszkańcy okolicznych gmin, w tym przede wszystkim Banina.

- Mieszkam w Baninie i nie mogę się doczekać rozpoczęcia prac przy rozbudowie tej ważnej dla nas drogi. Jak długo Gdańsk będzie jeszcze zwlekał z pracami budowlanymi? - pyta pan Dariusz, czytelnik Trojmiasto.pl.
- W Baninie nowe osiedla rosną jak grzyby po deszczu, a infrastruktura jest jeszcze gorsza niż kilka lat temu. Po zamknięciu drogi przy lotnisku [pod rozbudowę portu lotniczego - dop. red.], nie powstała żadna nowa alternatywa. Czy tak ma wyglądać dojazd do stolicy województwa? - denerwuje się pan Jacek, nasz czytelnik.
- Urzędnicy mówili w kwietniu o rozpoczęciu prac w III kwartale tego roku, a mimo upływu terminu nie słychać o planowanym starcie robót. Proszę o wyjaśnienie kolejnego niedotrzymania terminu przez miasto - pisze z kolei pan Tomasz.

Negocjacje z prywatnym inwestorem w zakresie rozbudowy



Dla kierowców oraz pasażerów dwóch dziennych i jednej nocnej linii autobusowej ZTM nie mamy dobrych wiadomości. Rozpoczęcie prac budowlanych zostało przełożone na kolejny rok.

- Opóźnienie inwestycji spowodowane jest negocjacjami w zakresie zsynchronizowania działań miasta z prywatnym inwestorem, który planuje zrealizować w tym rejonie swoje budynki. Zgodnie z art. 16 ustawy o drogach publicznych inwestor musi przebudować drogę w odpowiednim zakresie. Gdyby miasto zrealizowało zadanie rozbudowy ulicy we wcześniejszym terminie, to w takim przypadku inwestor musiałby dokonywać przebudowy świeżo wybudowanego odcinka drogi. Zmiany wynikające z zakresu inwestora są znaczące i wymagają m.in. poszerzenia pasa drogowego oraz zmiany obsługi skrzyżowania - tłumaczy Olimpia Schneider z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Najnowszy harmonogram prac nad rozbudową ul. Budowlanych zakłada:
  1. Uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji w I kwartale 2019 r.
  2. Możliwe najszybsze ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy, którego powinniśmy poznać w II kwartale przyszłego roku.
  3. Rozpoczęcie prac budowlanych w III kwartale 2019 r. - o ile nie będzie żadnych odwołań lub błędów w postępowaniu.

Układ drogi 2+1 oraz infrastruktura pieszo-rowerowa



Przypomnijmy, że rozbudowa ulicy Budowlanych będzie obejmowała odcinek od przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk Matarnia do ronda turbinowego.

W ramach inwestycji powstaną łącznie trzy pasy ruchu (dwa w kierunku ronda, jeden do wiaduktu nad torami PKM), chodniki z dopuszczeniem ruchu rowerowego oraz fragment wydzielonej drogi rowerowej.

W 2017 r. szacowano koszt prac budowlanych na ok. 21 mln zł.

Opinie (150) 2 zablokowane

  • 3 pasy

    Jak już od 5 lat przekładają tą inwestycję to niech od razu budują 4 pasy ruchu.

    Bo ich opinie na których oparli te 3 pasy są dawno nie aktualne.

    • 1 0

  • okoliczne gminy nich płacą (11)

    okoliczne gminy ta drogę powinny sfinansować przynajmniej w 1/3, jak nie w połowie. Dlaczego niby są korki i na drogach takich, jak leśny odcinek Słowackiego? Bo ludzie z sąsiednich powiatów najpierw tam się przeprowadzili, tam płacą podatki, a do roboty jeżdżą do Gdańska. "Fajnie" się mieszka za miastem, a później marudzeniem, że korki.

    • 179 21

    • (3)

      dokładnie - jak decydujesz się mieszkac za miastem (bo tanszy grunt) to tanszy jest wlasnie dlatego ze trzeba dojezdzac, każdy kto się decyduje jest tego swiadomy. Wiec teraz nie powinno być zalu "a nie mam dojazdu" - zresztą Gdansk nie ma zadnego interesu w zapraszaniu większej liczby samochodow do siebie, ludzi którzy podatków w Gdansku nie płacą, ale korzystają z infrastruktury

      • 30 4

      • Nie do końca (2)

        Mieszkam poza Gdańskiem /gmina Przodkowo/. Firmę mam zarejestrowaną w Gdańsku. Co miesiąc płacę niemałe podatki w Gdańsku. Rozumiem że "prawdziwi" gdańszczanie chcieliby abym nie dojeżdżał do Gdańska do pracy. Jedyne wyjście to przenieś firmę i podatki do innej gminy. Myślę, że jedna firma nie zrobi dla Gdańska różnicy, co jeśli jednak tak jak ja pomyślą właściciele setek firm. Gdańsk straci pieniądze a "prawdziwi" gdańszczanie pracę. Wtedy Wy będziecie stać w korkach ale w drugą stronę -do pracy poza miasto.

        • 15 9

        • tak, tak, nagle wszystkie GKA i GKS to byznesmeni co ten złodziejski Gdańsk utrzymujo

          • 0 2

        • Nie jestem taka pewna, czy płacisz podatek w Gdańsku. Jeżeli płacisz PIT to jednak chyba tam gdzie się rozliczasz to znaczy w miejscu zamieszkania.
          Natomiast gdy płacisz CIT to wtedy w miejscu siedziby. Być może się mylę, ale raczej nie.

          • 1 1

    • Codziennie po południu jeżdżę słowackiego trasą leśną w górę i nie zgadzam się z tym, że są korki na tym odcinku bo ludzie wracają z pracy z Gdańska na Kaszuby. Lewy pas na słowackiego korkuje się przez zjeżdżajacych na Morenę, a potem oba pasy stoją w lesie bo większość samochodów próbuje wydostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Polecam w godzinach szczytu przejechać się tą trasą by zobaczyć skąd korki w Gdańsku. Co ciekawsze po południu bysewska korkuje się ale do zjazdu w dół do Gdańska. A w zakresie ankiety pod artykułem - nie wiem co autor miał na myśli ale chyba samochodem nie jeździ w godzinach szczytu.

      • 4 1

    • Jak czytam niektóre wypociny to nie wiem czy się śmiać, czy płakać.

      Gminy zapłacą za drogi, które będą użytkować, ale niech Gdańszczanie oraz "słoiki i weki", które się sprowadziły do Gdańska płacą za ich użytkowanie i za każdorazowy wjazd na tą drogę.
      Wystarczy w piątek zwrócić uwagę ile słojów i weków sprowadzonych do Gdańska wraca drogami gminnymi do domu na weekend do mamy albo w wakacje ile rodzin z Gdańska jeździ odpoczywać nad jezioro drogami gminnymi (bo szybciej dojechać wyremontowanym skrótem niż stać w korku).

      Skoro kierujemy się takim sposobem myślenia z Tunelu pod Martwą Wisłą powinni korzystać tylko Gdańszczanie. Tym samym będą nim jeździć tylko pracownicy Lotosu (chociaż kurcze, zachciało im się pracować na granicach Gdańska to powinni jeździć przez Centrum i stać w korku! w końcu wiedzą, gdzie pracę brali)

      A totalny zakaz wstępu na ulice Gdańska powinny mieć samochody z Gdyni.

      Może lepiej skupić się na bezpiecznej jeździe niż na tym kto jeździ i jakimi ulicami.

      • 18 3

    • masz rację - głównie GKA i GKS

      • 5 4

    • (1)

      Firmy w których pracują podatki płacą w gdańsku :)

      • 13 15

      • I te firmy

        nie narzekają na infrastrukturę drogową. Robią to zamiejscowi.

        • 13 7

    • Oczywiście nie można wszystkiego pokazać w dwóch kolorach. Ale powinni się dołożyć do tej drogi

      • 17 0

    • Wszystko ma swoje dobre i złe strony

      • 5 4

  • (16)

    Gdyby jeszcze zrobili coś z ulicą Kartuską w Kokoszkach. Tam też są wieczne korki. No, ale to sprawa dla krajówki.

    • 85 13

    • (9)

      Jak poszerzą, to nadal będą korki. Tyle, że na czterech pasach.

      • 22 11

      • Ale mniejsze (8)

        Bo część ludzi nie będzie stać w zwężeniu bo będzie skręcać w fabryczną/inżynierską

        • 19 5

        • (7)

          Tak, tak, poszerzenie Słowackiego też miało zlikwidować korki.

          • 13 4

          • Keidy to poszerzenie słowackiego było (6)

            I ile ludzi na kokoszkach/baninie zamieszkało od tamtego momentu

            • 11 5

            • Żołnierzy Wyklętych (3)

              ma dopiero kilka lat. I ani na moment nie zmniejszyła korków.

              • 3 10

              • co to za bzdury?

                przed - (wtedy też było mniej aut i mniej osiedli na górnym tarasie)
                od Galerii do Niedźwiednika stało się minimum godzinę w szczycie popołudniowym.

                Po - od GB do Niedźwiednika to raptem 20-30 minut w szczycie.

                • 2 0

              • bo to sprawa tej glupiej nazwy

                • 5 0

              • Oczywiście, że pomogła.
                Tylko ruch w tym czasie tak się zwiększył że tego nie odczuwamy.
                Pomyśl,co byłoby przy starej Słowackiego- korek chyba z samego Banina lub Żukowa.

                • 12 0

            • (1)

              No właśnie poszerzenie ulicy powoduje, że więcej osób się wyprowadza i zjeżdża poszerzonymi ulicami do miasta - cykl się powtarza. Z kolei zbudowanie wygodnych dojazdów komunikacyjnych na przykład koleją podmiejską,powoduje że więcej osób pozostawia samochody w domu albo wręcz pozbywa ich się zupełnie.

              • 6 7

              • Kopiowanie rozwiązań komunikacyjnych stosowanych z powodzeniem w wielu miastach zachodnich niekoniecznie sprawdza się u nas.
                Tam najpierw zbudowali wydolny, obwoodowy układ drogowy i sprawną komunikacje miejską, a dopiero później zaczęli wprowadzać restrykcje w ruchu samochodowym w centrum.
                U nas nawet na obszarze 'dolnego tarasu' KM działa fatalnie, a dla tych z górnego- to prawdziwy dramat.
                Na razie nie ma sensownej alternatywy oprócz usprawniania ruchu i budowania sieci KM.

                • 7 1

    • s7 na ter. Gdańska

      To nie jest sprawa dla krajówki, zresztą na trojmiasto o tym pisali, miała być zrobiona 2x2pasy, jednak ktoś z urzędu popełnił błąd i nie wyrobili się w terminie na dofinansowanie. Do teraz droga wg. pierwotnego planu miała byc gotowa lub już w rozbudowie.

      • 1 0

    • (1)

      zabrać wszystkie odgórne finanse dla Gdańska!! Niech PO zrobi zrzutkę

      • 4 0

      • Ciekawe kto finansuje inwestycje na Podkarpaciu - chyba nie pisi elektorat.

        • 1 0

    • Ta inwestycja byla gotowa do rozpoczęcia (1)

      Ale partia rządząca nam zabrała finansowanie. Mali ludzie

      • 15 5

      • msciwi, ludzie nie obchodza ich zupelnie, daza do wladzy dla samej wladzy

        • 4 1

    • Chyba sprawa dla obyczajówki

      za ten stan nawierzchni ktoś powinien siedzieć

      • 10 3

  • tony

    najpierw wyprowadzili się z Gdańska i podatki płacą w ościennych gminach, a teraz chcą żeby władze Gdańska z naszych pieniędzy (tych co mieszkają w Gdańsku) dla nich drogi budowali - szczyt bezczelności !!!

    • 2 1

  • Co za kraj co za miasto co za paskudne złodzieje. Ta droga się do niczego nie nadaje

    • 2 0

  • Kupili ziemię po taniości na zad*piu

    A teraz chcą żeby im rozbudować zad*pie :) Typowo polskie. Jak ci z Szadółek.

    • 2 0

  • Pilne rozładowanie korków niewielkimi kosztami !!!

    1. Na wlocie spacerowej w Obwodnicę dobudować odcinek 50m dodatkowego prawoskrętu bez sygnalizacji świetlnej (ew. na czujkę z drogi od Azurro) - po południu nie będzie korków na spacerowej.
    2. Na spacerowej w Oliwie dodatkowy prawoskret i wyrównanie ul. Leśnej, aby poprawić przepustowość do ul. Polanki - rozładuje korki poranne.
    3. Słowackiego/Żołnierzy Wyklętych: zmienić cykl świateł na wydłużenie "zielonego" o 10 sek na rondzie z Partyzantów (i ew. na Rondzie De La Salle i samej Partyzantów) - rozładuje korki poranne.
    proste, a skuteczne.

    • 1 0

  • sami maruderzy i malkontenci, żadnej rzeczowej rozmowy

    • 1 1

  • Zaniedbania (2)

    W weekend, ile tylko mają pod nogą, całe Kaszuby zasuwają tym duktem do marketów. Ta droga to tragedia, bez chodnika, bez ścieżki rowerowej i praktycznie bez pobocza. III kwartał 2019 r. powiadacie baco. Hm?

    • 53 19

    • (1)

      A latem, cały Gdańsk wyjeżdża tą drogą na Kaszuby. Może też im ograniczyć przejazd

      • 3 2

      • Zauważ "latem", a nie świątek, piątek i niedzielę.

        • 1 1

  • Manipulacja (10)

    Co do finansowania przez Żukowo:
    Nie trzeba było zamykać ul. Słowackiego części w okolicy lotniska.
    Rozumiem również że dzielnica Kokoszki nie należy do Gdańska.
    Jeżeli gm. Żukowo ma finansować to zadanie to zapewne poprosi o profity podatkowe ze strefy przemysłowej za turbo rondem.
    Tak po za tym, jest po wyborach, marszach itd. i proponowałbym skończyć z takimi prymitywnymi manipulacjami.

    • 27 10

    • Kokoszki to dzielnica Gdańska nie Żukowa:)

      • 2 0

    • (6)

      Nie trzeba było zamykać? Znaczy samoloty miały stać na jezdni czy jak?

      • 7 4

      • (2)

        A gdzie ty masz jezdnie ul.Słowackiego a pas startowy czy postojowy? jedź zobacz i nie pisz pierdół, wystarczy przedłużyć istniejącą nową część Słowackiego do tej istniejącej starej Słowackiego i nie ma korków na odcinku leśnym wyjazdowym, wjazdowym na Nowatorów i Budowlanych. Wystarczy pojechać popatrzeć i pomyśleć. Ale lepiej stać w korku i płacić za paliwko nieprawdaż?

        • 5 7

        • Jednak popatrz jeszcze raz na mapę (1)

          Co najwyżej można by puścić nową drogę wzdłuż PKM, dobudować nowy wiadukt i włączyć się w końcówkę Nowatorów. Wykup gruntów itd...
          Teren lotnisko zajmuje kawałek starej Słowackiego. Można było też nie rozbudowywać lotniska, a Nowatorów pozostawić drogą polną.

          • 2 0

          • Oczywiście zgadzam się w 100% ale to są koszty miasta, gminy czyli nasze. Wystarczy trochę dobrej woli, nawet nie trzeba robić wiaduktu, za ostatnim rondem mamy w lewo wjazd na kiss and fly a w lewo byłaby droga na Rębiechowo .A tak pomimo że płacimy podatki to płacimy za paliwo stojąc w korkach, tracąc czas itd. Przecież planiści za coś dostają kasę, nie tylko za dywagacje.

            • 1 1

      • (1)

        Na całym świecie są drogi pod lotniskami, tu też można było zbudować w wykopie pod uzbrojenie płyty postojowej.

        • 6 5

        • na czyj koszt?

          • 9 1

      • Manipulacja

        Mało było terenu obok?

        • 3 3

    • Człowieku co Ty bredzisz?

      Nowatorów wybudowano tylko po to żeby skrócić Słowackiego do lotniska. Byłaby Słowackiego, nie byłoby Nowatorów. Słowackiego skrócono po to aby nie było na niej ruchu na odcinku do obwodnicy. Jeśli byłaby Słowackiego po staremu to wyobraź sobie co by się działo na niej teraz, jakby ruchu nie przełożono na drugą stronę pasa startowego? Do domu byś po pracy dojechał o północy! Więc ciesz się że jeździsz Nowatorów a nie Słowackiego przy lotnisku na Banino.

      • 4 1

    • Kokoszki

      d**ilus pisze że kokoszki nie należą do GD a należą od 13 w nieuki do ulicy granicznej

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane