• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szlaban na osiedlu przez płatne parkowanie. Nie wszyscy zadowoleni


Na osiedlu obejmującym trzy bloki przy ul. Falistej i LelewelaMapka na Grabówku pojawiły się szlabany. To reakcja spółdzielni na wprowadzenie przez władze Gdyni Strefy Płatnego Parkowania. - Przysługuje jeden pilot na lokal - informują władze Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, choć rozwiązanie z zaporą nie wszystkim mieszkańcom się podoba.



Czy montaż szlabanu uniemożliwiającego wjazd kierowcom spoza osiedla to dobre rozwiązanie?

Zobacz wyniki (1587)
Przypomnijmy, że od 1 lipca Gdynia wprowadziła nowe strefy i nowe stawki za parkowanie, rozszerzając teren, gdzie trzeba płacić. Obecnie opłaty obowiązują nie tylko w centrum, ale także w Orłowie oraz na Działkach Leśnych i Grabówku.

Płatne parkowanie w Gdyni: opinie, komentarze, kontrowersje

Płatne parkowanie i reakcja spółdzielni



Ten ruch Gdyni wymusił reakcję innych podmiotów działających w mieście. Natychmiast opłaty za parkowanie wprowadziła na swoim terenie galeria Klif. Wiele wspólnot, sklepów zagrodziło wjazd kierowcom niebędących klientami czy mieszkańcami.

Podobnie postąpili przedstawiciele Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, która administruje trzema wieżowcami przy ul. Falistej 22, 24 i Lelewela 7-9. W budynkach mieszka kilkaset osób, dojazd do nich prowadzi jedną drogą.

Szlaban zamiast grodzenia osiedla



I choć dojazd ten jest stromy i niewygodny dla kierowców, to dla chcących uniknąć opłaty za postój na Grabówku i Działkach Leśnych nie stanowiłoby to problemu. Bloki znajdują się w niedalekiej odległości od ul. Morskiej, więc samochody mogliby zostawiać nawet ci parkujący w centrum Gdyni.

Zamiast grodzić osiedle, ustawiono szlaban.

- Zapora drogowa umożliwiająca wjazd na osiedle obejmujące trzy budynki mieszkalne przy ul. Falistej 22, 24 i Lelewela 7-9 została uruchomiona 16 sierpnia 2021 roku. Celem było zabezpieczenie miejsc parkingowych dla mieszkańców po rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania w otoczeniu osiedla - tłumaczą przedstawiciele spółdzielni.

Jeden pilot na jeden lokal



Nie chcą zdradzać, ile kosztował szlaban, ale wiadomo, że składali się na niego tylko członkowie spółdzielni, mieszkający na osiedlu, gdzie został zamontowany.

Mieszkańcom przysługuje odpłatnie jeden pilot na jeden lokal mieszkalny. Przedstawiciele spółdzielni informują, że dodatkowo można wprowadzić wjazd na podstawie odczytu tablicy - także jeden pojazd będący w posiadaniu właściciela lokalu na jeden lokal. Wyjazd jest możliwy dzięki automatycznemu otwieraniu zapory.


Mieszkańcy: pilot nie zawsze działa



Takie rozwiązanie nie podoba się niektórym mieszkańcom. Wśród nich jest pani Aleksandra, mieszkająca w jednym z bloków, która twierdzi, że przyjęty system jest niedobry dla mieszkańców.

- Mam od jakiegoś czasu problem z chodzeniem i nie jestem w stanie wpuścić na parking np. taksówki, bo pilot nie sięga z balkonu do zapory. To oznacza, że muszę schodzić na dół do szlabanu i go otwierać. Szkoda, że nie pomyślano o rozwiązaniu umożliwiającym otwieranie z pozycji domofonu, tak jak na innych osiedlach - relacjonuje pani Aleksandra.
Wskazuje, że wielokrotnie zaobserwowała, iż przez otwarty szlaban przejeżdżały dwa samochody jeden po drugim, więc miejsca zajmują nie tylko mieszkańcy, ale również inni kierowcy. Rozwiązaniem mogłyby być blokady montowane na jezdni.

Spółdzielnia: rozwiązanie z pilotem sprawdza się



Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić taksówki z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się. Dostęp do niego ma firma wywożąca odpady. Służby techniczne działające na zlecenie spółdzielni wjeżdżają przy użyciu pilota albo przez odczyt tablicy rejestracyjnej.

Problemu nie powinni mieć też niepełnosprawni, na co wskazuje czytelniczka.

- Wjazd dla minibusów komunikacji miejskiej przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych odbywa się przez odczyt numeru z tablicy rejestracyjnej. Istnieje możliwość zorganizowania dojazdu pod budynek dla opiekunów osoby niepełnosprawnej - twierdzą przedstawiciele spółdzielni.

Służby wjeżdżają dzięki przyciskowi SOS



Co istotne, dojechać pod blok mogą też służby. W wielu miastach także w Trójmieście, policja, jak i służby ratunkowe przyznają, że szlabany na osiedlach bywają dużym wyzwaniem podczas akcji ratowania życia.

Zarządcy osiedli bardzo często montują bowiem szlabany tanim kosztem i nie są one wyposażone w systemy awaryjnego otwierania za pomocą sygnału SOS.

- Pojazdy służb ratowniczych mogą wjechać dzięki systemowi otwierania zapory na sygnał SOS - wyjaśniają przedstawiciele spółdzielni.

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (7)

    I słusznie,tak się walczy z bezsensownym planem miasta aby płacić wszędzie za parkowanie i najlepiej całą dobę.Wspaniały pomysł włodarza aby Gdynia jeszcze bardziej się wyludniała a deweloperzy mieli więcej miejsca.Oby ostatnia kadencja, 20 lat w plecy.

    • 82 24

    • Jak się będzie wyludniała to dla kogo będą budować ci deweloperzy? (3)

      Nie wyspałeś się ?

      • 8 19

      • (1)

        Pod wynajem idzie 80% jak nie lepiej kolego.

        • 14 5

        • W tej okolicy to zapewne najem długoterminowy.

          A najemcy to mieszkańcy czy powietrze ?

          • 7 2

      • Dla kolegów Kuby Powiatowego będzie budowała

        • 2 2

    • Kacper, twoim zdaniem przez te opłaty Gdynia się wyludnia i deweloperzy mają dzięki temu więcej miejsca... czyli ci ludzie, którzy opuszczają Gdynię to chyba koczownicy żyjący w samochodach. Wyjeżdżają i zwalniają place dla developerów.
      Kacperku, pomyśl zanim walniesz następną głupotę bo dam znać do Horały, że przynosisz wstyd partii i on przytnie ci dotacje.

      • 11 8

    • Nic tak nie cieszy z rana jak płacz blachosmrodziarzy.

      • 3 12

    • Brednie

      Co komentarz, to większe brednie. A jakby nie było płatnych, to byś napisał że zachęca do jazdy autem i to przez niego sa korki. Logika na poziomie redaktorzyny Kleczka. Idz już na emeryture marudo.

      • 0 0

  • (5)

    Gdynia jest zadłużona na blisko miliard. Władze szukają gdzie tylko się da wpływów do kasy, żeby utrzymać tysięczną armię urzędników zamkniętych od połtora roku na cztery spusty jak w średniowiecznej fortecy. Im się wydaje, że istnieją dla samych siebie. Pycha kroczy przed upadkiem. To jest ostatni etap urzędniczej patologii.

    • 105 18

    • Aniby dla kogo dla mieszkańców ?? hahaha

      • 0 6

    • (1)

      Polska jest zadłużona na blisko 1.5 biliona. Władze szukają gdzie tylko się da wpływów do kasy, żeby utrzymać tysięczną armię urzędników zamkniętych od połtora roku na cztery spusty jak w średniowiecznej fortecy. Im się wydaje, że istnieją dla samych siebie. Pycha kroczy przed upadkiem. To jest ostatni etap urzędniczej patologii.

      • 3 7

      • problemem nie jest liczebność urzędników, problemem bywa ich niekompetencja

        jeśli zniesiono system kwalifikacji do służby cywilnej i wprowadza się ustawy, obniżające wymogi kwalifikacyjne a na stanowiskach rządowych i w spółkach skarbu państwa zatrudnia się swoich pociotków i kolesi - bo przecież muszą gdzieś pracować: biernych, miernych ale wiernych misiewiczów.

        • 5 1

    • ...najśmieszniejsze, (1)

      choć to złe słowo bo powinno się napisać tragiczne jest w tym wszystkim że różnej maści ekooszoomy i inni zwykli pożyteczni idioci łapią się na te bajki z UM że niby wszystkie te ograniczenia,płatne strefy są w trosce o nich a nie dociera do tępych łbów że Gdynia ma przeszło miliard zadłużenia ,spłaca długi zaciągając kolejne pożyczki w bankach a jedyny ,,rozwój,, to w celu wyłudzenia dofinansowania z Unii to ściema o jakimś ,,zrównoważonym transporcie,, czy innym ,,klimatycznym centrum,, i różne inne g000wna w stylu rower cargo ,czy jakieś kubki ,a tymczasem wyprzedają wszystkie atrakcyjne tereny dewelopce likwidują parki ,.....nie wiem ,tacy głupi jesteście że tego nie widzicie????

      • 6 3

      • Miasto nie spłaci zadłużenia wpływami z opłat za parkowanie. Ja tam się cieszę z tych ograniczeń, dużo łatwiej teraz zaparkować w centrum. Pożytecznym i**otą to tu jesteś Ty.

        • 5 9

  • Gdynia ...miasto słupków, szlabanów i farby (8)

    Pojęcie parking wciąż obce...

    • 80 16

    • To nie miasto słupków, tylko cwaniakow parkingowych (1)

      • 14 6

      • A to akurat prawda.

        Władze miasta bardzo cwaniakują z przerabianiem parkingów na płatne i likwidowaniem bezpłatnych miejsc.

        • 3 3

    • Nawet nie bądź śmieszny (3)

      Gdynia to jeden wielki parking z aneksem mieszkaniowym i usługowym. A to że zawsze pełen - może należy zacząć szukać alternatyw transportowych, a przestać obarczać wszystkich innych winą za to, że pakujesz się autem tam, gdzie na nie nie ma miejsca.

      • 9 9

      • (1)

        Raktywiści w jakiejś innej Gdyni mieszkają.

        • 1 3

        • Zrób prosty test.

          Znajdź w tej "Gdyni do której nikt nie przyjeżdża" miejsce takie, żeby w promieniu 100m nie mieć samochodu. Nawet na klifach jest ciężko...

          • 8 2

      • Hahaha

        Gdynia to jeden wielki parking?Kiedy ostatni raz byłeś w Gdyni?Przed rządami Cegielskiej?

        • 1 1

    • jakiej farby ?

      • 2 0

    • I dziurawych dróg

      • 1 1

  • (7)

    Rozszerzanie SPP będzie trwało póki nie rozszerzą na całe miasto.

    • 45 4

    • Mam nadzieję, że rozszerzą jak najszybciej.

      • 7 9

    • i bardzo dobrze (5)

      miejsca do parkowania samochodów nie powinny być finansowane z funduszy publicznych. Żadna deklaracja praw człowieka nie zawiera zapisów mówiących o tym, że kupno samochodu i posiadanie go stwarza automatycznie prawo do parkowania za darmo w pobliżu domu w przestrzeni publicznej

      • 3 7

      • Ale wiesz, że ci mieszkańcy w ramach protestu mogą zacząć rozliczać pit w jakiejś innej gminie, (4)

        nadal mieszkając w Gdyni? I wtedy moooże do cymbałów w urzędzie dotrze, że robią pod górę mieszkańcom, jak realnie zaboli ich brak wpływów z budżetu centralnego.

        • 3 1

        • (3)

          Protestu przeciwko czemu? Że liczba samochodów jakie się zmieszczą w mieście jest skończona?

          • 1 4

          • Protestu przeciwko takiej a nie innej polityce parkingowej. (2)

            • 4 1

            • Ok dzieki. Mi się wydaje słuszna. Jak nie będziemy zachęcaćdo parkowanie to mniej samochodów przyjedzie i mniejsze korki na dojazdach. Może ludzie nie będą używali i tym samym potrzebowali tylu samochodów więc i dzielnice mieszkaniowe odetchną od rozjeżdżania trawników. Moim zdaniem to jest bardzo słuszna polityka parkingowa, co najwyżej można by ją uzupełnić przez parkingi poza na obrzeżach miasta i buspasy do centrum (żeby było zwyczajnie szybciej niż samochodem).

              • 1 4

            • tylko restrykcyjna polityka parkingowa ma w mieście sens

              po prostu chodzi o obciążanie kosztami tych, którzy je generują, mając alternatywę w postaci korzystania z mniej terenochłonnych środków transportu w mieście. Mam je wymienić?

              • 1 4

  • Władze Gdyni utrudniają życie mieszkańcom?

    Władze Gdyni podpowiedziały innym podmiotom że "mieszkańcy i tak zapłacą za parkowanie" więc jak grzyby po deszczu inni też wprowadzają opłaty na swoich parkingach.

    • 37 7

  • (7)

    Brak słów. Takie postępowanie to reakcja na ciągłe zabudowywanie terenu blokami z minimalną liczbą miejsc bez dróg dojazdowych. Za wszystko kasa. Kiedy to się skończy i kiedy pojawi się granica cen mieszkań za 1 m?

    • 31 20

    • Przecież te wieżowce stoją brak kilkadziesiąt lat!!

      • 14 1

    • pudło!

      to kwestia tego, że każdy potrzebuje teraz mieć 1-2 samochody tylko po to, żeby jeździć 1,5 km z dzieckiem do przedszkola i 500m do najbliższej biedronki.

      • 16 3

    • te bloki powstały za komuny

      w tamtych czasach pod blokiem stały 2 maluchy, jeden duży fiat i polonez, ewentualnie trabant

      • 9 2

    • Akurat w nowym budownictwie jest wymóg 1.2 miejsca na mieszkanie. (3)

      Co i tak nic nie daje, bo oczywiście każdy musi mieć przynajmniej po 2 samochody...

      • 7 0

      • musi to na Rusi... (2)

        w dobrze zarządzanych miastach wiele osób szuka miejsca do zamieszkania bez miejsc do parkowania samochodów pod domem....

        • 1 5

        • Oczywiście, bo chcą oszczędzić. (1)

          A potem mamy zastawione wszystkie ulice dojazdowe do takich osiedli.

          • 5 1

          • nie, po prostu wiedzą, że w mieście samochód jest terenochłonnym i kosztownym sposobem poruszania się

            a także wiedzą, że można żyć w mieście - i to wygodnie - bez samochodu

            • 2 2

  • absurd (2)

    Absurd pogania absurd i tak kolejne 20 lat

    • 31 8

    • absurdem jest wypowiedź Aleksandry

      musi zejść żeby otworzyć szlaban, ale jak wspomniana taksówka jedzie do niej to i tak musi zejść.

      • 9 2

    • absurdalny jest ograniczenie wyobraźni

      przekonanie, że samochód jest jedynym "odpowiednim dla człowieka o pewnym statusie" sposobem poruszania się po mieście.

      • 1 2

  • Super pomysł morskiej spółdzielni (1)

    Zrobiła to w interesie mieszkańców, ale zawsze znajdzie się jeden niezadowolony nie wiadomo z czego.

    • 81 10

    • Jak kogoś nie stać na opłaty parkingowe, to niech do centrum jeździ komunikacją miejską

      • 4 0

  • Hehe, jaskiniowcy ze Spółdzielni dają piloty do szlabanu :D (15)

    Ach, jeszcze tablica rejestracyjna. A co będzie w zimie, jak tablica się zaśnieży?
    Podpowiem rozwiązanie - ludzie używają smartfonów i jest taka aplikacja do otwierania urządzeń.... A tylko trzeba o tym myśleć zawczasu i zamiast pilotów dodać przystawkę do automatu bramowego :)

    • 7 59

    • (4)

      Tablice należy odśnieżać.

      • 23 1

      • Jak będziesz miał samochód to się dowiesz, że w zimie przednia tablica zaśnieża się w 5 minut (3)

        Niezależnie ile razy odśnieżysz

        • 1 2

        • burze śnieżne w Gdyni zdarzają się w 3% ogólnej ilości godzin korzystania z samochodu (2)

          • 0 2

          • (1)

            Tablice to są raczej brudne od syfu z ulicy - błota pośniegowego itp. Więc wcale nie musi być jakiejś wielkiej śnieżycy.

            • 1 0

            • Taki syf to wlasnie masz obowiazek wycierac.

              • 0 1

    • Każdy musi mieć sr*jfona obsługą takiej funkcji? (5)

      Są ludzie co używają telefonu do tego do czego został wynaleziony.

      • 13 2

      • Każdy *ma* już taki telefon. (3)

        Czemu mamy równać w dół do 0.1% upośledzonych technologicznie?

        • 6 15

        • (2)

          Wyjdź czasami poza swoją bańkę. Jest mnóstwo ludzi, którzy nie mają smartfonów i ich nie potrzebują.

          • 12 3

          • "Nie potrzebują", bo jak tylko zaczynają ich potrzebować, robią raban że dla nich specjalnie trzeba zatrudnić pracownika w okienku.

            A kto za to płaci? Pan płaci, pani płaci, wszyscy płacimy...

            • 5 6

          • Smartfona nie potrzebują Rydzykowi emeryci i inni upośledzeni technologicznie

            Nie potrzebują opłacać komunikacji, bo nadal kasują bilety papierowe. Nie potrzebują robić przelewów, bo nadal stoją w kolejce do banku. Nie potrzebują byc w w kontakcie ze znajomymi, bo wszyscy znajomi będą zaraz w kościele, albo na ławce przed blokiem. Nie wiedzą co to internet, bo cały internet i aktualności to pani Zenona spod dwójki.

            • 2 1

      • Po pierwsze dziadek nie kazdy telefon to sr*jfon :D Po drugie, każdy telefon ma już "taką funkcję"

        Nazywa się "prosta aplikacja". Ale dla wykluczonych technologicznie mogą być tez piloty, czemu nie. Ale opcja otwierania telefonem tez powinna być.

        • 2 1

    • I zamiast nacisnąć pilota będę szukał telefonu, odblokowywał, szukał aplikacji, czekał aż się uruchomi... (2)

      • 11 1

      • OK Google, otwórz bramę.

        I na pewno lepiej kliknąć na telefonie, niż schodzić do szlabanu jak kurier przyjeżdża.

        • 3 6

      • Po pierwsze - pilot jest płatny i nie zawsze działa. Napisane to jest w tekście

        A smartfon i tak się ma, a aplikacja jest bezpłatna i zawsze działa.
        Ale ja rozumiem, leśne dziadki i wyborcy pisu nie kumają nic poza tym co powie ksiunc dobrodziej. Nic nie zmieniać, nie wprowadzac technologii. To zło!

        • 1 1

    • hehe

      Nie wszyscy mają brudnego nosa wsadzonego w środek zaślinionego smartfona

      • 8 0

  • Odkąd Szczurek śpiewa w chórze PO z Dulkiewicz (3)

    odtąd nie ma czasu na gdyńskie sprawy, ważniejsze unijne flagi w hołdzie dla Tuska i Niemców

    • 52 29

    • To co teraz robi nie ma znaczenia (1)

      I tak szczur zawsze był szkodnikiem. Jego kadencja to koszt dla miasta. Każdy dzień to pogłębianie tragedii.

      • 6 3

      • A czego się spodziewasz po osobistym doradcy Lecha Kaczyńskiego?

        Każdy kto współpracuje z PiSem będzie zachowywał się tak samo.

        • 2 4

    • Folksdojcz

      Jeździ do Brukseli po instrukcje,jak się dostać znowu do żłoba,klękać przed Niemcami i wspierać Mira i Zbycha.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.