Fakty i opinie

Szybciej tramwajem przez al. Zwycięstwa

Przystanek Chodowieckiego (nz.) oraz Politechnika - już za kilka tygodni tramwaje nie będą tutaj wstrzymywane przez światła na przejściu dla pieszych.
Przystanek Chodowieckiego (nz.) oraz Politechnika - już za kilka tygodni tramwaje nie będą tutaj wstrzymywane przez światła na przejściu dla pieszych. fot. Łukasz Głowala/Trojmiasto.pl

Już za kilka tygodni z al. Zwycięstwa w Gdańsku mogą zniknąć światła na przejściach dla pieszych, które spowalniają tramwaje. Zastąpią je komunikaty głosowe oraz sygnalizacja ostrzegawcza. W planach jest również utworzenie przystanków podwójnych.



Czy na przejściach przez tory tramwajowej potrzebne są światła?

tak, ponieważ zwiększa to bezpieczeństwo 15%
tak, ale tylko w miejscach o dużym natężeniu ruchu 20%
nie, spowalnia to tramwaje, a piesi i tak ich nie przestrzegają 38%
nie, wystarczą głosowe komunikaty i migające światło ostrzegawcze 27%
zakończona Łącznie głosów: 2201
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku planuje likwidację sygnalizatorów na przejściach w obrębie przystanków Chodowieckiego zobacz na mapie GdańskaPolitechnika zobacz na mapie Gdańska. Roboty mają być gotowe do 17 lutego - pod warunkiem, że uda się wyłonić wykonawców w ogłoszonym przez urzędników zapytaniu ofertowym.

Zamiast świateł, które blokowały tramwaje nawet wtedy, gdy z przejścia przez tory nikt nie korzystał, pojawią się komunikaty głosowe oraz światła ostrzegające o zbliżającym się tramwaju.

Identyczne rozwiązanie zastosowano na ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska na Siedlcach, co pozwoliło nieco przyspieszyć ruch pojazdów komunikacji miejskiej.

Czy podobnie będzie na al. Zwycięstwa?

- Tak, likwidacja tych świateł pozwoli na usprawnienie ruchu tramwajów i skrócenie czasu przejazdów. Ponadto w całej sieci planujemy jeszcze wydłużenie niektórych peronów przystankowych, aby mogły korzystać z jednego przystanku dwa tramwaje jednocześnie - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku ds. przewozów - Krótsze czasy przejazdu mają również wymiar ekonomiczny, ponieważ umożliwiają racjonalnie gospodarować taborem: "zaoszczędzone" pojazdy można kierować do utworzenia nowych linii lub zwiększenia częstotliwości na istniejących bez ponoszenia dodatkowych środków finansowych.
Jak informują pracownicy ZDiZ, zdemontowane sygnalizatory posłużą w przyszłości jako części zamienne dla pozostałych urządzeń lub pojawią się w innych lokalizacjach.

Materiał archiwalny

Sygnalizacja ostrzegawcza na ul. Kartuskiej

Opinie (144) 2 zablokowane

  • zlikwidujcie jeszcze światła na Klonowej i Reja (15)

    Tam też ludzie przechodzą przez tory, mimo że pali się światło czerwone.

    • 160 12

    • Wow. Klonowa i Reja (9)

      W całym Gdańsku się przechodzi na czerwonym jeśli nie jedzie tramwaj. Robi tak 80% osób.

      • 52 2

      • dodaj jeszcze "o ile w zasięgu wzroku nie widać radiowozu" (8)

        • 60 0

        • Myślicie, ze te światła były i są ze względu na nasze (7)

          bezpieczeństwo? Raczej nie. Lampy sa tanie i nieskomplikowane w produkcji ale przebitka na nich jest dobra. Dodatkowo nie są LED więc kasę trzepie się na wymianie żarówek.

          • 6 14

          • (1)

            Tak, a buty to wymysł producentów nóg.

            • 30 3

            • piesi niech się w mieście poruszają autobusami

              jak ich nie stać na własną beemkę

              • 6 10

          • (4)

            Akurat buty w naszym klimacie są konieczne. A światła na przejściach nie są.

            • 6 2

            • (3)

              Chyba w Szwecji, albo w innym kraju, w którym kierowcy mają zwyczaj ustępować pieszym.

              • 0 2

              • W Szwecji... (2)

                Kierowcy mają obowiązek ustępować pieszym.
                Ale pieszy ma obowiązek ustąpić tramwajowi. Hierarchia: tramwaj - pierwszy - samochód. Takie tam jest prawo.

                • 2 1

              • (1)

                bardzo ladnie, w miatach pubiczny chodzacy a na koncu namioty :-)

                • 0 0

              • Możesz napisać to zrozumiele?

                • 2 0

    • (2)

      Raja 100 %

      • 3 1

      • (1)

        Raja to hinduski książę.

        • 7 1

        • Albo ryba z Amazonki.

          • 2 0

    • Reja (1)

      Akurat na Reja są komunikaty głosowe, światła obowiązują tylko na przejściu przez jezdnie, rależy się przyjrzeć połozeniu sygnalizatorów

      • 4 1

      • 1 na 20 przejeżdzających tramwajów jest komunikat

        • 0 1

  • to są nowoczesne rozwiązania a nie wiaderko farby (3)

    kontrpasy i strefa 30 na dziurawych drogach.

    • 79 21

    • To nie ludzie, to wilki.

      • 2 1

    • Marcinku: wytłumacz mi - co do cholery likwidacja świateł dla tramwajów wzdłuż głównej arterii miasta ma wspólnego z kontr-pasami i strefą tempo 30?

      • 2 2

    • Przystanki podwójne powinny być wykonane 10 lat temu razem z cała modernizacją. Dziwne, że wtedy przy założeniach rozwoju sieci tramwajowej nikt nie pomyślał, że ruch tramwajów się zwiększy i będzie kolejka do przystanku. Teraz próbują nadrobić.

      • 1 1

  • (4)

    Skoro szybciej to proporcjonalnie bedzie wiecej awarii hehe.

    • 21 45

    • ja progi zwalniające biorę stówką (2)

      Turtur szybko zaturkoce i śmigam dalej, mam dobre amorki, im szybciej jadę tym mniej się przeniesie drgań na podwozie, zauważyłem.

      • 4 7

      • (1)

        w takim razie twoje amorki będą znacznie krócej dobre

        • 1 1

        • ale reszty od tych amorków jest więcej

          • 0 0

    • A ja progi zwalniające biorę spychaczem :)

      • 5 2

  • (2)

    Przy okazji postawić szlabany takie jak na kolei tam na tej prostopadłej do kartuskiej gdzie blachosmrody wjeżdzają w tramwaj.

    • 32 19

    • wszystkie ulice powinny miec bariery między pasami na całej długości (1)

      Jak sobie jadę spokojnie stówką a ktoś wypada z przeciwnego pasa bo mu akurat opona strzeliła przy dwóch stówkach (np Duda) to żeby było w mieście bezpieczniej i przyjaźniej do mieszkańców.

      • 9 10

      • dobry troll jest dobry

        • 0 1

  • zielona fala... (11)

    tramwaje powinny mieć zieloną falę i wtedy by było....i komórki zlikwidować u motorniczych...!

    • 113 6

    • 80% proc jest przyspawanych do zestawu słuchawkowego (2)

      I kabel od mikrofonu ciągle w mordzie a kobiety rozwalone jak żaba na liściu z nogami na pulpicie w najróżniejszych pozycjach

      • 11 21

      • dla mnie mogą wisieć pod sufitem do góry nogami, o ile tramwaj dojedzie bez opóźnień

        • 35 0

      • Debil z ciebie i tyle.

        • 0 0

    • natychmiast (6)

      Zlikwidować sprzedaż biletów w tramwajach i autobusach!!!!!!!!

      • 27 1

      • I zrobić kontrapasy dla rowerzystów na hole der (1)

        • 0 2

        • Romet

          Wprowadzić obowiązkowe OC dla rowerzystów. Nie ma OC, jest tylko jazda dookoła piaskownicy.

          • 1 0

      • I zrobić kontrapasy dla rowerzystów na hole der

        • 0 2

      • I zrobić kontrapasy dla rowerzystów na hole der

        • 0 2

      • I zrobić kontrapasy dla rowerzystów na hole der

        • 0 1

      • I zrobić kontrapasy dla rowerzystów na hole der

        • 0 1

    • I sprzedaz biletow bo to nie komorki spowalniają!!!

      • 0 1

  • tak samo na skrzyzowaniach rownorzednych (3)

    powinna byc sygnalizacja nadjezdzajacego samochodu z prawej strony, mniej wypadkow proste a tak niewiele potrzeba

    • 16 14

    • dokładnie

      Nic mi nie sygnalizuje - nie muszę zwalniać. Zwolnienie ze stówki do pięćdziesięciu km na godzinę zużywa paliwo, klocki hamulcowe więc jest nieekologiczne. Ekologiczna jest szybka jazda bez hamowania i przyspieszania jak na Jana z Kolana i w Tunelu, dziękujemy Wam, genialni urzędnicy z ul. Wyspiańskiego!

      • 4 2

    • Sygnalizacja nadjeżdżającego samochodu? Co ty, oczu własnych nie masz? Już byście chcieli totalnie wyłączyć myślenie na drodze... Takich mamy kierowców! Jedyna nadzieja w pojazdach autonomicznych!

      • 10 2

    • Sęk w tym, że skrzyżowania równorzędne stosuje się do uspokajania ruchu

      Jak zamontujesz sygnalizację, to z uspokojenia ruchu nici. Zresztą SR i tak funkcjonują głównie na osiedlowych uliczkach. Nawiasem mówiąc ograniczenie prędkości jest ideą, która się wśród naszych kierowców jakoś się nie przyjęła, dlatego na potęgę wstawia się wały spowalniające - kierowcy jakoś bardziej boją się ryzyka uszkodzenia zawieszenia, niż ryzyka zrobienia komuś krzywdy. Podobnie skrzyżowania równorzędne: znaku "tempo 30", albo "strefa zamieszkania" nikt nie traktuje poważnie, natomiast ryzyko, że zaliczy się dzwon już szybciej. Oczywiście nie zawsze to działa: nie wiedzieć czemu w Polsce wielu mistrzów kierownicy uważa, że pierwszeństwo ma zawsze droga prowadząca prosto, ale to tak na marginesie.

      • 2 0

  • Nareszcie (10)

    Wkoncu. Jak wyzej. Klonowa i reja tez do likwidacji

    • 55 4

    • Tam jest spory ruch

      • 1 10

    • Na klonowej tak ale na reja zerowy

      • 12 1

    • gdyby

      Tak jeszcze co drugi tramwaj zatrzymywał się co drugi przystanek to już by się z tego zrobil express

      • 8 2

    • (4)

      Na Reja jest zerowy ruch. Cwaniak wciśnie przycisk do świateł, przechodzi bo pusta droga, a potem samochody stoją w obu kierunkach mimo, że nikt nie przechodzi przez ulicę.

      • 3 0

      • Reja i niekończące się oczekiwanie na zielone światło... (3)

        Wciska, bo chce czekać. A że trwa to tyle czasu to inna bajka. Czasem potrafią dwa tramwaje odjechać, a i tak stoi się jak cielę przy pustej ulicy. Za to łatwo w tym miejscu dostać mandat za przejście na czerwonym. Ot taki paradoks.

        • 2 0

        • (2)

          Skoro wciska bo chce czekać to niech czeka. Skoro przechodzi na czerwonym to niech nie wciska.

          • 0 4

          • ja tam wciskam nawet jak nie przechodzę

            lubię potem patrzyć na mordki w autkach czekające na zielone. A potem znowu naciskam :)

            • 2 1

          • Reja - test cierpliwości

            A gdyby światła się popsuły też mam stać? Do następnego dnia? Byłeś tam kiedykolwiek? Czasem ma się wrażenie, że geniusz który postawił te światła siedzi ukryty w krzaczorach i śmieje się z frajerów którzy marnują czas na czekanie na zielone światło przy PUSTEJ jezdni. Światła, wszędzie światła. Na Mickiewicza, między Mickiewicza a Reja, na Reja, przy Wyspiańskiego.. No po prostu dramat.

            • 0 0

    • przy klnowej to przydałby sie próg zwalniający (1)

      Tam jest ogr. do 50 km/h a matołki grzeją i 90
      Jesli zlikwiduje się swiatłą wypadki będą co dzień

      • 3 0

      • nie matołki nie matołki

        Ale kierowcy co płacą podatek drogowy wiec mają prawo jechać ile chcą bo się spieszą

        • 1 5

  • światła (3)

    taa zlikwidujcie wszystko ; paranoja i właśnie dlatego czas na zmiany w zdiz

    • 15 78

    • Likwidacja świateł = konieczność włączenia myślenia.
      Wiem że to niektórych boli.

      • 22 3

    • Czas na zmiany ?

      A co szykujesz się na etacik ?
      Po trupach do celu ?

      • 8 1

    • czy w Gdańsku nawet do usuniecia kilkunastu sygnalizatorów ZDiZ musi ogłaszać jakies przetargi czy konnkursy ofert?

      Czy tam pomimo tylu zatrudnionych naprawdę nie ma nikogo do wykonania prawdziwej pracy a tylko urzędasy do pośrednictwa i przerzucania papierów? Po diabła taka spółka, skoro do wszystkiego musi wynjamować firmy zewnętrzne?

      • 4 0

  • O ile dobrze pamiętam to miało działać już w zeszłym roku a tu proszę, niespodzianka, która i tak z pewnością przesunie się o kilka dodatkowych tygodni.

    • 24 5

  • (1)

    Klonowa!!!!1111oneoneone już dawno powinna być bez świateł! Na co czekają pracownicy tut. Zarządu? Jak kierowcom światełka źle działają, to w podskokach lecą zmieniać, a pasażerowie tramwajów od lat nie mogą doczekać się wyłączenia świateł na JEDNYM przejściu.

    • 57 5

    • Przy Galerii Bałtyckiej przy przystanku z kolei można by wyregulować dla pieszych.

      Tramwaje mają 'szlaban', samochody z lewoskrętu w Słowaka już się ustawiają na torach i pod estakadą a piesi ciągle mają czerwone.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.