• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybciej tramwajem przez al. Zwycięstwa

Krzysztof Koprowski
22 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Przystanek Chodowieckiego (nz.) oraz Politechnika - już za kilka tygodni tramwaje nie będą tutaj wstrzymywane przez światła na przejściu dla pieszych. Przystanek Chodowieckiego (nz.) oraz Politechnika - już za kilka tygodni tramwaje nie będą tutaj wstrzymywane przez światła na przejściu dla pieszych.

Już za kilka tygodni z al. Zwycięstwa w Gdańsku mogą zniknąć światła na przejściach dla pieszych, które spowalniają tramwaje. Zastąpią je komunikaty głosowe oraz sygnalizacja ostrzegawcza. W planach jest również utworzenie przystanków podwójnych.



Czy na przejściach przez tory tramwajowej potrzebne są światła?

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku planuje likwidację sygnalizatorów na przejściach w obrębie przystanków Chodowieckiego zobacz na mapie GdańskaPolitechnika zobacz na mapie Gdańska. Roboty mają być gotowe do 17 lutego - pod warunkiem, że uda się wyłonić wykonawców w ogłoszonym przez urzędników zapytaniu ofertowym.

Zamiast świateł, które blokowały tramwaje nawet wtedy, gdy z przejścia przez tory nikt nie korzystał, pojawią się komunikaty głosowe oraz światła ostrzegające o zbliżającym się tramwaju.

Identyczne rozwiązanie zastosowano na ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska na Siedlcach, co pozwoliło nieco przyspieszyć ruch pojazdów komunikacji miejskiej.

Czy podobnie będzie na al. Zwycięstwa?

- Tak, likwidacja tych świateł pozwoli na usprawnienie ruchu tramwajów i skrócenie czasu przejazdów. Ponadto w całej sieci planujemy jeszcze wydłużenie niektórych peronów przystankowych, aby mogły korzystać z jednego przystanku dwa tramwaje jednocześnie - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku ds. przewozów - Krótsze czasy przejazdu mają również wymiar ekonomiczny, ponieważ umożliwiają racjonalnie gospodarować taborem: "zaoszczędzone" pojazdy można kierować do utworzenia nowych linii lub zwiększenia częstotliwości na istniejących bez ponoszenia dodatkowych środków finansowych.
Jak informują pracownicy ZDiZ, zdemontowane sygnalizatory posłużą w przyszłości jako części zamienne dla pozostałych urządzeń lub pojawią się w innych lokalizacjach.

Materiał archiwalny

Sygnalizacja ostrzegawcza na ul. Kartuskiej

Miejsca

Opinie (144) 2 zablokowane

  • Artykuł że stycznia ...mamy sierpień a światła jak były tak są!!!:( To jakaś Kpina!!!!

    • 0 0

  • 150 metrów odległości! (5)

    Przystanki podwójne, a 150 metrów odległości od poprzedzającego tramwaju obowiązkowe. Gdzie tu logika?

    • 14 3

    • (4)

      150 metrów w ruchu! Do stojącego możesz podjechać bliżej.
      Ale skoro tego nie wiesz, to pewnie nie jesteś motorniczym (tylko się podszywasz).

      • 2 5

      • 150 metrów odległości! (3)

        Przeczytaj dobrze obowiązującą instrukcję i potem się wypowiadaj.

        • 4 1

        • (2)

          on ma rację 150 w ruchu do stojącego możesz podjechać jak ty sprawdzian ostatnio przeszłeś

          • 2 2

          • (1)

            Mimo wszystko czy 150m odleglosci czy nie to zaden przystanek oprocz dworca nie jest wg regulaminu przystankiem podwojnym z zachowaniem odleglosci 150cm pomiedzy tramwajami stojacymi bo poprostu razem sie nie zmieszcza patrz przyst brama oliwska brama wyzynna itd...Jeden musi stanac na d*pie drugiego zeby sie zmiescic wszystkimi drzwiami !!!

            • 0 1

            • 150 metrów odległości!

              Patologiczny zapis 150 metrów od poprzedzającego tramwaju ma chronić pracodawcę. Wiadomo, że nikt nie utrzyma tej odległości w trakcie jazdy, bo nie da się jeździć wg rozkładu. A gdzie przerwa?
              Dla tych, co nie znają obowiązującej instrukcji albo nie czytają ze zrozumieniem informuję: 150m dotyczy pojazdów w ruchu miejskim, czyli nawet tych, które stoją na przystanku.
              Zrobiliśmy błąd podczas strajku włoskiego, że nie podjęliśmy tego absurdalnego zapisu, np. w Warszawie jest zapis o utrzymaniu bezpiecznej odległości, tak aby wykluczyć najechanie na poprzedzający skład.
              Tyle w temacie.

              • 0 0

  • proponuję ograniczenie dla samochodów do 100 km/h (5)

    W końcu ta aleja to bezkolizyjna droga dwupasmowa. Likwidację wszystkich przejść dla pieszych poza skrzyżowaniami. Wtedy korki się zmniejszą i będzie super. Skończmy z fikcją, i tak tam się jeździ stówką.

    • 9 17

    • zwolnij (1)

      to może dostrzeżesz, że tam jest trzeci pas

      • 0 0

      • najpierw czytaj

        potem pisz

        • 0 0

    • ...? (1)

      To jest jezdnia trzypasmowa, a nie dwu.

      • 4 1

      • no to 110

        • 2 3

    • Won na swoją wiochę jeździć stówką, albo naucz się zasad obowiązujących w mieście!

      • 11 4

  • Zlikwidować tramwaje, a miejsce torowisk zrobić buspasy. Autobusy są szybsze. (6)

    Druga sprawa - zbyt długie postoje tramwajów na przystankach. Wsiedli - wysiedli odjazd, a nie czekanie nie wiadomo na co.
    Kolejna sprawa - przejazd przez pętlę przy Parku Oliwskim, to jakaś masakra. Motorniczy co kawałek wysiada i przestawia zwrotnicę.

    • 14 36

    • (4)

      Można mieć torowisko i buspas w jednym, byś zwierdził kawałek świata, to byś wiedział.

      • 9 0

      • znaczy co, byłeś na Pickach? (3)

        • 6 2

        • (2)

          Pieckach miało być.

          • 3 4

          • Piecki? Skąd ty przyjechałeś? (1)

            U nas mówi się Morena - mieszkałem 27 lat, więc nie pitol.

            • 0 2

            • tak, mieszkasz w wielkiej płycie LWSM Morena

              to ci się zdaje, że mieszkasz na Morenie. Niech ci się zdaje.

              • 0 0

    • Krótko:

      Sprzedaż biletów

      • 9 0

  • Szybciej (1)

    Nawet tam gdzie przystanki są podwójne, motorniczowie często z tego nie korzystają.

    • 0 2

    • Z jakiegos powodu tego nie robia lub staraja sie nie robic...moze wystarczy sie zastanowic czemu tak jest lub popatrzec co sie dzieje na dworcu jak stanie tramwaj jako drugi. Masakra wtedy jest. Motorniczy stoi i czeka az "państwo" sobie powoli dojdzie,przedostajac sie przez tlum ludzi starajacych sie wsiasc do stojacego pierwszego teamwaju. Zamknie wreszcie drzwi i znow od nowa zaczyna sie nastepni "dobiegający"znow drzwi otwiera zamyka....i jak w koncu nie spieprzy komus to nigdy nie odjedzie. Ale tego nikt nie chce widziec. Moze poprostu drzwi otwiera zamyka i juz koniec a nie zabawa . Jestes na czas wsiadasz jedziesz. Nie jestes na czas jedziesz poprostu nastepnym i finisz. Skonczyc wreszcie z czekaniem na wszystkich ala "dobiegajacych"

      • 2 0

  • Bzdura (5)

    Komunikaty głosowe zamiast świateł pomagają motorniczym, ale dla mnie jako pasażera to kretyństwo. Śpiesząc się na tramwaj nie mam szans zdążyć, bo motorniczy - już teraz na kompletnym legalu - może zamknąć mi drzwi przed nosem i pojechać dalej. Komunikacja miejska powinna być DLA PASAŻERÓW a nie po to, by zrobić dobrze motorniczym. Poz tym w jaki sposób ma to niby poprawić bezpieczeństwo na drogach?!

    • 5 18

    • masz rację! (1)

      Taki durny jest na Kartuskiej! Zielone światło dla pieszych, a tu pod koniec '' uwaga tramwaj''! Te pedały z tramwaju nigdy nie zaczekają na biegnących pasażerów! Tak jakby to ich bawiło!

      • 0 6

      • Ty ped...le przyjdz na czas wg rozkladu to ci nic nie ucieknie i finisz

        • 1 1

    • Jak sam mówisz - KM jest dla PASAŻERÓW

      a nie tylko dla jednego kretyna nieumiejącego przeczytać rozkładu jazdy

      • 12 2

    • To przyjdź 2 minuty przed odjazdem tramwaju.

      Pewnie jeszcze bilet u motorniczego kupujesz.

      • 13 1

    • To zacznij korzystać z takiego wynalazku jakim jest rozkład jazdy, jeżeli nie wiesz, to Ci powiem co to jest,
      Rozkład jazdy- harmonogram odjazdow pojazdow z danego przystanku, można go znaleźć w internecie albo na przystanku w gablocie

      Mam nadzieje, ze pomogłem. Nie musisz dziękować

      • 11 3

  • zielona fala... (11)

    tramwaje powinny mieć zieloną falę i wtedy by było....i komórki zlikwidować u motorniczych...!

    • 113 6

    • 80% proc jest przyspawanych do zestawu słuchawkowego (2)

      I kabel od mikrofonu ciągle w mordzie a kobiety rozwalone jak żaba na liściu z nogami na pulpicie w najróżniejszych pozycjach

      • 11 21

      • Debil z ciebie i tyle.

        • 0 0

      • dla mnie mogą wisieć pod sufitem do góry nogami, o ile tramwaj dojedzie bez opóźnień

        • 35 0

    • natychmiast (6)

      Zlikwidować sprzedaż biletów w tramwajach i autobusach!!!!!!!!

      • 27 1

      • I zrobić kontrapasy dla rowerzystów na hole der (1)

        • 0 2

        • Romet

          Wprowadzić obowiązkowe OC dla rowerzystów. Nie ma OC, jest tylko jazda dookoła piaskownicy.

          • 1 0

      • I zrobić kontrapasy dla rowerzystów na hole der

        • 0 1

      • I zrobić kontrapasy dla rowerzystów na hole der

        • 0 1

      • I zrobić kontrapasy dla rowerzystów na hole der

        • 0 2

      • I zrobić kontrapasy dla rowerzystów na hole der

        • 0 2

    • I sprzedaz biletow bo to nie komorki spowalniają!!!

      • 0 1

  • Czy pieszy ma pierwszeństwo na przejściu przed tramwajem ? (1)

    oczywiście w teorii bo w praktyce nie ma szans go wyegzekwować :)

    • 2 3

    • jak nie ma sygnalizacji świetlnej to tramwaj ma pierwszeństwo

      • 3 1

  • Bez tristara prosimy

    Przyspieszenie ruchu na głównych i prostopadłych trasach można osiągnąć jednym ruchem - likwidacją tristara.

    • 2 0

  • (4)

    Skoro szybciej to proporcjonalnie bedzie wiecej awarii hehe.

    • 21 45

    • ja progi zwalniające biorę stówką (2)

      Turtur szybko zaturkoce i śmigam dalej, mam dobre amorki, im szybciej jadę tym mniej się przeniesie drgań na podwozie, zauważyłem.

      • 4 7

      • (1)

        w takim razie twoje amorki będą znacznie krócej dobre

        • 1 1

        • ale reszty od tych amorków jest więcej

          • 0 0

    • A ja progi zwalniające biorę spychaczem :)

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane