• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybciej tramwajem przez al. Zwycięstwa

Krzysztof Koprowski
22 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Przystanek Chodowieckiego (nz.) oraz Politechnika - już za kilka tygodni tramwaje nie będą tutaj wstrzymywane przez światła na przejściu dla pieszych. Przystanek Chodowieckiego (nz.) oraz Politechnika - już za kilka tygodni tramwaje nie będą tutaj wstrzymywane przez światła na przejściu dla pieszych.

Już za kilka tygodni z al. Zwycięstwa w Gdańsku mogą zniknąć światła na przejściach dla pieszych, które spowalniają tramwaje. Zastąpią je komunikaty głosowe oraz sygnalizacja ostrzegawcza. W planach jest również utworzenie przystanków podwójnych.



Czy na przejściach przez tory tramwajowej potrzebne są światła?

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku planuje likwidację sygnalizatorów na przejściach w obrębie przystanków Chodowieckiego zobacz na mapie GdańskaPolitechnika zobacz na mapie Gdańska. Roboty mają być gotowe do 17 lutego - pod warunkiem, że uda się wyłonić wykonawców w ogłoszonym przez urzędników zapytaniu ofertowym.

Zamiast świateł, które blokowały tramwaje nawet wtedy, gdy z przejścia przez tory nikt nie korzystał, pojawią się komunikaty głosowe oraz światła ostrzegające o zbliżającym się tramwaju.

Identyczne rozwiązanie zastosowano na ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska na Siedlcach, co pozwoliło nieco przyspieszyć ruch pojazdów komunikacji miejskiej.

Czy podobnie będzie na al. Zwycięstwa?

- Tak, likwidacja tych świateł pozwoli na usprawnienie ruchu tramwajów i skrócenie czasu przejazdów. Ponadto w całej sieci planujemy jeszcze wydłużenie niektórych peronów przystankowych, aby mogły korzystać z jednego przystanku dwa tramwaje jednocześnie - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku ds. przewozów - Krótsze czasy przejazdu mają również wymiar ekonomiczny, ponieważ umożliwiają racjonalnie gospodarować taborem: "zaoszczędzone" pojazdy można kierować do utworzenia nowych linii lub zwiększenia częstotliwości na istniejących bez ponoszenia dodatkowych środków finansowych.
Jak informują pracownicy ZDiZ, zdemontowane sygnalizatory posłużą w przyszłości jako części zamienne dla pozostałych urządzeń lub pojawią się w innych lokalizacjach.

Materiał archiwalny

Sygnalizacja ostrzegawcza na ul. Kartuskiej

Miejsca

Opinie (144) 2 zablokowane

  • Zlikwidować tramwaje, a miejsce torowisk zrobić buspasy. Autobusy są szybsze. (6)

    Druga sprawa - zbyt długie postoje tramwajów na przystankach. Wsiedli - wysiedli odjazd, a nie czekanie nie wiadomo na co.
    Kolejna sprawa - przejazd przez pętlę przy Parku Oliwskim, to jakaś masakra. Motorniczy co kawałek wysiada i przestawia zwrotnicę.

    • 14 36

    • Krótko:

      Sprzedaż biletów

      • 9 0

    • (4)

      Można mieć torowisko i buspas w jednym, byś zwierdził kawałek świata, to byś wiedział.

      • 9 0

      • znaczy co, byłeś na Pickach? (3)

        • 6 2

        • (2)

          Pieckach miało być.

          • 3 4

          • Piecki? Skąd ty przyjechałeś? (1)

            U nas mówi się Morena - mieszkałem 27 lat, więc nie pitol.

            • 0 2

            • tak, mieszkasz w wielkiej płycie LWSM Morena

              to ci się zdaje, że mieszkasz na Morenie. Niech ci się zdaje.

              • 0 0

  • (5)

    gdyby zniknęło spowolnienie ruchu tramwajowego na estakadzie koło Brętowa oszczędziło by się 2 minuty do przodu

    • 13 0

    • to nie jest koło brętowa a w brętowie.

      • 3 0

    • zaoszczędzili w czasie budowy na dodatkowej szynie, więć raczej nic z tym nie zrobią (3)

      • 2 0

      • dopiero (2)

        po pieciu latach mozna cos przeprojektowac,czyli zostaly 3 z duzym hakiem.A swoja droga co za palant zatwierdzil ten projekt?

        • 2 0

        • (1)

          Adrian Paweł

          • 2 0

          • Przeceniasz możliwości

            "człowieka bez nazwiska".ZDiZ nie opiniowało projektu a BIK

            • 0 0

  • (1)

    Po długim czasie przejechałem się wczoraj tramwajem spod dworca na Morenę. To jakiś dramat. Tramwaj stoi co kawałek na światłach, jak już ruszy to znowu ma przystanek. Albo zatrzymuje się na przystanku, zamyka drzwi i ma czerwone więc stoi i stoi. Więcej stania niż jazdy.

    • 32 4

    • duze, czerwone i czesto stoi, co to jest?

      Do ułatwienia podam że śmierdzi potem ze nie ma dnia by się nie wyzbywał hamulców.

      • 5 5

  • proponuję ograniczenie dla samochodów do 100 km/h (5)

    W końcu ta aleja to bezkolizyjna droga dwupasmowa. Likwidację wszystkich przejść dla pieszych poza skrzyżowaniami. Wtedy korki się zmniejszą i będzie super. Skończmy z fikcją, i tak tam się jeździ stówką.

    • 9 17

    • Won na swoją wiochę jeździć stówką, albo naucz się zasad obowiązujących w mieście!

      • 11 4

    • ...? (1)

      To jest jezdnia trzypasmowa, a nie dwu.

      • 4 1

      • no to 110

        • 2 3

    • zwolnij (1)

      to może dostrzeżesz, że tam jest trzeci pas

      • 0 0

      • najpierw czytaj

        potem pisz

        • 0 0

  • Przystanki tramwajowe na żądanie (4)

    Takie przystanki-widma jak Chodowieckiego czy Brama Oliwska na których nikt nie wysiada bo nic tam nie ma powinny być na żądanie.

    • 18 7

    • co do Chodowieckiego (2)

      zgodzę się, natomiast na Bramie Oliwskiej często przesiadam się z 6 na 4, bo mam wtedy bliżej do pracy, i szybciej jestem, niż jadąc 12 dookoła i stojąc na 5 światłach między Bramą Oliwską a Powstańców Warszawskich. Wkurzam się, jak 6 się chwilę spóźni, i czeka aż 4 odjedzie, mimo, że jest to przystanek podwójny o powinny oba tramwaje naraz na niego wjechać, właśnie po to, by dać ludziom możliwość przesiadki.

      • 8 2

      • (1)

        Już niedługo nie będziesz się musiał/a przesiadać na 4 bo jutro po półtora rocznej przerwie 11 wraca na 3-Maja PKS:)

        • 1 0

        • czy wraca na stałe, to się jeszcze okaże

          Na razie jeździ tędy ze względu na zamknięty fragment torowiska na wiadukcie nad torami kolejowymi. Piszą wszędzie, że na pół roku. Nie wiadomo, czy zostanie tak na stałe akurat z linią 11.

          • 0 0

    • na Chodowieckiego

      Ludzie wysiadają do Przychodni - dawne pogotowie ratunkowe!

      • 2 2

  • Zniszczyc,rozwalic-wszystko zlikwidowac !!! Zaorac i zasypac !!! (1)

    Niech nie bedzie NIC.

    • 6 11

    • ta....

      tak bedzie po paru latach rzadow pis dzielcow

      • 2 1

  • (1)

    za dużo tych świateł, traktują ludzi jak niepełnosprytnych. kto ma zginąć pod tramwajem ten zginie i nie zmieni tego ani czerwone światło ani sygnał dźwiękowy.
    według mnie powinno się zdemontować światła, motorniczy ma sygnał dźwiękowy i to wystarczy. Proste, i nie musicie ogłaszać przetargów.

    Mam jeszcze jeden pomysł na przyspieszenie tramwajów na al. zwycięstwa
    Tam jest za dużo przystanków z których mało kto korzysta. Co drugi tramwaj, który jeździ tą trasą powinien się zatrzymywać na co drugim przystanku.

    Proszę bardzo ;)

    • 15 7

    • Słusznie

      Podobna sytuacja na Chełmie. Tramwaj co chwilę zatrzymuje się na przystankach, a do tego dochodzą jeszcze światła.

      • 1 0

  • Franc (3)

    A co z ludźmi którzy mają wadę słuchu,komunikat dźwiękowy nic nie da.

    • 14 4

    • Selekcja naturalna wg ZDiZ. Proste

      Gdańsk to nie jest miejsce dla dzieci które mają mniejszą cierpliwość i dyscyplinę niż dorośli, Gdańsk to nie miasto dla ludzi starszych niedowidzących i ze słabszym słuchem. Gdańsk to nie jest miasto dla ludzi chodzących powoli z uwagi na starość czy chorobę. Oni wszyscy "wtargną" albo "nie zdążą opuścić skrzyżowania" a walczący o punktualność motornioczowie będą owszem starać się uważać, ale czasem jak się zdarzy wypadek to dla ZDiZ jest to strata wliczona w koszty. Ważne że wozokilometry się poprawią i przepustowość się zwiększy.
      Gdańsk to miasto dla ludzi młodych, zdrowych, dynamicznych którzy cenią szybkość przemieszczania się.

      • 9 4

    • Tramwaj jest widoczny.

      • 10 1

    • To niech patrzą przed siebie, a nie w komórkę. Komunikaty dźwiękowe są raczej dla osób, które mają problemy ze wzrokiem.

      • 15 0

  • na czym to polega (3)

    Tramwaj od Bramy Wyżynnej do Dworca jedzie 2 minuty, a od Huciska do Dworca 3 minuty ?

    • 6 5

    • (2)

      przed dwocem są większe korki, czasem tramwaj czeka na opuszczenie innych tramwajów w zatoczce. To się nazywa rezerwa czasowa.

      • 4 2

      • w (1)

        zatoczce?????a co to takego?

        • 3 2

        • taki sklepik pod Olimpkiem

          • 2 1

  • W d*pie z tą całą komunikacją, same głomby zarządzają tą całą zagrają, sami nie pamiętają jak jeździli a teraz na stołkach rozumy pozjadali. Nie doceniają pracowników a co w zamian masowo się zwalniają bo całe to kierownictwo to karierowicze po trupach do celu. Z resztą nie ma się co dziwić, co posty o gdańskiej komunikacji to widać po komentarzach samych pracowników co dzieje się w firmie , a to wszystko prawda.

    • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane