• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybciej tramwajem przez al. Zwycięstwa

Krzysztof Koprowski
22 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Przystanek Chodowieckiego (nz.) oraz Politechnika - już za kilka tygodni tramwaje nie będą tutaj wstrzymywane przez światła na przejściu dla pieszych. Przystanek Chodowieckiego (nz.) oraz Politechnika - już za kilka tygodni tramwaje nie będą tutaj wstrzymywane przez światła na przejściu dla pieszych.

Już za kilka tygodni z al. Zwycięstwa w Gdańsku mogą zniknąć światła na przejściach dla pieszych, które spowalniają tramwaje. Zastąpią je komunikaty głosowe oraz sygnalizacja ostrzegawcza. W planach jest również utworzenie przystanków podwójnych.



Czy na przejściach przez tory tramwajowej potrzebne są światła?

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku planuje likwidację sygnalizatorów na przejściach w obrębie przystanków Chodowieckiego zobacz na mapie GdańskaPolitechnika zobacz na mapie Gdańska. Roboty mają być gotowe do 17 lutego - pod warunkiem, że uda się wyłonić wykonawców w ogłoszonym przez urzędników zapytaniu ofertowym.

Zamiast świateł, które blokowały tramwaje nawet wtedy, gdy z przejścia przez tory nikt nie korzystał, pojawią się komunikaty głosowe oraz światła ostrzegające o zbliżającym się tramwaju.

Identyczne rozwiązanie zastosowano na ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska na Siedlcach, co pozwoliło nieco przyspieszyć ruch pojazdów komunikacji miejskiej.

Czy podobnie będzie na al. Zwycięstwa?

- Tak, likwidacja tych świateł pozwoli na usprawnienie ruchu tramwajów i skrócenie czasu przejazdów. Ponadto w całej sieci planujemy jeszcze wydłużenie niektórych peronów przystankowych, aby mogły korzystać z jednego przystanku dwa tramwaje jednocześnie - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku ds. przewozów - Krótsze czasy przejazdu mają również wymiar ekonomiczny, ponieważ umożliwiają racjonalnie gospodarować taborem: "zaoszczędzone" pojazdy można kierować do utworzenia nowych linii lub zwiększenia częstotliwości na istniejących bez ponoszenia dodatkowych środków finansowych.
Jak informują pracownicy ZDiZ, zdemontowane sygnalizatory posłużą w przyszłości jako części zamienne dla pozostałych urządzeń lub pojawią się w innych lokalizacjach.

Materiał archiwalny

Sygnalizacja ostrzegawcza na ul. Kartuskiej

Miejsca

Opinie (144) 2 zablokowane

  • Przystanki Wilanowska i Płocka

    Zróbcie je podwojnymi, bo na Wilanowskiej zwłaszcza tramwaj potrafi tracić 5 minut.

    • 10 1

  • Bzdura (5)

    Komunikaty głosowe zamiast świateł pomagają motorniczym, ale dla mnie jako pasażera to kretyństwo. Śpiesząc się na tramwaj nie mam szans zdążyć, bo motorniczy - już teraz na kompletnym legalu - może zamknąć mi drzwi przed nosem i pojechać dalej. Komunikacja miejska powinna być DLA PASAŻERÓW a nie po to, by zrobić dobrze motorniczym. Poz tym w jaki sposób ma to niby poprawić bezpieczeństwo na drogach?!

    • 5 18

    • To zacznij korzystać z takiego wynalazku jakim jest rozkład jazdy, jeżeli nie wiesz, to Ci powiem co to jest,
      Rozkład jazdy- harmonogram odjazdow pojazdow z danego przystanku, można go znaleźć w internecie albo na przystanku w gablocie

      Mam nadzieje, ze pomogłem. Nie musisz dziękować

      • 11 3

    • To przyjdź 2 minuty przed odjazdem tramwaju.

      Pewnie jeszcze bilet u motorniczego kupujesz.

      • 13 1

    • Jak sam mówisz - KM jest dla PASAŻERÓW

      a nie tylko dla jednego kretyna nieumiejącego przeczytać rozkładu jazdy

      • 12 2

    • masz rację! (1)

      Taki durny jest na Kartuskiej! Zielone światło dla pieszych, a tu pod koniec '' uwaga tramwaj''! Te pedały z tramwaju nigdy nie zaczekają na biegnących pasażerów! Tak jakby to ich bawiło!

      • 0 6

      • Ty ped...le przyjdz na czas wg rozkladu to ci nic nie ucieknie i finisz

        • 1 1

  • najpierw naprawcie przystanki wykonane przez partaczy za przyzwoleniem ZKM !!!

    zalosni amatorzy zarzadzajacy ta okolomiejska spolka, z czyjego namaszczenia?

    • 3 2

  • 150 metrów odległości! (5)

    Przystanki podwójne, a 150 metrów odległości od poprzedzającego tramwaju obowiązkowe. Gdzie tu logika?

    • 14 3

    • (4)

      150 metrów w ruchu! Do stojącego możesz podjechać bliżej.
      Ale skoro tego nie wiesz, to pewnie nie jesteś motorniczym (tylko się podszywasz).

      • 2 5

      • 150 metrów odległości! (3)

        Przeczytaj dobrze obowiązującą instrukcję i potem się wypowiadaj.

        • 4 1

        • (2)

          on ma rację 150 w ruchu do stojącego możesz podjechać jak ty sprawdzian ostatnio przeszłeś

          • 2 2

          • (1)

            Mimo wszystko czy 150m odleglosci czy nie to zaden przystanek oprocz dworca nie jest wg regulaminu przystankiem podwojnym z zachowaniem odleglosci 150cm pomiedzy tramwajami stojacymi bo poprostu razem sie nie zmieszcza patrz przyst brama oliwska brama wyzynna itd...Jeden musi stanac na d*pie drugiego zeby sie zmiescic wszystkimi drzwiami !!!

            • 0 1

            • 150 metrów odległości!

              Patologiczny zapis 150 metrów od poprzedzającego tramwaju ma chronić pracodawcę. Wiadomo, że nikt nie utrzyma tej odległości w trakcie jazdy, bo nie da się jeździć wg rozkładu. A gdzie przerwa?
              Dla tych, co nie znają obowiązującej instrukcji albo nie czytają ze zrozumieniem informuję: 150m dotyczy pojazdów w ruchu miejskim, czyli nawet tych, które stoją na przystanku.
              Zrobiliśmy błąd podczas strajku włoskiego, że nie podjęliśmy tego absurdalnego zapisu, np. w Warszawie jest zapis o utrzymaniu bezpiecznej odległości, tak aby wykluczyć najechanie na poprzedzający skład.
              Tyle w temacie.

              • 0 0

  • Od jesieni bedzie dłużej na Podwalu Przedmiejskim i się czas wyrówna... (2)

    • 6 0

    • (1)

      Od jesieni 2018 jak już bo przebudowa znowu się przesunęła

      • 2 0

      • I oby sie nigdy nie zaczeła

        • 3 0

  • "Roboty mają być gotowe"?

    "Zamiast świateł, które blokowały tramwaje nawet wtedy, gdy z przejścia przez tory nikt nie korzystał"
    A może tak: zamiast świateł, które blokowały pieszych nawet wtedy, gdy żaden tramwaj nie jechał?

    • 1 2

  • czy ztm o tym wie? trzeba ich poinformowac

    • 3 0

  • Wyłaczyc sygnalizacje po godzinie 22 .Ludzie w nocy gdy jest pusta ulica muszą czekac na zielone by przejsc!

    Ale zawsze znajdzie sie chętny patrol który wystawi mandat po pólnocy np ze przechodzisz na czerwonym!Kiedys były swiatła ostrzegawcze .
    Proponuje zlikwidować kary na przejściach dla pieszych !
    Zobaczcie sobie jak tam zorganizowany jest ruch pieszy w centrum miasta !!To on jest prriorytetem!! Ludzie takm chodza jak chcą a mimo to jest 100razy mniej wypadków niz unas!!

    • 6 1

  • System "uwaga tramwaj" często się zacina przez może być bardzo niebezpieczny. Poza tym jest denerwujący (zwłaszcza dla (1)

    Na przystanku Paska ten cudowny system coraz częściej się zawiesza i non stop nadaje "uwaga tramwaj", mimo, że żaden tramwaj nie jedzie albo już dawno przejechał. System całkowicie zbędny i pieniądze wyrzucane w błoto. Motorniczy zawsze powinie dać sygnał dźwiękowy jak się zbliża do przejazdu i widzi, że ktoś się zbliża do przejścia przez tory lub jest w ich pobliżu.

    • 4 2

    • i słusznie

      zawsze trzeba uważać na tramwaj, nawet jak nie nadjeżdża. Ostrożności nigdy za wiele.

      • 2 0

  • Mam wrażenie, że w Trojmiescie pieszy traktowany jest jak idiota. W Zurychu na przystankach nie ma żadnej sygnalizacji, alarmów, piesi chodzą po torowisku jak chcą (jest do tego przystosowane) i tramwaje nikogo tu nie potrącają. Podobnie jest w Pradze. Co więcej, poruszanie się komunikacją po tych miastach to czysta przyjemność.

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane