- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (48 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Szybciej tramwajem przez al. Zwycięstwa
Już za kilka tygodni z al. Zwycięstwa w Gdańsku mogą zniknąć światła na przejściach dla pieszych, które spowalniają tramwaje. Zastąpią je komunikaty głosowe oraz sygnalizacja ostrzegawcza. W planach jest również utworzenie przystanków podwójnych.
Zamiast świateł, które blokowały tramwaje nawet wtedy, gdy z przejścia przez tory nikt nie korzystał, pojawią się komunikaty głosowe oraz światła ostrzegające o zbliżającym się tramwaju.
Identyczne rozwiązanie zastosowano na ul. Kartuskiej na Siedlcach, co pozwoliło nieco przyspieszyć ruch pojazdów komunikacji miejskiej.
Czy podobnie będzie na al. Zwycięstwa?
- Tak, likwidacja tych świateł pozwoli na usprawnienie ruchu tramwajów i skrócenie czasu przejazdów. Ponadto w całej sieci planujemy jeszcze wydłużenie niektórych peronów przystankowych, aby mogły korzystać z jednego przystanku dwa tramwaje jednocześnie - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku ds. przewozów - Krótsze czasy przejazdu mają również wymiar ekonomiczny, ponieważ umożliwiają racjonalnie gospodarować taborem: "zaoszczędzone" pojazdy można kierować do utworzenia nowych linii lub zwiększenia częstotliwości na istniejących bez ponoszenia dodatkowych środków finansowych.
Jak informują pracownicy ZDiZ, zdemontowane sygnalizatory posłużą w przyszłości jako części zamienne dla pozostałych urządzeń lub pojawią się w innych lokalizacjach.
Materiał archiwalny
Sygnalizacja ostrzegawcza na ul. Kartuskiej
Miejsca
Opinie (144) 2 zablokowane
-
2017-01-22 17:22
Przystanki Wilanowska i Płocka
Zróbcie je podwojnymi, bo na Wilanowskiej zwłaszcza tramwaj potrafi tracić 5 minut.
- 10 1
-
2017-01-22 18:05
Bzdura (5)
Komunikaty głosowe zamiast świateł pomagają motorniczym, ale dla mnie jako pasażera to kretyństwo. Śpiesząc się na tramwaj nie mam szans zdążyć, bo motorniczy - już teraz na kompletnym legalu - może zamknąć mi drzwi przed nosem i pojechać dalej. Komunikacja miejska powinna być DLA PASAŻERÓW a nie po to, by zrobić dobrze motorniczym. Poz tym w jaki sposób ma to niby poprawić bezpieczeństwo na drogach?!
- 5 18
-
2017-01-22 18:10
To zacznij korzystać z takiego wynalazku jakim jest rozkład jazdy, jeżeli nie wiesz, to Ci powiem co to jest,
Rozkład jazdy- harmonogram odjazdow pojazdow z danego przystanku, można go znaleźć w internecie albo na przystanku w gablocie
Mam nadzieje, ze pomogłem. Nie musisz dziękować- 11 3
-
2017-01-22 18:11
To przyjdź 2 minuty przed odjazdem tramwaju.
Pewnie jeszcze bilet u motorniczego kupujesz.
- 13 1
-
2017-01-22 19:57
Jak sam mówisz - KM jest dla PASAŻERÓW
a nie tylko dla jednego kretyna nieumiejącego przeczytać rozkładu jazdy
- 12 2
-
2017-01-22 20:43
masz rację! (1)
Taki durny jest na Kartuskiej! Zielone światło dla pieszych, a tu pod koniec '' uwaga tramwaj''! Te pedały z tramwaju nigdy nie zaczekają na biegnących pasażerów! Tak jakby to ich bawiło!
- 0 6
-
2017-01-23 18:55
Ty ped...le przyjdz na czas wg rozkladu to ci nic nie ucieknie i finisz
- 1 1
-
2017-01-22 18:10
najpierw naprawcie przystanki wykonane przez partaczy za przyzwoleniem ZKM !!!
zalosni amatorzy zarzadzajacy ta okolomiejska spolka, z czyjego namaszczenia?
- 3 2
-
2017-01-22 18:33
150 metrów odległości! (5)
Przystanki podwójne, a 150 metrów odległości od poprzedzającego tramwaju obowiązkowe. Gdzie tu logika?
- 14 3
-
2017-01-22 18:41
(4)
150 metrów w ruchu! Do stojącego możesz podjechać bliżej.
Ale skoro tego nie wiesz, to pewnie nie jesteś motorniczym (tylko się podszywasz).- 2 5
-
2017-01-22 22:37
150 metrów odległości! (3)
Przeczytaj dobrze obowiązującą instrukcję i potem się wypowiadaj.
- 4 1
-
2017-01-22 23:14
(2)
on ma rację 150 w ruchu do stojącego możesz podjechać jak ty sprawdzian ostatnio przeszłeś
- 2 2
-
2017-01-23 18:59
(1)
Mimo wszystko czy 150m odleglosci czy nie to zaden przystanek oprocz dworca nie jest wg regulaminu przystankiem podwojnym z zachowaniem odleglosci 150cm pomiedzy tramwajami stojacymi bo poprostu razem sie nie zmieszcza patrz przyst brama oliwska brama wyzynna itd...Jeden musi stanac na d*pie drugiego zeby sie zmiescic wszystkimi drzwiami !!!
- 0 1
-
2017-01-24 09:51
150 metrów odległości!
Patologiczny zapis 150 metrów od poprzedzającego tramwaju ma chronić pracodawcę. Wiadomo, że nikt nie utrzyma tej odległości w trakcie jazdy, bo nie da się jeździć wg rozkładu. A gdzie przerwa?
Dla tych, co nie znają obowiązującej instrukcji albo nie czytają ze zrozumieniem informuję: 150m dotyczy pojazdów w ruchu miejskim, czyli nawet tych, które stoją na przystanku.
Zrobiliśmy błąd podczas strajku włoskiego, że nie podjęliśmy tego absurdalnego zapisu, np. w Warszawie jest zapis o utrzymaniu bezpiecznej odległości, tak aby wykluczyć najechanie na poprzedzający skład.
Tyle w temacie.- 0 0
-
2017-01-22 18:56
Od jesieni bedzie dłużej na Podwalu Przedmiejskim i się czas wyrówna... (2)
- 6 0
-
2017-01-22 20:05
(1)
Od jesieni 2018 jak już bo przebudowa znowu się przesunęła
- 2 0
-
2017-01-23 08:19
I oby sie nigdy nie zaczeła
- 3 0
-
2017-01-22 19:10
"Roboty mają być gotowe"?
"Zamiast świateł, które blokowały tramwaje nawet wtedy, gdy z przejścia przez tory nikt nie korzystał"
A może tak: zamiast świateł, które blokowały pieszych nawet wtedy, gdy żaden tramwaj nie jechał?- 1 2
-
2017-01-22 19:53
czy ztm o tym wie? trzeba ich poinformowac
- 3 0
-
2017-01-22 20:01
Wyłaczyc sygnalizacje po godzinie 22 .Ludzie w nocy gdy jest pusta ulica muszą czekac na zielone by przejsc!
Ale zawsze znajdzie sie chętny patrol który wystawi mandat po pólnocy np ze przechodzisz na czerwonym!Kiedys były swiatła ostrzegawcze .
Proponuje zlikwidować kary na przejściach dla pieszych !
Zobaczcie sobie jak tam zorganizowany jest ruch pieszy w centrum miasta !!To on jest prriorytetem!! Ludzie takm chodza jak chcą a mimo to jest 100razy mniej wypadków niz unas!!- 6 1
-
2017-01-22 21:02
System "uwaga tramwaj" często się zacina przez może być bardzo niebezpieczny. Poza tym jest denerwujący (zwłaszcza dla (1)
Na przystanku Paska ten cudowny system coraz częściej się zawiesza i non stop nadaje "uwaga tramwaj", mimo, że żaden tramwaj nie jedzie albo już dawno przejechał. System całkowicie zbędny i pieniądze wyrzucane w błoto. Motorniczy zawsze powinie dać sygnał dźwiękowy jak się zbliża do przejazdu i widzi, że ktoś się zbliża do przejścia przez tory lub jest w ich pobliżu.
- 4 2
-
2017-01-22 22:02
i słusznie
zawsze trzeba uważać na tramwaj, nawet jak nie nadjeżdża. Ostrożności nigdy za wiele.
- 2 0
-
2017-01-22 22:56
Mam wrażenie, że w Trojmiescie pieszy traktowany jest jak idiota. W Zurychu na przystankach nie ma żadnej sygnalizacji, alarmów, piesi chodzą po torowisku jak chcą (jest do tego przystosowane) i tramwaje nikogo tu nie potrącają. Podobnie jest w Pradze. Co więcej, poruszanie się komunikacją po tych miastach to czysta przyjemność.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.