• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka jazda po osiedlowych ulicach

MKo
5 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy. Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy.

Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe WzgórzeMapka w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.



Na swoim osiedlu czujesz się bezpiecznie na ulicy?

O problemie mieszkańców osiedla Lawendowe Wzgórze poinformował nasz czytelnik pan Przemek. Jak twierdzi, osiedlowa ulica, a zwłaszcza jej proste, dłuższe odcinki wykorzystywane są przez kierowców do zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy. Sprzyjać ma temu m.in. brak progów zwalniających.

- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.

Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo



Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.

- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.

Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"



Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.

Zasady ruchu w strefie zamieszkania:

  • ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
  • a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.


- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
MKo

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • Chyba ktos jest niepowazny (1)

    Najgorsze co moze byc to te progi zwalniajace. u nas to miasto zakladalo, a my jako wspolnota solidarnie sie tego, ze tak powiem pozbylismy. Nawet nie wiecie jaki to jest halas w nocy i dodatkowo jak karetka ma do kogos dojechac to straci na tym duzo czasu

    • 42 13

    • proste

      Progi, to wynik egoizmu 90% kierowców przekraczających prędkość gdzie popadnie oraz budyniowatej policji, która nie zatrzymuje już nawet przy 20kmh powyżej limitu, bo musiałaby zatrzymywać prawie każdego. Wystarczy zwolnić do dozwolonej prędkości i progi mogą zniknąć.

      • 8 1

  • im więcej oglądam (1)

    filmików z kamerek samochodowych tym bardziej dochodze do wniosku że ludzie nie mają żadnej kultury w sobie i na drodze, szczególnie ci co maja święte pierwszeństwo to juz wogóle sa imbecyle do potęgi. Egzaminy na prawko powinny być nie z parkowania ale z kultury osobistej

    • 45 0

    • Ciesz się że nasi kierowcy nie jeżdżą jak Włosi albo Anglicy. Jedź dobrych krajów i zrób w nich chociaż 10k kilometrów po powrocie powiesz że nasi kierowcy to jednak w miarę poprawnie jeżdżą

      • 2 3

  • Progi zwalniajace na osiedlach powinny byc obowiazkowe

    na wszystkich osiedlach jest problem z tego typu kierowcami bez wyobrazni.

    • 27 27

  • Czyli znowu idziemy w kierunku odpowiedzialności zbiorowej? Analogicznie jak przy segregacji śmieci (5)

    Za kilku łamiących przepisy wszyscy ponoszą konsekwencje w postaci zwiększonego zużycia paliwa, dodatkowych spalin, narażenia na uszkodzenia zawieszenia. Skoro mieszkańcy płacą kary za kilku sąsiadów którzy śmieci nie segregują to sytuacja jest podobna. W sumie to w naszym kraju idąc tym tokiem myślenia można wszystkich profilaktycznie zamknąć w areszcie aby zapobiec przestępstwom. Albo wszystkich mężczyzn wykastrować aby zapobiec gwałtom. To będzie łatwiejsze niż łapanie przestępców?

    • 41 18

    • (3)

      Problem jest taki, że prędkość przekracza 90% kierowców. Nie są to więc pojedyncze przypadki, a niemal wszyscy.

      • 9 6

      • Może mają na myśli tych co walą 70+ a tych co walą w strefie zamieszkania 50-60 to szkoda liczyć....

        • 5 2

      • To tak kak z segrehacją śmieci jak już pisałem. (1)

        Też mogę napisać że 90% nie segreguje tak jak należy więc wszuscy powinni płacić woęcej.

        • 3 3

        • no i zasadniczo płacimy coraz więcej.

          • 4 0

    • Jakich kilku? 95% kierowców w takich miejscach nie stosuje się do przepisów.

      • 2 3

  • na ul piekarniczej było to samo -progi pomogły

    • 15 17

  • Zabetonować wszystko i wskoczmy na rowery! (3)

    Zabetonować wszystko i wskoczmy na rowery!

    • 16 7

    • najlepiej (1)

      bez siodełka

      • 0 3

      • Skoro lubisz. Nikt ci nie broni.

        • 4 1

    • Akurat rowerem lepiej się jednak jedzie po asfalcie. Można nawet omijać i przeskakiwać progi zwalniające.

      • 0 0

  • Strefa zamieszkania, drogi równożędne i wszystko w temacie.

    + okazjonalne kontrole drogowe.
    Widać, że to dobre miejsce by zrobić sobie blacharkę na czyjś koszt.

    • 19 3

  • Już dawno piwine być progi zwalniające

    Nikt nie patrzy czy pieszy idzie tylko gaz w podłogę

    • 16 16

  • Ahh polska w pigułce (3)

    stawianie bez planów progów zwalniających, najlepiej tych gumowych, które rozwalają się po pół roku. Nie lepiej byłoby postawić świecący znak przypominający o znacznym ogarniczeniu prędkości? Albo stosowanie wysepek, które wymuszają zwolnienie i ich ominięcie?

    • 21 9

    • Takie znaki sa przy szkolach i co? Kierowcy robia zawody komu pokaze najwieksza predkosc

      • 7 2

    • (1)

      świecący znak... ale się obśmiałem.
      Możesz postawić świecący znak, lampy w asfalcie, pomalować drogę na zielono i ustawić znak czarny punkt i na dodatek stracha na wróble... efekt będzie taki sam - żaden.
      Tylko garb zatrzyma polską husarię.

      • 8 3

      • Garb albo radar.

        To jest naprawdę proste, tylko woli politycznej nie ma. Akurat w tej sprawie mogliby się dogadać.

        • 1 0

  • a gdzie jest policja (2)

    kilka mandatów w tygodniu na każdym osiedlu. Kasa lezy na ulicy. Do roboty lenie. Jeszcze troche to UE nakaże przez liczbę ofiar i patologię w tym kraju. Patologię nie u kierowców a we władzach.

    • 37 7

    • nareszcie...

      .... mądry głos. Też uważam, że to głównie wina policji, której praktycznie nie ma na drogach.

      • 8 0

    • milicja pisowska ma wazniejsze zadania

      wagi bezp państwa - pilnowanie pomników kaczynskiego w całym kraju przed tęczowymi najeźdźcami.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane