• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka jazda po osiedlowych ulicach

MKo
5 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy. Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy.

Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe WzgórzeMapka w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.



Na swoim osiedlu czujesz się bezpiecznie na ulicy?

O problemie mieszkańców osiedla Lawendowe Wzgórze poinformował nasz czytelnik pan Przemek. Jak twierdzi, osiedlowa ulica, a zwłaszcza jej proste, dłuższe odcinki wykorzystywane są przez kierowców do zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy. Sprzyjać ma temu m.in. brak progów zwalniających.

- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.

Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo



Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.

- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.

Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"



Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.

Zasady ruchu w strefie zamieszkania:

  • ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
  • a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.


- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
MKo

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • Sopot. Niepodległości

    Nie jest to osiedle, ale przepisy łamane są nagminnie

    • 13 3

  • przejscie między Gospody 5 a gospody 6 - uważam nie jest bezpieczne

    nie raz byłem swiadkiem widzącym --- d**ilLLi co lecą nie 30 a pewnie stówą ...no cóż co wolno wojeFFodzie.......
    Ze 3 lata tem golf walna chlopaka . ałłł ....az zatrzymał sie na chodniku . no ten to spokojnie stówa .
    ...takich miejsc jest wiele . pewnie na kazdym osiedlu.

    • 7 5

  • Najgorsi i tak są rowerzyści pędzący na chodnikach?

    Najgorsi i tak są rowerzyści pędzący na chodnikach? Nie ma już prawie jednego bezpiecznego dla pieszych chodnika w Gdańsku czego przyczyną są absurdalne slalomy oraz dozwolenie jazdy na chodnikach, czego dopełnia bezczynność Policji?

    • 18 11

  • Robyg powinień zacząć od upomnienia swoich kierowców.

    Robyg powinień zacząć od upomnienia swoich kierowców. 60 km/h przy ograniczeniu do 20km/h dużą ciężarówka lub betoniarka to zdecydyza dużo .

    • 20 3

  • To kierowcy są winni, nie Policja, (3)

    która ma nałożone dodatkowe obowiązki z tyt. np. sprawdzania ludzi na kwarantannie. Ale wiem, ze na chamstwo nie ma rady, chyba że wysokie kary

    • 15 6

    • Przed kwarantanną też się nie można było doprosić...

      • 5 0

    • odwrotnie

      policja przyzwoliła na to już dawno temu i dlatego kolejne pokolenia kierowców mają ją gdzieś.

      • 9 0

    • Przed pandemią było tak samo. nie ma to nic do rzeczy

      • 1 0

  • Mysliwska (2)

    Na Myśliwskiej przed każdym przejściem dla pieszych powinny być światła. Szczególnie przy przystanku Zacna. Samochody jadące od Biedry w stronę Bulońskiej pędzą niczym " z górki na pazurki". Często przejeżdżają na pare centymetrów przed pieszym, który właśnie przechodzi.
    Pan Hrabia przecież jedzie - co tam powolna matka z wózkiem... szczególnie podczas ulewy. Jeden śmiertelny wypadek jak widać nikogo nie przekonuje... do czasu.

    • 18 6

    • Słuszna uwaga

      ......

      • 4 0

    • Gdyby były dobrze skoordynowane, to byłoby dużo lepsze niż te progi.
      Dorobić pasy (ogólna organizacja wzorem Wojska Polskiego) lub ścieżkę dla rowerów i byłoby spoko.

      • 4 0

  • Powiedzmy sobie szczerze (1)

    Osiedlowe ulice to miejsce gdzie można w najprostszy sposób nauczyć kierowców poszanowania prawa. Parkowanie, prędkość, ustępowanie pieszym - wszystko bardzo łatwe gdyby policji się chciało. Ale się nie chce więc mamy zuchwałość od samego początku i później takim kierowcom ciężko wytłumaczyć że na przykład obwodnica to nie tor wyścigowy. Mają w poważaniu przepisy od momentu ruszenia z trawnika to dlaczego akurat na obwodnicy ktoś się ich czepia?

    • 27 0

    • No tak lepiej na obwodnicy lewym czlapac się 80 pewnie jesteś jednym z tych kierowców co na końcu obwodnicy skręca w lewo a już na wysokości oliwy zajmuje lewy pas.

      • 0 5

  • tam mogłaby być zwykła strefa 30

    • 13 1

  • Na morenie sie nie rozbujasz

    Hahaha tyle aut i bloków....chyba że o 1 w nocy

    • 7 6

  • s.

    Podobnie jest na ul. Zakopiańskiej równoległej do Kartuskiej, mimo ograniczenia ludzie tam pędzą jakby świat się kończył. Dodatkowo ulica ta powinna być jednokierunkowa bo nigdzie nie ma miejsc parkingowych więc mieszkańcy stoją częściowo na ulicy czego skutki widać bardzo często w postaci urwanych lusterek ponieważ kierowcy traktują ulicę jako skrót bez świateł. Ciekawe co będzie się tam działo jak zacznie się budowa na łączeniu ul. Goszczyńskiego oraz ul. Zakopiańskiej i będzie coraz więcej mieszkańców może wtedy komuś zaświeci się żaróweczka że jednokierunkowa to całkiem niezły pomysł.

    • 11 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane