• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka jazda po osiedlowych ulicach

MKo
5 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy. Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy.

Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe WzgórzeMapka w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.



Na swoim osiedlu czujesz się bezpiecznie na ulicy?

O problemie mieszkańców osiedla Lawendowe Wzgórze poinformował nasz czytelnik pan Przemek. Jak twierdzi, osiedlowa ulica, a zwłaszcza jej proste, dłuższe odcinki wykorzystywane są przez kierowców do zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy. Sprzyjać ma temu m.in. brak progów zwalniających.

- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.

Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo



Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.

- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.

Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"



Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.

Zasady ruchu w strefie zamieszkania:

  • ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
  • a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.


- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
MKo

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • Przecież tam capi szadolkami

    Nic dziwnego że ludzie chcą jak najszybciej opuścić ten obszar. Nie może być mandatów za ratowanie własnego zdrowia przed rakiem

    • 10 7

  • To osiedle wygląda jak kołchoz (1)

    Masakra budować coś takiego w XXI wieku.

    • 17 3

    • Ty na pewno mieszkasz w luksusowym apartamentowcu z widokiem na zatokę. Nie podoba się, to tu nie mieszkaj, jakoś wielu osobom z wielu względów odpowiada to osiedle.

      • 1 0

  • Kowale-Zeusa

    Zapraszam na Kowale na ulicę ZEUSA są progi a mnij niż 50km to nikt tu nie jedzie,wyprzedzanie przed progami jest tutaj normą

    • 11 1

  • NIepołomicka 30 i 50 (6)

    Zapraszam na Niepołomicką zapierd... tam 100 i więcej a służby nają to w du...

    • 19 4

    • A tam jest wogole obszar zabudowany ? (5)

      Przecież to tereny pozamiejskie raczej

      • 1 4

      • A co to za różnica?

        Ograniczenie to ograniczenie

        • 4 1

      • (3)

        a czy jak jedziesz po autostradzie i widzisz znak ograniczający prędkość do 80km tez masz to gdzies...przecież to autostrada :)

        • 1 0

        • Poza obszarem zabudowanym (2)

          Można jechać 90 czyli prawie 100 km/h

          • 0 3

          • jak jest znak obniżający tą prędkość to nie można. doucz się (1)

            • 5 1

            • ...

              • 1 0

  • Człowieka ze wsi wyrwiesz ale wieś z człowieka już nie..

    • 6 5

  • Orunia-Małomiejska! d**il co wieczór ok.22 urządza harce bez tłumika!

    Czas utemperować matoła!

    • 16 0

  • Gdańsk wjazd na Pilotów od strony Hynka (na wysokości przystanku "Hynka")

    Prosta, równa droga jakieś 200 metrów do najbliższego progu zwalniającego. Strefa zamieszkania, zasada prawej strony ale i tak rozpędzają się do 50km/h. GZDiZ stwierdził, że średnia prędkość to 30/35 km/h i nie widzi powodu, żeby tam było więcej progów.

    • 12 1

  • Tak, kolejne progi tylko

    Tysiąc progów jak karetka będzie musiała ratować życie

    • 11 4

  • postawić fotoradar

    tam jest 20km/h

    • 11 3

  • Słaby projekt

    Te osiedla są tak fatalnie zaprojektowane, że nic dziwnego że same z nimi problemy

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane