• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybszy wyjazd z Ujeściska na razie nie powstanie

Maciej Naskręt
13 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Korek na ul. Cedrowej. Ulica Nowa Olchowa mogłaby go nieco rozładować. Korek na ul. Cedrowej. Ulica Nowa Olchowa mogłaby go nieco rozładować.

Kierowcy szybko nie pojadą ul. Nową Olchową, która miała powstać w tym roku i być skrótem między Ujeściskiem oraz Szadółkami a ul. Kartuską. Przedsięwzięcie blokują właściciele okolicznych działek, którzy nie chcą ich czasowo użyczyć na czas prowadzenia prac.



Jak oceniasz właścicieli blokujących prace budowlane?

Urzędnikom wydawało się, że są już na ostatniej prostej do budowy ul. Nowej Olchowej, będącej skrótem z ul. Cedrowej w Zaborni zobacz na mapie Gdańska do ul. Kartuskiej. Budowę miał sfinansować deweloper Cedrowa, który w tej części miasta prowadzi budowę mieszkań.

Nowa ulica jest potrzebna, bo Cedrowa to bardzo popularny skrót do ul. Kartuskiej od strony Ujeściska. Co dla jednych jest ułatwieniem, dla innych jest utrapieniem - na duży ruch uskarżają się mieszkańcy okolicznych domów jednorodzinnych.

Nowa Olchowa miałaby mieć jedną jezdnię i dwa pasy ruchu. Do tego miałyby powstać chodniki i droga dla rowerów.

Mało tego: miasto zobowiązało się do uruchomienia linii autobusowej, której trasa przebiegać będzie nową drogą i już istniejącą ul. Cedrową. Dlatego w ramach inwestycji ma powstać przystanek autobusowy przy osiedlu Wolne Miasto.

Przebieg ul. Nowej Olchowej w Gdańsku. Przebieg ul. Nowej Olchowej w Gdańsku.

Dlaczego nie widać maszyn budowlanych?



Prace, które powinny już trwać, wciąż jeszcze nie ruszyły. Sprawdziliśmy, dlaczego.

Wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska złożyła jeszcze w lipcu ubiegłego roku, jednak w listopadzie procedura została zawieszona. Powód:

- Konieczność usunięcia przez projektanta - działającego na zlecenie Spółki Cedrowa - braków w dokumentacji - tłumaczy Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Chodzi konkretnie o pozyskanie zgody od prywatnych właścicieli nieruchomości na ich tymczasowe zajęcie, w celu wykonania niezbędnych robót budowlanych związanych z realizacją Nowej Olchowej.

- Mimo rozmów, prowadzonych zarówno przez inwestora, jaki i przez miasto, nie udało się pozyskać zgód od prywatnych właścicieli nieruchomości. W momencie ich uzyskania będziemy mogli przystąpić do realizacji inwestycji - podkreśla Olimpia Schneider.
Szacunkowy czas realizacji zadania to w przybliżeniu 1 rok.

Miejsca

Opinie (177) 1 zablokowana

  • Dlaczego na mapach działka wokól zbiornika Cedrowa jest miejska a zbiornika nie można obejść w koło (1)

    dlaczego mieszkańcy nielegalnie zagospodarowali kanał odpływowy ze zbiornika, postawili płoty i użytkują działki skoro to miejskie działki

    • 12 3

    • Bo to cebulaki

      • 6 2

  • a to nie czasem ten właściciel prac ziemnych przy kartuskiej po stronie skarpy blokuje inwestycje ?

    a wcześniej na wzgórzu składował gruz nie na swojej działce gdzie terez stoją szeregowce

    • 6 3

  • Ilu

    Ilu tych wlascicieli bo widze samą łąkę?

    • 3 5

  • w czasach słusznie minionych

    miasto zabrało część z dwóch działek przy ulicy na przystanek autobusowy. Niestety mieszkańcom sąsiedniej ulicy to nie wystarczyło, bo chcieli przez już tak ograbione z terenu działki wyciąć drogę, dobrze że pieszą, która by stanowiła skrót do przystanku. Później widziałem plany rozkułaczenie okolicy, która miała działki po 2-3 tys. metrów, jakiś tfurca zrobił pieczątkę o powierzchni 600 m2 i wstawiał domki gdzie tylko było miejsce, nawet jeśli to było na granicy działek.

    • 8 1

  • najgorsze drogi w Polsce ma Gdańsk

    rządzony przez PO i działacza samorządowego "budynia"

    • 7 7

  • ZRID (2)

    Dziwna sprawa. Sama procedura ZRID polega na tym że nie są potrzebne zgody mieszkańców na wykonywanie robót budowlanych. Więc sprawa musi mieć drugie dno...

    • 5 5

    • (1)

      Drugie dno? Chodzi i czasowe wejście w teren w celu wykonania niezbędnych robót budowlanych

      • 3 2

      • A nie przejęcia nieruchomości pod drogę - wtedy nie trzeba się pytać właściciela o zgodę

        • 4 2

  • Hm...

    ...to wszystko wynik najgłupszego skrzyżowania się ulic jednokierunkowej Warszawkiej z Havla i Wilanowskiej. A już nie wspomnę jak dużo by dał wiadukt na Armi Krajowej z Łostowicką

    • 11 1

  • miasto sprzedaje grunty nic nie buduje

    na ujeścisku, szadółkach chełmie drogi to stare drogi poligonowe, miasto nic nie robi i jedynie jak z galerią bałtycka pod fikcyjnym powodem zwalnia inwestora z budowy drogi. Kto wziął za to w łapę

    • 3 2

  • Miasto kpi z mieszkańców dzielnic południowych

    Przez 17 lat miasto na Ujeścisku, w kwestii inwestycji drogowych, zrobiło wjazd na osiedle i dwa małe rondka na połączeniu Cedrowej Warszawskiej i Łódzkiej. Na końcu Piotrkowskiej budują się nowe bloki. Miasto zamiast od razu zaplanować przedłużenie ulicy Piotrkowskiej i drugi wyjazd do Warszawskiej, co rozłożyłoby trochę ruch, nic nie zrobiło i wszyscy muszą opuścić osiedle wąską ulicą. Druga sprawa to jakość prowadzonych do tej pory prac, które miały poprawić bezpieczeństwo ruchu. Skrzyżowanie Warszawska Jabłoniowa - włączenie się do ruchu z Warszawskiej w Jabłoniową w kierunku obwodnicy to w niektórych godzinach prawdziwe igranie ze śmiercią. Progi zwalniające ustawione tak, że utrudniają włączenie się do ruchu właśnie dla wjeżdżających z Warszawskiej w Jabłoniową. Tam powinno być duże rondo tym bardziej że jest mnóstwo miejsca. Codzienne korki to świadectwo zainteresowania władz miasta mieszkańcami południowych osiedli. Życzę wszystkim dużo cierpliwości :)

    • 8 1

  • Dobre wytłumaczenie nie jest rezultatem.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane