- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (251 opinii)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (82 opinie)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (207 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (250 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (118 opinii)
Szynobusy na linii PKM zużywają więcej paliwa niż zakładano
Górzysta linia, częste przystanki i brak doświadczenia maszynistów mają potęgować zużycie paliwa szynobusów kursujących po linii PKM. Przewoźnik - SKM - wciąż analizuje kwestię spalania, ale nie wyklucza, że m.in. wspomniane czynniki mają na to istotny wpływ. Producent szynobusów zarzeka się, że ich obliczenia zużycia paliwa pokrywają się z realiami linii.
- Obserwuję przebieg tankowania szynobusów w Gdyni. Z moich obserwacji wynika, że pojazdy palą więcej, niż zakładano - zasygnalizował nam jeden z pracowników firmy, współpracującej ze spółką PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że 18-kilometrowa linia PKM, która łączy Osowę z Wrzeszczem, jest de facto linią górską - na tym odcinku pociąg pokonuje 131 m różnicę wysokości. Ponadto w tym czasie szynobusy zatrzymują się na dziewięciu przystankach i stacjach.
SKM analizuje zużycie paliwa
Władze spółki SKM w Trójmieście, która jest operatorem linii, przekonują, że ilości spalanego paliwa są wciąż przez nich analizowane.
- O ich ostatecznej wielkości będziemy mogli powiedzieć wtedy, gdy przetestujemy tabor zarówno w porze zimowej, jak i letniej, bowiem temperatura otoczenia ma istotny wpływ na te wartości. Również ważnym czynnikiem mającym wpływ na jego zużycie są umiejętności maszynistów, które są cały czas doskonalone pod kątem jazdy tym taborem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.
Co na to producent - firma Pesa?
- Na zużycie paliwa ma wpływ bardzo wiele czynników, które mogły być nieznane przewoźnikowi obsługującemu dotąd wyłącznie tabor elektryczny - wyjaśnia ostrożnie Michał Żurowski, rzecznik prasowy bydgoskiej Pesy.
- Nasze obliczenia zużycia paliwa w ofercie pokrywają się z realiami na linii PKM, a zużycie w eksploatacji jest zgodne z przedstawioną przez nas w przetargu ofertą - dodaje.
SKM jest zabezpieczona przed wyższymi kosztami
Co jeśli nie uda się wyeliminować czynnika odpowiedzialnego za wyższe spalanie?
Umowa między samorządem województwa, a spółką SKM na operatora, przewiduje rekompensaty w sytuacji gdyby zyski z wpłat za bilety nie pokrywały części kosztów. To oznacza, że z budżetu województwa będzie trzeba dołożyć do funkcjonowania linii PKM.
Przypomnijmy, że pociągi po linii PKM kursują od 1 września. Na razie składy kursują między Wrzeszczem a Osową, poza pojedynczymi kursami do Gdyni Głównej i Gdańska Głównego. Od 1 października pociągi mają dotrzeć do Kartuz.
Miejsca
Opinie (308) 1 zablokowana
-
2015-09-17 21:14
czteroetylek (1)
Sprawdził bym odmierzacze na stacji tankowania szynobusów w asyście obwodowego urzędu miar w Gdańsku ul.Polanki naczelnik Horała, Założył plomby na wlewach paliwa szynobusów. Przeszkolił obsługę z eco drivingu bo to też pojazd z silnikiem spaliwowym.Załozył monitoring na stacji paliw.... dalsze konsultacje płatne :D
- 22 4
-
2015-09-18 16:01
Pojęcie nie masz o czym piszesz
Zużycie paliwa chwilowe, średnie, i wiele innych parametrów jak obciążenia silników, prędkość itd są na bieżąco zapisywane a także wysyłane przez system telemetryczny w czasie rzeczywistym....Pomyliły Ci się epoki...albo czteroetylek ołowiu Ci zaszkodził.
- 0 0
-
2015-09-17 21:21
Wstawić lpg!!!
- 13 1
-
2015-09-17 21:27
Trzeba jeździć jeszcze wolniej niż dotychczas! Tak 30 km/h pod górę myślę, że wystarczy;) (1)
- 14 1
-
2015-09-18 11:50
Najważniejsze to powoli przyspieszać, wtedy spalanie jest największe.
- 1 0
-
2015-09-17 21:28
Korupcja!!! (1)
Jak NEWAG oferował w przetargu 2 mln więcej, ale spalanie mniejsze o połowę to było źle. A teraz płaczecie...
- 40 2
-
2015-09-18 17:28
PESA wpisywała często koszty utrzymania rzędu 1 grosz/km
i inne nierealne rzeczy.
- 1 0
-
2015-09-17 21:28
(4)
Z powrotem mają za to z górki i spalają mniej paliwa niż zakładano
- 22 2
-
2015-09-17 21:43
(1)
Z lotniska do wrzeszcza to na luzie powinny się toczyć, będzie oszczędnie.
- 3 0
-
2015-09-17 23:25
Na luzie wiecej pali. Na biegu bez dodawania gazu ;)
- 1 0
-
2015-09-17 22:03
A co z czasem przejazdu, tzn. staczania? (1)
- 0 0
-
2015-09-17 22:20
rozpędzic potem na luzik i dojedzie gdzie trzeba prawie za free
- 0 0
-
2015-09-17 21:28
(1)
Hmmm trzeba lepiej zrobić rozkład, większość pociągów jeżdzi puste....
- 13 2
-
2015-09-18 07:42
Zmienić godzinę odjazdu PKM z Wrzeszcza z 16:20 na 16:22!!!
Zmienić godzinę odjazdu PKM z Wrzeszcza z 16:20 na 16:22!!!, to nie będzie jeździć pusta. Obecny rozkład jest tragiczny.
- 1 1
-
2015-09-17 21:31
Może się muszą dotrzeć ;D
- 6 1
-
2015-09-17 21:31
Znowu tytuł ciekawy, a nic z niego nie wynika konkretnego :-/
Chociaż w artykule mogli napisać ile spalają ponad normę. Ile to jest 53 l czy może 70 litrów, tyle można było informacji skądś zaczerpnąć. chyba nie jest to żadna tajemnica rządową :D
- 17 2
-
2015-09-17 21:34
Co będzie jak ludzie zaczną nią jeździć :D wtedy ile wzrośnie
- 31 1
-
2015-09-17 21:36
I znow Pesa winna!
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.