- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (136 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (129 opinii)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (73 opinie)
- 4 Wzięli pod lupę punktualność SKM (41 opinii)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (393 opinie)
- 6 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (128 opinii)
Szynobusy na linii PKM zużywają więcej paliwa niż zakładano
Górzysta linia, częste przystanki i brak doświadczenia maszynistów mają potęgować zużycie paliwa szynobusów kursujących po linii PKM. Przewoźnik - SKM - wciąż analizuje kwestię spalania, ale nie wyklucza, że m.in. wspomniane czynniki mają na to istotny wpływ. Producent szynobusów zarzeka się, że ich obliczenia zużycia paliwa pokrywają się z realiami linii.
- Obserwuję przebieg tankowania szynobusów w Gdyni. Z moich obserwacji wynika, że pojazdy palą więcej, niż zakładano - zasygnalizował nam jeden z pracowników firmy, współpracującej ze spółką PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że 18-kilometrowa linia PKM, która łączy Osowę z Wrzeszczem, jest de facto linią górską - na tym odcinku pociąg pokonuje 131 m różnicę wysokości. Ponadto w tym czasie szynobusy zatrzymują się na dziewięciu przystankach i stacjach.
SKM analizuje zużycie paliwa
Władze spółki SKM w Trójmieście, która jest operatorem linii, przekonują, że ilości spalanego paliwa są wciąż przez nich analizowane.
- O ich ostatecznej wielkości będziemy mogli powiedzieć wtedy, gdy przetestujemy tabor zarówno w porze zimowej, jak i letniej, bowiem temperatura otoczenia ma istotny wpływ na te wartości. Również ważnym czynnikiem mającym wpływ na jego zużycie są umiejętności maszynistów, które są cały czas doskonalone pod kątem jazdy tym taborem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.
Co na to producent - firma Pesa?
- Na zużycie paliwa ma wpływ bardzo wiele czynników, które mogły być nieznane przewoźnikowi obsługującemu dotąd wyłącznie tabor elektryczny - wyjaśnia ostrożnie Michał Żurowski, rzecznik prasowy bydgoskiej Pesy.
- Nasze obliczenia zużycia paliwa w ofercie pokrywają się z realiami na linii PKM, a zużycie w eksploatacji jest zgodne z przedstawioną przez nas w przetargu ofertą - dodaje.
SKM jest zabezpieczona przed wyższymi kosztami
Co jeśli nie uda się wyeliminować czynnika odpowiedzialnego za wyższe spalanie?
Umowa między samorządem województwa, a spółką SKM na operatora, przewiduje rekompensaty w sytuacji gdyby zyski z wpłat za bilety nie pokrywały części kosztów. To oznacza, że z budżetu województwa będzie trzeba dołożyć do funkcjonowania linii PKM.
Przypomnijmy, że pociągi po linii PKM kursują od 1 września. Na razie składy kursują między Wrzeszczem a Osową, poza pojedynczymi kursami do Gdyni Głównej i Gdańska Głównego. Od 1 października pociągi mają dotrzeć do Kartuz.
Miejsca
Opinie (308) 1 zablokowana
-
2015-09-17 21:39
Kupujcie w Kaliningradzie to będzie taniej... Gorzej z normami UE, nie spełniają żadnych ichnie paliwa.
Połowa Warmii na tym jeździ, żyją z handlu i
/ całe transporty idą z tym szajsem na Gdańsk, zwłaszcza na rynki i na giełdę w Pruszczu, nasza SG nadaje się ale do... /- 9 1
-
2015-09-17 21:41
(2)
Trzeba sprawdzić czy ktoś nie podkrada.
W końcu w Gdańsku rządzi PO.- 23 9
-
2015-09-17 21:48
Jarek na 100% nie podkrada,
on ma samochodzik nakręcany kluczykiem.
Dostał kiedyś na Mikołaja.- 4 5
-
2015-09-17 22:15
pisiory podkradają żeby zaszkodzić po buahhaa
- 1 3
-
2015-09-17 21:44
Wystarczy zainstalować przepływomierze (5)
i znajdzie się źródło wycieku diesla. Chłopcy chcieli już na wstępie ustanowić swoje warunki ale ktoś był zbyt dociekliwy i d,,,pa. Na razie walczą z producentem ale to bezcelowe, silniki zużywają ile powinny, a to
nie daje żadnej rezerwy dla maszynistów. Problem znany i stary jak świat.- 34 1
-
2015-09-17 21:51
bzdura z twoimi domysłami (3)
masz kolego mętne pojęcie o temacie, powiedz nam jeszcze gdzie spuszczają to paliwo i czy do termosa, kieszeni a może do teczki.
- 2 11
-
2015-09-17 22:16
do karnistrów na stacji tankowania (2)
- 7 0
-
2015-09-18 09:55
co to jest karnister?
- 4 1
-
2015-09-18 10:29
dobrze ze nie do kanki na mleko
- 0 0
-
2015-09-18 09:31
"Przepływy " paliwa
Zakładałem kiedyś przepływomierze w pewnej firmie budowlanej. Stałem się wrogiem publicznym numer jeden. Do spektakularnych wykryć przekrętów należało zarejestrowanie pracy jednego silnika w maszynie dwusilnikowej. "Oszczędności", oczywiście dla operatora - 300 litrów dziennie. Były jeszcze inne sukcesy.
- 5 0
-
2015-09-17 21:46
a miały tyle palić ile 3 samochody ( osobowe ? )
Okazuje się teraz norma 40-60 litrów na 100 km jest przekroczona,
a ja w swojej naiwności im wierzyłem.
I co się okazało, że 1 szynobus pali ile 10 samochodów a przecież nie muszą stać w korkach a poza tym co wjechało na górkę to przecież z niej zjeżdza.- 8 1
-
2015-09-17 21:47
a co z dziwnymi nazwami przystanków (5)
Zamiast Gdańsk port lotniczy powinno być AIRPORT wtedy zagraniczniak by zrozumiał. A co to za głupi skrót Gdańsk Rębie., Niedżwiednika za to nie skrócili.
- 7 14
-
2015-09-17 21:58
lech walesa brzmi dumnie
- 3 1
-
2015-09-17 22:00
TW Bolek Airport
- 9 5
-
2015-09-17 22:02
w dyni nazwiecie sobie airport
- 3 1
-
2015-09-17 23:51
Tu jest Polska...
... i nazwy powinny być polskie (ew. z dopiskiem po angielsku). Tak jest w wielu krajach ale jak ktos jezdzi tylko po swojej wsi, to nie wie.
- 6 0
-
2015-09-19 18:02
Nazwa 'Port lotniczy' jest ok
ale nazywanie Rębiechowem kolejnego przystanku to przegięcie. Nie można było wybrać jakiejkolwiek innej nazwy NIE kojarzącej się z lotniskiem?
- 1 0
-
2015-09-17 21:52
no proszę. 7-9 aut (srednio) zuzywa tyle samo paliwa
- 7 1
-
2015-09-17 21:54
Hel
Jeździły te szynobusy na Hel to już mieli porównanie ile palą w rzeczywistości.... o skąd nagle takie zaskoczenie???
- 22 0
-
2015-09-17 21:54
spalanie (1)
Głuszek powinien spalić się ze wstydu z powodu palenia głupa tymi swoimi wypowiedziami. Jakim cudem SKM wygrało przetarg skoro ma niedoświadczonych maszynistów
- 19 4
-
2015-09-17 23:24
A kto da ci doświadczonych ?
- 2 1
-
2015-09-17 22:00
Moim zdaniem powinni lepiej przypilnowac czy aby kto sobie tego paliwa nie spuszcza. Idę o zakład ze wtedy spalanie spadnie ;)
- 11 2
-
2015-09-17 22:04
maszyniści tankują do kanistrów i później wychodzi takie spalanie (2)
sam pracowałem na samochodzie służbowym - spalał 2x więcej niż podawał producent, no cóż miałem ciężką nogę :) wszyscy tak robią
z moim prywatnym autem nie byłem na stacji od dwóch lat i ciągle jakoś jeździ :P- 11 15
-
2015-09-17 22:20
Chwalisz się że jesteś złodziejem, który okrada chlebodwawcę....? Wstyd!!!
- 11 1
-
2015-09-17 23:05
Jak twój pracodawca nie płaci ci nadgodzin a musisz kiwać
po godzinach za friko to jesteś taki mały Janosik, a jak jest inaczej to jesteś pospolity złodziej.
Pamiętaj wszakże jak skończył Janosik- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.