- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (351 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (263 opinie)
- 3 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 4 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (34 opinie)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (297 opinii)
- 6 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (102 opinie)
Tablice SIP-u stają na przystankach
Na gdańskich przystankach zaczęły pojawiać się tablice Systemu Informacji Pasażerskiej, które będą wskazywać na bieżąco czas przyjazdu pojazdu.
Pierwsze tablice już pod koniec ubiegłego tygodnia pojawiły się na pętli tramwajowej w Oliwie. Nie obyło się bez problemów. - Zaraz po przystąpieniu do prac nad montażem ekranów przyjechała Straż Miejska, by sprawdzić niezbędne pozwolenia - opowiada Waldemar Rokicki, prezes firmy Emtal, odpowiedzialnej za realizację SIP-u.
Ekrany zainstalowano już na przystanku autobusowym przy dworcu kolejowym we Wrzeszczu, a także na przystanku tramwajowym przy ul. Miszewskiego. Tam jednak, na peronie w kierunku Opery, ekran odwrócony jest tyłem do pasażerów. Okazuje się, że błędnie poprowadzono kable. - W ciągu tygodnia umiejscowienie ekranu zostanie poprawione - zapewnia prezes Emtala.
Pierwsze informacje ujrzymy na tablicach w ciągu kilkunastu dni.
- Tablice przyłączone są już do systemu energetycznego. Teraz czekamy na "włączenie" zasilania przez zakład energetyczny - tłumaczy Marcin Dymarski, kierownik działu informatyki w ZTM Gdańsk.
Specjalne nadajniki zostały już zainstalowane we wszystkich tramwajach oraz w większości autobusów.
Kiedy system będzie w pełni sprawny i czynny? - Trudno powiedzieć. Wszystko zależy od uzyskania przez Zarząd Transportu Miejskiego wszystkich pozwoleń na montaż tablic - kończy Rokicki. Jednak Alina Żarnoch-Garnik z ZTM ripostuje: - To na wykonawcy spoczywa obowiązek dokonania wymaganych uzgodnień i uzyskania wszelkich pozwoleń koniecznych na wykonywanie umowy. Tak wynika z umowy.
System miał ruszyć już rok temu, jednak termin ciągle przesuwano. Problemy były z formalnościami przy stawianiu tablic elektronicznych. Chodziło m.in. o pozwolenia na podłączenie zasilania lub sprawy własności gruntów, przez które prowadzono okablowanie. Ze względu na wymaganą moc, niemożliwe jest zasilanie ich bateriami słonecznymi ani akumulatorami.
Opinie (141) 8 zablokowanych
-
2009-09-28 16:10
3 miliony
może lepiej wybudować kładki dla pieszych nad skrzyżowaniami,aby pozbyć się świateł i upłynnić ruch np.na Słowackiego
- 2 1
-
2009-09-28 16:07
jestem przeciw
brudne wiaty,ohydne kosze np.dworzec wrzeszcz.estetyka na poziomie latryn,ale ekrany są...o zgrozo...
- 1 1
-
2009-09-25 10:48
77
Najpierw jakies tablice i system ktory kosztuje 3 miliony zl. Za te piniadze mozna byloby wyremontowac torowiska , potem nowe tramwaje a na koncu system pasazerski.Widac ze bezpieczenstwo pasazerow i tym czym podrozuja jest na drugim planie.A wiec ZTM i ZKM oraz wladze miasta czsa ruszyc glowami.
- 0 1
-
2009-09-22 14:34
(13)
stoją i nic nie pokazują jeszcze....
- 22 14
-
2009-09-22 14:45
bo nie podłączone do prądu (3)
- 14 0
-
2009-09-22 15:50
!!!!!!!!!!!!!!! (1)
jest kryzys wiec bez pradu............... przyzwyczaj sie !!!! normalka
zawsze mozna na cos popatrzec czekajac na tramwaj- 8 2
-
2009-09-23 21:14
nich zainstalują rowerki z dynamem, czekając popedałujesz i wyswietli Ci sie czas przyjazdu
- 0 0
-
2009-09-22 18:49
To nie mogli zapalić świeczki?
- 1 2
-
2009-09-23 01:16
Ale one są 2-stronne redaktorku
- 0 1
-
2009-09-22 14:57
Jakie kary zapłaci EMTAL za opóźnienia? (6)
- 9 4
-
2009-09-22 15:53
(5)
dlaczego EMTAL ma płacić kary za opóźnienia skoro nie wywodzą się one z winy rpzedziębiorstwa??
trzeba czasem pomyśleć zanim sie coś napisze!!- 6 2
-
2009-09-22 16:01
a z czyjej winy? (2)
Wystartowali do przetargu i go wygrali. Teraz zdziwieni, że trzeba załatwiać pozwolenia i przyłącza energetyczne. Kto ma to załatwiać? Ja? Dziadowska firma
- 6 1
-
2009-09-22 20:20
Naucz sie czytac baranie to bedziesz wiedzial..
"..
Kiedy system będzie w pełni sprawny i czynny? Trudno powiedzieć. Wszystko zależy od uzyskania przez Zarząd Transportu Miejskiego wszystkich pozwoleń na montaż tablic.."- 0 0
-
2009-09-22 16:14
a rodzice wiedzą o całym zajściu ??
- 3 0
-
2009-09-22 19:53
DOKŁADNIE !!!
- 0 0
-
2009-09-22 15:55
opoznien nie bedzie bo nie beda dzialac!!! czy tak ciezko ???
- 1 2
-
2009-09-22 15:32
serio?
- 0 1
-
2009-09-23 08:10
(2)
zalozmy, ze tablice sa dobrze zamontowane i pokazuja prawde - no i co? Co mi po informacji, ze jakis tramwaj przyjedzie za 5 min, jesli i tak sie spoznil? Wystarczyloby gdyby komunikacja jezdzila wg zwyklego rozkladu wywieszonego na papierze. A pieniadze utopione w tablice i ich eksploatacje wydac na kilka dodatkowych etatow do sprzatania taboru.
- 1 2
-
2009-09-23 19:14
w pełni się nie zgadzam. Miałem okazję coś takiego zobaczyć w krakowie i bardzo mi się podobało, że wiem co za ile odjeżdża, stojąc kilkadziesiąt metrów od przystanku. Brakuje mi czegoś takiego na dworcu czy koło 'lotu', gdzie często i gęsto ślepy traf sprawia że jedziemy tramwajem a nie autobusem, czy też na odwrót, po czym okazuje się, że coś się spóźnia a alternatywa już odjechała...
- 1 0
-
2009-09-23 12:25
to nie tak. W treści wiadomości jest napisane, że autobusy i tramwaje są wyposażane w nadajniki.
Istota tego projektu to właśnie informowanie o przewidywanym rzeczywistym czasie przyjazdu autobusu, czy tramwaju.- 2 0
-
2009-09-23 17:52
Wszyscy wiemy,że `juwentus`t y l k o kasę zgarnia,a nie strzeże!Ciekawe,ILE miasto
płaci co miesiąc nierobom?Ile NAS to kosztuje???
- 1 0
-
2009-09-23 17:46
Tu sprawdzają,a do OKLEJACZY jakoś nie podchodzą?!Czujemy się jak w 3 świecie!
Ten"strażnik"wiat przystankowych MUSI pożegnać się z "ochroną"-nie robi NIC,by
czuć się inaczej!!!- 0 0
-
2009-09-23 16:05
dobre
"Na przystanku Miszewskiego złe poprowadzenie kabli sprawiło, że tablica jest powieszona tyłem do pasażerów stojących przy wiacie przystankowej."
- 2 0
-
2009-09-22 14:43
fiu fiu (1)
A M E R Y K A Panie! Ameryka ;)
- 35 3
-
2009-09-23 15:05
europa ma takie tablice od 1410 roku
- 1 0
-
2009-09-23 14:02
Umiejscowienie tablic
Tablice popieram. Dobrze by było, gdyby były na wszystkich przystankach, ale to za drogo. Powinny być zatem tam, gdzie są najbardziej potrzebne. Mniej przy dworcu we Wrzeszczu, gdzie można przecież zapytać dyspozytora z budki, bardziej w takich miejscach jak np. Orunia Górna, gdzie zapytać nie ma kogo, a autobusy się spóźniają, bo stoją w gigantycznych korkach i jeszcze długo tak będzie (tramwaj na Orunię Górną został skreślony z planów, linia będzie przebiegać za osiedlem). Podobnie pewnie w Sobieszewie, Kowalach itp.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.