• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tablice nie działają, bo ZTM spiera się z wykonawcą o pieniądze

Marzena Klimowicz-Sikorska
4 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Tablice Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP) na gdańskich przystankach nie działają już od blisko tygodnia. Tablice Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP) na gdańskich przystankach nie działają już od blisko tygodnia.

Od 30 września tablice SIP, wyświetlające informacje o czasie odjazdów tramwajów i autobusów, są wyłączone. To nie wina usterki, lecz... niezapłaconych faktur dla operatora GSM. Gdański ZTM obwinia wykonawcę systemu, ten wini urzędników. Tracą pasażerowie.



Czy przeszkadza ci to, że tablice SIP nie działają?

Od pięciu dni z tablic Systemu Informacji Pasażerskiej niczego nie odczytamy. Poza tablicami na pętli na Chełmie, gdzie działa odrębny system, wszystkie ekrany, które miały ułatwić pasażerom korzystanie z komunikacji miejskiej, są wyłączone.

ZTM winę za taki stan obarcza firmę Emtal, która montowała urządzenia.

- Wyłącznym powodem braku informacji na wyświetlaczach SIP jest bezprawne pozbawienie przez wykonawcę systemu łączności serwera z tablicami i pojazdami - tłumaczy Alina Żarnoch-Garnik, rzecznik ZTM w Gdańsku.- Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia tej łączności. Niezależnie od tego ZTM podjął już próbę przywrócenie prawidłowej pracy systemu.

Sprawa jednak jest bardziej skomplikowana. Dyrektor firmy Emtal twierdzi, że to nie jego firma, lecz operator GSM wyłączył tablice. Wszystko przez rachunki, z którymi ma zalegać ZTM.

- Bezpośrednią przyczyną wyłączenia tablic SIP są zaległości w płatnościach przez ZTM. W umowie jest zapis o tym, że wykonawca systemu pokrywa koszty transmisji danych do 5 GB na miesiąc, co kosztuje ok. 3 tys. zł. Tymczasem transmisja wyniosła ok. 30 GB, a koszty jej obsługi ok. 20 tys. zł. ZTM odmówił płatności za nadprogramową transmisję danych, nasza firma również nie była w stanie zapłacić za nią. W efekcie operator GSM wyłączył usługę - tłumaczy Waldemar Rokicki, prezes zarządu firmy Emtal. - Żeby transmisja wróciła, ZTM musi uregulować rachunek, tymczasem unika jakichkolwiek rozmów z nami.

Dlaczego doszło do zwiększenia transferu? Emtal podejrzewa, że jest to związane z dodatkowymi testami prowadzonymi na tablicach. ZTM o testach nic nie wie. O wyjaśnienia zwrócił się do... Emtala, ale jego prezes przekonuje, że o niczym takim nie wie.

Na sporze tracą tyko pasażerowie. Jednak jak zapowiada ZTM rozkłady jazdy mają pojawić się na tablicach w drugiej połowie tego tygodnia, natomiast informacje o rzeczywistych czasach odjazdów powinny pojawić się na tablicach do końca października.

Miejsca

Opinie (238) 8 zablokowanych

  • (1)

    tak naprawdę te tablice są czytelne tylko na kilku przystankach np. przy Locie czy też Operze, gdzie zamontowano duże świetlne tablice. Niestety na większości przystanków zamontowano monitory na których /szczególnie w słońcu/ kompletnie nic nie widać.

    • 19 0

    • prawda - na dworcu głównym - trudno odczytać a na Wyspiańskiego :)

      - paranoja - tablica widoczna dla podróżnych jadących w przeciwnym kierunku ! ciekawe ? , kto decydował o takim ustawieniu ?

      • 1 0

  • a gdzie byli rodzice (3)

    • 5 3

    • (2)

      pytam się?!

      • 0 0

      • no ale osiemnastka jest (1)

        • 0 0

        • Ta w okularach?

          • 0 0

  • ztm

    rachunki trzeba płacić

    • 5 1

  • 5 GB na miesiąc, co kosztuje ok. 3 tys. zł = PRZEWAL

    albo pani Marzenka cos uproscila .

    • 6 0

  • Jak nie płacą... (1)

    ...to odlączyli,normalne,jak tak dalej pujdzie to zdejmą te supernowoczesne ekrany.mowię wam ludzie kupcie sobie jakiś samochód za 2tys i tak jak ja miejcie ztm w dup.e :-)

    • 11 3

    • Za 2 tys to ja sobie kupie rower, ewentualnie skuter, bo o samochodzie za tą cenę to lepiej nie mówić.

      • 0 0

  • nie dość, że te tablice tragicznie wyglądają, to jeszcze nie działają...

    masakra!

    • 4 0

  • (3)

    Po co wogóle sate tablice skoro autobusy i tak jeżdza jak chcę. Juz drugi tydzien 210 spóźnia się 25 minut.

    • 14 1

    • (2)

      a jak myślisz czemu się spóźnia? Pojeździj tą linią cały dzień najlepiej w poniedziałek lub piątek od pętli do pętli i napisz OBIEKTYWNĄ ocenę na temat punktualności. A jak nie masz auta i musisz jeździć autobusem czy tramwajem to jest prosta zasada PRZYJEDZIE TO BĘDZIE pozdrawia Z.K.M

      • 4 3

      • A to trudno rozkład dostosować do rzeczywistej możliwości pokonania trasy? (1)

        A to trudno rozkład dostosować do rzeczywistej możliwości pokonania trasy? Przez cały dzień jest ten sam czas przejazdu, jakby tylko autobusy jeździły po ulicach.

        • 2 1

        • co? a jak przewidzisz korek dłuższy niz wczoraj lub krótszy albo wypadek? co maja napisac ze autobus pokoną dany odcinek w 15 minut a jak pokona 7 to co? 8 minut postoju ?! wez sie zastanów co ty za brednie piszesz

          • 0 0

  • Oj jak przykro,

    taki numer tuż przed samymi wyborami! Ale może Budyń wystraszy się, że mu słupki spadną, i zainterweniuje?

    • 5 0

  • (2)

    Po co nam te tablice? Nawet kiedy działały:
    tramwaj 8 za 1min: i nie przyjechał przez kolejne 10min
    Autobus 210 miga czyli powinien już być- ale przyjechał za 20 minut.
    Taki system nie ma sensu skoro nie działa.

    • 27 1

    • oj tam, oj tam. unia rozdaje kase to trzeba cokolwiek wymyslec, zeby zadowolic potencjalnych wyborcow, ze cokolwiek jest robione w Gdansku ;pp

      • 3 1

    • Dokładnie! Taki system miałby sens tylko wtedy, gdyby połączony był z GPSami w pojazdach ZTMu, a jak pokazuje przykład powyżej, tak niestety nie jest.

      • 1 0

  • (1)

    zamiast kupic automaty z biletami i zamontowac je w autobusach i tramwajach oraz poustawiac na przystankach i wreszcie kierowcy mieliby spokoj i niemusieli prowadzic kiosku i mogliby sie wreszcie skupic na prowadzeniu i nikt by im dupy niezawracal

    • 20 2

    • Jeszcze prościej zamiasr Renomy zatrudnić konduktorów

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane