• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tablice nie działają, bo ZTM spiera się z wykonawcą o pieniądze

Marzena Klimowicz-Sikorska
4 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Tablice Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP) na gdańskich przystankach nie działają już od blisko tygodnia. Tablice Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP) na gdańskich przystankach nie działają już od blisko tygodnia.

Od 30 września tablice SIP, wyświetlające informacje o czasie odjazdów tramwajów i autobusów, są wyłączone. To nie wina usterki, lecz... niezapłaconych faktur dla operatora GSM. Gdański ZTM obwinia wykonawcę systemu, ten wini urzędników. Tracą pasażerowie.



Czy przeszkadza ci to, że tablice SIP nie działają?

Od pięciu dni z tablic Systemu Informacji Pasażerskiej niczego nie odczytamy. Poza tablicami na pętli na Chełmie, gdzie działa odrębny system, wszystkie ekrany, które miały ułatwić pasażerom korzystanie z komunikacji miejskiej, są wyłączone.

ZTM winę za taki stan obarcza firmę Emtal, która montowała urządzenia.

- Wyłącznym powodem braku informacji na wyświetlaczach SIP jest bezprawne pozbawienie przez wykonawcę systemu łączności serwera z tablicami i pojazdami - tłumaczy Alina Żarnoch-Garnik, rzecznik ZTM w Gdańsku.- Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia tej łączności. Niezależnie od tego ZTM podjął już próbę przywrócenie prawidłowej pracy systemu.

Sprawa jednak jest bardziej skomplikowana. Dyrektor firmy Emtal twierdzi, że to nie jego firma, lecz operator GSM wyłączył tablice. Wszystko przez rachunki, z którymi ma zalegać ZTM.

- Bezpośrednią przyczyną wyłączenia tablic SIP są zaległości w płatnościach przez ZTM. W umowie jest zapis o tym, że wykonawca systemu pokrywa koszty transmisji danych do 5 GB na miesiąc, co kosztuje ok. 3 tys. zł. Tymczasem transmisja wyniosła ok. 30 GB, a koszty jej obsługi ok. 20 tys. zł. ZTM odmówił płatności za nadprogramową transmisję danych, nasza firma również nie była w stanie zapłacić za nią. W efekcie operator GSM wyłączył usługę - tłumaczy Waldemar Rokicki, prezes zarządu firmy Emtal. - Żeby transmisja wróciła, ZTM musi uregulować rachunek, tymczasem unika jakichkolwiek rozmów z nami.

Dlaczego doszło do zwiększenia transferu? Emtal podejrzewa, że jest to związane z dodatkowymi testami prowadzonymi na tablicach. ZTM o testach nic nie wie. O wyjaśnienia zwrócił się do... Emtala, ale jego prezes przekonuje, że o niczym takim nie wie.

Na sporze tracą tyko pasażerowie. Jednak jak zapowiada ZTM rozkłady jazdy mają pojawić się na tablicach w drugiej połowie tego tygodnia, natomiast informacje o rzeczywistych czasach odjazdów powinny pojawić się na tablicach do końca października.

Miejsca

Opinie (238) 8 zablokowanych

  • BUDYŃ KORKI NAM ZORGANIZOWAŁ

    A TERAZ TRAMWAJE WYŁĄCZY . CO ZA WŁADZE W TYM GDAŃSKU NIE ZAPOMNIJCIE AUTOBUSY JESZCZE UNIERUCHOMIĆ BO DO SKM CHYBA NIE MACIE WGLĄDU BUDYNIOWCY CO?

    • 7 5

  • WINNYCH NIE POWINNO BYĆ. STAĆ NAS NA TO. (1)

    • 1 0

    • Biedne i prymitywne

      narody stać zawsze na syf, brud i wandalów

      • 0 0

  • Te tablice to tylko zbędny, ładny gadżet. Są nad głowami, więc tak samo wyraźne jak (1)

    rozkład jazdy na wiacie.

    • 5 2

    • Jak często są myte te ekrany?

      • 0 0

  • Zlikwidować transport publiczny i rowery (2)

    Wszyscy powinni jeździć samochodami. Im większymi tym lepiej. Tylko zakup coraz to większych SUV-ów oraz wzrost wydobycia i zużycia ropy naftowej, a także wylewanie asfaltu generuje wzrost gospodarczy. Powie to każdy publicysta ekonomiczny w TV lub w radiu.

    • 4 9

    • Od rowerów to Ty się od... (1)

      Niektórzy wolą kręcić niż wciskać pedały ! Nawet super bogaci !

      • 0 1

      • To sarkazm był...

        • 0 0

  • Tablice winny służyć wyłącznie wandalom

    Więc czego się czepiacie? Pytam się: Żyjecie w Polsce czy gdzie indziej? Chcecie tablic? To proszę wyjechać z Polski.

    • 4 4

  • (1)

    na szczescie do pracy mam 20 min pieszo, a zona jezdzi samochodem, wiec ZTM mi nie straszny

    • 3 0

    • A ja na szczęście ma do pracy 30 min. rowerem i tyleż samo pociągiem w zimie, więc samochód i korki mi nie starszne

      • 4 0

  • Zbędny wydatek

    Za dwadzieścia tyś miesięczne ! To już zbędny wydatek. Racja, że przestali płacić.

    • 0 2

  • A przecież taki system mógłby dobrze działać

    Bo działa np. w Seattle i kilku innych amerykańskich miastach:
    http://www.onebusaway.org/
    a u nas jakoś nie może. Ja chciałbym wyświetlacze na Orunii Górnej, bo dojazd tam to jeden wielki korek i nie wiadomo, kiedy dojedzie autobus, no i system, w którym mógłbym te informacje sprawdzić w Internecie i za pomocą komórki, jak w systemie One Bus Away. Co ciekawe, oni swoje oprogramowanie udostępniają za darmo.

    • 6 0

  • co to za kraj sporo cudakow tylko wymyslaja a jak juz naprawde jest cos przydatnego to stwierdzaja ze niewarto za nic płącic ojjj potrzebna jestostra zmiana

    • 2 1

  • ZTM (1)

    Cały problem z tym, że nie ma ludzi- fachowców od komunikacji. W ZTM ie są ludzie z korzeniami ZKM-u...A tam zatrudnia się rodzinę. Jak można stworzyć komunikację nie zmieniając rozkładów, które pamiętają XX wiek. ZTM tłumaczy się, że nie ma pieniędzy...To po co tworzyć coś tak sztucznego. Jak coś robić, to porządnie. Ktoś w Urzędzie Miejskim jest niekompetentny. Kolejna sprawa:jak urzędnik (ZTM) miejski może kontrolować firmę, pracowników (ZKM), skoro miasto ma w niej 100% udziałów! Żarty!!!!! ZTM jest niepoważny, startując na stanowisko urzędnicze, jako fachowiec dowiedziałem się o pensji 1200 zł netto, plus może...jakach nagroda za kwartał. Zabili mnie śmiechem.W taki sposób nigdy komunikacja w naszym mieście nie będzie dobrze funkcjonować. Potrzeba fachowców, a by były rezultaty to potrzeba godnych wynagrodzeń, a nie kasę pompować w SIP

    • 11 3

    • ciesz się tylko

      że w ZTM pracują jeszcze hobbyści. Jakby przyszła nasza złota młodziez po studiach - dopiero by była padaka komunikacyjna...

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane