• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak będą wyglądały latem płatne parkingi w pasie nadmorskim w Gdańsku

Maciej Korolczuk
26 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Latem 2016 r. pilotażowy program płatnych parkingów okazał się klapą m.in. z powodu działań prywatnych operatorów. Tym razem - jak zapowiadają miejscy urzędnicy - ma być inaczej. Latem 2016 r. pilotażowy program płatnych parkingów okazał się klapą m.in. z powodu działań prywatnych operatorów. Tym razem - jak zapowiadają miejscy urzędnicy - ma być inaczej.

Wiemy, jak mogą wyglądać w zbliżającym się sezonie letnim płatne parkingi w pasie nadmorskim. Strefy płatnego parkowania powstaną m.in. w Jelitkowie i Brzeźnie. Kierowcy będą parkować w wyznaczonych miejscach, na parkingach pojawią się szlabany i parkomaty. Na części parkingów pierwszy kwadrans ma być darmowy.



Jak oceniasz pomysł urzędników na zorganizowanie parkingów w pasie nadmorskim?

- Program zakłada utworzenie w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2017 r. strefy płatnego parkowania, funkcjonującej w pasach drogowych dróg publicznych oraz płatnych parkingów wyznaczonych poza pasami drogowymi - napisał w piśmie skierowanym do radnych dzielnicy Maciej Radowicz, zastępca dyrektora ds. zarządzania.
Pismo ma charakter informacyjny, a ewentualne wątpliwości mają być wyjaśnione na spotkaniach z poszczególnymi radami dzielnic.

- Cykl spotkań z radami dzielnic pasa nadmorskiego, gdzie miasto Gdańsk zamierza wdrożyć program parkingów nadmorskich zakończy spotkanie z zastępcą prezydenta Piotrem Grzelakiem - dodaje Radowicz.
Parkowanie tylko w wyznaczonych miejscach

Jak parkingi będą wyglądały w praktyce? O tym, że kierowca wjeżdża do strefy płatnego parkowania będzie go informować znak D-44 (wyjazd ze strefy oznaczony będzie znakiem D-45).

W SPP funkcjonować będzie również pokrywająca się z nią strefa ograniczonego postoju (oznaczona znakiem B-39), co oznacza, że parkować będzie można tylko w miejscach do tego wyznaczonych. Oznakowanie to nie będzie dotyczyło osób niepełnosprawnych posiadających specjalną kartę parkingową, a także mieszkańców i przedsiębiorców posiadających abonamenty. Będą oni mogli parkować w każdym miejscu zgodnym z przepisami. Każdy postój w strefie będzie możliwy tylko po uiszczeniu opłaty w parkomacie lub w postaci abonamentu.

Miejsca postojowe w SPP będą oznakowane znakami pionowymi z dopiskiem "płatny" (D-18) oraz znakami poziomymi (P-18 i P-19). Zgodnie z zapowiedziami pracowników Zarządu Dróg i Zieleni pasy zostaną wymalowane wiosną.

  • Tak ma wyglądać latem strefa płatnego parkowania i strefa ograniczonego postoju w Brzeźnie.
  • W Jelitkowie znajdą się dodatkowe płatne dwa parkingi, gdzie pierwszy kwadrans po wjeździe będzie darmowy.
Poza pasem drogowym pierwszy kwadrans darmowy

Opłaty w strefach płatnego parkowania kierowcy będą musieli wnosić od poniedziałku do piątku (w dni powszednie) w godz. 9-17. Stawki za godzinę postoju określa ustawa i będą one identyczne, jak w pozostałych strefach, a więc 3 zł za pierwszą godzinę, 3,60 zł - za drugą godzinę, 4,30 - za trzecią i 3 zł - za każdą kolejną. Kierowcy będą mogli płacić za postój bilonem i kartami płatniczymi w parkomatach, a także telefonem komórkowym przez aplikację.

Co istotne - mieszkańcy strefy i prowadzący w niej działalność gospodarczą będą posiadać możliwość wykupienia abonamentu miesięcznego w cenie 20 zł.

Nieco inaczej będą wyglądały opłaty na parkingach zlokalizowanych poza pasem drogowym. Trzeba będzie na nich płacić we wszystkie dni tygodnia (w godz. 9-17), ale pierwszy kwadrans parkowania będzie bezpłatny. Ma to dać kierowcom możliwość podwiezienia czy odebrania np. osób korzystających z plaży. Kolejne godziny będą kosztować tyle samo, co w SPP. Na wjeździe na parking stać będzie szlaban, gdzie kierowca pobierze bilet parkingowy, a rozliczy rzeczywisty czas postoju w kasie parkingowej lub parkometrze. Zgubienie biletu parkingowego będzie skutkowało dodatkową opłatą w wysokości 30 zł.

Zwolnieni z opłat w SPP będą posiadacze niebieskich kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych, posiadacze kart N+, kierowcy pojazdów elektrycznych i PHEV oraz posiadacze jednośladów.

Za brak wniesienia opłaty parkingowej lub za przekroczenie czasu parkowania wyznaczonego na bilecie pobierana będzie opłata dodatkowa w wysokości 50 zł. Opłata może być obniżona do 30 zł w przypadku dokonania wpłaty w ciągu 7 dni od dnia wystawienia mandatu.

Pisma ze wstępnymi założeniami otrzymali już radni z Jelitkowa i Brzeźna. Na przedstawienie pomysłu urzędników wciąż czekają rady dzielnic na Stogach i Sobieszewie. Na razie nieznane są koszty tegorocznego programu płatnych parkingów.

Póki co nasi rozmówcy nie chcieli komentować pomysłu urzędników. Z opiniami chcą się wstrzymać do czasu konstruktywnego spotkania w ZDiZ i dyskusji o tym, jak ma wyglądać parkowanie przy gdańskich plażach w nadchodzącym sezonie letnim.

Opinie (327) ponad 10 zablokowanych

  • Mili państwo. Kasa miejska musi się wypełniać, aby były środki na pensje dla urzędników dbających o jej wypełnianie. Galerie handlowe zysku miastu nie przynoszą, podobnie jak piękne apartamenty, a generują koszty, bo trzeba im zbudować drogi lub rewitalizować dzielnicę. To nic, że w rewitalizowanej dzielnicy nigdy nie będziecie, ani ni zrobicie zakupów w galerii częściej niż raz w roku - przecież nie mamy socjalizmu, tylko kapitalizm. Tak więc płaćcie za parkingi, za wywóz przygotowanych przez was surowców wtórnych. Jak będziecie tym zirytowani, to pomyślcie, jaką piękną okolicą staje się Żabi Kruk (jak nie,wiesz gdzie to jest, to se wygugluj), i zaraz ci przejdzie. I pamiętaj, władze miejskie o tobie nie zapominają.

    • 15 3

  • szkoda

    najlepszy prezydent wszechczasów Gdanska to Jej Wysokość Imperator Słonce Bałytku pan Adamowicz, dba o nasze równiez zdrowie po co przebywac długo na plaży mozna dostac udaru a tak 15 minut i do domu

    • 24 2

  • Moja rada dla turystów: wybrać kurort nad morzem śródziemnym, gdzie z kapcia dojdzie się na plażę, owoce są super, a pogoda murowana. Znajomi z Krakowa doszli do takiego wniosku kilka lat temu, i przenieśli się znad bałtyku do Chorwacji. Będzie jak z nartami w Zakopanem. Pazerność zabije "biznes".

    • 22 2

  • parking w Gdansku (1)

    a co zparkingiem w Gdańsku ul.Lawendowa?
    Zle oznaczony, wysokie opłaty takze za parkowanie bez opłaty ( 180zł lub 90zł ) i 24 godzinne takze w weekendy?
    Tym tez trzeba się zając

    • 8 2

    • Nie podoba się to nie parkuj. W czym problem?

      • 1 1

  • dymisja

    gdzie mogę podpisać petycję o odwołanie osoby grzelaka

    • 17 2

  • Adamowicz do dymisji (1)

    W wyborach Ci podziekujemy za te wszystkie afery, mieszkania i płatne parkingi.

    • 22 5

    • Jesteś debil,Kto Budynia nie szanuje niech go w d.pe pocałuje.

      • 0 5

  • a więc PIT do sopotu

    tam przynajmniej uczciwie traktują swoich mieszkańców i ich płatne parkowanie nie dotyczy

    • 8 3

  • czego tak szczekacie???

    sami się nie wybrali na prezydentów

    • 3 7

  • Na pewno turystów od tego nie przybędzie! (3)

    Pytanie: czy warto oddać turystę do innego regionu ?
    Kto z plażujących wybierze Gdańsk ?
    Może wpadnie na 1 dzień na Długą i wróci tam, gdzie nocleg przy plaży ma tańszy niż w Gdańsku całodniowy parking w pasie nadmorskim.
    Czy tak się rozwija turystykę w Gdańsku?

    • 16 5

    • Idiotko turystyka niema nic wpólnego z płatnymi parkingami bo nie zwiedza sie miasta z okna twojego blachosmroda (1)

      • 2 8

      • To wsiadaj do swojego busosmroda i heja na miasto :)
        Śmieszy mnie to, że zachęca się ludzi do przesiadania się z samochodów małolitrażowych do autobusów z wielkimi dieslami, które również emitują spaliny :D

        • 4 2

    • Przybędzie

      Jeśli dzielnica nie będzie wyglądała jak dziki parking pod bazarem, to więcej turystów oczekujących fajnego otoczenia przyjedzie. Nikt rozsądny nie jedzie na wakacje na parking!

      • 0 0

  • Za niskie te oplaty i kary dla ped**arzy są !! Miasto ma wspierac jazde komunikacją miejską (4)

    Jesli maja byc ta niskie oplaty i kary to bedziecie musieli zrobic bezpłatna komunikacje miejska bo nikt z ped**arzy nie bedzie chciał jeżdzic komunikacja ,bo bardziej oplaca ped**arzom oplaca sie zatruwać miasto spalinami jest taniej niz komunikacja miejską!

    • 2 9

    • (3)

      Codziennie grunwaldzką obok czołgu przejeżdża ponad 50000 samochodów, czyli jakieś 80000 osób. Większość w szczycie. Jak chcesz ich przewieźć tramwajami?

      • 2 0

      • normalnie. poszukaj sobie ile wchodzi ludu do jednej skm (2)

        • 1 2

        • No właśnie tyle, że nie ma czegoś takiego, jak "strefa intymna".
          Jak lubisz być obmacywany/obmacywana przez obcych to proszę bardzo.
          Ja tam wolę postać w korku, niż żeby o mnie się ktoś obcy opierał.

          • 2 0

        • Ciekawe, że w wyobraźni niektórych nie istnieją miejsca, do których nie dojeżdża skm-ka, tramwaj i autobus, a jeżeli dojeżdża "kombinowana" komunikacja to robi to se średnią prędkością 20km/h (po uwzględnieniu sterczenia na przystankach).

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane