Fakty i opinie

stat

Tak będą wyglądały przystanki PKM w Gdyni

Najnowszy artukuł na ten temat

Dwie PKM-ki, a jaka różnica. Jest się na kim wzorować

Przystanki PKM w Gdyni z grafikami na czerwonych wiatach.


Budowa przystanków PKM Stadion zobacz na mapie GdyniKarwiny zobacz na mapie Gdyni trwa od ok. trzech miesięcy. Do tej pory budowniczowie wykonali 20 proc. wszystkich prac, ale obecnie są one wstrzymane ze względu na pogodę. Pasażerowie zaczną korzystać z przystanków w drugiej połowie tego roku.



Od listopada zeszłego roku toczą się prace przy budowie dwóch gdyńskich przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Wykonawcą wartej 25,5 mln zł inwestycji jest konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman, które odpowiadało za budowę całej linii PKM.

Na jakim etapie są prace?

- Na przystanku PKM Stadion gotowa jest połowa konstrukcji tunelu przechodzącego pod torami, powstały też ścianki peronowe przy torze w kierunku Osowej. Jak poprawi się pogoda, to wykonawca przeniesie się na drugą stronę, by dokończyć przejście - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik spółki PKM. - Z kolei na Karwinach gotowe są fundamenty pod peron oraz część ścianek, a także wykop pod jedną z podpór kładki. W sumie do tej pory wykonanych zostało 20 proc. wszystkich robót.
Jak informowaliśmy w grudniu, przystanki w Gdyni, podobnie jak te na gdańskim odcinku, posiadać będą grafiki na charakterystycznych czerwonych wiatach. Projekt perforacji na jednej z nich nieco się jednak zmienił.

- Gdyńskie Centrum Sportu zwróciło się do nas z pytaniem, czy nie udałoby się uwzględnić w naszych grafikach sylwetki pływaka - w związku z planowaną w najbliższych latach budową basenu w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku PKM Gdynia Stadion. Uwzględniliśmy tę prośbę i dodaliśmy jeszcze postać koszykarza - mówi Konopacki.
Budowa przystanków potrwa do lata, a oddanie ich do użytku nastąpi w drugiej połowie roku - termin zależy od tego, jak długo potrwają odbiory.

Od jakiegoś czasu mówi się o tym, że linia 201 potrzebuje trzeciego toru, na odcinku od przystanku PKM Stadion do Osowej, by mogły z niej swobodnie korzystać zarówno pociągi pasażerskie, jak i towarowe. PLK analizuje to rozwiązanie, a jak zapowiadają przedstawiciele PKM, ich przystanki są tak zaprojektowane, że posiadają rezerwę na dodatkowy tor.

Jeśli taka inwestycja będzie realizowana, to zmiany będą musiały zostać uwzględnione również w projekcie węzła integracyjnego przy przystanku PKM Karwiny.

Opinie (122) 3 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.