• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak będzie wyglądało nowe gdyńskie nabrzeże

neo
3 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
Zwarta i uporządkowana zabudowa - tak ma wyglądać nowe, nadmorskie centrum Gdyni. Dziś to poprzemysłowe tereny Molo Rybackiego, należące do Dalmoru, w przyszłości - nowa dzielnica miasta. Zwarta i uporządkowana zabudowa - tak ma wyglądać nowe, nadmorskie centrum Gdyni. Dziś to poprzemysłowe tereny Molo Rybackiego, należące do Dalmoru, w przyszłości - nowa dzielnica miasta.

To ma być nowe, nadmorskie serce miasta. Gdynia planuje stworzyć nowoczesną dzielnicę, która będzie chlubą miasta. Obszar Molo Rybackiego i tereny po stoczni Nauta zmienią się nie do poznania.



Rejon w okolicy Sea Towers. Część ma już właściciela, część będzie jeszcze prywatyzowana. Rejon w okolicy Sea Towers. Część ma już właściciela, część będzie jeszcze prywatyzowana.
Przestrzeń u zbiegu ul. Waszyngtona i Hryniewickiego zobacz na mapie Gdyni ma być całkiem nową, miejską przestrzenią. Dziś ma jedynie potencjał. I koncepcję zabudowy.

Właścicielem niemal wszystkich terenów w obszarze pomiędzy Sea Towers a centrum Gemini jest spółka Gdynia Waterfront, której właścicielem jest szwedzka grupa Inter Ikea. W pracach nad przygotowaniem koncepcji zabudowy brała udział jedna z najbardziej znanych na świecie firm tej branży - Gehl Architects z Kopenhagi.

Zobacz koncepcję zabudowy gdyńskiego "Waterfrontu" - prezentacja Biura Planowania Przestrzennego Gdyni (plik .pdf)

Powstanie tam część gdyńskiej strefy prestiżu. - To idealne miejsce na serce nadmorskiego miasta. Doskonałe dla miasta otwartego na morze - podkreśla wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Według szwedzko-duńskiej wizji od strony ul. Waszyngtona, jak i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdyni powstać ma zabudowa pierzejowa obiektów mieszkalno-usługowych. Powiększone będzie też Multikino w Centrum Gemini, przy Basenie Prezydenta powstanie szeroki pas pieszo-rekreacyjny, a obok druga marina. Pod ziemią ma być duży, ogólnodostępny parking.
neo

Opinie (342) ponad 10 zablokowanych

  • Gdynia likwiduje port

    Już widze jak osiedleńcy tej strefy prestiżu zderzą się z odgłosami pracy portu po drugiej stronie basenu. Będą petycje o zamknięcie go co oczywiście w perspektywie czasowej się stanie. Gdynianie zapomnijcie już o swoim porcie.

    • 13 0

  • \"Szwedzko-duńska wizja\"? (2)

    A gdzie nasza polska wizja Gdyni , którą tworzyli nasi ojcowie i dziadkowie ?

    Czy brak nam zdolnych ludzi ? Czy musimy dowiadywać się z prasy , że kolejny Polak wygrał międzynarodowy konkurs architektoniczny za granicą ?

    • 19 1

    • Nitzky

      Przykro mi poinformowac, że ostatnie takie przypadki miały miejsce w latach 60-ych ubiegłego wieku

      • 1 0

    • wojna polsko - duńsko - szwedzka

      Polską WIZJĘ możesz sobie pooglądać na stronie Młodego Miasta w Gdańsku. Taka to wizja, że do dzisiaj nic nie drgnęło. Gehl tym się różni od Lorenza -koordynatora prac w Gdańku, że jest urbanistą - praktykiem a L teoretykiem.

      • 1 0

  • powstanie nowa dzielnica w Gdyni

    dla snobów i złodziei.

    • 11 5

  • DO BPP - PODOBA MI SIĘ!!!!

    Wreszcie duży plus! Miejscami w \"starym\" śródmieściu za ciasno, Międzytorze - OK, Dalmor - ? (ładne, ale czy?).
    Brakuje mi jedynie powiązania z terenami tzw. CITY-B, rejonu Sląskiej i Podolskiej (budynki BBC, Prokom-Asseco, C&P), wraz z przekroczeniem bariery przestrzenno-komunikacyjnej magistrali kolejowej w oparciu o węzeł komunikacyjny przy dworcu Gdynia Główna. Byłby to (nie tylko formalny) przestrzenno-kompozycyjny zwornik Śródmieścia z Działkami Leśnymi, a także - co byłoby silnie uzasadnione - z mocną osią kompozycyjno-komunikacyjną w kierunku północnym do Międzytorza (Strefy Rozwoju Centrum Miasta).

    • 4 2

  • (7)

    Mało charakterystyczne i ciekawi mnie jak wyprowadzą ruch samochodowy na zewnątrz śródmieścia .

    • 7 1

    • Nową Polską i Nową Wiśniewskiego w kierunku Estakady Kwiatkowskiego, kierunek pd = problem (3)

      Sądzę, że przy intensyfikacji zabudowy Śródmieścia należałoby pomyśleć o naprawdę nowoczesnych rozwiązaniach dla komunikacji zbiorowej (tutaj m.in. planowany przystanek SKM Gdynia Śródmieście), również brakuje komunikacji miejskiej na wschód od Świętojańskiej (trolejbus?).
      Myślę, że intensyfikacja nie oznacza zakorkowania, zmniejszyć prędkość ale zwiększyć PŁYNNOŚĆ. Obecnie Gdynia czegoś takiego nie posiada. (m.in. Tristar zdechł - winnego z-cę prezydenta ZWOLNIĆ!)

      • 1 1

      • TRISTAR ma sie dobrze (2)

        i wiesci o jego śmierci (zdechł - jakiez to nieeleganckie!) są przedwczesne. Projekt jest gotowy - można by robic ale ministerialni dysponenci kasy europejskiej, z której ma byc finansowany strasznie sie kokoszą ale w końcu chyba będą musieli podjąć decyzję . . .

        • 0 0

        • ok

          to nie zwalniajmy z-cy prezydenta, zwolnić ruch komunikacyjny!
          Gdzieś czytałem o tym, że wycofano ten projekt.

          • 0 0

        • zdechł pies

          co w tym nieeleganckiego? to raczej smutne, że nie żyje. :)

          • 0 0

    • ...i jeszcze (1)

      Z \"mało charakterystyczne\" bym uważał. Przecież już mamy symbol poddaństwa prezydenta deweloperowi: \"Sea Towers\"

      • 2 0

      • Charakterystyczne nie musi oznaczac kolejnych bunkrowych wieżowców .Ale jest to jedyna szansa na budowę czegoś naprawdę orginalnego i przyjaznego wszystkim mieszkańcom.Oby nie skończyło się kolejnym \"prestiżowym osiedlem\' niedostępnym dla reszty Gdynian .

        • 1 0

    • przedłużeniem Waszyngtona do Nowej Weglowej. Zapraszam do BPP.

      jw

      • 0 0

  • Dalmor (3)

    kiedyśbyła to dobrze prosperujaca firma ktora budowali wsyscy Polacy.. porty, nabrzeza, statki.. a teraz wszystko paru cwaniaków rozkupi pobuduja blloki i tyle z tego bedzie.. ciekawe tylko z czego beda placic na emerytury jak wszystkie duze firmy zamykaja.. glupia ta nasza polityka taka krotkowzroczna tylko tu i teraz a o przyszlosci nie mysli nikt!

    • 22 2

    • DALMOR to przykład polskiej prywatyzacji

      Dziękujemy ci \'gruba kresko\' i twoim kumplom tzw. ekonomistom. Dzięki temu w Gdyni powstaną nowe mieszkania buahahahahahahahahaha

      • 5 0

    • Jak każde Państwowe przdsięb. działające w PRL to był sztuczny twór

      na siłę utrzymywana \'potęga\' która nie miała miejsca bytu w realiach rynkowych. Niestety. Życzyłbym wszystkim pracownikow żeby by taki \'dobrobyt\' jak za komuny, ale nie uciekniesz od rzeczywistości. Zresztą lata 80te to co... Bida aż trzeszczała. Nie można wiecznie udawać że wszystko jest tip-top, a tu kołderka za krótka....

      • 2 0

    • Doskonale pamiętam...

      ... kiedyś była to bardzo dobrze śmierdząca firma, która swym fetorem zepsutych ryb wypędzała spacerowiczów z tego rejonu miasta.

      • 0 0

  • KLOCKI (4)

    Nie podobają mi się proponowane KLOCKI na terenie byłego Dalmoru, tandeta nie pasują do Gdyni są za mało nowoczesne - gdzie te szklane domy.
    Jestem gdynianinem obecnie mieszkam w Oslo i chciałbym żeby ten teren wyglądał jak Aker Brygge - piękna nowoczesna dzielnica na terenie po-portowym.

    • 6 4

    • chłopie, jeśli bym mieszkał w Australii (1)

      to nie pouczałbym ludzi, jak ma być w San Antonio.

      • 1 0

      • !!!!!!!!!!!!!

        nikogo nie pouczam, ja za kilka lat wracam i chcę tam mieszkać

        • 1 0

    • Klocki

      to tylko ograniczenia gabarytów przyszłych budynków. Z tego rysunku wynika tylko ich usytuowanie wzgledem nabrzeży i ulic oraz wysokosć. To nie jest architektura!!!

      • 2 0

    • Walić szklane domy. Niech naśladują Wójta Radtkego i 10 Lutego

      • 1 0

  • a co z Dalmorem i prezesem Rychlickim ??? (2)

    Kto wie ??? Czy akcje juz sa dla pracownikow ??? Same znaki zapytania

    • 3 0

    • Tyle lat na morzu

      io wyszło z tego .....

      • 0 0

    • To wrtości preciwstawne....

      Nim w ,,Dalmorze" gorzej tym pan prezes Rychlicki ma się lepiej.
      Co do akcji dla pracowników, to oby nadzieje na nie ziściły się w myśl przysłowia: ,,Pan Bóg nierychliwy. ale sprawiedliwy". Pan Prezes Rychlicki Panem Bogiem inie jest, chociaż za takowego może się uważać, zwłaszcza, że wizualnie kojarzy się z pękatą, tandetną figurką Buddy. W temacie rychliwościi połączonej ze sprawiedliwością poza przypadkowym podobieństwem wynikającym z nazwiska nie ma on nic wspólnego. Zatem z akcji chyba raczej...obiecanki-cacanki niż nierychliwa sprawiedliwość boska..:(

      • 0 0

  • (1)

    mogliby zrewitalizować \"Meksyk\"...

    • 6 0

    • Na jutro będzie gotowe Panie Rysiu!

      Tylko jedno pytanie. Malujemy na brunx czy seledin?

      • 0 1

  • i PO co dziadek Kwiatkowski budował port w Gdyni ? jako wrota PL na świat ? NIE (2)

    jako atrakcyjną działkę dla dzisiejszych deweloperów. przemysłu brak a deweloperka szaleje, takie bajki już były w Irlandii bez specjalnego sukcesu

    • 15 1

    • dziadek w życiu nie widział komórki telef. i internetu (1)

      wówczas koleje były szczytem techniki, zaś statki raczej były nitowane.

      • 2 2

      • to co dziadek wymyślił i stworzył, szczurek spieprzy. Gdyby kwiatkowski zył, to bysmy mieli wspaniałe parkingi, drogi

        zyjazdowe, estakade nad skm, szynobusy do dzielnic zewnetrznych, a tak mamy parkometry To Cegielska była spadkobierczynią wielkich idei, szczurek nie zrobi nic dobrego.

        • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane