- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (380 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (44 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (267 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (107 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (307 opinii)
Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym
Poznaliśmy szczegóły budowy węzła przesiadkowego, który powstanie wraz z zabudową Targów Siennego i Rakowego. Ta inwestycja zmieni sposób poruszania się po śródmieściu Gdańska.
Poniżej wyliczamy najważniejsze zmiany, jakie odczują mieszkańcy po budowie tego węzła.
Z istniejącego dziś wiaduktu znikną samochody, pozostaną wyłącznie tramwaje i autobusy. Dlaczego? Bo jego konstrukcja jest w złym stanie technicznym i trzeba go odciążyć.
- Na wiadukcie pozostanie wyłącznie przystanek integracyjny. Inne pojazdy pojadą dwoma nowymi wiaduktami, które powstaną równolegle do tego istniejącego - tłumaczy Jan Kosiedowski, prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, które przygotowuje projekt komunikacyjny Targu Siennego i Rakowego.
Na wiadukt-węzeł integracyjny dostaniemy się poprzez istniejące przejście od strony Węzła Unii Europejskiej lub schodami prowadzącymi z tzw. pasareli, czyli nowego półpiętra, które powstanie pomiędzy poziomem peronu przystanku SKM Śródmieście a płytą wiaduktu.
Z kolei na przystanek SKM-ki będziemy mogli dostać się z przystanków na wiadukcie, przez wejścia ulokowane od strony Targu Siennego i Rakowego oraz przez tunel łączący peron SKM z okolicą Muzeum Narodowego .
W układzie tym brakuje jedynie przejścia naziemnego po stronie Biskupiej Górki . Jej mieszkańcy nadal będą musieli iść okrężną drogą przez Węzeł Unii Europejskiej lub przechodzić tunelem.
- Przejście od strony Węzła Groddecka wymagałoby połączenia nowego wiaduktu z już istniejącym. To możliwe, ale kosztowne. Ponadto takie połączenie byłoby niepożądane, gdy na tym przystanku będzie panował duży ruch pieszy - tłumaczy Kosiedowski.
Chodzi o to, że piesi prawdopodobnie przechodziliby przez jezdnię w miejscach niedozwolonych.
Zastrzeżenia do organizacji ruchu wokół węzła mają przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego.
- Z racji poszerzenia ul. 3 Maja i utworzenia na jej fragmencie dodatkowej jezdni, tramwaje będą musiały pokonywać w tym miejscu aż cztery sygnalizacje świetlne. Z tego powodu będziemy wnioskować o bezwzględny priorytet dla komunikacji miejskiej - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów. ZTM chciałby też dobudowania torów pomiędzy Nowymi Ogrodami i ul. 3 Maja, by tramwaje jadące od strony Siedlec (a wkrótce także z Moreny) mogły dojechać tędy do węzła integracyjnego.
Także Zarząd Dróg i Zieleni wniósł swoje uwagi do przedstawionego projektu.
- Zgłosiliśmy ich około dwudziestu. Dotyczyły one m.in. ul. Biskupiej , która ma być połączona wyłącznie na prawoskręty, a nie wszystkie relacje - mówi Tomasz Wawrzonek, szef działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
ZDiZ również negatywnie ocenia brak przejścia naziemnego z przystanku integracyjnego po stronie Biskupiej Górki.
Przejścia naziemne być może powstałoby natomiast przy Bibliotece Wojewódzkiej , gdzie w projekcie zaplanowano tunel i połączenie tzw. Małego Podwala Grodzkiego i dojazdu do biblioteki prawoskrętami.
To nie podoba się jednak inżynierom z ZDiZ-etu, ponieważ wymusza zawracanie na Hucisku. - Jeżeli byłaby możliwość utworzenia tutaj przejścia "w cieniu świateł", to nie widzę przeszkód - dodaje Wawrzonek.
- Dla pieszych czas zielonego światła jest stały i przy takiej szerokości jezdni wynosi ok. 30 - 40 sekund, zaś dla aut można zmieniać zależnie od potrzeb. Z powodu problemów z koordynacja tych świateł niemożliwe byłoby jednoczesne uzyskanie odpowiedniego cyklu dla ruchu tramwajowego - objaśnia szef działu inżynierii ruchu w ZDiZ.
Piesi nie mają też co liczyć na utworzenie przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej .
Na szczęście zachowane zostanie przejście przy Urzędzie Wojewódzkim z jednoczesnym wykonaniem wspomnianego już tunelu łączącego się z peronem SKM. Tu kończyć się będzie też Nowe Podwale Grodzkie, choć docelowo ma być przeprowadzone pod nowym wiaduktem przy Zaroślaku i dalej łączyć się z ul. Augustyńskiego .
- Dostaliśmy już projekt tego tunelu dla pieszych do zaopiniowania i zgłosiliśmy szereg uwag. Nie spełnia on zapisów planów zagospodarowania przestrzennego, które wymagają wysokiej jakości formy i materiałów - mówi Michał Szymański, kierownik referatu ds. estetyzacji w wydziale urbanistyki, architektury i ochrony zabytków urzędu miejskiego.
Budowa projektu Forum Radunia ma rozpocząć się jeszcze w tym roku. W pierwszym etapie realizowany będzie układ komunikacyjny. W ramach całego kompleksu przewidziano 36,5 tys. m kw. powierzchni handlowej, 26 tys. m kw. powierzchni biurowej oraz aż 28 tys. m kw. przeznaczonej na parkingi (nie mniej niż 830 stanowisk na auta).
Opinie (142) 6 zablokowanych
-
2013-01-30 12:17
Po co rozwalali Gidię 1? (3)
Żeby wybudować Gildię 2
- 39 5
-
2013-01-30 12:32
dobre hehe
tyle, ze to juz Gildia 3, 2ka była obok jedynki, dobudowana jakis czas po tym jak sie okazalo ze 1 to sukces. Oczywiscie byly to takie same pawilony, tyle ze kilka lat mlodsze.
- 4 1
-
2013-01-30 12:40
idzmy tym tropem (1)
Czyli znalazl sie kolega który zaproponował waaaadzy żeby zrobić deal. Wywalicie kupcow a ja zbuduje w tym miejscu nowa gildie by potem sprzedac miejsca handlowe. Waaaadza dostala kase, kolega zarobil a kupcy dostali kopa w d...
- 6 1
-
2013-01-30 12:42
ps
Ten sam deal scenariusz byl w Warszawie
- 2 1
-
2013-01-30 12:18
Pięknie będzie
wykupię sobie tam apartaqment
- 5 3
-
2013-01-30 12:19
(2)
Tunele, tunele, tunele i tunele... Czy projektanci w tym mieście mają ludzi za szczury?
- 40 15
-
2013-01-30 12:34
Nazywamy to "kompromisem". (1)
Moralna postawa, w przeciwieństwie do postawy samolubnie roszczeniowej wiecznego gwiazdorzenia z gwizdaniem na to, że komuś może wadzić.
Gdyby pieniactwo było przestępstwem... Powiedz następnym razem "surykatki", aby nie zanudzać na śmierć.- 2 8
-
2013-01-30 12:42
Ale jaki to kompromis skoro priorytetem jest ruch samochodowy?
- 12 4
-
2013-01-30 12:24
znowu wizualizacja, tu taka niespodzianka (1)
ł
Jeden z unijnych urzędników powiedział, że jeśli śledztwo potwierdzi złamanie przepisów o przetargach publicznych, będzie to świadczyć o słabym systemie zarządzania i kontroli.- 14 0
-
2013-01-30 20:16
mówią o zmowach cenowych, ale czego? firm, które budowały drogi czy jak?
- 0 0
-
2013-01-30 12:37
Zakorkujecie całe centrum, powiedział wam to ostatnio jeden z ekspertów, ale nie chcecie go słuchać. (1)
- 15 4
-
2013-01-30 13:28
To powiedział ekspert na temat Nowej Wałowej - a nie Targu Siennego.
- 1 1
-
2013-01-30 12:39
uwielbiam Budyniowe wizulizacje,ile to juz tego bylo... (1)
- 19 2
-
2013-01-30 20:17
i bydyń Radunią popłynie
- 0 0
-
2013-01-30 12:41
"Z powodu problemów z koordynacja tych świateł niemożliwe byłoby jednoczesne uzyskanie odpowiedniego cyklu dla ruchu
O jakim spowolnieniu tramwajów jest mowa? Przecież ruch tramwajów na odcinku węzeł Groddecka-Zieleniak via Hucisko sterowany jest przez chaos, czekanie na 2 cykle zmiany świateł, zajęte przez inny tramwaj przystanki, skrzyżowania i wysepki zatamowane przez samochody itp.
Efekt jest taki, że telepią się one na tej trasie tempem pieszego. Średnia prędkość przejazdu z pętli Łostowice-Świętokrszyska do dworca PKP to jakieś 15 km na godzinę. W tej sytuacji jedno przejście dla pieszych więcej nie czyni już żadnej różnicy.- 16 0
-
2013-01-30 12:42
A co z ul. 3go Maja ?
Według rysunków nie będzie jezdni od A. Krajowej do Nowych Ogrodów? Znika ona na wysokości Rogaczewskiego... Będzie jednokierunkowa?
- 10 0
-
2013-01-30 12:49
Nadal nie do końca rozumiem, po co ten przystanek "Śródmieście" (6)
... skoro raptem kilkaset metrów dalej jest Gd. Główny. Ludziom trudno przejść się 10 minut?
Nie podoba mi się też fakt, że jak zwykle samochody na pierwszym miejscu, a ludzie dopiero na drugim :( Dlaczego korzystający z komunikacji miejskiej są jak zwykle poszkodowani? Niedługo będziemy jeździć z Chełmu do Centrum 20 minut :(- 21 23
-
2013-01-30 12:57
(2)
Przystanek jest bardzo potrzebny. Stacje kolejki są za rzadko. Powinny być co kilkaset metrów, to więcej ludzi jeździłoby kolejką, bo wszedzie byłoby bliżej.
- 8 5
-
2013-01-30 13:01
(1)
Rację miałbyś tylko wówczas, gdyby nasze kolejki były przystosowane do ruchu miejskiego. Tak niestety nie jest. Poza tym - zanim się przebijesz przez te wszystkie kładki, schody, przejścia i tunele z nowego przystanku na starówkę, to w tym samym czasie dojdziesz z dworca głównego.
- 15 3
-
2013-01-31 17:17
Ale
na Dolne Miasto czy do Urzędu Miasta będzie szybciej. Na Orunię także.
- 0 1
-
2013-01-30 19:21
samochody na pierwszym, a ludzie na drugim...a w samochodach to kto jeździ? żyrafy? (1)
zauważyłeś cierpiętniku, że tam w układzie drogowym i kolejowym planowane jest centrum komunikacyjne?? rozpaczaj dalej.
- 2 2
-
2013-01-30 20:40
W samochodach na tzw.prowincji zwykle jeżdżą ludzie, dla których samochód to konieczność. W Gdańsku ogromna większość kierowców to lenie, którym nie chce się tłustych zadów o 200 m ruszyć. Planowane centrum komunikacyjne jest zaprojektowane chyba specjalnie po to, żeby zniechęcić do odwiedzania śródmieścia - ale na pewno nie z korzyścią dla użytkowników komunikacji publicznej.
- 7 2
-
2015-11-14 17:49
Przystanek bardzo potrzebny . Szkoda ze nie ma wejścia od zaroslaka / toruńskiej .juz teraz łatwiej można sie przesiadać tam z gdanska południe na skm niz przy dworcu głównym plus bliżej na starówkę . Oczywiście fajnie by było jakby tam były przejścia naziemne . A samochodziarze won za obwodnice ...
- 0 0
-
2013-01-30 12:52
niezly sajgon:-] (3)
ja bym w ogole zabronil ruchu pieszych w srodmiesciu. generuja korki, powoduja wypadki i robia tlok w komunikacji miejskiej. wtedy moznaby zlikwidowac tramwaje i autobusy a drogi poszerzyc przy okazji wyburzajac stare budynki niepasujace do wizji rodem z kaliningradu!
- 27 5
-
2013-01-30 12:58
To za mało (2)
Należy też wprowadzić specjalne zniżki w sklepach dla poruszających się samochodami. Poza tym warto pomyśleć, czy chodniki są w ogóle potrzebne? Przecież taki chodnik to jak pas ruchu!
- 14 0
-
2013-01-30 13:54
chodniki przerobić na parkingi (1)
- 6 0
-
2013-01-30 14:31
W wielu miejscach chodniki już są parkingami
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.