- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (343 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (262 opinie)
- 3 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (120 opinii)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (294 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (101 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (30 opinii)
Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym
Poznaliśmy szczegóły budowy węzła przesiadkowego, który powstanie wraz z zabudową Targów Siennego i Rakowego. Ta inwestycja zmieni sposób poruszania się po śródmieściu Gdańska.
Poniżej wyliczamy najważniejsze zmiany, jakie odczują mieszkańcy po budowie tego węzła.
Z istniejącego dziś wiaduktu znikną samochody, pozostaną wyłącznie tramwaje i autobusy. Dlaczego? Bo jego konstrukcja jest w złym stanie technicznym i trzeba go odciążyć.
- Na wiadukcie pozostanie wyłącznie przystanek integracyjny. Inne pojazdy pojadą dwoma nowymi wiaduktami, które powstaną równolegle do tego istniejącego - tłumaczy Jan Kosiedowski, prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, które przygotowuje projekt komunikacyjny Targu Siennego i Rakowego.
Na wiadukt-węzeł integracyjny dostaniemy się poprzez istniejące przejście od strony Węzła Unii Europejskiej lub schodami prowadzącymi z tzw. pasareli, czyli nowego półpiętra, które powstanie pomiędzy poziomem peronu przystanku SKM Śródmieście a płytą wiaduktu.
Z kolei na przystanek SKM-ki będziemy mogli dostać się z przystanków na wiadukcie, przez wejścia ulokowane od strony Targu Siennego i Rakowego oraz przez tunel łączący peron SKM z okolicą Muzeum Narodowego .
W układzie tym brakuje jedynie przejścia naziemnego po stronie Biskupiej Górki . Jej mieszkańcy nadal będą musieli iść okrężną drogą przez Węzeł Unii Europejskiej lub przechodzić tunelem.
- Przejście od strony Węzła Groddecka wymagałoby połączenia nowego wiaduktu z już istniejącym. To możliwe, ale kosztowne. Ponadto takie połączenie byłoby niepożądane, gdy na tym przystanku będzie panował duży ruch pieszy - tłumaczy Kosiedowski.
Chodzi o to, że piesi prawdopodobnie przechodziliby przez jezdnię w miejscach niedozwolonych.
Zastrzeżenia do organizacji ruchu wokół węzła mają przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego.
- Z racji poszerzenia ul. 3 Maja i utworzenia na jej fragmencie dodatkowej jezdni, tramwaje będą musiały pokonywać w tym miejscu aż cztery sygnalizacje świetlne. Z tego powodu będziemy wnioskować o bezwzględny priorytet dla komunikacji miejskiej - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów. ZTM chciałby też dobudowania torów pomiędzy Nowymi Ogrodami i ul. 3 Maja, by tramwaje jadące od strony Siedlec (a wkrótce także z Moreny) mogły dojechać tędy do węzła integracyjnego.
Także Zarząd Dróg i Zieleni wniósł swoje uwagi do przedstawionego projektu.
- Zgłosiliśmy ich około dwudziestu. Dotyczyły one m.in. ul. Biskupiej , która ma być połączona wyłącznie na prawoskręty, a nie wszystkie relacje - mówi Tomasz Wawrzonek, szef działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
ZDiZ również negatywnie ocenia brak przejścia naziemnego z przystanku integracyjnego po stronie Biskupiej Górki.
Przejścia naziemne być może powstałoby natomiast przy Bibliotece Wojewódzkiej , gdzie w projekcie zaplanowano tunel i połączenie tzw. Małego Podwala Grodzkiego i dojazdu do biblioteki prawoskrętami.
To nie podoba się jednak inżynierom z ZDiZ-etu, ponieważ wymusza zawracanie na Hucisku. - Jeżeli byłaby możliwość utworzenia tutaj przejścia "w cieniu świateł", to nie widzę przeszkód - dodaje Wawrzonek.
- Dla pieszych czas zielonego światła jest stały i przy takiej szerokości jezdni wynosi ok. 30 - 40 sekund, zaś dla aut można zmieniać zależnie od potrzeb. Z powodu problemów z koordynacja tych świateł niemożliwe byłoby jednoczesne uzyskanie odpowiedniego cyklu dla ruchu tramwajowego - objaśnia szef działu inżynierii ruchu w ZDiZ.
Piesi nie mają też co liczyć na utworzenie przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej .
Na szczęście zachowane zostanie przejście przy Urzędzie Wojewódzkim z jednoczesnym wykonaniem wspomnianego już tunelu łączącego się z peronem SKM. Tu kończyć się będzie też Nowe Podwale Grodzkie, choć docelowo ma być przeprowadzone pod nowym wiaduktem przy Zaroślaku i dalej łączyć się z ul. Augustyńskiego .
- Dostaliśmy już projekt tego tunelu dla pieszych do zaopiniowania i zgłosiliśmy szereg uwag. Nie spełnia on zapisów planów zagospodarowania przestrzennego, które wymagają wysokiej jakości formy i materiałów - mówi Michał Szymański, kierownik referatu ds. estetyzacji w wydziale urbanistyki, architektury i ochrony zabytków urzędu miejskiego.
Budowa projektu Forum Radunia ma rozpocząć się jeszcze w tym roku. W pierwszym etapie realizowany będzie układ komunikacyjny. W ramach całego kompleksu przewidziano 36,5 tys. m kw. powierzchni handlowej, 26 tys. m kw. powierzchni biurowej oraz aż 28 tys. m kw. przeznaczonej na parkingi (nie mniej niż 830 stanowisk na auta).
Opinie (142) 6 zablokowanych
-
2013-01-30 13:27
Niestety, nie widzę tutaj przepustowości. Ciągle za mało pasów ruchu!!! Trzeba przebudować Długą, walnąć ekrany i przejścia pdoziemne!!!
- 15 1
-
2013-01-30 13:32
cuda wianki
Wizualizacja wszystko pięknie, ALE chce to zobaczyć. Za mojego życia. I to jeszcze najlepiej w tym dziesięcioleciu.
Przyczepię się do czegoś innego. Co z tą dziurą koło NOT-u???- 9 2
-
2013-01-30 13:33
Polska to b. bogaty kraj
mega szeroki wiadukt Armii Krajowej poszerzy się jeszcze dwukrotnie, zamiast zabudowywać działki w centrum lejemy hektary betonu pod samochody
miasto rozlewa się już na kaszuby a po śródmieściu hula wiatr- 18 1
-
2013-01-30 13:35
Wielki korek
Wygląda na to, że w korkach będą stały tramwaje, autobusy, samochody. Piesi będą chodzili przez obskurne tunele lub naokoło, natomiast wszystkie ulice wokół będą zastawione bezładnie parkującymi samochodami.
Brak w tym pomysłu na jakąś śródmiejską obwodnicę, parkingi buforowe z dojściem lub wygodnym dojazdem do centrum.- 13 1
-
2013-01-30 13:36
Na szczęście zachowane zostanie przejście przy Urzędzie Wojewódzkim (2)
Co za palant to pisze?
przecież notorycznie zdarzają się tam przypadki wjeżdżania pojazdów w sytuacji, kiedy to piesi mają światło zielone. Nic, tylko czekać tam trupa...- 7 9
-
2013-01-30 13:41
(1)
No kto by się spodziewał w mieście pieszego w rejonie przejścia dla pieszych?! Może należy zdjąć nogę z gazu? A skoro nie potrafisz, to znaczy, że trzeba dostawić fotoradary i sygnalizację świetlną po drodze.
- 7 0
-
2013-01-30 13:45
K...wa, toż piszę jako pieszy!
Ja potrafię rozróżniać kolory, to palanty wyjeżdżające od Struka są chyba daltonistami!
- 0 0
-
2013-01-30 13:40
wizja
Budować to oni chcą ale żeby tak poprawić życie przeciętnemu człowiekowi to nie. Domy się sypią, Adamowicz każe płacić wielkie czynsze a tym co nie mają za co mówi won. A jak płacący za czynsz proszą o drobne naprawy to oni głowy do słońca ustawiają. Najgorsze, że nikt na serio nie protestuje przez to oni czują się bezkarnie i robią dalej co chcą.
- 4 1
-
2013-01-30 14:07
Czyli co , koniec tunelu przy Locie ?
Po 20 latach skończą się KOKOSY ???
Lisicki mordo ty nasza!- 5 1
-
2013-01-30 14:09
:(
juhuuu, za kilka lat wszystkie nowoczesne tunele zamienią się w śmierdzące, niebezpieczne miejsca, w których można dostać w łeb. świetnie:(
- 9 1
-
2013-01-30 14:10
kontrowersje (1)
plusy
-w końcu zabuduje się ten żałosny wygon w "centrum śródmieścia"
-wreszcie nowa stacja skm - niezbędna! do porządnego skomunikowania południowej części centrum
reszta to minusy
-architektura - słaba
-poszerzanie wszystkich dróg dookoła targów, stawianie na tunele, za rzadkie przejścia dla pieszych spowoduje przekształcenie tej części miasta w wyizolowaną wyspę, niezrośniętą z resztą miasta
-priorytet dla komunikacji indywidualnej utrudnia życie komunikacji zbiorowej, rowerowej i pieszej które są esencją życia współczesnych metropolii
-brak mieszkaniówki tworzy z tego miejsca troche lepszą galerię handlową - sklepy, biura, megaparking, wszystko puste nocą (współczesna metroplia jest wielofunkcyjna - praca, mieszkanie, rozrywka przemieszane na jednym obszarze)
- największy ból to ostateczne odcięcie Biskupiej od
miasta (brak przejścia do węzła!!!) i nic tu nie pomoże pseudorewitalizacja pod postacią pomalowania fasad, gdy do dzielnicy nie da się dojść pieszo od śródmieścia- 23 3
-
2015-11-14 18:26
Wreszcie ktoś normalny . Mam nadzieje ze pracujesz w biurze rozwoju gdanska
- 0 0
-
2013-01-30 14:17
Panie Andrzeju, nie widzi pan jak to sie wszystko zakorkuje? Nie bedzie przepustowosci i wszyscy uciekna z miasta. Tu trzeba uderzyc piescia w stol i zburzyc Brame Wyzynna pod cztery pasy!
- 7 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.