- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (158 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (45 opinii)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (408 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (228 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (170 opinii)
Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym
Poznaliśmy szczegóły budowy węzła przesiadkowego, który powstanie wraz z zabudową Targów Siennego i Rakowego. Ta inwestycja zmieni sposób poruszania się po śródmieściu Gdańska.
Poniżej wyliczamy najważniejsze zmiany, jakie odczują mieszkańcy po budowie tego węzła.
Z istniejącego dziś wiaduktu znikną samochody, pozostaną wyłącznie tramwaje i autobusy. Dlaczego? Bo jego konstrukcja jest w złym stanie technicznym i trzeba go odciążyć.
- Na wiadukcie pozostanie wyłącznie przystanek integracyjny. Inne pojazdy pojadą dwoma nowymi wiaduktami, które powstaną równolegle do tego istniejącego - tłumaczy Jan Kosiedowski, prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, które przygotowuje projekt komunikacyjny Targu Siennego i Rakowego.
Na wiadukt-węzeł integracyjny dostaniemy się poprzez istniejące przejście od strony Węzła Unii Europejskiej lub schodami prowadzącymi z tzw. pasareli, czyli nowego półpiętra, które powstanie pomiędzy poziomem peronu przystanku SKM Śródmieście a płytą wiaduktu.
Z kolei na przystanek SKM-ki będziemy mogli dostać się z przystanków na wiadukcie, przez wejścia ulokowane od strony Targu Siennego i Rakowego oraz przez tunel łączący peron SKM z okolicą Muzeum Narodowego .
W układzie tym brakuje jedynie przejścia naziemnego po stronie Biskupiej Górki . Jej mieszkańcy nadal będą musieli iść okrężną drogą przez Węzeł Unii Europejskiej lub przechodzić tunelem.
- Przejście od strony Węzła Groddecka wymagałoby połączenia nowego wiaduktu z już istniejącym. To możliwe, ale kosztowne. Ponadto takie połączenie byłoby niepożądane, gdy na tym przystanku będzie panował duży ruch pieszy - tłumaczy Kosiedowski.
Chodzi o to, że piesi prawdopodobnie przechodziliby przez jezdnię w miejscach niedozwolonych.
Zastrzeżenia do organizacji ruchu wokół węzła mają przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego.
- Z racji poszerzenia ul. 3 Maja i utworzenia na jej fragmencie dodatkowej jezdni, tramwaje będą musiały pokonywać w tym miejscu aż cztery sygnalizacje świetlne. Z tego powodu będziemy wnioskować o bezwzględny priorytet dla komunikacji miejskiej - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów. ZTM chciałby też dobudowania torów pomiędzy Nowymi Ogrodami i ul. 3 Maja, by tramwaje jadące od strony Siedlec (a wkrótce także z Moreny) mogły dojechać tędy do węzła integracyjnego.
Także Zarząd Dróg i Zieleni wniósł swoje uwagi do przedstawionego projektu.
- Zgłosiliśmy ich około dwudziestu. Dotyczyły one m.in. ul. Biskupiej , która ma być połączona wyłącznie na prawoskręty, a nie wszystkie relacje - mówi Tomasz Wawrzonek, szef działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
ZDiZ również negatywnie ocenia brak przejścia naziemnego z przystanku integracyjnego po stronie Biskupiej Górki.
Przejścia naziemne być może powstałoby natomiast przy Bibliotece Wojewódzkiej , gdzie w projekcie zaplanowano tunel i połączenie tzw. Małego Podwala Grodzkiego i dojazdu do biblioteki prawoskrętami.
To nie podoba się jednak inżynierom z ZDiZ-etu, ponieważ wymusza zawracanie na Hucisku. - Jeżeli byłaby możliwość utworzenia tutaj przejścia "w cieniu świateł", to nie widzę przeszkód - dodaje Wawrzonek.
- Dla pieszych czas zielonego światła jest stały i przy takiej szerokości jezdni wynosi ok. 30 - 40 sekund, zaś dla aut można zmieniać zależnie od potrzeb. Z powodu problemów z koordynacja tych świateł niemożliwe byłoby jednoczesne uzyskanie odpowiedniego cyklu dla ruchu tramwajowego - objaśnia szef działu inżynierii ruchu w ZDiZ.
Piesi nie mają też co liczyć na utworzenie przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej .
Na szczęście zachowane zostanie przejście przy Urzędzie Wojewódzkim z jednoczesnym wykonaniem wspomnianego już tunelu łączącego się z peronem SKM. Tu kończyć się będzie też Nowe Podwale Grodzkie, choć docelowo ma być przeprowadzone pod nowym wiaduktem przy Zaroślaku i dalej łączyć się z ul. Augustyńskiego .
- Dostaliśmy już projekt tego tunelu dla pieszych do zaopiniowania i zgłosiliśmy szereg uwag. Nie spełnia on zapisów planów zagospodarowania przestrzennego, które wymagają wysokiej jakości formy i materiałów - mówi Michał Szymański, kierownik referatu ds. estetyzacji w wydziale urbanistyki, architektury i ochrony zabytków urzędu miejskiego.
Budowa projektu Forum Radunia ma rozpocząć się jeszcze w tym roku. W pierwszym etapie realizowany będzie układ komunikacyjny. W ramach całego kompleksu przewidziano 36,5 tys. m kw. powierzchni handlowej, 26 tys. m kw. powierzchni biurowej oraz aż 28 tys. m kw. przeznaczonej na parkingi (nie mniej niż 830 stanowisk na auta).
Opinie (142) 6 zablokowanych
-
2013-02-06 03:42
Kolejna chora wizja POpaprańców.
Nowe wiadukty obok wiaduktu tunele na podwalu przedmiejskim maja zasypywac a tu beda kopac nowe.Do 1960 roku był przystanek kolejowy gdansk pietraszek i nie było wiaduktow i tuneli i bylo oki.A teraz bedzie latanie gora doł dziesiec wiaduktow i miliardy zł w błoto.Na całym swiecie w centrach miast odchodzi sie od wiaduktow i tuneli a tu platfusy chca nabudowac ich dziesiatki.Takie rzeczy to tylko w budyniowie
- 1 0
-
2013-02-06 03:51
Hehe zielone miasto...Nasz gdanski Łukaszenko Budyn z uporem maniaka trzebi zielen w miescie a trawniki zastepuje kostka brukowa
Przystanek skmki mozna jeszcze podciagnac a cała reszta to paranoja platfusow zeby miec okazje do wyproeadzenia kasy do własnej kieszeni pod pozorem wielkiej inwestycji.Korki byly sa i beda.Nie chcecie korkow to elektorat peło niech zrezygnuje z jazdy samochodem
- 0 0
-
2013-02-06 19:40
Mieszkańcy Biskupiej Górki i Zaroślaka
Myślę, że mieszkańcy Biskupiej Górki nie powinni dać się odciąć od świata. Wielu ludzi starszych tam mieszkających ma chodzić do okoła? Młodzi ludzie do WSH i dzieci z dzielnicy do okoła i tunelami? To ani nie jest bezpieczne ani dobre rozwiązanie. Jak miło się oddycha z ulgą za to, że urzędnicy będą mieli przejście na stronę Urzędu Wojewódzkiego i Urzędu Skarbowego. Biskupia ma być odcięta pomimo wszystkich organizacji działających na rzech jej mieszkańców? Jeżeli ma być realizowana taka wielka inwestycja to niech będzie przydatna wszystkim mieszkańcom Gdańska! Zamiast w kolejne puste, niezagospodarowane boxy przeznaczone na sklepy może lepiej zainwestować w bezpieczne przejście na stronę Zaroślaka i BG.
- 3 0
-
2014-01-03 23:43
Szanowni Państwo!
Całkowity bark wyczucia i rozumienia miasta. Nad torami powinien być poprowadzony ruch samochodowy - odrzucony od pierzei miasta. To co się proponuje to kosztowny akt zniszczenia. Barbarzyństwo. Nonsens. Sadzenie chwastów.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.