• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak może wyglądać nowa zajezdnia na południu Gdańska

Ewelina Oleksy
28 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Tak może wyglądać nowa zajezdnia autobusowo-tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej. To na razie tylko koncepcja, ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.
  • Tak obecnie wygląda teren, na któym powstać ma nowa zajezdnia na Ujeścisku.

Wkrótce powinny rozpocząć się prace nad miejscowym planem, który umożliwi budowę zajezdni autobusowo-tramwajowej w rejonie ul. Warszawskiej. w Gdańsku. Proces przeprowadzenia całej inwestycji potrwa co najmniej 3,5 roku. Po otwarciu nowej bazy, zlikwidowana zostanie zajezdnia przy al. Hallera.



Czy zajezdnia na południu Gdańska jest potrzebna?

Nowa zajezdnia dla autobusów i tramwajów powstanie na działce kupionej przez spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje za blisko 18 mln zł. Po jej wybudowaniu zlikwidowana zostanie baza dla autobusów przy al. Hallera, bo jak tłumaczył już w 2017 roku Maciej Lisicki, prezes GAiT: "nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi". Teren zostanie więc wystawiony na sprzedaż.

Czytaj też: Jak zabudować teren zajezdni przy Hallera?

Dzięki ulokowaniu nowej zajezdni w pobliżu skrzyżowania istniejącej al. Pawła Adamowicza i planowanej Nowej Warszawskiej, ograniczone mają zostać tzw. puste przejazdy poranne i wieczorne, które odbywały się z i do zajezdni na al. Hallera.

Granice obszaru objętego projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej Granice obszaru objętego projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej

Teren pod zajezdnię obecnie stoi pusty



Obszar, który na mocy uchwały, jaka będzie głosowana na sesji 30 stycznia, ma zostać objęty planem zagospodarowania przestrzennego ma blisko 38 hektarów i jest dużo większy, niż teren pod samą zajezdnię, który ma mieć około 8,5 hektara. Całość, którą obejmie plan, leży między ul. Jabłoniową, terenami od południa przylegającymi do al. Armii Krajowej a osiedlem Słoneczne Wzgórza na ul. Kołodzieja. Granicami planu jest też objęty pas terenu po południowej stronie ul. Warszawskiej. Obecnie teren jest w większości niezagospodarowany, ale w niedalekiej przyszłości ma się to zmienić.

- Celem sporządzenia planu jest określenie sposobu jego zagospodarowania i zabudowy, które umożliwią określenie zakresu rezerwy terenu niezbędnego do realizacji celu publicznego, czyli zajezdni autobusowej i tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym usługami komercyjnymi - czytamy w uzasadnieniu uchwały w tej sprawie.
Nowy plan dla tego terenu ma też:
  • dopuścić na części terenów przeznaczonych pod zabudowę usługową, również zabudowę mieszkaniową, wielorodzinną,
  • zlikwidować rezerwę terenową pod strażnicę pożarną, ze względu na jej realizację w sąsiedztwie,
  • ustalić obsługę drogową terenów położonych po północnej stronie ul. Warszawskiej.


Czytaj też: Budowa Nowej Warszawskiej droższa, niż zakładano

Przygotowanie i realizacja potrwają 3,5 roku



Spółka GAiT udostępniła nam wizualizację nowej zajezdni - projekt nie był wcześniej upubliczniany.

- Program funkcjonalny nowej zajezdni autobusowej ma być pełnym odzwierciedleniem dotychczasowej zajezdni autobusowej. Dodatkowo zajezdnia dostosowana będzie do obsługi autobusów zeroemisyjnych. Natomiast na terenie zajezdni tramwajowej znajdować mają się docelowo miejsca postojowe dla tramwajów i urządzenia związane z ich codzienną obsługą. Tu stacjonować będą na co dzień tramwaje obsługujące tzw. górny taras. Natomiast główna obsługa techniczna tramwajów realizowana będzie, jak dotychczas, w zajezdni tramwajowej Wrzeszcz - informuje Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT.
GAiT nie podaje na razie ani konkretnego terminu rozpoczęcia inwestycji, ani jej kosztów i czasu realizacji. Jak tłumaczy Dobrowolska, poprzedzić musi to uchwalenie planu zagospodarowania przestrzennego, a następnie: opracowanie projektu wykonawczego, uzyskanie pozwolenia na budowę, przetarg na realizację. W sumie może to trwać ok. 3,5 roku.

- Szacowany czas przygotowania zamówienia to około pół roku, opracowania projektu - ok. 1,5 roku, budowy - ok. 1,5 roku. Określenie kosztów realizacji inwestycji będzie przedmiotem projektu wykonawczego - mówi Dobrowolska.

Miejsca

Opinie (332) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ale sie ciesze na ten tramwaj. (6)

    Pewnie sie znajda jacyś hejtujący malokentenci ale mam ich gdzieś, bo sie ciesze że bede mógł auto zostawić w garażu albo nawet sprzedać i pykać do roboty tramwajkiem :)

    • 60 30

    • (2)

      z Jabłoniowej do centrum tylko 40 min. i to zgodnie z rozkładem, nie sądzę że by kogoś to skusiło na porzucenie samochodu

      • 13 5

      • Do centrum się nie opłaca. (1)

        Ale Wrzeszcz, czy Oliwa? Widziałeś ile się stoi w korku z OBC na południe?

        Oczywiście brakuje ciągle tramwaju, który od 4 lat powstrzymuje garstka ludzi, bez pieniędzy na miejsce parkingowe, ale to już chyba rozwiązane w końcu...

        • 7 2

        • do oliwy jedynie godzinkę i trochę, nie no super :)

          • 0 0

    • Do roboty tramwajem

      Niestety ale ten tramwaj musi pokonać ogromną drogę aby dojechać do Gdańska Głównego! Musi przejechać przez Jasień, Piecki-Migowo i Siedlce :)))

      • 0 0

    • bydłowozem z Bydgoszczy

      2h dziennie. Od razu zakup prozac, szuwaks i pół litra. Śmierć przyjdzie lekko i na wesoło.

      • 1 2

    • Chyba oszalałeś

      • 6 6

  • oklolica smrodu wysypisko śmieci i syfiasta zajezdnia do brze że na zachodzie a nie południu

    • 0 0

  • to jest zachód gdańska nie żadne południe

    • 0 0

  • "Skoro może tam być coś dla ludzi"?

    Np kolejne mieszkania od Robyg?

    • 0 0

  • Zajezdnia w spokojnej dzielnicy

    Aha! Czyli teren pasa nadmorskiego nie ma po co być zajęty przez zajezdnię autobusową bo można zrobić coś dla ludzi? Chodzi po prostu o pieniądze!!!! A czemu w spokojnej dzielnicy na południu Gdańska nie można zrobić czegoś dla ludzi? Zbudowana zostanie zajezdnia i z tego spokojnego osiedla zrobi się zatłoczony przez kilka set autobusów dziennie jadących z i do zajedni!!! To będzie dzielnica przemysłowa! No cóż ale dla pieniędzy robi się wszystko. Jak te autobusy mają tu jeździć jak drogi są wąskie i ledwo mieszczą auta i korki mieszkańców!

    • 2 0

  • Przecież większość autobusów jeździ po dolnych tarasach miasta (4)

    To się mija z wszystkim, jest zajezdnia z prawdziwego zdarzenia, a wybudują nie wiadomo co. Po za tym większość autobusów będzie zjeżdżać na dolne tarasy. Koszt dodatkowych roboczogodzin i dodatkowo spalone paliwo. Ta zajezdnia musi zostać.

    • 54 13

    • Błąd (2)

      Ruch pasażerów odbywa się z górnego tarasu do centrum rano, więc najpierw puste autobusy muszą pojechać rano z dolnego tarasu na górę zanim odbiorą ludzi. Wieczorem odwrotną sytuacja puste tramwaje i autobusy wracają do centrum po odwiezieniu ludzi na górny teraz.
      Z tego względu inwestycja jest trafiona.
      Zajezdnia na górnym tarasie jest konieczna.

      • 6 7

      • Yyyy ale większość mieszkańców Gdańska mieszka na dolnym tarasie... Górny to 150 tysięcy, dolny - dwa razy tyle.

        • 0 0

      • ty chyba z księżyca sie urwałeś

        tam gdzie budują tramwaje kasują zaraz linie autobusowe.
        Pasażerowie bedą jeździć w kierunku którym napisałeś ale tramwajami.
        A autobusy ... cóż puste z bazy do centrum

        • 0 1

    • Na biegu będą zjeżdżać

      Będzie prawie jak za darmo

      • 0 0

  • Likwidacji starej zażyczył sobie deweloper? (51)

    • 462 74

    • Co za ludzie.... (19)

      uczepiliście się deweloperów i rydwanu jak g... płotu i odmieniacie to przez wszystkie przypadki przy każdej okazji, na ogół zupełnie bez sensu.A tak swoja drogą, to według was kto powinien budować w mieście i gdzie? może dla waszej pomylonej idei miasto powinno przestać sie rozwijać ? Jakoś dziwnie nie przeszkadza wam gdy deweloperem staje się kościół i dostaje prezent od miasta za 1% wartości gruntu a to jest dopiero nieporozumienie i granda !!!!

      • 69 71

      • w mieście powinno budować miasto, tanie mieszkania komunalne. Polecam poczytać jak robi to Wiedeń :)

        • 0 0

      • robyg = goldman sachs (9)

        Masz tak ciasne horyzonty umysłowe, że uważasz deweloperów za jedynych zdolnych do budowy mieszkań?

        • 23 19

        • A co ci przeszkadxa (8)

          Goldman...antysemito?I ty mowisz o ciasnych horyzontach?Naszpikowany jestes patriotyczna nienawiscia ,no ale jakie to "polskie".A przy okazji,wg ciebie kto jeszcze sie pali do budowy mieszkan?Rzad ???? Tjam,zobacz jaki sukces odnosi program mieszkanie+....ile to mialo byc tych mieszkań....500 tys?

          • 22 35

          • Uderz w stół, jak ktoś coś pisze odnośnie żydków to od razu antysemita, a dlaczego nie wspierać własnego narodowego kapitału?

            • 0 0

          • szpikuj się dalej (2)

            takimi 'polskimi' TVNami, wyborczymi,tok fm i czytaj do łóżka Politykę.

            • 16 9

            • Mala Haidi (1)

              Nie dosc,ze masz mozdzek wielkości wloskiego orzecha, to jeszcze zyjesz w urojonym świecie sukcesu, kraju ktory de facto realizuje jeden program zapowiedziany przez Szydło ...zPolska w ruinie+

              • 7 12

              • Najniższe bezrobocie od 89 roku, faktycznie w ruinie oszołom...e

                • 1 0

          • Ble.....

            Ble to ciotka albo jakaś niewiasta.

            • 0 0

          • Choćby kryzysem finansowym wywołanym w USA, który rykoszetem i na naszej gospodarce sie odbił (2)

            Tak to własne Goldman przyczynił sie do tego a teraz u nas bawią się i kto wie, co na naszym podwórku Wyczarują

            • 27 8

            • Na twoim miejscu (1)

              bardziej obawial bym sie radosnej tworcxosci rzadu niz izraelskiego kapitalu....

              • 11 16

              • To jedno i to samo

                • 4 0

      • rozumiem, że ty dalej wierzysz we wróżkę zębuszkę.

        • 0 0

      • Trolle nie kumają ze ich natrętne działania mają odwrotnie proporcjonalny skutek - wzmacniają Gdańszczan w przekonaniu na kogo (2)

        ... nie głosować

        • 34 27

        • Przecież Gdańszczanie to jak ruskie, zawsze głosują tak samo.

          Jest się czym chwalić ?

          • 2 0

        • Sam PISowski prezes wie ze developerka

          to dobry biznes.

          • 7 9

      • Niech budują gdzie chcą i co chcą (1)

        Ale dlaczego to mają być mieszkania? Może niech wybudują np. Basen? Albo halę sportową? Może jakiś park? A moze prywatne kino?
        Nie tego nie wybudują bo o takie rzeczy trzeba dbać no i nie da się tego wybudować tak żeby miało 20 pięter...

        • 34 24

        • Może więcej bibliotek niech budują .

          • 3 1

      • Przy budowaniu pod modlę dewolopera pomija się planowanie długoletnie i plan powstaje pod dyktando deqolepra teraz i tu. To bardzo szkodliwa i krótkowzroczna polityka miasta, no ale tego nie zrozumieją pelikany za cholere

        • 15 1

      • Jak się skończyły działeczki za 1% to i ługinowe trolle wylazły

        Przypadek? Nie sądzę

        • 19 10

    • Sprzedaż się opłacała (19)

      Twoje życie się zmieni jak zajezdnia będzie gdzie indziej? A tak za zarobione pieniądze można wybudować nowoczesny obiekt.

      Byłeś w starej zajezdni? Widziałeś warunki pracy mechaników? D*** cię boli że deweloper buduje mieszkania? Budynki mieszkalne są potrzebne w takich miejscach skoro sprzedają się na pniu. To, że mieszkasz z mamą nie znaczy, że inni tez tak chcą.

      • 114 77

      • Sprzedaż się opłacała ? (2)

        Kilka lat temu baza na Hallera została wyremontowana a do tego została postawiona nowa stacja paliw . Pytanie jest jedno - czy ktoś prywatne pieniądze inwestował by w obiekt wiedząc ze go sprzeda jako teren inwestycyjny do wyburzenie ? Drugie pytanie - czy obsługa miasta jedyną bazą autobusową zlokalizowana na peryferiach miasta jest uzasadnione ekonomicznie . W innych dużych miastach jest po kilka baz lub pod bazy aby zracjonalizować puste przejazdy z miejsca postojowego autobusów do miejsca świadczenia usług przewozowych . Pomysł z bazą w Szadułkach byłby dobry jako uzupełnienie infrastruktury komunikacyjnej miasta pod warunkiem utrzymania bazy na Hallera . Przypomnę ze w Gdańsku w przeszłości działały już dwie bazy ( Hallera i Budowlanych oraz pod baza na Gdańskiej ) i dzięki temu autobusy obsługujące górny taras miały bardzo krótki dojazd do miejsc świadczenia usług komunikacyjnych . Po realizacji tego poronionego pomysłu z jedną bazą w Szadułkach koszty utrzymania GAiT wzrosną a ceny biletów poszybują w górę . No ale kto bogatemu zabroni ?

        • 16 2

        • Stacja paliw na Hallera upadła już wiele wcześniej (1)

          Jaki remont zajezdni chłopie, pomalowane ściany?

          • 0 7

          • Jestes pomylony czy tylko udajesz ?

            Stacja sprzedazy detalicznej zostala zamknieta ale autobusy dalej sa tankowane ! Pomalowane sciany - wiekszego i**otyzmu nie slyszlem !!!

            • 5 1

      • Za ile sprzedał działkę? Ile dostał tam mieszkań? (10)

        • 63 40

        • Jeszcze nie sprzedana dzbanie z prowincji. (9)

          • 50 44

          • miastowy się odezwał (1)

            od trzech latach mieszka na Szadółkach i szrot wciąż na blachach NNI

            • 17 23

            • nie obrażaj kmiocie ludzi na mieszkających Szadólkach.

              • 1 1

          • Ile?? (4)

            • 18 15

            • Całą zajezdnię kupił Robyg. (3)

              • 31 5

              • Źródło tego info poproszę. (2)

                • 7 14

              • Zadzwoń do UM

                • 1 0

              • podczas sporządzania planu miejscowego

                Robyg pokazał wizualizację tego terenu, plan zrobiono pod dyktando tego dewelopera

                • 43 6

          • miastowy się odezwał he he

            • 0 0

          • Dawno wszystko obgadane dzbanie z miasta.

            • 2 1

      • Ile Robyg płaci za pisanie na zlecenie?

        • 4 0

      • Moje życie się zmieni. Budynku nowopowstałe przy Hallera zasłaniają mi widok na zatokę.

        • 2 0

      • (1)

        Zmieni się ,bo w godzinach szczytu mechanik do zepsutego stojącego gdzieś na trasie np Wrzeszcz będzie jechał dużo dłużej .A ty będziesz stał i czekał na wymianę autobusu

        • 41 9

        • jak się autobus zepsuje to szybciej będzie go odholować

          na warszawską. Zresztą co za różnica czy popsuty autobus trafi 20 min wcześniej czy później do zajezdni.

          • 5 27

      • A to GAiT (d. ZKM) coś robi? jakieś utrzymanie, że potrzebne im lepsze warunki?

        Gdańsk jest niestety znany w Polsce, z niedbania o tabor.

        Zresztą z innymi sprawami też słabo - np. krótkie tramwaje "bez" miejsc do siedzenia.

        • 22 16

    • Przecież Robyg już dawno zrobił tam pod siebie plan miejscowy (5)

      o numerze 0714 - kontynuacja Zajezdni pod względem wysokości i intensywności, zieleni jest tam tylko kilka metrów przy wylocie ul. Powstańców Wielkopolskich

      • 23 1

      • I o to jest pisowski skowyt. Plan ma byc (4)

        robiony pod ich developera, finansowany ze skoków. Ich ziomki chcą kosić pieniądz. Pisowskie trole atakują, a przyklaskuje im trochę konserw co mieszkają w starym bloku bez windy i nie stać ich mentalnie na zmianę mieszkania. Wypisują bzdury o wyższości wielkiej płyty nad nowoczesnym budownictwem.

        • 3 19

        • skończ z tym pisem oszołom..e chodzi o płytką i sprzedajną politykę władz miasta!

          • 1 0

        • No kto by pomyślał.... (2)

          wydawało mi się, że plany sporządza się dla mieszkańców miasta, żeby to im żyło się lepiej, a nie dla deweloperów. Po to wybiera się Radę Miasta i prezydenta, żeby działali dla dobra wyborców. Ale co ja tam wiem

          • 13 0

          • Jak dla mnie jako mieszkańca i urodzonego (1)

            gdanszcznina w wieku 48 to wybierana rada uchwala dobre plany. Dzieki temu mam mieszkanie.

            • 2 9

            • o, w Zajezdni?

              no to współczuję

              • 5 0

    • (2)

      Dosłownie masz to napisane w tekście: "nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi"

      To jest chyba normalne, że chcą sprzedać działkę, skoro mogą sobie za tą kasę wybudować nową zajezdnię i jeszcze pewnie im coś zostanie. To nie są lata 90, żeby ktoś coś za 5 dolarów komuś oddawał.

      I nie, nikt nie zrobi tam za darmo parku.

      • 19 24

      • coś im zostanie...he he he

        naiwności! jesteś wielka!

        • 4 1

      • Blokowisko Zajezdnia jest jak najbardziej dla ludzi

        tylko chyba nie o to chodziło

        • 6 4

    • tak

      • 4 0

    • :)

      Będą stały dwie wieże

      • 8 9

  • A obecny teren zajezdni na Strzyży pewnie opanują deweloperzy. (1)

    Przy budowie linii PKM wycięto 20 tysięcy drzew, w tym wiele na Strzyży. W ramach rekompensaty dawny teren hurtowni "Okaz" mógłby stać się parkiem, zieleńcem itp. Ale Biuro (Niedo) Rozwoju Gdańska zlokalizowało tam wybieg dla piesków za 850 tys. zł. jako teren rekreacyjny dla mieszkańców. Reszta idzie pod zabudowę mieszkaniową.
    Nie czuję się psem.

    • 3 0

    • Zajezdnia na Strzyży

      Zajezdnia na Strzyży zostaje, na Warszawskiej będą stacjonować tramwaje, obsługujące nowe linie "górnego tarasu"

      • 0 0

  • Oceń... (5)

    Ciekawe co na to mieszkańcy okolicznych posiadłości i zabudowań? Jak zobaczą pędzącą chmurę spalin uruchamianych 200 autobusów to maseczki ochronne będą obowiązkową codziennością! Nie mówiąc o zimie. Jeżeli natomiast uważacie, że poprawi to funkcjonowanie górnego tarasu pod względem komunikacji to raczej nic z tego. Myślę, że odległość od pozostałych krańców komunikacji miejskiej w Gdańsku będzie kumulować koszty- trzeba przecież dojechać gdzieś: Nowy Port, Oliwa, Wrzeszcz, a inną rzeczą podmienić niestrawne auto, np. w Sobieszewie...
    Ale nie można niczego przekreślać- pożyjemy zobaczymy!
    Miłego dnia.

    • 25 4

    • Z normami euro 6 to ci bardziej sasiad z papierosem na balkonie zaszkodzi niz autobus

      • 0 0

    • Może nowe zapachy przykryją zapachy z Szadółek ;)

      • 0 0

    • (1)

      Taa dzisiejsze autobusy kopca jak Jelcze i Ikaeusy. Czlowieku zejdz na ziemie

      • 3 4

      • no kopcą,

        wystarczy chwilę jechać za takim

        • 0 0

    • Jak rano tysiace sloikow odpala swoje zdezolowane Passaty to jest wiekszy syf niz na zajezdni o 4 rano

      • 4 1

  • Najnowocześniejsza zajezdnia (3)

    Dobrze że są plany wybudowania najnowocześniejszej zajezdni. Zaplecze techniczne jedynie może się martwić że będzie musiało nauczyć się dbać o czystość i porządek na warsztacie.

    • 74 24

    • zapraszamy

      sam sie umyj burku podejdz na ot 2 sie wyjasnimy nieogarze

      • 1 0

    • edward

      Pewnie tam byłeś i widziałeś,ze masz takie wiadomości.

      • 0 0

    • Nowa zajezdnia nie zmieni mentalnosci ludzi zarzadzajacych praca mechanikow jak i samych mechanikow. Mowiac wprost, herbata od mieszania lyzeczka nie robi sie slodsza.

      • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane