• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak może wyglądać Podwale Przedmiejskie bez estakady

Maciej Naskręt
3 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Podwale Przedmiejskie bez estakady nad Węzłem Unii Europejskiej i o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy. Na drugim planie widać dawny Dom Studencki "Hilton" i budynek policji. Podwale Przedmiejskie bez estakady nad Węzłem Unii Europejskiej i o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy. Na drugim planie widać dawny Dom Studencki "Hilton" i budynek policji.

Nasz poprzedni artykuł o przebudowie Podwala Przedmiejskiego - m.in. wytyczaniu przejść dla pieszych, zasypywaniu tuneli i wyburzeniu estakady - wzbudził wiele emocji. Choć większość naszych czytelników uznała go za niedorzeczny, planiści miejscy przekonują, że to właściwy kierunek rozwoju.



W minionym tygodniu opisaliśmy pomysł wytyczenia przejść dla pieszych w miejsce zlikwidowanych tuneli na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska oraz wyburzenia estakady, znajdującej się nad Węzłem Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska. Te wizje zostały skrytykowane przez sporą liczbę naszych czytelników.

Postanowiliśmy zapytać o zdanie specjalistów od kreowania przestrzenni miejskiej, co sądzą o zmianach na ulicy, która zdaniem wielu tnie miejską tkankę Śródmieścia, a według innych jest niezbędna.

Za zmianami na Podwalu Przedmiejskim są miejscy planiści. Wypowiadają się jednak ostrożnie.

- Dokumenty planistyczne nie uniemożliwiają likwidacji przejść podziemnych, zwężenia jezdni ani wyburzenia estakady - podkreśla Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska. - Będzie to zależeć od bieżących potrzeb i decyzji. Z pewnością powyższe działania utrudnią ruch kołowy, jednak mogą mieć pozytywny wpływ na aspekt przestrzenno-funkcjonalny tej części miasta - dodaje.

Podobne plany dla Podwala Przedmiejskiego lobbowane są przez Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańska.

- Po otwarciu Węzła Lipce i połączeniu Trasy Sucharskiego z Południową Obwodnica Gdańska, właśnie na ul. Podwale Przedmiejskie powinien zostać wprowadzony buspas w kierunku ul. Elbląskiej. Ponadto, w miejscach, gdzie jest już to możliwe [m.in. na wysokości ul. Chmielnej - red.], należy wytyczyć przejścia dla pieszych - mówi Karol Spieglanin, prezes FRAG.

- Z upływem czasu powinny być zasypywane kolejne tunele dla pieszych, a w ich miejsce należy wytyczać przejścia w poziomie jezdni. Już po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą należy rozważyć rozebranie estakady nad Węzłem Unii Europejskiej - dodaje Karol Spieglanin.

Wizualizacje koncepcyjne w ramach strategii przekształceń obszaru ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku opracowane zostały przez studentów studiów podyplomowych Politechniki Gdańskiej. Projekt nie tylko ukazuje zwężoną ulicę, ale też obszar wokół budynku delegatury ABW pozbawiony estakady. W jej miejsce autorzy proponują budynek nazwany roboczo Bramą Zachodnią. Wszystko, łącznie z przebudową ulicy i budową parkingów podziemnych, powinno zostać sfinansowane w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

Część osób uważa, że do tak radykalnego posunięcia, jakim jest zburzenie estakady i wytyczenie przejść podziemnych, należy poczekać na otwarcie małej obwodnicy Gdańska, czyli ul. Nowej Wałowej i ul. Nowej Sandomierskiej, oplatającej Stare, Główne i Dolne Miasto. Władze FRAG nie zgadzają się z tą tezą.

- Nie należy czekać z tym pomysłem do czasu powstania tych dwóch ulic - podkreśla Karol Spieglanin.

Nieco odmienne zdanie mają w tej kwestii władze Biura Rozwoju Gdańska.

- Prognozy ruchu sporządzone w BRG dla stanu po uruchomieniu Obwodnicy Południowej przewidują spadek potoku pojazdów na Podwalu Przedmiejskim, ale nie tak wielki, by uzasadniał zwężenie przekroju do dwóch jezdni po dwa pasy. Dalszy spadek potoku pojazdów nastąpi zapewne po wybudowaniu właśnie tzw. Nowej Wałowej - uważa dyrektor BRG Marek Piskorski i dodaje: - Prognoza ta będzie weryfikowana w przyszłym roku po całkowitym ukończeniu Obwodnicy i przyzwyczajeniu się kierowców do nowej trasy.

Wielu osobom wydaje się też, że estakada na Węźle Unii Europejskiej została wybudowana po wsze czasy. Nic bardziej mylnego. Obiekt wymaga ciągłych nakładów finansowych. Dużą przebudowę przeprowadzono w minionej dekadzie. Materiały, które zostały zastosowane do jej budowy w 1977 r. są dużo słabsze od stosowanych obecnie.

Które przedsięwzięcie wywołałoby największe korki na Podwalu Przedmiejskim?

W najbliższych latach może się okazać, że remont obiektu mostowego w centrum Gdańska będzie kosztować nas tyle samo , ile jego rozbiórka wraz z wybudowaniem w jej miejsce nowego skrzyżowania. Argument ekonomiczny raczej więc odpada. Pozostaje rozpatrzyć przepustowość drogi i jej estetyką oraz rolą miastotwórczą, a raczej jej brak.

Z tym problemem kilka lat temu mierzyło się kilka europejskich miast. Tam estakady po konsultacjach najczęściej znikały. Teraz temu wyzwaniu musi sprostać miasto Chorzów, gdzie wśród mieszkańców trwa gorąca dyskusja nad tym czy wyremontować, a może zburzyć mocno wyeksploatowaną estakadę z lat 60. - nazywaną "pomnikiem lat minionych". Ceny obu tych przedsięwzięć są porównywalne z tym, że w ramach opcji z burzeniem mieszkańcy dostaną alternatywną nową drogę i odzyskają przestrzeń rynku, nad którym teraz estakada przechodzi.

A jakie są plany komisji rewitalizacji wobec Podwala Przedmiejskiego? - Na razie czekamy na analizę ekonomiczną wprowadzenia m.in. przejść dla pieszych, montażu sygnalizacji. Sprawdzimy też czy finansowo bardziej korzystny będzie remont tuneli, czy ich zasypanie. Dokument ma być gotowy po Nowym Roku. W zamówionej analizie nie ma jednak kwestii wyburzenia estakady nad Węzłem Unii Europejskiej - mówi Dariusz Słodkowski, radny PO, przewodniczący komisji rewitalizacji.

Miejsca

Opinie (620) 10 zablokowanych

  • Pięknie to wygląda (120)

    Nie rozumiem dla czego jest taki opór wobec pomysłu likwidacji tej estakady! Radni do dzieła kończmy z patologią PRL na naszych ulicach!

    • 256 603

    • bo za dużo ludzi ginie na przejściach. (78)

      jezeli to dla Ciebie słaby argument, to nie wiem jakich trzeba.

      to nie tylko estakada, ale i tunele im przeszkadzają.

      • 113 49

      • no tak, ale nie rozumiesz, że jesli wprowadzimy światła i przejścia (75)

        wielu kierowców tamtędy nie pojedzie. Wypadków też będzie mniej, prędkość średnia samochodów będzie mniejsza!.

        • 48 108

        • trup jest trup. (28)

          dalsza dyskusja nie ma sensu, skoro przyznajesz mi rację.

          A dyskusja o tym czy mniej czy więcej trupów wobec "wcale" nie ma sensu.

          Jak chcesz miesz na sumieniu ludzkie życie, to Twoja sprawa. Wolę, zeby się estetycznie męczyli.

          • 55 34

          • Bo nie ty się męczysz (7)

            Nie strój swojego wygodnictwa w piórka humanitarnej troski o pieszych.

            • 35 35

            • jak się męczysz to się wyprowadź...

              nie wiem co Cię tak męczy... może naiwnośc?

              • 18 15

            • a poza tym weź to odwróć co napisałeś i pomyśl. (5)

              w imię estetyki, wolisz ludzi narazić na śmierć.

              Naskręt to potrafi ludziom ciśnienie w weekend podnieść.

              • 44 24

              • Gdyby kierowcy przestrzegali przepisów (4)

                Nie ginęłoby 4000 ludzi na polskich drogach. Przejście dla pieszych nie jest winne, winni są mordercy za kierownicą.

                • 28 33

              • typowa wypowiedź pisowca ,,mordercy".

                • 17 17

              • A jeżeli pijany małolat... (2)

                ... wyskoczy Ci na czerwonym pod koła to też się mordercą będziesz tytułował?
                Albo jak Ci jakaś babcia na czerwonym pod koła wtargnie bo 'ona światła nie widziała' to też mordercą będziesz?
                Każdy kij ma dwa końce!

                • 21 14

              • ale do ich ograniczonej świadomości nie dociera nic innego jak tylko to ,że winny jest zawsze kierowca bez względu na sytuacje.jest to chore stwierdzenie,tak mogą gadać tylko ci co nie siedzieli nigdy za kółkiem,i nigdy nie znaleźli się w takiej sytuacji jak kierowca ,któremu jakiś baran wyłazi przed maskę nie upewniwszy się czy mu nic nie zagraża udaje się go ominąć lub zatrzymać ,takie du$%i nie są w stanie wyobrazić sobie tego co czuje kierowca w takiej sytuacji i wcale nie musi jechać szybko ,jak zaraz będą pisać ,że trzeba wolniej,nie nie,trzeba się rozejrzeć upewnić .

                • 20 6

              • a jak babcie będzie miała wąsy?

                • 6 3

          • popadłeś w trupizm chłopie (17)

            cała Zwycięztwa, Grunwaldzka jest w przejściach, bez estakady i tych trupów nie ma aż tyle żeby nie można było jechać

            • 36 26

            • DURNIU !!! (4)

              Nie czaisz , że 1 zabity, to o 1 za dużo.
              A może uważasz że to tylko fakt statystyczny...
              gdyby Stalin jeszcze żył mógł byś z nim o tym porozmawiać

              • 31 36

              • Nie rozmawiasz ze swoim ojcem! (3)

                Do nas możesz zwracać się per "pan"

                • 11 9

              • przepraszam, że się wtrącam do dyskusji. (1)

                Ale dawno temu, kiedy Internet w Polsce nie był taki powszechny było coś takiego jak "Netykieta".

                Któryś jej zapis mówi, że w sieci z założenia jesteśmy na Ty.
                (Pomijając zwracanie się do kogoś "ty durniu" co świadczy o braku kultury.

                Osobiście uważam, że z likwidacją przejść podziemnych należy poczekać aż poprawi się kultura kierowców w naszym pięknym kraju.

                Pozdrawiam

                • 17 2

              • i pieszych ,i rowerzystów i wszystkich

                • 5 0

              • per pan- ty DURNIU !!!

                Byś stracił w wypadku brata albo siostre to byś się tak nie PAN-oszył, bo popadłeś w debilizm, a to gorsze niż trupizm, i nie widze w tym powodów do robienia sobie żartów z czyjejś tragedii, AFGAN ma racje

                • 3 1

            • "nie ma aż tyle" (3)

              ale kilka jest... czyjeś dzieci, czyiś rodzice, czyiś dziadkowie.

              za mało na "wielki rozum"?

              • 23 16

              • zwolnić (1)

                Na zachodzie potrafią mieć ładne miasta bez trupów.

                • 9 5

              • na zachodzie też potrafią mieć drogi bez dziur.

                • 7 2

              • Lubie stać w korkach. Nie mogie się doczekać.

                zburzenia estakady i zasypania tuneli.

                • 6 1

            • (7)

              bzdury gadasz .na grunwaldzkiej parę lat temu zginął mój kumpel na przejściu .tam gdzie są podziemne przejścia na przeciwko akademii medycznej nikt nie zginął.więc przestań bredzić głodne kawałki o estetyce ważniejsze jest bezpieczeństwo,ale chyba nie dla ciebie!

              • 33 21

              • co za bzdety (1)

                ludzie giną oczywiście na "bezkolizyjnych" wezłach typu Kliniczna (tak wlasnie konczy sie wymuszanie korzystania z nieergonomicznych tuneli i kładek), gina na estakadach (za duza predkosc, bardzo grozne zderzenia samochodow), jak i na zwyklych przejsciach. Generalnie najmniej ginie ich tam gdzie jest predkosc 30 km/h max czyli w obszarach uspokojonego ruchu. Radze poznac troche statystyk, np policyjna baze danych Sewik

                • 23 16

              • bzdety to ty piszesz lenistwo w pokonaniu paru schodków.a widziałeś przejście dla pieszych na estakadzie?haha bo ja nie.a to co piszesz dalej to.było ,jest i będzie ponieważ zawsze znajdzie się paru ,którzy uważają ,że są nieśmiertelni

                • 13 13

              • tym tunelem nikt nie chodzi (2)

                bo strach,
                z tramwaju każy wysiada dalej i idzie normalnie przejściem

                • 13 14

              • a czego się bać ,macie klaustrofobię to trzeba się leczyć a nie bzdety pisać najlepiej według was to światła i przejścia co 20m tak .bo lenistwo i niby strach nie pozwala wam przejść tunelem.to zasuwać 500m do przejścia z sygnalizacją.

                • 13 7

              • Nie bądź paranoik.

                Wielokrotnie chodziłam tunelem zarówno przy Komendzie Policji, jak i tym przy Żabim Kruku i jakoś nic przykrego mnie nigdy nie spotkało. Jak się łazi po nocy to i na Długiej można dostać w zęby. Mieszkam w centrum Starego Miasta kilka kroków od Madisona i wcale nie czuję się tutaj w nocy szczególnie bezpieczniej.

                • 16 5

              • (1)

                a ja powiem z innej beczki tunele do likwidacji tak jak np widziałem w oslo rozwiazanie ala sopot droga jest w tunelu a przejście na poziomie 0 odzyskujemy przestrzeń publiczną i dalej mamy przejście dla pieszych nie kolidujące z ruchem aut ale niestety koszty...

                • 10 1

              • Norwegii do Polski nie da się porównać.

                Przepraszam.

                • 9 0

          • a bierzesz pod uwagę... (1)

            ...że duża ilość pieszych przekracza jezdnię mimo braku przejścia dla pieszych, świateł itd... bo nie chcą skorzystać z tunelu?? I tu biorę pod uwagę zarówno lenistwo, jak własne bezpieczeństwo (mimo, że absurdalnie to brzmi - część woli spotkać się z samochodem, niż potencjalnym czającym się w okolicy tunelu bandytą)

            • 10 12

            • BREDZISZ

              Kac po piątkowy czy co ?

              • 8 4

        • wprowadzimy swiatla .... zakorkujemy caly gdansk....

          • 40 14

        • ta wszędzie światła przejścia ,totalny chaos wprowadzą ,to jest chore.to co z aleją armii krajowej też do likwidacji.czy do tych ptasich móżdżków nie dociera ,że to jest połączenie z obwodnicą,i nie każdemu będzie pasowało jechać przez obwodnicę południową albo nową wałową.chodzi chyba a nawet przede wszystkim o sparaliżowanie ruchu kołowego.i takie pieprzenie żeby skończyć z patologią PRL-u mnie wkurza .przykład przedszkola ,szkoły, żłobki a potem w miejsce tych zamkniętych otwierają to z powrotem.czy naprawdę nie ma na co wydawać kasy,nie ma ważniejszych celów?a co tam za podwalem jest do zwiedzania?pola i zakłady ,magazyny,to chcą pokazać turystom.zrobić z podwala przedmiejskiego za$$$%y deptak to jechać sobie do Sopotu.paranoja

          • 34 18

        • (4)

          Co za bezsens, skoro wg Ciebie z powodu świateł wielu kierowców tamtędy przestanie jeździć to może od razu zamknijmy tę ulicę? Skoro wg Ciebie jest jakaś inna sensowna droga aby wyjechać z miasta w kierunku Warszawy to zróbmy tam deptak i będzie bezpiecznie. A wtedy cały ruch łącznie z ciężarówkami przeniesie się na inne ulice, całkowicie do tego nieprzystosowane. Na Podwalu Przedmiejskim wypadków zero a ulicę dalej ludzie będą ginąć pod kołami.

          • 33 8

          • typowe przeginanie przedstawicieli nieformalnego lobby szybkiej jazdy

            • 15 26

          • (1)

            Jest Obwodnica Południowa.

            • 9 17

            • i co z tego?jadąc na Chełm ,Suchanino ,morenę wrzeszcz tak tak,super pomysł godny twojej inteligencji

              • 26 1

          • obwodnica południowa !!!

            • 1 5

        • A którędy pojadą? (9)

          Widzę, że odkryłeś niezawodny sposób na korki. Wystarczy utrudnić kierowcom życie i już nie pojadą ;-/ Proponuję najlepiej postawić barykady i już nikt się nie przedrze.

          • 37 6

          • nie chodzi o utrudnianie kierowcom, a ułatwianie mieszkańcom (8)

            miasto nie powinno być tworzone głównie ani wyłącznie dla samochodów

            • 14 25

            • A na czym polegają utrudnienia (3)

              dla mieszkańców w związku z istnieniem estakady? Proszę o konkrety.

              • 39 8

              • Minusujący debilu,

                KONKRETY!!!

                • 11 7

              • obrzydza mi życie do obrzygania (1)

                • 4 13

              • Do tego z 16.47 - To ma być obiektywny argument w dyskusji?

                Twoja subiektywna awersja? Acha.

                • 3 1

            • przecież samochody (3)

              posiadają mieszkańcy a nie Kierowcy - tajemniczy gatunek żyjący w Nibylandii razem z Nazistami, który wpada tu poprzeszkadzać z wrodzonej złośliwości.

              • 29 4

              • Przyjaciele - problem jest o wiele bardziej złożony niż jakaś estakada. (2)

                Jasne - każdy z nas zapewne wolałby centrum Gdańska bardziej przystosowane dla pieszych (jak na wizualizacjach).

                Odrobina wielkomiejskości, ograniczenie ruchu - jak najbardziej jestem za.

                ALE, ale to wymaga dużo bardziej kompleksowych rozwiązań. Po pierwsze efektywnej komunikacji miejskiej - częściej, szybciej, bezpieczniej, taniej, przez 24h na dobę. Komunikacja miejska powinna łączyć skutecznie nie tylko "stare dzielnice", ale też nowe ze starymi.

                Po drugie - promowanie rowerów, rowery miejskie, ścieżki, strzeżone parkingi.

                Po trzecie - bezkolizyjne drogi wyjazdowe z miasta.

                Po czwarte - szybkie i tanie połączenia kolejowe oraz lotnicze między miastami w Polsce - pamiętajmy, że estakada prowadzi na Warszawę, korzystają z niej często ludzie nie będący mieszkańcami Gdańska. Jeśli umożliwi się im dojazd pociągiem w 2-3h to zapewne zrezygnują z własnego/służbowego samochodu.

                Po piąte kultura jazdy - w tym niestety mamy spore braki.

                • 19 2

              • Naprawdę myślisz, że ludzie wybierają samochód, bo nie mają innego wyboru? (1)

                Ludzie wybierają samochód, bo chcą. Nikt ich nie zmusza, do korzystania z komunikacji urągającej godności. Jest odwrotnie. Szanuj wybory innych, albo idź do więzienia wraz z innymi naruszającymi cudzą WOLNOŚĆ.

                • 9 5

              • jako matematyk powinieneś rozumieć pojęcie alternatywy

                • 5 1

        • (18)

          chorzy ludzie to i chore pomysły

          • 33 8

          • typowa krytyka bez argumentacji (17)

            samochód nie jest jedynym środkiem do poruszania się po mieście, zwłaszcza na krótkie odległości (do 800 metrów pieszo, do 5 km rower lub komunikacja miejska z dojściem pieszo,na dłuższe odległości więcej innych opcji.

            • 19 26

            • (11)

              poczytaj moje wcześniejsze wpisy.wkurza mnie narzucanie innym ,jak się mają poruszać ,i na jakie odległości.ty chcesz chodzić a ja jechać i tyle w temacie.

              • 28 9

              • ale to ty narzucasz innym, używając samochodu (10)

                kiedy wreszcie kierowcy pojmą jeden fakt

                SAMOCHÓD = BETON, KORKI, KOSZTY, SYF?

                1 osoba jadąca samochodem zużywa ok 100 m2 terenu
                1 osoba jadąca tramwajem zużywa ok 2 m2 terenu
                1 osoba jadąca autobusem zużywa ok 5 m2 terenu
                1 osoba jadąca rowerem zużywa ok 4 m2 terenu

                jesteście jedyną rozpychającą się grupą użytkowników przestrzeni komunikacyjnej miasta, jako jedyni tworzycie poważny hałas, dużo spalin i wypadków. To naprawdę da się ogarnąć umysłowo, trzeba tylko nie być... egoistą

                • 7 21

              • egoisci przylapani na goracym uczynku

                juz trzech, kto da wiecej?

                PS. tak na marginesie - wy sie sami pozjadacie bo dla kazdego kierowcy najwiekszym wrogiem jest... inny kierowca. wszak konkuruje o jego "szerokość" i "spowalnia" go w korku

                • 8 6

              • (3)

                ogarnij to MAMY XXI w.i może w koniki będę jeździł co?zaraz będziecie ryczeć w wniebogłosy ,że konik sobie bąka puścił,nafajdolił.a tak wogóle to co to są te absurdalne wyliczenia zużywania terenu?czy jak przejadę ulicą to za mną już nikt nie pojedzie ? bo według ciebie ją zużyłem hahahaha dobre sobie.zużywam ok 100 m2 terenu no fajna matematyka.moje auto osobowe wcale niemałe zajmuje tylko 8,4 m2(4,3m długość x 1,95m szerokość = 8,4m2 )więc tylko tyle używam drogi.ale jak te twoje brednie czytam to mi się niedobrze robi,to wy chcecie się rozepchnąć na ulice ,a nie my kierowcy na chodniki żeby jeździć ,no co do spalin to ty baka nie puszczasz ,nie oddychasz ,no nie bądź śmieszny,osoba w tramwaju 2m2 hahaha,to jakiś gigant musi być! w TRAMWAJU ZAJMUJE może 0,6m2 .więc nie pitol głupot.

                • 7 5

              • ogarnij cokolwiek (2)

                jesli uwazasz ze zuzywasz "tylko 8,4 m2" bo tyle ma twoje auto po obrysie to gratuluję polotu ;)

                podane zuzycie terenu to dane OECD uzywane do analiz transportowych na calym swiecie

                wynikaja z powierzchni samochodu, powierzchni koniecznych odstępów przy srednich predkosciach jazdy, pasa terenu koniecznego do jazdy, mijania, manewrow, sumy miejsc postojowych uzywanych w danym odsetku podrozy wewnatrzmiejskich

                samochod to zlodziej terenu i w miescie po prostu nie ma miejsca dla wszystkich chetnych do jazdy samochodem. trzeba by przeznaczyc ok 130% terenu miasta aby obsluzyc je wylacznie komunikacja samochodowa. czyli miasto znikloby pod jezdniami parkingami i estakadami

                • 4 5

              • Równie dobrze mozesz powiedzieć, że budynki to złodzieje terenu.

                Zajmują miejsca, w których pseudoutalentowane studenciki ustawiłyby galerie sztuki, hektary zielska i inne nikomu niepotrzebne pierdoły. Samochód to po prostu ewolucyjna forma pojazdu zaprzęgowego. Rzeczą normalną nawet przed wynalezieniem.

                Bezczelnie kłamiesz mówiąc, że 100% mieszkańców chce mieć auto. Zawsze znajdzie się sporo męczenników oraz ubogich. Bezczelnie kłamiesz sugerując, że można budować tylko w poziomie.

                • 3 4

              • ta takie dane OECD są dla takich frajerów jak ty,którzy nie myślą.nawet takie stwierdzenie jak ZUŻYWAM TEREN HAHAHAHA.to po mnie już nikt nie może jechać hahahaha.w jednym momencie robię te wszystkie operacje co je wyliczyłeś.chłopie otwórz oczy, to autobus zajmuje wiieeelllleeee więcej tego twojego miejsca dla mnie to jest totalna głupota.jak bym nawet według ciebie zajmował tyle miejsca ,to nie stał bym ja ani nikt inny w korkach.bo miałbym tyle miejsca dla siebie.usiądź i pomyśl logicznie sam,a nie wierz takim głupotom które siedzi i wymyśla o sorki oblicza jakiś głąb

                • 3 2

              • Które auto ma 100 metrów kwadratowych? (3)

                Powierzchnia zajmowana przez drogi jest proporcjonalna dla popytu. Tymczasem powierzchnia zajmowana prze ścieżki rowerowe... Korzystne dla niewielu, przeszkadza wielu.

                Hałas? Po 100 latach przyzwyczajeń to wiejska cisza wywołuje bóle głowy. Spaliny? Gadasz jakby waliły zgniłym mięsem. Dla mnie są neutralne. Wypadki? Przestań jeść kanapki, bo kroisz je tym, co niektórym służy do przestępstw.

                Jak śmiesz nazywać mnie egoistą? Jak nazwiesz rowerzystów, co komentowali artykuł o ścieżce koło Krewetki?

                • 7 6

              • jestes ignorantem (2)

                "powierzchnia zajmowana przez drogi jest proporcjonalna do popytu" - trudno o wiekszy absurd. poczytaj dowolny podrecznik urbanistyki. albo zapytaj dowolnego specjaliste. NIGDZIE na swiecie nie udalo sie zapewnic powierzchni drog adekwatnej do popytu, nawet budujac rozwiazania wielopoziomowe. Historyczne miasto ma ok 17 - 27% terenu dla komunikacji. Los Angeles mialo w szczytowym okresie ok 60% (!!!!) terenu pod komunikację praktycznie wylacznie samochodowa. Efekt - najwieksze korki na swiecie. Jak sie zyje w takim miescie latwo sprawdzic - poza enklawami bogatych - przestepczosc, patologie, upadek centrum, suburbanizacja, skazenie srodowiska, syf i malaria. zreszta jest wiele takich miast np detroit, houston - de facto dawno przestaly istniec, podzielily sie na szereg mniejszych miast-na-przedmiesciach plus wymierajace po godz 16 centrum pelne estakad

                • 1 4

              • Kłamiesz. W Gdańsku tylko ulica Spacerowa jest przypadkiem beznadziejnym. (1)

                Cała reszta jest świetnie zaprojektowana i spełnia popyt na drogi. Grunt to tylko zarządzać światłami i wszyscy będą szczęśliwi. Poza garstką maruderów, którzy najlepiej czuliby się w Korei Północnej. Tam auta nie ma nawet wielu partyjnych...

                Los Angeles, tragedia? Wyobraź sobie, że turystów jest tam tak wielu, że powstały strefy o nazwie: "tourist free zone". Biada każdemu spoza tej paczki, kto się tam znajdzie... Kalifornia jest tak bogata, że może spokojnie budować tunele aż do środka Ziemi. Nie buduje się tylko w poziomie. Auta są przyczyną legendarnej przestępczości w Los Angeles? Smutne...

                Omawiana estakada jest przykładem, że PRLowi choć jedna rzecz bardzo dobrze się udała. Przyznaje, tunel byłby lepszy. Najpierw jednak musi skończyć się kryzys i pokazać się rząd, który podniesie miejsce w Polski we Wskaźniku Wolności Gospodarczej o sześćdziesiąt miejsc. Wtedy pogadamy o burzeniu.

                • 7 2

              • no na jaki temat można pogadać z kimś kto żyje w swoim wirtualnym świecie.a nie jest w stanie nawet 0,1 %objąć rzeczywistości i postępu

                • 0 2

              • idiota

                • 2 0

            • Samochód jest jedynym środkiem transportu zapewniającym godność. (4)

              Cała reszta albo wystawia na pożarcie żywiołom, albo nie ma się w niej władzy nad tym co najważniejsze czyli: Rozkładem, przebiegiem, z kim, i klimą.

              • 9 6

              • co powiesz o ludziach

                kiedy nie bylo samochodow - nie mieli godnosci - chyba tylko liczyc umiesz nic pozatym ...

                • 4 7

              • zycze wladzy nad korkami ;) (1)

                beznadziejny przypadek, musisz odstac swoje. na szczescie sa jeszcze rozsadni ludzie ktorzy bywaja gdzies w swiecie poza gdanskiem i warszawa no chocby w berlinie czy kopenhadze i zdaja sobie sprawe ze nie ma odwrotu od zarzadzania (ograniczania) podaży przepustowosci jako jedyna metoda rozwiazania problemu motoryzacji w miastach

                • 1 5

              • Bezczelny kłamco. Prawda jest taka, że korki są marginalnym problemem.

                Większość dróg w Gdańsku jest świetnie zaprojektowanych. Tylko ulica Spacerowa jest przypadkiem beznadziejnym. Znacznie bardziej uciążliwe są papierki na chodniku. A nawet jeśli to ja kłamię, to 15 minut w korku w przestrzeni nad która się ma władze jest lepsze niż 15 sekund w przestrzeni, w której jestem tylko pikselem.

                Spodoba Ci się w Korei Północnej. Policjantki kierują tam nieistniejącym ruchem. Muszą sobie auta wyobrażać (taki rozkaz). Najśmieszniejsze jest to, że także na filmach propagandowych.

                • 4 2

              • obvious troll is obvious

                @Matematyk

                • 1 0

        • a którędy mają jechac do pracy ? (8)

          nie wszystkim jest podrodze śmigac przez tunel pod wisła który zreszta nie powstał... ponadto pomyślcie ile kasy trzeba wywalic na likiwidacje estakady.... jakie to bedą koszta... o korkach które już sa były i będa jeszcze większe nie wspomne... mysle że to totalny bezsens i te pieniądze mozna wydac na cos innego... autor niech zmini dilera i zajmie się normalnymi artukułami. Dziwie sie tylko jego przełżonym...

          • 33 10

          • uważaj bo tu rowerowa mafia jest :) (7)

            zaraz Ci na piszą, żebyś rowerem jeździł.

            • 25 5

            • ja jeżdżę rowerem (5)

              i uważam niszczenie estakady za chory pomysł po przedawkowaniu dopalaczy...

              • 24 7

              • Ja uważam kierowców samochodów za morderców. (4)

                Czekam na TRISTAR i ograniczenia prędkości do 40 km/h w centrach miast

                • 5 21

              • I zwiększenie emisji spalin o 80% (2)

                Yes, yes,yes...

                • 17 5

              • spowolnienie ruchu i uplynnienie go (1)

                zmniejsza spalanie. najwiecej spalin produkuja "szybcy i wsciekli" grzejacy 90tka miedzy swiatlami i hamujacy na czerwonym

                wiec dosc juz tych moto kłamstewek

                • 3 9

              • po prostu geniusz jak można spowolnić ruch i jednocześnie upłynnić go,chyyybbbaaa ,ŻE nie będzie świateł przejść dla pieszych,no i ruch się upłynni mniej spalin.w odniesieniu do świateł TO KIEROWCY HAMUJĄ NA CZERWONYM,A PIESI WŁAŻĄ NA CZERWONYM BO MYŚLĄ ,ŻE IM WOLNO TAK JAK W ANGLII ALE TO JEST CHORE TAK JAK I KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE.

                • 6 1

              • a ja pieszych i rowerzystów uważam za SAMOBÓJCÓW!

                • 9 2

            • przecież pieszym rowery tez przeszkadzają.

              • 8 2

        • zróbmy z tej ulicy ścieżkę rowerową

          z deptakiem, drzewkami łakwami a najlepiej to zaorać wszystko i wtedy wogóle nie będziesz miał prędkości samochodów, no może ślimak tamtędy przejdzie ;)

          • 17 2

      • to proponuję sytuację odwrócić

        pieszych dać na górę a samochody w tunel.
        Bo przecież argumentem jest życie.
        Trupów nie będzie, za to pieszy będzie miał dużo łatwiej, zwłaszcza taki, który nie jest sportowcem, ma swoje lata, jest po operacjach czy podróżuje na wózku lub choćby o lasce. Można dołożyć nawet ławeczki.

        • 16 1

      • Ten argument można także zastosować do uzasadnienia zakazu jazdy samochodami w ogóle.

        • 6 0

    • (9)

      ze wszystkim miast usuwamy duzy ruch samochodów tylko u nas czeczenia! za wjazd do centrum gdańska pobierać należy ogromne opłaty i wtedy wywalamy wiadukt robimy dwa pasy! mają alternatywę w postaci obwodnicy. a nie kretyńsko jeżdżą ludzie przez całe miasto - jedna osoba w samochodzie - mają komunikację miejską to się nauczą!

      • 24 36

      • Ciekawe (4)

        Czy będziesz taki mądry jak będziesz musiał dojeżdżać do pracy z jednego końca miasta na drugi a najkrótsza droga będzie przez centrum...

        Cały ten pomysł jest z pogranicza S-F bo to nie jest tak, że wywalimy ruch poza miasto i będzie git - lwią część stanowi oczywiście ruch tranzytowy ale ruch mieszkańców też jest bardzo duży.
        Poza tym jak wyobrażasz sobie dostawy do twojego ulubionego sklepu (czytaj Piotr i Paweł, Real, Tesco, Biedronka, Lidl, Rossmann etc) skoro dostawy do tych sklepów przyjeżdżają na zestawach potocznie zwanych TIRami???

        • 28 8

        • powinni dostarczać towar pojazdami do 3,5 T (3)

          • 7 10

          • (2)

            Mądrość twoja nie zna granic, ale mimo to ci dopowiem - wówczas będzie dużo drożej w sklepie.

            • 13 5

            • raczej nie dużo drożej (1)

              sieć koszty uśredni i tyle, nie sądzę żeby dla niech by ł to problem

              • 1 7

              • Ja pitole....

                Sieć koszty uśredni czyli i tak za to zapłacisz geniuszu...

                • 0 1

      • oj chyba mało jezdzisz... (3)

        a do pracy masz pięc minut na pieszo...niestety komunikacja miejska nie zawsze jest tańsza...

        • 21 4

        • jazda samochodem stanie się coraz droższa (2)

          jeśli wszyscy będą chcieli jechać samochodem, wszyscy staną (w korkach). Myśl perspektywicznie, ale najpierw wyłącz silnik.

          • 8 13

          • skoro nie jeździsz samochodem to dlaczego martwisz się o to ,że będziemy stali w korkach i ile to będzie nas kosztowało .to nasz wybór i tyle.skoro o to się martwisz to daj nam szybciej przejechać ,wtedy nie będziemy stali w korkach i taniej nas to wyniesie.to tak jak z paleniem fajek nastała mod na niepalenie,a tu powstała moda na ro@#$%^alanie,

            • 9 4

          • jak jedziesz w kilka osób jednym autem do roboty...

            to i tak jest taniej od zkm właćz myslenie :)

            • 7 0

    • Dajcie spokój (6)

      Czy na prawdę nie ma już na co wydawać pieniędzy, chyba jest ze 100 potrzebniejszych rzeczy do realizacji, a tu widze że brnie się z pewnym idiotyzmem do obrzydzenia

      • 29 8

      • (5)

        jakie m.in.? co to jest za życie w tym gdańsku? samochód, korki, praca, samochód, korki, niedobry obiad, wkrwiona żona, wiadomości (kłotnie pis po smolensk) jakis mam talent i spać i znowu! a wyjść gdzieś do kawiarni? lobbujmy za przestrzenią dla ludzi w tym zapyzialym miescie. cala europa pro ludzka, a nie pro samochodowa! do berlna nie wjedziesz do cengtrum, do londynu nie wjedziesz do centrum - tylko zapłacisz ! tylko u nas ciągle trzeba się pchać pod same drzwi bierdonki

        • 26 11

        • Gdańsk nie Berlin... (2)

          nie podoba sie to się przeprowadz i po sprawie...

          • 12 17

          • takie dyrdymały już wielokrotnie pojawiały się na tym forum (1)

            jeśli jest coś sensownego w Berlinie, dlaczego nie zastosować tego w Gdańsku?

            • 12 7

            • kolego bo najsensowniejsza w Berlinie jest mentalność ludzka...

              której u nas nie ma jest inna i nie wszystko co tam sie sprawdza musi sie sprawdzac u nas. Gdzie sie nie obróce to w angli jest tak u nas tez tak trzeba tu tak tam siak

              • 5 2

        • przestrzeń miejska (1)

          co za pierd.... jak chcecie robić przestrzeń miejską to wpierw trzeba wywalić dziadki leśne z starego miasta - lub uciszyć - Gdańsk to jedyne duże miasto , które "umiera" po 20.00 , i tu jest cały problem

          • 11 12

          • tylko co jest przyczyną,

            a co skutkiem?

            • 1 0

    • CI RADNI TO WŁAŚNIE GAWIEDX Z CZASÓ PRLu z nielicznymi wyjątkami

      nawet prezydent oraz jego zastępcy to żywcem postaci wujęte z PRLu. Myślą jak komuniści działają jak komuniści i niweczą starania innych jak komuniści.

      • 14 9

    • wizualizacje nie uwzględniają ekranów akustyczych :D

      red. Naskręt nie czytał wypowiedzi na forum po jego poprzednim atykuliku, a najpewniej nie jest reformowalny :D
      Temat do dyskusji (estakada) jest, ale fundusze są potrzebne na inne inwestycje drogowe np. "rewitalizację" dróg lokalnych (likwidacja dziur). Puentując nieco szyderczo - popsuto krajobraz estakadą przy Galerii Bałtyckiej, a teraz będziemy poprawiać Podwale Przedmiejskie ...

      • 23 1

    • tylko jedno! jak planisci wyobrazaja sobie lewoskret z armii krajowej w kierunku do lotu..., z estakada korek siega . (1)

      szadulek,po rozbiorce estakady korek do obwodnicy...

      • 21 4

      • dlatego w następnym etapie zwęzimy Armii Krajowej

        • 6 1

    • "splacmy najpierw wszystkie dlugi jakimi obarczyl nas budyn ze swoimi glupimi pomyslami...

      • 13 2

    • Dla tego..

      • 0 1

    • Ta ankieta to wielkie guano (1)

      Brakuje opcji wszystkie z powyższych

      • 9 1

      • brakuje opcji

        wszystkie opcje są słuszne, bo przyczynią się do zmniejszenia korków

        • 0 1

    • faktycznie, ani jednego śmiecia

      • 2 0

    • a nasi radni siedzą i jedzą tłuste kiełbasy i myślą namiętnie co by tu jeszcze sp76543Ć

      • 6 0

    • słusznie

      Wywalmy ludziom z głowy, że centrum miasta to nie główna droga przelotowa. Szkoda kasy na utrzymanie tych estakad i tuneli. Zróbmy sieć dróg dookoła centrum z parkingami Park&Ride żeby auta nie musiały masowo wjeżdżać do centrum.

      • 7 1

    • Bo mamy nadmiar alejek i niedobór dróg.

      Artykuł gardzi wolnością i demokracją.

      • 7 3

    • korki

      Jest opór, poniewaz Gdańsk jest dosyc zakorkowanym miastem a to spowoduje jeszcze wieksze korki jesli zlikwidują te estakade i walną przejscia i swiatła "brawa dla tego który wpadł na taki pomysł" Lepiej by wyremontowali drogi bo są w tragicznym stanie rok temu miałem kapitalny remont zawieszenia i po roku juz słychac stuki i luzy a to wina naszych dróg.

      • 6 4

    • Sajens fikszyn (1)

      Miasto Gdańsk i kniaź Adamowicz kwiczą jak prosiaki bo im się kasa kończy i raczej większych inwestycji w infrastrukturę w najbliższych latach nie będzie w Gdańsku chyba że zbudują sobie jeszcze jakieś muzeam stadion czy centrum kultury żeby swoim dać robotkę. Takie fantazje jak w tym artykule może snuć każdy kto był w cywilizowanym świecie i widział jak tam wygląda infrastruktura drogowa i przestrzń publiczna ale pozostaną one tylko marzeniami parobków...przepraszam.. mieszkańców tego miasta i kraju.

      • 6 3

      • przetargi wygraywa najtańsza firma

        Ludzie płaczą, że przez to firmy upadają. Nie kumam jak na tym Adamowicz zarobi. A do tego on jest przeciwny bo takie pomysły są za świeże dla niego i jego betonowych kolegów z urzędów.

        • 1 0

    • myślałem,

      że zwolenników patologi PRL jest zdecydowanie mniej w Gdańsku.

      • 6 3

    • Samochodowe zakute łby (3)

      Pisać, mówić, tłumaczyć i jak grochem o ścianę. Ale niech się Pan nie poddaje Panie Naskręt. Kiedyś zrozumieją, że samochód to nie jest miejski środek transportu.

      • 7 8

      • (2)

        ta buraku ! sam jesteś zakuty łeb ,,samochód to nie jest miejski środek transportu".TO MOŻE KOSMICZNY CO hahahahaha.PRZEZ TAKICH ,,MYŚLICIELI" JAK TY ,mało idziemy do przodu.nauczyliście się tylko zakazywać ,ograniczać nie dając nic w zamian więc nie bredź jak na kacu.

        • 5 4

        • przepraszam, miał być minus (1)

          • 1 0

          • a tak wogóle to teraz na spokojnie przeanalizuj dlaczego chciałeś /aś dać minus jak ktoś taki jak kimi bzdury pisze tylko po to żeby pisać ,no to jak mu odpisać.człowiek po to wymyślił pojazdy,samoloty,roboty,maszyny,ażeby żyło się lżej.nie ma nic ważniejszego od rozwalenia estakady,niech przekażą część kasy na fundacje hospicja,a nie jakimś burakom co tylko rozpieprzać potrafią nie dając nic w zamian,nawet konkretnej alternatywy,

            • 0 0

    • skonczy z takimi idiotami jak ty

      skonczy z takimi idiotami jak ty

      • 0 3

    • pięknoduch

      • 0 1

    • ZWEZIC GRUNWALDZKA DO JEDNEGO PASA (1)

      • 1 3

      • nie troluj

        • 2 1

  • No uwziął się... (35)

    ...Panie Redaktorze Naskręt... zwizualizuj Pan też korki i trupy na ziemi po potraceniach.

    • 642 123

    • zwolnij, to nie będziesz potrącał (21)

      • 22 70

      • jeżdżę wolno i puszczam pieszych. (12)

        ale dla pieszych niewielu zwalnia i puszcza na przejściach.

        jestem realistą.

        • 40 9

        • poza tym pieszym brakuje wyobraźni (3)

          i często jak święte krowy wchodzą na czerwonym wprost pod koła samochodów

          • 45 15

          • W Trójmiescie piesi wchodzą "pod koła samochodów" (2)

            Hahahaha. U nas właśnie się boją! mieszkałem kilka lat w Krakowie i Warszawie i tam pieszy ma pierwszeństwo na przejściach dla pieszych w mieście, a samochody się zatrzymują.

            Wbrew pozorom to Trójmiasto należy do ligi miast gdzie kierowcy mają w d.... pieszych (wraz z Zamościem czy Lublinem). Także u nas to raczej kierowcy "wpychają się przed pieszych"

            • 11 9

            • na czerwoym pieszy też ma pierwszenstwo? (1)

              czytaj co komentujesz. Gdyby się bali nie byłoby tylu wypadków. Niestety lemingi często same pchają się pod koła samochodów.

              • 11 6

              • a kierowcy na zielonej strzałce non stop są zaskoczeni moją obecnością na pasach

                Święte krowy zobaczą trochę zielonego światła i już gaz do dechy. Zapominają, że zielona strzałka to przejazd warunkowy.

                • 13 7

        • jak nie będzie estakady to nikt się mocniej nie rozpędzi... (7)

          o to chodzi. Nie można z kierowcami po dobroci to się likwiduje ułatwienia i zmusza do wolnej jazdy. Sami sobie winni jesteśmy.

          • 18 31

          • jechałeś kiedykolwiek estakadą? (6)

            rozpędziłeś się na niej znacząco? Zastanów się następnym razem zanim zaczniesz pisać banialuki.

            • 43 9

            • K, czy ty jesteś ułomny? (5)

              A widziałeś kiedyś pieszego na tej estakadzie? Mówimy o całym skrzyżowaniu oraz o uspokojeniu ruchu na CAŁYM podwalu. Spójrz na te pozamykane skrzyżowania - miasto umiera gdy na pół przecina je "autostrada". Jeszcze może chciałbyś płot tam wszędzie postawić?

              • 8 20

              • Od kiedy Dolne miasto, można nazwać miastem (2)

                Dolne Miasto to zwykła sypialnia, którą należałoby zaorać w większości, bo mieszka tam biedota, a to tereny bardzo cenne dla miasta. Należałoby je zaorać i drogo sprzedać deweloperom, aby wybudować prestiżowe tereny sypialniane Gdańska.

                • 4 11

              • Blaszanke juz zaorali i co z tego skoro hiszpanski developer to bankrut...

                • 2 0

              • to jest miasto i to zabytkowe

                Czyli biedni ludzie to nie ludzie... A może by tak zaorać twoje osiedle "bogaczu" a ciebie wysiedlić na syberie, tak żeby było można wybudować coś nowego w tym miejscu...

                • 2 0

              • (1)

                uspokojenie ruchu :D:D:D Jak tam już się więcej stoi niż jedzie....

                • 10 1

              • więc w czym przeszkadzałyby np. poziome przejście dla pieszych?

                Wolniej by się stało?

                Ruch tam jest spowolniony, bo nie ma co odebrać tego ruchu.

                Nie można budować dróg tylko w szerz. Musi być też gdzie z takiej drogi zjechać. Co z tego, że jest estakada, jak zaraz za nią korek? Równie dobrze mogłoby jej nie być.

                Poza tym - pamiętajmy, że wszystkie te propozycje są na czas PO zakończeniu inwestycji pozwalających ominąć ten fragment miasta ruchowi tranzytowemu.

                • 2 0

      • Zwolnij......... (1)

        Do 10 km/h

        • 6 10

        • wystarczy do 30 km/h

          i tak w godzinach szczytu prędkość chwilowa rzadko osiąga więcej niż 10 km/h. Limit 30 km/h zwiększa przepustowość pasa drogowego, (samochody jadą z mniejszymi odstępami między sobą), zmniejsza hałas i podnosi bezpieczeństwo ruchu. Dalsze obniżanie limitu prędkości nie daje znaczących przyrostów bezpieczeństwa.

          • 12 12

      • (2)

        Jak wytoczy Ci się pijany pieszy tuż pod koła lub jakaś babcia z siatami będzie przebiegać na czerwonym bo jej już wszystko jedno, jak jakaś kretyńska matka nie upilnuje dziecka i ono wleci na jezdnię to wtedy pogadamy o tym czy zawsze jak zwolnisz "to nie będziesz potrącał".

        • 19 6

        • Dodaj do tego miłosnika pedałów wpadającego prosto pod koła

          No bo przeciez pedałowanie jest dzisiaj trendy, a to co trendy - ma pierwszeństwo przed innymi.

          • 23 4

        • dziękuję za wielką troskę

          A teraz przyznaj się, że masz głęboko pieszych, a chodzi o Twoją wygodę.

          • 1 0

      • (2)

        no niedaleko jak wczoraj na zjeździe z ronda kołobrzeskiej mając zielone dojeżdżam do przejścia na którym jest czerwone i wali mi pieszy centralnie przed maskę ,miałem farta ,że go zdołałem ominąć,i czy bym go walnął 30,czy 40 na godzinę ,to i tak bym go walnął,i miał zj@#$y cały dzień a ,potem i miesiące.więc przestań bredzić.

        • 20 6

        • znaczy, za szybko jeździsz (1)

          • 5 20

          • akurat według przepisów mój zielony przyjacielu

            • 18 4

    • Nie obrażaj redaktorów. Per pan w tym przypadku już bardzo dużo.

      • 10 4

    • Pan Naskręt czyta to forum i dlatego ma głupie pomysły

      • 16 3

    • To czyta Naskręt (1)

      http_://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=559293&page=22

      wpiszcie bez podkreślnika po http

      • 5 1

      • Ciekawe czy ma zgodę na publikację nie swojej pracy....

        • 5 0

    • (4)

      to nie są jego wizualizacje!!!!

      • 8 0

      • Chyba nikt go o to nie podejrzewał :-) (3)

        Ten portal coraz ciekawsze "projekty" popularyzuje na zlecenie biznesowe lub polityczne. Jak nie wyburzenia infrastruktury miejskiej (zakrawa na sabotaż), to prace badawcze na temat trujących popiołożużli w służbie narodu (Pol Pot mógłby takich pomysłów pozazdrościć). A jak już jest jakaś afera np. ekologiczna z Port Service, to dyskretnie bronią truciciela i go próbują usprawiedliwiać (podczas gdy właściwie już wszyscy wokół łącznie ze służbami sanitarnymi twierdzą, że coś mocno jest nie teges). Podobnie wczorajszy artykuł o dewastatorach z tego burdeliku przy Lektykarskiej - zamiast krytyki, wyszedł z tego darmowy materiał reklamowy tej budy. Z drugiej strony, zamiast istotnych kwestii bieżących ważnych dla mieszkańców, to w głównych newsach dnia - artykuły z kosmosu o "wrogach Bonda z Gdyni", wizualizacje papierowe, których nikt nigdy nie zobaczy na żywe oczy itp. żenady. Co z wami jest nie tak? Z portalu informacyjnego postanowiliście zostać Pudelkiem Bis?

        • 23 4

        • Wyburzenia NIERENTOWNEJ i DROGIEJ W UTRZYMANIU infrastruktury miejskiej (1)

          • 2 15

          • Szpitale i szkoły też są nierentowne,

            kretynie. Wyburzamy?

            • 24 1

        • Przecież to proste.

          Robią wszystko, aby choć jednym słowem nie urazić władzy - Budynia, jego świty, krewnych i znajomych ludzi ze świty, ich psów, kanarków i rybek :-)

          • 1 1

    • Dyskusja

      Może powinno się postawić inne pytanie - gdyby można szybko dojechać do miejsc w centrum Gdańska bez tej estakady to chciałbyś żeby byla czy nie? Sama dyskusja o likwidacji moim zdaniem ma sens - rewitalizacja szpetnych miejsc tez. Tylko nie może to być proces - ja mam racje i reszta spie...

      • 8 2

    • ile osób ginie na Grunwaldzkiej?

      No więc już o trupach nie mówcie. Proszę.

      Wygoda kierowców - rozumiem. Jednak już nie upychajcie tego jako troski o pieszych...

      • 5 4

    • trupy?

      Nie mów, że nigdy nie widziałeś przejścia dla pieszych w mieście?

      • 2 1

    • Po kolei!! Zburzcie estakade gdy nie bedzie uzywana!

      • 2 1

  • (26)

    Warto wspomnieć, że w Bostonie nie tyle zlikwidowano estakadę co wkopaną ją pod ziemię - to tak jakby ktoś się zastanawiał gdzie się podziały te samochody. Dużo - to na wypadek gdyby ktoś się zastanawiał ile toto ich kosztowało.

    • 442 16

    • Tylko, że my zamiast tunelów (9)

      dostajemy:
      - POG
      - Tunel pod Martwą Wisłą
      - Trasę Sucharskiego
      - Nową Wałową i Nową Sandomierską

      • 11 24

      • jak dostaniemy to wyburzymy, zgoda?

        • 37 3

      • No to poczekajmy aż to nastąpi,

        sprawdźmy jak zadziała, a potem ewentualnie będziemy burzyć to co zbędne.

        • 33 2

      • zablokujemy armii krajowj,trakt sw wojciecha i wszystkie poludniowe dzielnice... (2)

        kto dojezdza do pracy codziennie korzystajac z
        dostajemy:
        - POG
        - Tunel pod Martwą Wisłą
        - Trasę Sucharskiego
        - Nową Wałową i Nową Sandomierską
        wiesniaki z poza gdanska.... mieszkancow jak zwykle maja wszyscy w d*pie.

        • 27 5

        • (1)

          To wy pieprz** mieszczuchy musicie przejechać dwie uliczki samochodem, a nie komunikacją! A normalnemu człowiekowi, który nie chce się gnieździć w klitkach w blokach, bez własnej działki uniemożliwiacie NORMLANY wjazd do Gdańska. Wstyd i hańba!!

          • 4 11

          • normalny?

            Dla Ciebie normalny to jest: drzwi - 10metrów pieszo - samochód bezkolizyjnie, bez świateł, bez przejść dla pieszych - 10 metrów pieszo - praca.
            To nie jest normalne. Wszędzie w Europie tak to działa, że jak ktoś chce być rolnikiem to musi odstać swoje w korkach dojeżdżając do pracy. Podatki płacisz w innym miejscu a wymagasz od Gdańska żeby tobie zrobili autostradę dom-praca.

            • 3 1

      • Tyle, że te drogi nie są 100% alternatywą dla tej drogi (2)

        Te drogi są alternatywą dla mieszkańców z poza Gdańska, bo są swego rodzaju wew obwodnicami. A likwidacja tego skrzyżowania to akurat uprzykrzy ruch mieszkańcom Gdańska.

        • 16 1

        • za wąsko myślisz

          Tu nie chodzi tylko o zlikwidowanie jednej estakady. Tutaj chodzi o zmianę myślenia i postrzegania centrum miasta.
          Przykład miast europejskich pokazuje, że się da.
          Mieszkałem kiedyś w mieście w którym trasę taką jak Podwale Przedmiejskie zwężono z 2x3 do 2x2 (oczywiście są bus-pasy w każdą stronę). Przed zwężeniem były korki, po zwężeniu też. Ale przynajmniej okolica ożyła - wcześniej stały tam budynki zabite dechami - dosłownie, w oknach były płyty wiórowe.

          • 1 4

        • bardzo duża część ruchu może ominąć to skrzyżowanie

          Przez PRL nie mamy obwodnic małych i dużych. I jeśli ludzie z poza Gdańska muszą się pakować przez centrum to mieszkańcy stoją razem z nimi w korkach.

          • 1 1

      • A nie tuneli?

        • 4 0

    • w San Francisco i w Nowym Jorku zlikwidowano estakadę (3)

      i nie wkopano jej pod ziemię. Niezadowolonych niewielka mniejszość uzależniona od szybkiej jazdy w godzinach nocnych (tylko wtedy można jeździć szybko, w innych miasto zakorkowane)

      • 5 22

      • Proszę wskazać którą estakadę zniszczono

        I czego niby nie wykonano. NY posiada wiele estakad, jak i wiele tuneli w tym wiele równoległych dróg.

        Po drugie NY to kilka wysp, a każda z nich podzielona jest szachownicą dróg 2 pasmowych, więc łatwo coś zlikwidować, aby ruch przenieść tak naprawdę 100m dalej.

        • 14 0

      • Nazwy tych wirtualnych estakad i linki do źródeł podaj.

        Proszę

        • 3 0

      • i znowu San Francisco i Nowy Jork ,San Francisco i Nowy Jork .jak wam się tam tak podoba ,droga wolna.

        • 3 2

    • dokładnie tak Boston jest na styku kilku ważnych dróg (1)

      i cały ruch w 2 poziomach jest przeniesiony pod ziemie w centrum, więc nich ten pan poczyta lub wyjedzie do tgz. cywilizowanych krajów, a później się wypowiada.

      najlepiej zaorać wszystkie drogi w centrum i kwiaty posadzić,,

      • 33 4

      • .tgz to rozszerzenie

        • 2 1

    • (1)

      Dzięki za wyjaśnienie, faktycznie zastanawiające jest to, że na pierwszym zdjęciu tłum aut a na drugim puściutko. Można wywnioskować, że pierwsze było robione w godzinach szczytu komunikacyjnego a drugie w niedziele o 7 rano... Tak czy inaczej komentarz do zdjęcia autora artykułu niezbędny. Szkoda że nam tak daleko do Bostonu.

      • 15 0

      • Tunel nawet widać na zdjęciu, a dokładnie jego część

        W lewym dolnym rogu, jest jeden z wyjazdów z tunelu. Jak widać u nas lobbing jest spory, a na trójmieście wręcz ogromny. Daje się przykłady bez wyjaśnień i próbuje się wmówić, że to dobra droga.

        Jeżeli u nas zrobi się tak jak w Bostonie to jestem za, tylko skąd pieniądze na tunel -2 :).

        • 12 0

    • ja tam wolę estakade niż tunel (1)

      przynajmniej fajny widok z niej jest

      • 17 3

      • to była operacja "big dig" najdroższa inwestycja samorządowa w historii USA.

        • 11 0

    • Pan Naskręt nie zauważa takich subtelności. (1)

      W UM Gdańsk pewnie zrobiło się ciepło koło d... bo trzeba będzie wyremontować tą estakadę... A tu ECS i inne popierdółki do utrzymania. Teraz więc radośnie tworzą plany jeden głupszy od drugiego. Najrozsądniejszy Le Combusieur nie stronił od tuneli przy trasach przelotowych: po prostu tworzył kompletną tkankę miejską, obecnie wycinaną w pień z tego samego powodu, co "droga" estakada.

      • 10 0

      • tunel i tkanka miejska niestety rzadko idą w parze

        A przynajmniej bardzo rzadko poprawiają warunki w mieście.

        Jeśli tak jest, to wyobraźmy sobie kilka tuneli na monciaku czy, długiej czy Świętojańskiej...

        • 0 2

    • Warto też wspomnieć

      że ten tunel kosztował ich ponad 18 mld dolarów

      • 8 0

    • Ale porównanie

      Boston i Gdańsk. Gdańsk - rozbabranych 3/4 ulic, Boston - 6-pasmowe autostrady wewnątrz aglomeracji. Głupot nie piszcie. Ktoś tu chce zarobić na nierealnym projekcie. Takie projekty non stop opłacamy, my podatnicy, że przypomnę projekt rozwiązania mega problemu wyjazdu z Osowej - sławny tunel pod Pachołkiem. Projektanci pieniądze skasowali, a my nadal stoimy w lesie na Spacerowej.

      • 11 0

    • Tunele w Bostonie (1)

      System tuneli drogowych to działająca na wyobraźnię idea, ale jako że w okolicach Bostonu mieszkałem parę lat chciałbym podzielić się wrażaniami z projektu "Big Dig". Abstrahując od horrendalnych kosztów budowy największym utrudnieniem są ciągłe remonty oraz wyłączenia z eksploatacji całych tuneli. Godziny spędzone w zatłoczonych tunelach bez możliwości poprowadzenia alternatywnego objazdu to nie jest to co gumisie lubią najbardziej. Podczas budowy z czołówek gazet nie znikały informacje o katastrofach budowlanych (problemy z metrem w Warszawie i przy tym to mały pikuś).
      Z drugiej strony miasto po przeniesieniu transportu kołowego pod ziemię zyskało nowy blask i moim skromnym zdaniem jest jednym z najładniejszych w USA.
      Jeszcze jedna mała uwaga jeżeli chodzi o "podziemne życie" Bostonu. Świetną sprawą było wybudowanie specjalnych tuneli na komunikację miejską. Oprócz klasycznego metra pod ziemią można spotkać specjalne drogi dla autobusów oraz tramwaje.

      • 4 1

      • "Gumisie lubią najbardziej"?

        Pomyliłeś bajki. Choć to ta sama wytwórnia.

        • 0 2

  • genialnie (13)

    Pan Naskręt rozpoczyna weekendowe artykuły. A samochody gdzie? Wyparowały? Całkowite wyprowadzenie ruchu samochodowego z centrum, skutecznie je "zabije". Dobry przykład z Bostonem, co się stało z tym miastem?

    • 260 47

    • CHORE SNY PIJANEGO IDIOTY !!! (6)

      Nic dodać , nic ująć, szkoda komentarzy

      • 50 11

      • może nie pijanego (2)

        Jak można w centrum dużego miasta zwężyć do jednego pasa skrzyżowanie dwóch dróg krajowych licząc na to że samochody znikną (bo przecież alternatywnej drogi nie będzie wg pomysłodawcy). Nawet w Kościerzynie tworzą się kilometrowe korki a co dopiero tu.

        Pomijając już temat jakiejkolwiek dostępności komunikacyjnej nie tylko śródmieścia ale i całej centralnej części Gdańska. Nie ma drogi alternatywnej - nie ma o czym gadać.

        • 36 8

        • a jakie tam drogi krajowe będą?! (1)

          Jedynka pójdzie do portu tunelem a siódemka południową obwodnicą Gdańska do Kartuz. Z Centrum w najbliższym czasie właśnie znikną drogi krajowe, a to oznacza, że całość kosztów eksploatacji byłych krajówek przeniesiona zostanie na samorząd. Po oddaniu POG i tunelu pod Wisłą naprawdę jest szansa na całkowite wyprowadzenie tranzytu z miasta. Wystarczy ograniczyć wjazd do 7,5 t - nie trzeba tirem do biedronki jeździć. Do tego buspasy i zobaczysz że będzie Ci się przyjemniej jeździło niż w tej chwili. Im więcej miasto zainwestuje w komunikacje zbiorową tym lepiej.

          • 4 13

          • I kiedy to nastąpi,

            wrócimy do tej dyskusji.

            • 9 0

      • Słodkowski, Słodkowski.. (1)

        Czy to ten?
        "Dariusz Słodkowski to zastępca szefa owej młodzieżówki PO. Poproszony o instrukcje, instrukcje wysłał. Tajne. Mailem. Niczego nie weryfikując. Panu Dariuszowi wielkiej kariery w PO raczej nie wróżymy.

        Drodzy Młodzi Demokraci,

        Sekretarz generalny PO Grzegorz Schetyna zwrócił się do nas z prośbą o utworzenie grupy ds. monitoringu sieci. Nie muszę chyba tłumaczyć jak wiele dla Stowarzyszenia znaczy prośba z tej strony. To również kolejny gest zestrony Platformy Obywatelskiej, który ma na zadaniu sprawdzić naszą lojalność i faktyczną siłę organizacyjną. Wszystkie ręce na pokład! ;-)

        Praca grupy ds. monitoringu sieci miałaby polegać na dodawaniu na kilkunastu największych polskich portalach (WP, Onet, Gazeta, Dziennik, Interia) komentarzy życzliwych Platformie Obywatelskiej. (...)

        Cała praca polega na tym, żeby kilka razy dziennie odwiedzić portal i dodać do kilku topowych artykułów swój komentarz (...) 20, 30 minut nawet co drugi dzień przy pracy dużej grupy osób sprawia, że efekt będzie naprawdę zauważalny!

        Pisownia oryginalna - podobnie "komsomolski" styl. Ale nie będziemy się pastwić. Pan Słodkowski, skonfrontowany przez prasę z własnym pismem, podobno "wił się jak piskorz". Wicepremier Schetyna, jak łatwo było przewidzieć, odcina się od wszystkiego i obiecuje wyciągnąć konsekwencje wobec niższych ogniw łańcucha pokarmowego. Biedny pan Słodkowski. Przeleci przez media niczym meteor".

        • 13 5

        • Z pewnością ten sam.

          I właśnie tacy są nagradzani miejscem przy korycie.

          • 8 0

      • Gwardia Budynia

        Przecież Pan Naskręt należny do Gwardii Budynia. Pan o wielki budyń budyniowaty ma pod pieczą całą redakcje Trojmiasto.pl i co by się nie działo to oni będą zawsze chwalić budyniowate pomysły, to jak prawie "1984" rok. Pan Naskręt powinien napisać coś o torach na moście Siennickim. Już 4 razy wykoleił się tu w tym roku tramwaj. Wiem tak szumnie pisali o przetargu na projekt, no ale nie wspomnieli że remont będzie w 2015 roku. Może do tego czasu wyremontują 3 raz tory w Wrzeszczu. Panie Naskręt przecież Pan tędy przejeżdża codziennie. Druga sprawa zamiast myśleć o zasypaniu tunelu to zróbcie coś z brakiem dróg w południowych dzielnicach Gdańska. To w komunie budowę osiedli zaczynali od dróg. A dziś najpierw osiedle, a drogi za 10 lat.

        • 7 1

    • Przecież ten...

      ... redaktorzyna nie ma pomysłu na swoje artykuły! Wszystkie pomysły na artkuły bierze z internetu, a dokladnie ze strony skyscrapercity! A jeszcze ten jego dopisek - POGROMCA KORKÓW powinien zmienić na JESTEM CHORY!!!

      • 29 4

    • Idąc za myślą pana N. proponuję zlikwidować estakadę nad Grunwaldzką w ciągu Słowackiego.

      Jakaś schizofrenia? W jednym miejscu budują i uważają to za genialny pomysł, a w drugim chcą burzyć i to też jest super koncepcja? O co Wam chodzi!?

      • 29 3

    • (2)

      generalnie mam to w d*pie i nie jeżdzę autem po mieście julian-schabie.

      • 2 3

      • (1)

        bo trzeba mieszkać w mieście żeby po nim jeździć, a jak się mieszka w lesie to rzeczywiście mniej zmartwień - czereśniaku, co kogo interesuje czym Ty jeździsz?

        • 4 1

        • to że mama na Ciebie wołała czereśniaku to nie znaczy, że Ty możesz tak do obcych ludzi

          • 0 0

    • Boston umarł przez samochody już dawno

      Wszędzie były estakady, bezkolizyjne węzły a korki i tak były.
      Teraz trwa reanimacja tego miasta.

      • 1 1

  • Nie cofajmy się (5)

    Nie ma co sie łudzić że ruch na podwalu się zmniejszy wraz z przebiciem się tunelu pod wisłą.
    Jesli chce iśc w tą strone to może usuńmy też lewo i prawoskręty i twórzmy pasy zieli, przecież to takie ładne

    • 210 29

    • PASY ZIELENI=SRAJTRAWNIKI

      W naszych realiach rzecz jasna !
      Nie wiem czy to takie ładne, jak nikt o to nie dba i ta trawa jest bardziej szara niż zielona i przypomina frotkę do podłogi w szalecie to wcale to ładne nie jest, powiedziałbym że obleśne wręcz.
      No i marnotrawstwo miejsca straszliwe !

      • 11 6

    • Skoro estakady są takie nieestetyczne, (1)

      to po co wybudowano koszmarek z ich plątaniną na Karczemkach? A węzeł Lipce? Tam też straszą estakady. A przerażająca estakada koło GB we Wrzeszczu? A co z remontowanymi estakadami węzła Kliniczna na Zielonym Trójkącie? Też wyburzamy? Czy dopiero za kilka lat, jak jakiś pajac stwierdzi, że taniej wyjdzie wyburzyć niż konserwować/ remontować? Rozumiem, że podobny los spotka zapadającą się już w momencie odbioru Obwodnicę Południa?

      • 17 1

      • bo tam nie jest centrum miasta

        Tam są obwodnice które mają być bezkolizyjne żeby opłacało się omijać centrum.

        • 1 0

    • Miasto tonie w długach ....

      a tu znowu próbują nas oswoić z kolejnymi milionami (miliardami?) zadłużenia miasta. Ludzie opamiętajcie się, bogactwo to nie dług! Czy ktoś widział dobrego gospodarza, który się co roku zadłuża? Nie, bo przecież to jest niemożliwe w normalnym świecie, a w świecie tych parszywych polityków jest to możliwe? Też nie, wszystko do czasu. Kiedy wybory?

      • 5 1

    • tunel pod Martwą Wisłą jest alternatywą dla powstających centrów logistycznych

      natomiast ruch wewnętrzny może zdjąć dopiero obwodnica Centrum (Nowa Wałowa, Nowa Sandomierska). Wtedy zburzenie estakady będzie jak najbardziej na miejscu.

      • 0 1

  • (3)

    i w czym to komu przeszkadza . wymyślaja zamiat coś pożytecznego zrobić

    • 134 26

    • Natrętowi. (1)

      Ktoś się zastanawiał, jakie ten człowiek ma wykształcenie? Niesamowite, pisać takie głupoty.

      • 9 4

      • Natręt pisze bo nic innego nie umie (wyobraźni za grosz)

        Niech dadzą też dojść do słowa innym co mają odmienne zdanie. Przecież ten człowiek żyje w innym świecie (dziennikarskim) gdzie liczy się sensacja a nie merytoryczna dyskusja.
        Natrętowi trzeba dać piaskownice, niech sobie tam buduje co mu się podoba, opisuje, zmienia itd.
        Od miasta wara. W mieście ma być dużo dróg, tuneli, estakad, parków, deptaków, przejść podziemnych i nadziemnych, wieżowców, galerii itd. Miasto ma się rozrastać, zmieniać a nie być skansenem.
        Umartwiamy się nad zabytkami, pomnikami historii a sami nic nie potrafimy śmiałego, wielkiego i ponad czasowego stworzyć. Ogranicza nas biurokracja, przepisy, konserwa i tacy beznadziejni redaktorzy tworzący mit spokojnego ruchu, miasta nostalgicznego i wyidealizowanego.

        • 5 0

    • Skoro miasto, chce szukać oszczędności w remontowaniu estakady, to zamiast ją likwidować, wystarczy zburzyć stadion piłkarski PGE i ECS. Z punktu widzenia ekonomicznego, jest to bardzo opłacalne dla budżetu miasta.

      • 5 0

  • W Chorzowie dostana alternatywna droge, a tutaj co? (10)

    Uwazam, ze komunisci odcieli estakada 1/3 Starowki i skazali ja na zapomnienie, no ale poki co chyba innej alternatywy nie ma?

    • 69 34

    • komunisci nie odcinali starówki (4)

      raz, że gdy budowano tą drogę, to starówka już nie istniała
      dwa, że 'starówka' kończy się na murach miejskich, które nie sięgają podwala przedmiejskiego. Choćby nawet drogę zaorać całkiem, to żaden turysta i tak tam nie pójdzie, bo nie ma po co. Tak jak nie chodzi na Osiek.

      • 28 8

      • właśnie chodzi o rewitalizację Dolnego Miasta (2)

        smutasom i pesymistom na tym portalu nasze stanowcze NIE

        • 8 15

        • jak się wyprowadzi (1)

          patologię z komunałek z dolnego miasta gdzieś w okolice szadółek, to zapewniam Cię, ze dzielnicę da sie szybko zrewitalizować, bez wyburzania estakady. wystarcza zwykłe skrzyżowania dalej, na podwalu. ba, myślę, ze jak sie normalnych ludzi tam przeniesie, to sami będą mieli wielki wkład w ta rewitalizację.
          a estkada w NICZYM nie przeszkadza, nawet w wybudowaniu przejścia dla pieszych.
          chore sny nawiedzonego człowieka, który chce kopiować rozwiązania z miast które mają po kilka dróg alternatywnych.

          • 24 8

          • Nikt nikogo nie będzie wyprowadzał przez kolejne dwa pokolenia.

            Obudź się z tej lewackiej maligny, bo bredzisz trzy po trzy. Inżynierowie społeczni od siedmiu boleści się znaleźli, a nie potrafią poradzić sobie z najprostszymi problemami. Kolejne dzielnice opanowuje menelnia (pauperyzacja = patologizacja), a oni jakies bajki opowiadają o rewitalizacjach.

            • 11 6

      • gdy budowano tę drogę, istniało wiele zachowanych w dobrym stanie kamienic

        • 0 0

    • A tu obwodnica południowa i budowany własnie tunel pod Martwą Wisłą.

      Ale kierowcy jak te mrówki łażą utartymi ścieżkami, mało kto interesuje się w jakim kierunku rozwija się miasto to też nie wiedzą o nowych inwestycjach, nie pojadą sprawdzić, że jadąc ze swojej wiochy w pszczółkach czy innych takich można dobić się do obwodnicy inaczej niż przez Gdańsk Główny.

      • 9 10

    • estakada

      a teatr , ten nowy zsloni tez starowke hi i fajnie

      • 4 1

    • hue hue (2)

      W Chorzowie dobiega końca kapitalny remont estakady i nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek ktoś sugerował, że taniej będzie ją wyburzyć i zrobić alternatywną drogę. Piszę z poziomu Katowic a dziennikarzyna nawet po necie nie poszperał i się nie dowiedział bo to już wysiłek intelektualny a nie ctrl+c ctrl+v

      • 3 2

      • a boston? (1)

        A holandia, a dania, a anglia? Tam też guano w centrum wyburzają.

        • 1 2

        • Normalność nie jest kwestią statystyki: holandia, dania i anglia sfiksowały.

          A kto twierdzi inaczej, ten jest d*powłazem. W Holandii są narkotyki legalne...

          • 1 1

  • wiedziałemm (6)

    to nie ma nic wspólnego z estakadą tu chodzi o połączenie starówki z dolnym miastem bo deweloperzy zaczynaja na dolnym mieście budować a ..tunele i estakada zaniża im ceny ..bo panie to nie starówka....

    2) skoro estakada jest niepotrzebna to moim zdaniem bus pas też jest nie potrzebny !!!

    3) za to przydały by sie zatoczki na kilku ulicach ( patrz sobieskiego) gdzie autobusy TWORZĄ KORKI

    • 278 29

    • dokładnie (2)

      trzeba by sprawdzić jakie lobby Pan Naskręt tutaj reprezentuje i ile pieniążków dostał albo dostanie, bo to inaczej tego nie można nazwać

      • 65 10

      • (1)

        to niemożliwe żeby brzoza ucieła skrzydło samolotu a nie odwrotnie. oj polactwo wszędzie spiski widzicie. wyjdz ze swojego zaścianka i zobacz jak wyglądaja miasta na zachód od Polski a nie wschód.

        • 6 23

        • @mort

          masz rację! Ucięła.

          • 3 0

    • w miastach cywilizowanych nie tworzy się zatok

      tylko półwyspy dla ułatwiania wsiadania pasażerom. Dążenie do tworzenie miasta podporządkowanego ruchowi samochodów nie jest pomysłem na jego zdrową przyszłość. Warto rozważać różne alternatywy (nawet Alternatywy 4)

      • 14 9

    • podwale

      i jedno szczęście, że chociaż deweloperzy mają w tym interes aby włączyć do miasta ten odcięty kawałek, jeśli wartość tych działek po ich połączeniu ze starym miastem wzrośnie to widać rynek czyli ludzie dostrzegą, że stały się dostępną, pełnowartościową częścią miasta, tylko się cieszyć. Nie rozumiem tego uporu, żeby do każdego miejsca w centrum zajechać i to najlepiej 100 km/h. Nie wiem jak niektórzy starsi mieszkańcy to przeżyli, że nie można już tak jak to było w latach 60-tych podjechać tramwajem pod dwór Artusa...

      • 4 11

    • estakada nie jest niepotrzebna, estakada jest szkodliwa bardziej niż pożyteczna

      • 1 3

  • pięknie (9)

    burzyć i budować nowe, bardziej ludzkie

    • 43 89

    • (7)

      Pod warunkiem, że kolejność będzie odwrócona - najpierw budować (np tunel lub tunele), a potem ewentualnie burzyć - estakadę, a nawet podziemne przejścia dla pieszych, bo to ruch samochodowy będzie pod ziemią. Ale lewacy nie zamierzają budować, chcą tylko burzyć. Problemy pieszych i kierowców zawsze były dla nich czymś drugorzędnym.

      • 19 8

      • minus za dorabianie ideologii politycznej (1)

        do tematu ulicy. To można leczyć..

        • 10 11

        • Minus za ślepotę. Tego typu ślepotę można leczyć.

          • 3 1

      • chyba masz problem (2)

        już jeden ruch w sekwencji kolejności został zrobiony: zbudowano estakadę dla kierowców i tunele dla pieszych, aby kierowcom się szybciej jechało. Korki nie zniknęły. Teraz kolej na szukanie innych rozwiązań. Miasto dla ludzi a nie tylko fascynatów szybkiej jazdy.

        • 6 8

        • nie ma problemu,

          mozna wytyczyć przejscie pod estakadą, ba, ustawić dodatkowe światła. co Ci ta estakada przeszkadza? widok i tak nieszczególny z każdej strony, za to z samej estakady niezgorszy.

          • 9 2

        • Adamowiczów problemem jest to właśnie, że na omawianej trasie korki zniknęły. Wygląda to tak, jakby nie mogli tego znieść.

          • 3 3

      • Nie wymagaj prawicowej poprawności politycznej zastępując ją (1)

        lewicową poprawność. Każdy musi mieć takie same zdanie jak ty ? Jak ma inne to zaraz jest lewakiem ?
        Jeśli chodzi o estakadę to mam takie samo zdanie jak ty ale nie zamierzam wyzywać oponentów od lewaków.

        • 4 3

        • Lewak to nie ten, kto ma lewicowe poglądy

          Jak długo lewacy będą dążyć do medialnego totalitaryzmu zwalczając (dyskryminując) media niezależne od poprawności, tak długo tych lewaków będę nazywał lewakami.

          • 4 1

    • Tak, budowac nowe

      Jak wiadukt nad Armii Krajowej z Łostowicka, jak wiadukt Łostowicka z Kartuska czy, jak tunel pod trojmiejskim parkiem ktory mial prowadzic do obwodnicy. Zamiast tego wybudowano tylko jeden wiadukt w centrum miasta. Jeden malutki z jednym pasem w kazda strone. Byl to tak wielki szczyt mozliwosci naszych czasow ze nawet budyn przyjezdzal w nocy i patrzyl jak buduja.

      • 11 1

  • pomysł z wkopaniem (10)

    pomysł z wkopaniem byłby idealny, tylko to nie na miarę naszych możliwości finansowych raczej.

    a co do ginących pieszych na przejściach...to czyja to wina przejść dla pieszych, pieszych, czy niemyślących idiotów za kółkiem?

    • 42 77

    • czy projektantów, którzy nie pomyśleli, że ktoś się zagapi (2)

      ktoś przeszarżuje, ... że tu polscy kierowcy jeżdżą, a nie angielscy dżentelmeni?

      • 11 6

      • u nas nikt nie jest bez winy

        kierowcy to też piesi- wszyscy jesteśmy winni za ten stan, w angli też są wypadki i wymuszenia pierwszeństwa

        • 9 0

      • polscy kierowcy są OK

        jak geometria jezdni jest OK, nie ma problemów.

        • 6 3

    • sa tez piesi idioci, którzy wchodzą na jezdnie kiedy nie są do tego uprawnieni (3)

      autor tych idiotycznych artykułów nie jezdzi chyba Podwalem Przedmiejskim ani Okopową. Nie wszyscy mogą zasuwać rowerkiem do pracy i siedząc za biurkiem wymyslać podobne bzdury.

      • 27 5

      • (2)

        i po takiej jeździe capić jak stado małp.i nie piszcie ,że waniacie fiołkami.hahaha

        • 15 5

        • można się wykąpać (coraz częściej jest to dostępne w pracy) (1)

          Poza tym, chyba dawno rowerem nie jechałeś, skoro uważasz, że przejazd 3-5 km w normalnych warunkach wymusza takie skutki.

          • 1 12

          • Tak, jasne.

            I uciąć sobie jeszcze drzemkę relaksacyjną. Idź debilu.

            • 10 1

    • piesi nigdy nie są winni (1)

      przecież czerwone światło to, to samo co zielone,

      wtargnięcie na jezdnie to obce im pojęcie ...

      wina leży po obu stronach

      • 13 3

      • pojęcie wtargnięcia na jezdnię nie jest stosowane w krajach dbających o bezpieczeństwo

        więcej uwagi dla pieszych = mniej wypadków między samochodami. Mniej skrzyżowań pseudobezkolizyjnych w mieście, mniej stłuczek i karamboli.

        • 11 5

    • Może Naskręt ma na to

      zarezerwowane środki finansowe w materacu. Trzeba by go spytać.

      • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane