• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak postępują prace na Trasie Kaszubskiej

Szymon Zięba
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Na budowie Trasy Kaszubskiej trwają prace.

Trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Jej odcinki - od Gdyni do Bożepola Wielkiego - już powstają. Zakończenie tej części prac planowane jest na 2021 rok. Wtedy trasa ma być już przejezdna, ale prace wykończeniowe będą jeszcze trwać do 2022 roku. Sprawdziliśmy, jak wygląda postęp robót przy tej szeroko zakrojonej inwestycji.



Czekasz na zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej?

Mieszkańcy Trójmiasta czekają na otwarcie Trasy Kaszubskiej, która ominie zakorkowane Rumię, Redę, Wejherowo i zapewni szybszą i bezpieczniejszą jazdę w kierunku Słupska, Lęborka i Szczecina.

- W tej chwili, szczególnie z powietrza, widać docelowy kształt węzła Gdynia-Wielki Kack. Prace ziemne są bardzo mocno zaawansowane. Można zauważyć, gdzie będą poprowadzone poszczególne jezdnie. Trwa także wznoszenie obiektów inżynierskich, wiaduktów, które mają znaleźć się na wspomnianym węźle. Tzw. wiadukty WD 100 i WD 101 - to te wiadukty, na których ułożone są już stalowe belki - mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Zwolniono także plac budowy w okolicy węzła Gdynia-Dąbrowa - mniejszego węzła na Obwodnicy Trójmiasta.

- Węzeł Gdynia-Wielki Kack będzie potężnym, dużym, węzłem zespolonym, który zarówno będzie podłączony do ul. ChwaszczyńskiejMapka jak i ul. NowowiczlińskiejMapka - tłumaczy Piotr Michalski.
Do niego będzie przylegał drugi duży węzeł zespolony - Węzeł Chwaszczyno.

W listopadzie zmiana organizacji ruchu



- Prace sukcesywnie postępują. Najbliższa zmiana organizacji ruchu w tej okolicy, planowana jest w listopadzie tego roku. Będzie ona polegała na przeniesieniu ruchu z Obwodnicy Trójmiasta na drogi towarzyszące, równoległe do drogi ekspresowej - podsumowuje Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (187) ponad 10 zablokowanych

  • Czy wycięty fragment lasu zostanie gdzieś nasadzony? Nie mowię o pojedynczych drzewach, tylko o całych fragmentach. (5)

    Co chwilę budowane są nowe drogi, czy osiedla kosztem lasów. Co będzie za kilka, kilkanaście lat? Obudzimy się w betonowej pustyni. A potem dysusja, dlaczego zwierzęta chodzą po ulicy. Po po prostu zabraliśmy im ich naturalne miejsce.

    • 23 25

    • Ile takich komentarzy jeszcze dodasz? (2)

      Na co czekasz? Kup sadzonki i na przód! Trzymam za Ciebie kciuki - abyś oprócz marudzenia jeszcze coś konkretnego w tym kierunku zrobił/a.

      • 8 6

      • nie zapomnij kupić łopaty

        • 0 1

      • Czy sam oprócz pisania opinii robisz cokolwiek dla środowiska ?

        Krytykować latwo i wytykać marudzenie .

        • 0 0

    • Przerzedzają

      Ostro przerzedzają las w okolicy (okolice Fikakowa), który nie ma nic wspólnego z inwestycją. Nie rozumiem tego, przecież las wycisza hałas samochodów i oczyszcza powietrze. Już by sobie tu darowali - bo będzie prześwietlony teraz jak park, widoczność na 250 m.

      • 6 0

    • Zwierzęta

      To przestańcie dokarmiać zwierzęta w mieście i biegać, jeździć po ich domu czyli Lesie... Macie pretensje do Budowlańców a Zacznijcie Zmiany od Siebie

      • 0 0

  • Stettin , Koeslin, Kolberg, Stolp, Danzig, Gotenhafen (3)

    Podawajcie oryginalne niemieckie nazwy tych miast, S6 tez jest budowane za niemieckie pieniądze , co nam nasz premier przywiózł w worku z Bruxelles.

    • 6 30

    • Taaaa Niemiec

      Gdingen to oryginalna niemiecka nazwa dla Gdyni, Gotenhafen (port gotów) to już twór chorych umysłów spod znaku swastyki.

      • 6 0

    • Niemiec z Kaliningradu

      • 1 0

    • Synku , Koszalin pisze sie Köslin ...

      • 0 0

  • A gdzie jest obiecana przez PiS Via Maris? (4)

    • 9 7

    • Czekamy na Via Maris i OPAT jak na zbawienie (3)

      Reda,Rumia i cala dzielnica Cisowa w Gdyni zatkana bez tej drogi. Nie mowiac juz o estakadzie i starej obwodnicy. Nowa droga wiele by rozwiazala

      • 2 0

      • Widac ze z ta Via Maris to była tylko sciema przed wyborami (2)

        Pis kolejny raz nas oszukał

        • 2 1

        • (1)

          Via Maris jest projektowana i budowana od 1970 roku tumanie jeden i poczekamy kolejne 50 lat na projekt i budowe

          • 1 0

          • Tu można jeszcze przytoczyć projekt obwodni cy trójmiasta na odcinku od A1 do ulicy Morskej w Gdyni. Zaczeli budować w 1973 a zakończyli 2006 roku a węzła port w 2008 roku .Wiec te budowy to wieczność . A opat to kontynuacja budowy obwodnicy na północ

            • 1 0

  • idzie powoli tak jest (1)

    niech sie w koncu cos w tej gdyni zmieni na pozytyw narazie to sie grzebia z robota

    • 1 9

    • to nie jest budowa Gdyni

      • 2 0

  • To będzie S?

    • 5 2

  • kielnieńska (1)

    Potem wszyscy pojada ul. Kielnieńską.

    • 3 6

    • Nową?

      • 0 0

  • Ciekawe ile ton bursztynu było

    • 5 6

  • To nie jest inwestycja Gdyni! (1)

    Szczurek będzie się chciał podpiąć twarzą pod jedyną i w dodatku nie gdyńską inwestycję! A ja się pytam co z przebudową skrzyżowania przy PKM na Karwinach? Ile kolejnych lat Gdynia będzie to przenosić na kolejny rok budżetowy?

    • 18 1

    • Węzeł Karwiny

      Dostali 100 milionów na budowę węzła Karwiny

      • 0 0

  • Pierwsze światła na Karwinach wszystko zatrzymają (3)

    Efekt będzie jeden. Korki, które obecnie tworzą się w Chwaszczynie, jeden od strony Tuchomia, a drugi od strony Kielna połączą się w jeden piękny korek od Chwaszczyna do skrzyżowania Wielkopolskiej i Sopockiej.

    • 6 10

    • przecież to nie jest trasa dla Gdyni (2)

      a dla tych, co nie chcą utknąć po dojechaniu do końca obwodnicy.

      Węzeł Wielki Kack powinien być tak skonstruowany aby bez zdjęcia nogi z gazu można było kontynuować objazd Gdyni i "małego Trójmiasta". A potem dalej do Niemiec albo przez Żarnowiec nad morze. Trochę dalej ale znacznie szybciej.

      I po co nam Via Maris i problemy z Czerwoną?

      • 1 1

      • W sumie racja

        Powstaje w Gdyni ale Gdynia nic na tym nie zyska.

        • 1 1

      • I tak będzie no może z wyjątkiem tego "bez zdjęcia nogi z gazu" ;-)

        • 1 0

  • Gdynia od 4 lat nie może sama naprawić podmytej skarpy na Nałkowskiej

    Potrzebna zgoda Wód Polskich - instytucji, która powstała w 2018 a deszcz spadł w 2016. Gdyby Gdynia realizowała ten projekt to skończyło by się na wizualizacji.

    • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane