• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak postępują prace na Trasie Kaszubskiej

Szymon Zięba
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Na budowie Trasy Kaszubskiej trwają prace.

Trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Jej odcinki - od Gdyni do Bożepola Wielkiego - już powstają. Zakończenie tej części prac planowane jest na 2021 rok. Wtedy trasa ma być już przejezdna, ale prace wykończeniowe będą jeszcze trwać do 2022 roku. Sprawdziliśmy, jak wygląda postęp robót przy tej szeroko zakrojonej inwestycji.



Czekasz na zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej?

Mieszkańcy Trójmiasta czekają na otwarcie Trasy Kaszubskiej, która ominie zakorkowane Rumię, Redę, Wejherowo i zapewni szybszą i bezpieczniejszą jazdę w kierunku Słupska, Lęborka i Szczecina.

- W tej chwili, szczególnie z powietrza, widać docelowy kształt węzła Gdynia-Wielki Kack. Prace ziemne są bardzo mocno zaawansowane. Można zauważyć, gdzie będą poprowadzone poszczególne jezdnie. Trwa także wznoszenie obiektów inżynierskich, wiaduktów, które mają znaleźć się na wspomnianym węźle. Tzw. wiadukty WD 100 i WD 101 - to te wiadukty, na których ułożone są już stalowe belki - mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Zwolniono także plac budowy w okolicy węzła Gdynia-Dąbrowa - mniejszego węzła na Obwodnicy Trójmiasta.

- Węzeł Gdynia-Wielki Kack będzie potężnym, dużym, węzłem zespolonym, który zarówno będzie podłączony do ul. ChwaszczyńskiejMapka jak i ul. NowowiczlińskiejMapka - tłumaczy Piotr Michalski.
Do niego będzie przylegał drugi duży węzeł zespolony - Węzeł Chwaszczyno.

W listopadzie zmiana organizacji ruchu



- Prace sukcesywnie postępują. Najbliższa zmiana organizacji ruchu w tej okolicy, planowana jest w listopadzie tego roku. Będzie ona polegała na przeniesieniu ruchu z Obwodnicy Trójmiasta na drogi towarzyszące, równoległe do drogi ekspresowej - podsumowuje Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (187) ponad 10 zablokowanych

  • jada az milo patrzec tak trzymac (1)

    gdyby zabraklo pracownikow rozdac lopaty pasozytom miejskim. dosyc zerowania na mieszkancach i turystach !

    • 11 3

    • Drugą kadencje robią

      "Zawrotne" tempo

      • 0 0

  • no i ekstra, tak ma być. pisiory dają hajsu na Gdake, to i inwestycje się szybko robi, a nie 5-10 lat budowanie drogi (2)

    mega szybko, az trojmiasto jest zdziwione, że taki postep. jak to mowil Rewinski "mają rozmach sk...syny" hehe, brawo. I super opisany filmik, wiadomo co jest i gdzie w jaką stronę patrzymy, spoko się to ogląda, dzieki tromiasto.pl

    • 10 7

    • Po pierwsze nie Rewiński tylko Siara a po drugie pisiory kasy nie dają bo jej nie mają. To nie kasa PiSu.

      • 4 3

    • Przejedź się drogą S5 Nowe Marzy (A1) - Bydgoszcz.

      Zobaczysz "tempo" PISu.

      • 1 1

  • Sa tacy ktorym nie dogodzisz (2)

    zastanawiam sie kim sa osoby ktore tak walcza o lasy. Te osoby troszcza sie o zdrowie spoleczenstwa ? czy pisza by pisac Wystarczy miec troche wyobrazni by zauwazyc jakie korzysci przynosi droga S6 .poza tym ze mieszkancy trojmiasta sami sie nie podtruwaja ,moga szybciej i bezpieczniej przemieszczac miedzy miastami i co najwazniejsze omijaja duze aglomeracje . Wystarczy sobie wyobrazic ile samochodow mniej bedzie sie poruszac po trojmiescie Rumi,Redzie ,Wejherowie i pozostalych miejscowosciach lezacych na trasie do Szczecina. Jak przed trzema laty przelecial huragan przez Kaszuby to nikt nie napisal ,ze pare milionow drzew przewrocilo sie i zostaly uszkodzone pluca polski .A tu ze chcemy chronic pluca obywaleli wielkie larmo .Jeszcze jedno ,pamietam jak w 2015 pisalo sie o zakonczeniu budowy S6 odcinka do koszalina w 2017 roku a reszta do Gdyni miala powstac do 2021 roku i co stalo sie ? co niektorzy wymyslili ,ze lepiej budowac za pieniadze przeznaczone na te trase drogi na wschodzie polski bo tam obywatele beda chwalic rzad i odwdzieczac sie w wyborach. Pewnie tez dlatego ze wazniejsze jest polaczenie z Bialorusia i Ukraina niz z niedobrym zachodem.Caly czas mowilo sie, ze calatrasa bedzie gotowa w 2023 i nie rozumiem tego ,ze po obietnicy pana Prezydenta finansowania przez Rzad i pod szczegolna opieka i kontrola pana Prezydenta Dudy .W ostatnich dniach dowiadujemy sie ,ze wszelkie przetargi zostaly uniewaznione i podali termin realizacji projektu 2025.Pytam sie dlaczego mowiono o przyspieszeniu inwestycji a w rezultacie krotko po wyborach przedluza sie ten termin .kto klamie.

    • 15 12

    • Popieram, ale rekompensata wzalesieniach powinna być

      A tu cisza na ten temat.

      • 0 0

    • prawda

      powiedział pan całą prawdę. W 2025 znowu przeczytamy, że cała trasa będzie przejezdna już w 2030 r. i tak dalej, i tak dalej....

      • 0 0

  • A kiedy reszta S6?

    Ile lat sie będą jeszcze babrac

    • 4 4

  • odszkodowania

    lepiej napiszcie czy urząd wojewódzki w gdańsku i gddkia w gdańsku zapłacili Mieszkańcom Działek w Tym Pasie Drogowym

    • 4 5

  • głosujących buraków

    przewaga
    jak to mówio , człek ze wsi wyjdzie, ale wieś z człeka nigdy

    • 3 5

  • Opinia wyróżniona

    Droga OPAT i Czerwona wraz z Via Maris (5)

    Zawsze przy poruszaniu tematow roznych drog jesli chodzi o woj.pomorskie spoleczenstwo dopytuje o wyzej wymienione drogi w temacie.Widac ze toniemy w korkach i jak tej drogi sie mieszkancy domagaja.Czemu zatem mowa o niej od okolo 30 lat i dalej nic w tym temacie sie nie robi?

    • 23 7

    • Te drogi to marzenie (4)

      ale niestety pewnie kolejne 30 lat będziemy tylko o niej marzyć. Aż sie prosi obwodnice na Cisowej pociągnąć dalej by przebiła Chylońską, Hutniczą i została wyprowadzona na pola w kierunku Rumi i Redy. OPAT jest niezwykle potrzebny i ważny

      • 14 0

      • OPAT już z pewnością nie powstanie skoro robią Kaszubską i Metropolitalną (3)

        • 2 2

        • To nie ma nic do rzeczy (1)

          To są zupełnie inne drogi. Kaszubską nie będą jeździć turyści na Płw. Helski ponieważ to zupełnie inna droga. Wszystkie auta pchają się przez Rumię i redę na Płw. dlatego potrzebna jest alternatywa - droga OPAT

          • 4 3

          • problem w tym, że tak są rozumiane problemy Gdyni i portu

            Jako niemożność dojechania "warszawki" na plażę.
            Skoro można na plażę dojechać, to port swoje pudełka też przywiezie/wywiezie.

            Z takim uzasadnieniem premier Tusk wyrzucił OPAT z listy inwestycji drogowych:

            "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."

            "Jednym ze sztandarowych argumentów za budową OPAT, który przedstawiają parlamentarzyści i pomorscy samorządowcy, jest planowane wyprowadzenie ruchu tranzytowego z aglomeracji trójmiejskiej.
            Jak odpowiada wiceminister Klepacki, ten cel ma zrealizować planowana Trasa Kaszubska, która jest już ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015."

            • 3 3

        • OPAT prawdopodobnie nie powstanie

          I może i dobrze. Poskromi to i**otyczne pomysły puszczania drogi przez puszczę Darżlubską.
          Co innego likwidacja kolizji układu drogowego z kolejowym i ucywilizowanie komunikacji drogowej wokół portu. Nazwane to jest umownie "drogą czerwoną". Kluczową sprawą jest przedłużenie obwodnicy na drugą stronę torów do "Doliny Logistycznej" oraz pomniejsze konstrukcje jak wiadukty na Hutniczej, Puckiej i kolejne przebicia pod/nad torami magistali. Oraz połączenie tego węzła z potem. Nagromadzenie problemów i potrzebnych budowli powoduje, że to nie tanie zadanie. Z tym związane jest również powstanie PKM/SKM na północ i rozwój dróg na Kępie Puckiej oraz w dolinie Redy. Ale to już sąsiednie gminy... ;)

          "Miasto", rozumiane jako "mieszkańców" magistratu, po porażkach związanych z estakadą, stocznią, portem, intensyfikacją przychodów, odwróciło się od swoich mieszkańców i tradycyjnych funkcji a skręciło w kierunku bliżej nieokreślonego "kurortu", gdzie podstawową troską jest pierwsze wrażenie i atrakcyjny makijaż.
          Po to aby ściągnąć nowych płatników - podatników, bo inne dochody to dramat. Niestety, popuszczenie developerom skutkuje pojawieniem się kapitału spekulacyjnego, który chce żyć z wynajmu...
          A z tego podatków nie ma...
          Od tego są obecni mieszkańcy i oni mają sfinansować modernizację "centrum" aby magistrat miał się do czego przytulić i dobrze poczuć...
          O środki centralne magistrat nie zamierza zabiegać, zachowująć dumną "niezależność". Wyrazem tego było zaniechanie aktywności w programie TEN-T i oświadczenie, że "droga czerwona" Gdyni jest obojętna...
          I dziwić się, że Elbląg jest w stanie kasę wyszarpać a Gdynia nie...

          • 5 3

  • Nowe drogi nie zlikwidują korków.

    Tylko zastąpienie samochodów innymi środkami komunikacji.

    • 6 10

  • Smrodoterror stawia na swoim (2)

    A co dla pieszych? Zobaczcie co wykombinowali w Rumii Janowie. Przebudowali i teraz piersi aby wyjść z SKM muszą iść 500m zamiast 100m. A jakie plusy? Wiecej blachosmordów teraz się może tłoczyć stojąc na światłach. Z resztą węzeł wybudowany na terenach które decyzją miasta miały zostać terenami zielonymi.

    • 8 9

    • Co dla pieszych? (1)

      Chcesz iść pieszo z Gdyni do Bożegopola?

      • 5 1

      • Chce inwestycji które usprawnią ruch pieszych, zamiast go utrudniać

        • 1 5

  • korki koreczki non stop

    Zenada , idzie jak krew z nosa...wiecznie korek korkiem pogania
    Nie ma zadnej sprawnej roboty

    • 0 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane