- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (100 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 3 Ugaszono pożar na budowie osiedla (176 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (38 opinii)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (82 opinie)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (173 opinie)
Tak powstaje Nowa Wałowa w Gdańsku
Aktualnie kończy się zbrojenie konstrukcji przyszłej estakady. Lada dzień rozpocznie się betonowanie.
Byliśmy na budowie ul. Nowej Wałowej w Gdańsku. Powstaje tam 200-metrowa estakada. By wykonać kolejne jej przęsło drogowcy zamkną na weekend ul. Jana z Kolna. Nowa Wałowa wraz z dojazdami ma być gotowa do kwietnia 2014 r.
W ramach pierwszego etapu inwestor chce wykonać 60-metrowy wiadukt nad linią kolejową o przekroju jednej jezdni po dwa pasy i w tym samym standardzie ok. 200-metrową estakadę nad ul. Jana z Kolna. Obiekty mają umożliwić przejazd samochodem z Bramy Oliwskiej do Młodego Miasta , które powstanie na terenach postoczniowych.
Zgodnie z projektem wykonane zostanie też połączenie drogowe ul. Jana z Kolna z ul. Nową Wałową, w tym zakresie zaplanowana jest też częściowa regulacja torowiska tramwajowego. W obecnej fazie rozbudowy Nowa Wałowa kończyć się będzie na wysokości ul. Nowomiejskiej. Docelowo planowane jest przedłużenie drogi do ul. Rybaki Górne.
Obecnie największe prace trwają przy budowie estakady nad ul. Jana z Kolna.
- Wykonane zostały podpory przyszłego obiektu. Aktualnie kończymy szalowanie i zbrojenie konstrukcji. Lada dzień rozpoczniemy betonowanie obiektu - mówi Bartosz Alejski, kierownik budowy ze spółki Budimex.
Wykonawcy pozostała także do wykonania podpora w świetle ul. Jana z Kolna.
- Z tego powodu w najbliższy weekend kierowcy mogą spodziewać się utrudnień w ruchu. Zmiana będzie polegała na całkowitym wyłączeniu ul. Jana z Kolna z ruchu w nocy z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę - w godzinach od 20 do 6. Przez cały weekend, poza godzinami nocnymi, przejazd tą trasą będzie możliwy tylko w kierunku ulicy Marynarki Polskiej - mówi Dagmara Rozkwitalska ze spółki BPTO Infra.
Potem ze względu na wymagania technologiczne - przeprowadzenie próby obciążeniowej fundamentu po 28 dniach - wykonawca przystąpi do kolejnych etapów robót, czyli budowania dwóch ostatnich przęseł estakady nad ul. Jana z Kolna.
Równolegle, cały czas prowadzone są roboty przy budowie i przebudowie sieci infrastruktury podziemnej, m.in. kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz sieci gazowej i wodociągowej. Trwają również prace w zakresie budowy obiektów mostowych. Wraz z postępem robót przy budowie kanalizacji, prowadzone będą kolejne prace drogowe - m.in. wzmocnienia podłoża i budowa konstrukcji nawierzchni drogowej.
Całość drogi ma być gotowa i udostępniona w kwietniu 2014 r.
Czemu ma służyć budowa Nowej Wałowej? Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego jest niezbędna, by otworzyć dostęp do terenów BPTO (postoczniowych) umożliwiając ich dalsze zagospodarowanie.
Plany na przyszłość, zawarte w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, to rozbudowa ul. Nowej Wałowej do drogi dwujezdniowej z linią tramwajową i ewentualnie tunelem pod kanałem do ulicy Elbląskiej. Realizacja tej części wspomnianej ulicy leży całkowicie w rękach władz miasta.
Tak będzie wyglądać Nowa Wałowa po pierwszym etapie budowy.
Miejsca
Opinie (132) 3 zablokowane
-
2013-06-27 09:56
DLa kogo ta ulica? Wkurza mnie to że robia ulice dla nikogo zamiast nadrobic zaległości drogowe na Południu (1)
- 5 6
-
2013-06-27 17:06
prywatny inwestor "robio"
- 0 0
-
2013-06-27 11:01
droga do nikąd (1)
bez sensu jeżeli nie zostanie przerzucona na drugą strone Motławy.
- 7 0
-
2013-06-27 17:09
w dalszym etapie niestety
Ten etap buduje prywatna firma, a co dalej? z "miastem" to nigdy nie wiadomo
- 0 0
-
2013-06-27 11:21
histora
Mówi się że trzeba isc z duchem czasu,ja to rozumiem,ale patrząc na to co obok z Stoczni się dzieje,jak rozbierany jest budynek po budynku.Jak umiera twór historii i miejsce pracy tysięcy bezimiennych ludzi budzie sie smutek.Histora kiedys oceni czy dorobet setek tysiecy ludzi wart był tego czego dzis jesteśmy świadkami.
- 5 3
-
2013-06-27 11:26
prawie
wjazd bedziesz miał od nowomiejskiej a jana z kolna po dwa pasy
- 2 0
-
2013-06-27 11:29
Na zdjęciu nr 4 jeden z żurawi prześlicznie się wychylił. Nigdy nie widziałam czegoś takiego.
Wygląda jak zwierzątko jedzące z niewidzialnej ręki. Słituśne.
- 0 2
-
2013-06-27 13:31
no was to chyba życie boli...
marudzicie bo żeście dawno chłopa nie miały!!! - o!
- 3 1
-
2013-06-27 13:34
słyszeliście? toż to istna inwigilacja - moderator zarzucił mi spamowanie - gorzej jak za komuny...
- 1 0
-
2013-06-27 14:06
no, no myślę że trzeba by jeszcze wyburzyć te rudery przy Robotniczej i Jaracza, wtedy było by spoko...
- 2 4
-
2013-06-27 14:14
was pogrzało bez picia grzańca - na oruni to je nowowiejska bo orunia to wiocha - no chyba że chodzi o orunie górną to przepraszam - co złego to nie ja ;)
Jedna orunia kojarzy mi się z tanimi dziewczynami i alkocholem - beznadzieja...- 0 1
-
2013-06-27 18:19
Beznadziejny pomysł (2)
Ktoś z Urzędu Miejskiego za wszelką cenę chce dać dobrze zarobić prawdopodobnie już jemu znanemu wykonawcy. Po co w tej części miasta dwujezdniowa droga z linią tramwajową pośrodku, w dodatku kończąca się ślepo na Martwej Wiśle? Mądrzy (po szkodzie) planiści miast zachodnioeuropejskich już dawno odeszli od takich rozwiązań.
- 6 2
-
2013-06-27 18:37
nie slepo (1)
dalszy ciag do Siennickiej jest w planach
- 2 0
-
2014-04-16 07:30
plany
plany, plany ach te plany
te latwo sie tworzy i jeszcze latwiej zmienic
a najgorzej je zrealizowac- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.