- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (156 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (44 opinie)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (406 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (228 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (170 opinii)
Tak powstaje druga kładka nad Motławą
Budowa kładki nad Motławą z lotu ptaka.
Wbite w dno Motławy stalowe profile, to tzw. ścianka Larsena. Wokół nich powstanie sztuczna wyspa, na której oparty będzie mechanizm obracający kładkę.
Ruszyła zapowiadana od trzech lat budowa obrotowej kładki Św. Ducha, która połączy Długie Pobrzeże z Wyspą Spichrzów . Pierwszy etap prac potrwa do połowy czerwca. Kładka ma być gotowa na początku przyszłego roku.
Obecnie w rejonie prac dopuszczany jest ruch jednostek pływających z wyjątkiem katamaranów Żeglugi Gdańskiej, które zacumowały w innym miejscu. Ze względu na rozpoczynający się sezon turystyczny, po 15 czerwca nastąpi przerwa w pracach, które na nowo rozpoczną się jesienią. Kładka ma być gotowa na początku przyszłego roku. Jej koszt oszacowano na 10 mln zł.
Kładka Św. Ducha powstaje na zlecenie oraz za środki spółki Granaria, będącej partnerstwem firm budowlanych Immobel i Multibud oraz miasta, które wniosło część terenu Wyspy Spichrzów. Spółka na północnym cyplu Wyspy Spichrzów, do którego poprowadzi kładka, buduje mieszkania, hotel i lokale usługowe.
Kładka będzie miała 57 m długości, 4,5 m szerokości oraz 1,5-metrowy prześwit nad wodą. Część nawodna ma ważyć 100 ton. Mechanizm obrotowy kładki znajdzie się na składającej się z trzech części sztucznej wyspie na środku Motławy.
Obrotowa konstrukcja pozwoli otworzyć ją w czasie 2 minut od zgłoszenia operatorowi. W razie awarii kładki będzie możliwość przesunięcia jej siłą ludzkich mięśni (po przyczepieniu lin do konstrukcji) w czasie do 15 min.
Kładka - zaprojektowana przez Studio Bednarski z Londynu - z założenia ma być nie tylko częścią układu komunikacyjnego, ale również ozdobą tej części miasta, o minimalistycznej formie, która nie ingeruje w przestrzeń. Konstrukcja nawodna częściowo będzie wykonana z polerowanej stali nierdzewnej, elementy wyspy z granitu, bazaltu i szkła.
Kolejnym etapem zmian układu komunikacyjnego będzie przebudowa Mostu Stągiewnego na zwodzony, co ma na celu nie tylko jego modernizację, ale też umożliwienie rozbudowy mariny w kierunku ul. Szopy.
Opinie (317) ponad 10 zablokowanych
-
2018-05-25 08:41
Co zrobia jak kladka sie zatnie...
- 3 1
-
2018-08-07 15:58
Most
MNie bardziej wkurza most , którego nigdy w historycznym Gdańsku nie było i jakieś buce postanowiły, ze będzie
- 1 0
-
2018-08-08 22:08
Bardzo Dobrze
I Będzie w końcu spokój tych hejterów i innych że Motława jest zanieczyszczona dzięki temu będzie miejszy ruch wielkogabarytowych jednostek pływających bo nie które stoją i trzeba łożyć na to duże pieniądze które mogą zostać wdrążone w naprawe i rewitalizacje nabrzeży Motławy i dobry pomysł ludzie chcą spokojnie spacerować zwiedzać i o to chodzi Miasto Gdańsk Stawia Na Turystyke Podoba mi sie
- 0 0
-
2019-03-04 12:33
przesunięcie od bramy św.Ducha
Kiedy nastąpiło to przesunięcie w stronę Ołowianki? Na wszystkich wizualizacjach zejście z kładki było wprost na bramę sw.Ducha, i ładnie i przktycznie, bo ludzie przechodziliby nabrzeżem i bramą. Teraza widać (już w realu i na jedne wizualizacji) że wszyscy schodzący na nabrzeże, będą się tłoczyć na tym wąskim skrawku.Od strony Wyspy Spichrzów (dewelopera) ładne zejście "akurat" na przeście między bydynkami
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.