• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak powstaje przystanek PKM Brętowo. Będą utrudnienia na ul. Rakoczego

Maciej Naskręt
9 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Zobacz plac budowy przystanku PKM Brętowo.


W najbliższy poniedziałek wykonawca Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zwęzi ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska do jednej jezdni po jednym pasie w każdą stronę. Kończy się pierwszy etap budowy przystanku PKM Brętowo w Gdańsku. Sprawdzamy co dotychczas udało się tam dokonać wykonawcy.



We wtorek zwiedziliśmy plac budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdańsku, a dokładnie budowę przystanku przesiadkowego PKM Brętowo, na którym pasażerowie pociągów nowej linii kolejowej będą mogli sprawnie przesiąść się do planowanego tramwaju.

Aktualnie wykonawca - firma Budimex - zakończył montaż szalunków pierwszego ok. 15-metrowego przęsła na zachód od ul. Rakoczego. Na placu budowy, który przecina wspomniana ulica, stoją już podpory przyszłego obiektu kolejowego, na których posadowione zostaną niebawem przęsła.

Tuż za przyczółkami, patrząc od miejsca gdzie powstaje wiadukt, trwa formowanie nasypów kolejowych. Po budowie porusza się maszyna wibrująca, która zagęszcza grunt w nasypie po to, by zapobiec powstaniu ugięć przed lub po otwarciu linii. Praca maszyny wyczuwalna jest nawet kilkadziesiąt metrów od budowy.

Na placu budowy gotowy jest ponadto przyczółek, na którym powstanie planowana stacja - na wschód od ul. Rakoczego. Na niższą część budowli zostanie wprowadzony wiadukt kolejowy. Natomiast na wyższej części przyczółku pojawi się estakada dla ruchu tramwajowego.

W związku z powstającym szalunkiem wiaduktu kolejowego nad zachodnią nitką ul. Rakoczego - w kierunku Moreny - wykonawca musi ją zamknąć. Ruch w obie strony będzie odbywać się po jednym pasie w każdą stronę wschodnią nitką jezdni. Apelujemy do kierowców, by właśnie w tym miejscu w czasie godzin szczytu pojechali na tzw. zakładkę lub zamek. Dokładny czas wprowadzenia zmian w ruchu nie jest jeszcze znany.

- Po ok. dwóch tygodniach zwężenie zostanie "przerzucone" na drugą stronę, by móc wykonać szalunek nad wschodnią nitką. Ruch powinien wrócić do normy, czyli dwiema jezdniami po dwa pasy w każdym kierunku, w listopadzie - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy samorządowej spółki PKM, która jest inwestorem przedsięwzięcia.

Wypadek na ul. Rakoczego przy budowanej stacji PKM w Gdańsku.

Wykonawca jak i inwestor podczas obecnych i planowanych prac w ciągu ul. Rakoczego prosi kierowców o ostrożną jazdę. Każdego dnia w tym miejscu dochodzi do niebezpiecznego zajeżdżania. Z tego powodu choćby we wtorek, gdy zwiedzaliśmy plac budowy, doszło do wypadku. Poszkodowana została młoda kobieta, która trafiła na obserwację do szpitala.

Pomorska Kolej Metropolitalna jest największą inwestycją infrastrukturalną realizowaną przez Samorząd Województwa Pomorskiego. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut.

Koszt realizacji projektu PKM wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu PKM - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto. Wykonawcą jest firma Budimex, która za prace zainkasuje 716 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w połowie 2015 r.

Przebieg budowanej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Miejsca

Opinie (122) 6 zablokowanych

  • Lepiej by światła porządnie ustawili na rondzie De la Salle. Mam dosyć autobusów spóźnionych 30minut bo stoją już od Ikei.

    • 7 1

  • drodzy entuzjasci PKM (3)

    Zaplacicie 14 PLN za przejazd w jedna stronę? Czekam na konkretna odpowiedź zamiast ochów i achów.

    Bo ze poslowie, beda jezdzic zeby zaoszczedzic i inni ktorzy maja za darmo to nie watpie ;)

    A utrzymanie infrastruktury na tak krotkim odcinku kosztuje nieporownywalnie wiecej.

    • 10 5

    • Skąd masz te dane? (2)

      • 3 3

      • sprawdz tabele przejazdow na tzw bilet metropolitalny (1)

        i pomysl, po prostu.

        • 2 1

        • 14 zł to nie przejazd w 1 stronę

          A bilet 24-godzinny. W dodatku nie obejmujący pociągów.

          • 1 0

  • a co z dalsza czescia - gdynią?? nagle się konczy???

    • 4 0

  • zakonczenie inwestycji

    Podawany wcześniej termin zakończenia inwestycji to kwiecień 2015,

    • 3 2

  • (1)

    Pan Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz jest pierwszym naszym prezydentem, który tak naprawdę rozpoczął modernizacje gdańskiej infrastruktury drogowej i rozpoczął modernizacje naszego miasta. Zaniedbania z poprzednich lat są GIGANTYCZNE! Nec temere nec timide - Bez strachu lecz z rozwagą motto z herbu Gdańska, rodzinnego miasta Pana Prezydenta idealnie pasuje do Jego postępowania. Pan Prezydent jest politykiem Platformy Obywatelskiej, to widać po Jego słowach i czynach. Jaka uderzająca różnica z bandytyzmem ekonomicznym i nieodpowiedzialnością ekipy PiS-u! Pan Prezydent nie obawia podejmować decyzji kontrowersyjnych i to takich które nie zawsze podobają się opinii publicznej. Efekty Jego pracy to m.in. Nowa Słowackiego, Trasa Zielona Ergo Arenę, Park Reagana Tunel pod Martwą Wisłą, Obwodnica Pd, rozpudowa Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy i Terminal II tegoż lotniska, Kolej Metropolitalna Stadion na Euro i Euro w Gdańsku, ul. Havla, Nowa Wałowa, Tramwaj na Orunię, Trasa AK, Terminal kontenerowy w Porcie PN, Trasa Sucharskiego, czy najnowocześniejsza flota tramwajowa i autobusowa w Polsce! Działalność władz Gdańska to kwestia odpowiedzialności za miasto ale i za kraj, za Polskę i Polaków i Gdańszczanie, Polacy tą odpowiedzialność doceniają.

    • 6 9

    • ha ha tylko gierek zaczal

      a co adamowicz?

      oszukuje na zeznaniach podatkowych.

      • 1 1

  • pytanie: (1)

    czy powstajacy wiadukt zostal przytomnie zaprojektowany tak aby w przyszlosci bez problemu poszerzyc ul. Potokowa? czy moze tak jak ma to miejsce na obwodnicy trojmiasta, gdzie ot, zapomnialo sie projektantowi?

    • 5 1

    • głupie pytania zadajesz

      Po co ty chcesz ja poszerzać ???
      To droga miejska nie obwodnica.
      Poza tym pomyśl co to da?

      • 2 4

  • Slowak

    Korki sa, ale ze takie samo to g.. prawda

    • 3 1

  • pkm

    ....żeby kaszubom żyło się lepiej. koszmar,a w Gdańsku korki

    • 6 3

  • jeszcze czkawką odbije sie ta "inwestycja" - jak to mowią Mniej konsumuj energii Lepiej ja wykorzystuj

    Po cholere spalac paliwo i niszczyc sobie i i nnym zdrowie. Po co?

    Duzo prosciej jest zainwestowac w hotele pracownicze w calym trojmiescie jako rozwiazanie dla mlodych (ktore moze wynajac swiezo zatrudniony).

    zalety :
    - oszczednosc na kosztach transportu
    - spadek bezrobocia
    - gospodarczy ferment
    - brak ustawicznych korkow.

    • 0 6

  • 7 sekunda filmu

    właśnie tak dochodzi tam do stłuczek bo gamonie ścinają z betonowego pasa, z płyt, na asfalt - żółta ciągła to drobiazg dla tych mistrzów

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane