- 1 Rolnicy znowu zablokują Gdańsk (418 opinii)
- 2 Ewa szuka córki. Nie widziała jej 18 lat (312 opinii)
- 3 Martwy noworodek znaleziony w Gdyni (292 opinie)
- 4 Można ją zwiedzić, zanim zostanie otwarta (95 opinii)
- 5 Przejście wzdłuż Motławy znów możliwe (70 opinii)
- 6 To jedyna szansa dla tej obwodnicy (237 opinii)
Tak powstaje przystanek PKM Brętowo. Będą utrudnienia na ul. Rakoczego
Zobacz plac budowy przystanku PKM Brętowo.
W najbliższy poniedziałek wykonawca Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zwęzi ul. Rakoczego do jednej jezdni po jednym pasie w każdą stronę. Kończy się pierwszy etap budowy przystanku PKM Brętowo w Gdańsku. Sprawdzamy co dotychczas udało się tam dokonać wykonawcy.
Aktualnie wykonawca - firma Budimex - zakończył montaż szalunków pierwszego ok. 15-metrowego przęsła na zachód od ul. Rakoczego. Na placu budowy, który przecina wspomniana ulica, stoją już podpory przyszłego obiektu kolejowego, na których posadowione zostaną niebawem przęsła.
Tuż za przyczółkami, patrząc od miejsca gdzie powstaje wiadukt, trwa formowanie nasypów kolejowych. Po budowie porusza się maszyna wibrująca, która zagęszcza grunt w nasypie po to, by zapobiec powstaniu ugięć przed lub po otwarciu linii. Praca maszyny wyczuwalna jest nawet kilkadziesiąt metrów od budowy.
Na placu budowy gotowy jest ponadto przyczółek, na którym powstanie planowana stacja - na wschód od ul. Rakoczego. Na niższą część budowli zostanie wprowadzony wiadukt kolejowy. Natomiast na wyższej części przyczółku pojawi się estakada dla ruchu tramwajowego.
W związku z powstającym szalunkiem wiaduktu kolejowego nad zachodnią nitką ul. Rakoczego - w kierunku Moreny - wykonawca musi ją zamknąć. Ruch w obie strony będzie odbywać się po jednym pasie w każdą stronę wschodnią nitką jezdni. Apelujemy do kierowców, by właśnie w tym miejscu w czasie godzin szczytu pojechali na tzw. zakładkę lub zamek. Dokładny czas wprowadzenia zmian w ruchu nie jest jeszcze znany.
- Po ok. dwóch tygodniach zwężenie zostanie "przerzucone" na drugą stronę, by móc wykonać szalunek nad wschodnią nitką. Ruch powinien wrócić do normy, czyli dwiema jezdniami po dwa pasy w każdym kierunku, w listopadzie - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy samorządowej spółki PKM, która jest inwestorem przedsięwzięcia.
Wypadek na ul. Rakoczego przy budowanej stacji PKM w Gdańsku.
Pomorska Kolej Metropolitalna jest największą inwestycją infrastrukturalną realizowaną przez Samorząd Województwa Pomorskiego. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut.
Koszt realizacji projektu PKM wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu PKM - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto. Wykonawcą jest firma Budimex, która za prace zainkasuje 716 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w połowie 2015 r.
Przebieg budowanej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Miejsca
Opinie (122) 6 zablokowanych
-
2013-10-10 08:42
a gdzie droga dla rowerów wzdłuż torów? (1)
- 1 2
-
2013-10-14 13:06
Nie !!! - razem ! razem z torami
- bedą zawody - kto lepszy : rower.... czy pociąg ? :D
a jak wpłynie to na liczebność populacji w mietropolji...- 0 0
-
2013-10-10 10:17
a mial byc basen na ujescisku a tak jest kupa smieci ! (1)
W tym miescie nie ma gospodasza !
- 0 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2013-10-10 14:26
Patrzcie Państwo a Adamowiczowi zajumali torbę ze wszystkim we Amsterdamie (1)
....i ani mru mru na trójmiasto w tej materii :))
- 1 1
-
2013-10-14 13:24
bo to miasto dla tych co jedza frytki z majonezem - a nie BUDYŃ !
:D!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.